Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
-
- Medlem
- Indlæg: 513
- Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Er dette et farvel (for mange) til de lidt større firmabiler?
https://finans.dk/politik/ECE11796262/s ... ctxref=ext
https://finans.dk/politik/ECE11796262/s ... ctxref=ext
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017
VW Up! 2017
-
- Medlem
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1740 times
- Been thanked: 476 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Det bliver nok en naturlig konsekvens for mange. Sædvanlig venstreorienteret misundelsespolitik. Der skal penge i kassen til offentligt overforbrug.Lynge1974 skrev: ↑3. dec 2019, 09:26Er dette et farvel (for mange) til de lidt større firmabiler?
https://finans.dk/politik/ECE11796262/s ... ctxref=ext
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
-
- Medlem
- Indlæg: 513
- Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Tænker min kommende firmabil med udlevering 1/1-20 lige sniger sig udenom...Morten Hedensted skrev: ↑3. dec 2019, 09:32Det bliver nok en naturlig konsekvens for mange. Sædvanlig venstreorienteret misundelsespolitik. Der skal penge i kassen til offentligt overforbrug.Lynge1974 skrev: ↑3. dec 2019, 09:26Er dette et farvel (for mange) til de lidt større firmabiler?
https://finans.dk/politik/ECE11796262/s ... ctxref=ext
- These users thanked the author Lynge1974 for the post:
- Morten Hedensted
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017
VW Up! 2017
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 24. maj 2015, 12:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 5 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Det er svært at sige hvad det reelt kommer til at betyde. Hvis beskatningsværdien skal afhænge af bilens markedsværdi - og den genberegning af afgiften som skal laves, hvornår skal den så laves?
Er det efter 3-4 måneder som i dag? Eller ved levering? Hvis beskatningsprisen skal afspejle markedsværdien, så bliver det et øjebliksbillede af priserne, og man vil opleve store forskelle i beskatningen på identiske biler.
Det er et helt åndsvagt tiltag, da det vil kræve så meget kontrol og ekstra arbejde. For ikke at snakke om usikkerheden for brugeren af bilen. Man kommer jo ikke til at vide hvad man bliver beskattet af med fri bil, og hvilken betydning det har på sin privatøkonomi.
Er det efter 3-4 måneder som i dag? Eller ved levering? Hvis beskatningsprisen skal afspejle markedsværdien, så bliver det et øjebliksbillede af priserne, og man vil opleve store forskelle i beskatningen på identiske biler.
Det er et helt åndsvagt tiltag, da det vil kræve så meget kontrol og ekstra arbejde. For ikke at snakke om usikkerheden for brugeren af bilen. Man kommer jo ikke til at vide hvad man bliver beskattet af med fri bil, og hvilken betydning det har på sin privatøkonomi.
-
- Medlem
- Indlæg: 513
- Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Det er jo rart at vide om man beskattes af 450.000 eller 600.000
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017
VW Up! 2017
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1111
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 71 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Øv, typisk næste skift er i 21
Roeden
Roeden
Hele året: BMW G30 LCI M550i
Sommer: MB A209 CLK63
Fruens: I4 M50
Sommer: MB A209 CLK63
Fruens: I4 M50
-
- Medlem
- Indlæg: 1318
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 49 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Sidste gang de lavede en ændring på beskatningsreglerne for fri bil, der var det med bagud virkende kraft, dog ikke betalings mæssigt, men reglerne, jeg blev selv ramt dengang og droppede derefter fri bil, så tjek det lige med en eventuel revisor.Lynge1974 skrev: ↑3. dec 2019, 09:33Tænker min kommende firmabil med udlevering 1/1-20 lige sniger sig udenom...Morten Hedensted skrev: ↑3. dec 2019, 09:32Det bliver nok en naturlig konsekvens for mange. Sædvanlig venstreorienteret misundelsespolitik. Der skal penge i kassen til offentligt overforbrug.Lynge1974 skrev: ↑3. dec 2019, 09:26Er dette et farvel (for mange) til de lidt større firmabiler?
https://finans.dk/politik/ECE11796262/s ... ctxref=ext
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4184
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 496 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Ja det virker igen som om man rammer den i forvejen mest ydende gruppe i samfundet.
En af de få fordele der er i en firmabil er jo at man ofte kan få en lavere beskatningspris kontra privatkøb. Skal de 2 nu udlignes, så ryger det marked nok markant ned, idet mange jo allerede nu har lønnedgang + privatbeskatning af firmabil.
Jeg tumler stadig med tanken om firmabil, men det lyder til at den ide bør droppes.
At de så til gengæld giver større fradrag ved el firmabiler gør måske man bør hoppe på en sådan i stedet, men der er beskatningen bare høj i forvejen, idet man ikke " sparer " noget på beskatning kontra alle andre øvrige.
En af de få fordele der er i en firmabil er jo at man ofte kan få en lavere beskatningspris kontra privatkøb. Skal de 2 nu udlignes, så ryger det marked nok markant ned, idet mange jo allerede nu har lønnedgang + privatbeskatning af firmabil.
Jeg tumler stadig med tanken om firmabil, men det lyder til at den ide bør droppes.
At de så til gengæld giver større fradrag ved el firmabiler gør måske man bør hoppe på en sådan i stedet, men der er beskatningen bare høj i forvejen, idet man ikke " sparer " noget på beskatning kontra alle andre øvrige.
2020 Audi E-tron 55
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1111
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 71 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Ja der er ved at være et par plugin's at vælge imellem, så skal der bare styr på det med ladeboks hjemme og styring det økonomiske i det.Realtor skrev: ↑3. dec 2019, 10:34Ja det virker igen som om man rammer den i forvejen mest ydende gruppe i samfundet.
En af de få fordele der er i en firmabil er jo at man ofte kan få en lavere beskatningspris kontra privatkøb. Skal de 2 nu udlignes, så ryger det marked nok markant ned, idet mange jo allerede nu har lønnedgang + privatbeskatning af firmabil.
Jeg tumler stadig med tanken om firmabil, men det lyder til at den ide bør droppes.
At de så til gengæld giver større fradrag ved el firmabiler gør måske man bør hoppe på en sådan i stedet, men der er beskatningen bare høj i forvejen, idet man ikke " sparer " noget på beskatning kontra alle andre øvrige.
Roeden
Hele året: BMW G30 LCI M550i
Sommer: MB A209 CLK63
Fruens: I4 M50
Sommer: MB A209 CLK63
Fruens: I4 M50
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4184
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 496 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Tænker ikke det burde give de store udfordringer. Arbejdsgiver betaler for opsætning af ladestander i privaten og betaler månedligt abonnement. Ansat refunderes af ladestander firma for kwh.
2020 Audi E-tron 55
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 24. maj 2015, 12:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 5 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Meeen lad os nu se hvad de kommer op med. Der står jo at det er leasede firmabiler. Jeg arbejder selv ved en bilforhandler, og alt efter hvordan det ender, så begynder vi da bare at indregistrere vores firmabiler på fuld afgift igen
Og mon ikke de større virksomheder vil gøre det i stedet. Leasingfirmaerne skal nok kunne sammensætte en fornuftig model hvor bilerne kører på fuld afgift.
Og mon ikke de større virksomheder vil gøre det i stedet. Leasingfirmaerne skal nok kunne sammensætte en fornuftig model hvor bilerne kører på fuld afgift.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 24. maj 2015, 12:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 5 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Det er vidst givet svar fra Skat angående den del, og jeg mener at prisen for ladestanderen og montering skal ligges oveni bilens beskatningsgrundlag. Og at der kun kan refunderes el-forbrug hvis det kører på en måler der er helt separat for husstandens normale el forbrug.
- Hovawart
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 23 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Det er de aktuelle regler.MadsNielsen skrev: ↑3. dec 2019, 10:56Det er vidst givet svar fra Skat angående den del, og jeg mener at prisen for ladestanderen og montering skal ligges oveni bilens beskatningsgrundlag. Og at der kun kan refunderes el-forbrug hvis det kører på en måler der er helt separat for husstandens normale el forbrug.
En std. installation fra Clever til leasingbiler koster typisk kr. 8.000,- + moms. Men, hvis det reelt vil koste kr. 45.000,- + moms at installere på medarbejders adresse grundet specielle forhold, så er det den reelle omkostning man bliver beskattet af.
Det er en stor hæmsko for mange, tilsvarende også at ikke alle med fri bil bor hvor man kan installere ladestandere.
- Hovawart
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 23 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Det er der reelt lukket for. Det er jo fakturagrundlaget inkl. fuld afgift du skal bruge hvis det ikke er leasing, og mange forhandlere vil komme i alvorlige problemer når SKAT har ressourcer. Kører man med negativ margin eller får tilskud fra importør/fabrik, så vil der opstå indkomst ved videresalg til private eller virksomheder på ny. Det skal så også beskattes - hvem holder øje med det?MadsNielsen skrev: ↑3. dec 2019, 10:51Meeen lad os nu se hvad de kommer op med. Der står jo at det er leasede firmabiler. Jeg arbejder selv ved en bilforhandler, og alt efter hvordan det ender, så begynder vi da bare at indregistrere vores firmabiler på fuld afgift igen
Og mon ikke de større virksomheder vil gøre det i stedet. Leasingfirmaerne skal nok kunne sammensætte en fornuftig model hvor bilerne kører på fuld afgift.
Hvis medarbejderen reelt er stillet bedre end markedet, så skal de oplyse det som indkomst eller personalegode. Gæt hvor mange der gør det i dag? Der er også mange i branchen der køber bil hver 9. md. med tilskud og så sælger løbende privat med profit. Det skal også beskattes, men hvem holder øje med det?
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
- Jeg skal lige være sikker på om man piver over, at man havde nogen tåbelige huller i nogen tåbelige regler, som nu bliver lukket ???
Tøsedrenge. If you cant pay all the time, dont do the crime...
- - -
Det ændrer jo så ikke på at der er nogen afgift's og skatteregler der fortsat er fuuuuuuldstændigt tåbelige. Men hvis ikke Leasing-aftalerne havde været fordelagtige, på bekostning af "vores alle sammens velfærd", mon der så havde været det store marked for leasingbiler af en type og pris, som ikke burde "findes ude i den almindelige befolkning" ??
AltsåNej, jeg er ikke hverken kommunist, Rød eller Social-demokrat. Fat det. !!
Reglerne om Biler og afgift er ganske simpelt forkerte, og skal / bør laves om. Det berettiger jo ikke til at man omgår dem!
Hvis man kører klokken lort om natten på en vej der af en eller anden årsag er skiltet ned, og bliver blitzet med for meget, så kan man jo heller ikk' tale sig fra det.
At Nabo'en er en dum idiot giver jo heller ikke ret til og slippe afsted med at nakke ham, vel...??
Nå, lad os se en Varevogn ( VW Transporter Style ) der har opvarmning i varerummet, 300 kilometers rækkevidde uanset årstid og brug af varme / kulde, og så til en pris der er konkurrencedygtig med den gamle dieselkværn, såeh....
Lorteregler / Fucking lortevalg-resultat.
/ Lars
Tøsedrenge. If you cant pay all the time, dont do the crime...
- - -
Det ændrer jo så ikke på at der er nogen afgift's og skatteregler der fortsat er fuuuuuuldstændigt tåbelige. Men hvis ikke Leasing-aftalerne havde været fordelagtige, på bekostning af "vores alle sammens velfærd", mon der så havde været det store marked for leasingbiler af en type og pris, som ikke burde "findes ude i den almindelige befolkning" ??
AltsåNej, jeg er ikke hverken kommunist, Rød eller Social-demokrat. Fat det. !!
Reglerne om Biler og afgift er ganske simpelt forkerte, og skal / bør laves om. Det berettiger jo ikke til at man omgår dem!
Hvis man kører klokken lort om natten på en vej der af en eller anden årsag er skiltet ned, og bliver blitzet med for meget, så kan man jo heller ikk' tale sig fra det.
At Nabo'en er en dum idiot giver jo heller ikke ret til og slippe afsted med at nakke ham, vel...??
Nå, lad os se en Varevogn ( VW Transporter Style ) der har opvarmning i varerummet, 300 kilometers rækkevidde uanset årstid og brug af varme / kulde, og så til en pris der er konkurrencedygtig med den gamle dieselkværn, såeh....
Lorteregler / Fucking lortevalg-resultat.
/ Lars
- These users thanked the author Lars - Sound2Vision for the post (total 4):
- 383CI • Thorinn • QT1410 • RIX
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
- Hovawart
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 23 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
He he...Lars - Sound2Vision skrev: ↑3. dec 2019, 19:36- Jeg skal lige være sikker på om man piver over, at man havde nogen tåbelige huller i nogen tåbelige regler, som nu bliver lukket ???
…..
Lorteregler / Fucking lortevalg-resultat.
/ Lars
For mit vedkommende så er det en kilde til frustration at skiftende regeringers lune gør det svært at drive konkurrencedygtig virksomhed, og rådgive virksomheder om langsigtede løsninger. Der er mange i de "grå rocker-leasing" kredse der er så kreative at alle kan se det er ulovligt - der er bare ikke ressourcer fra SKAT til at gøre noget eller til at forstå det.
En teknisk afgift vil løse de kreative krumspring, gøre det nemt for alle at finde en bil i EU og vide præcis hvad den skal koste. Samtidig så fjerner man indtjening og hvidvask af kriminelles pengestrømme via leasingfirmaer.
De store firmaer som ALD, LeasePlan og Nordania kører efter bogen, men der jo en skov af virksomheder der spekulerer så voldsomt i dette marked at der skal gøres noget. Teknisk afgift er løsningen. Der er også mange mindre leasingfirmaer der kører reelt, men som udgangspunkt så må jeg bare konstatere at de fleste er kreative - meget kreative. Jeg bliver ligeså irriteret over dette som at se en idiot kører i nødsporet når der er kø.
- These users thanked the author Hovawart for the post (total 3):
- MadsNielsen • kbp • RIX
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Som jeg forstår det, så vil beskatnings værdien være meget tættere på Hr. og Fru Danmarks værdi for en tilsvarende bil?
Det er vel reelt nok at man beskattes af faktiske værdi? Det er da ikke fair som pt. at man kan købe en ny bil som koster måske 800.000 kr. men man beskattes kun for måske 600.000 kr.!
Hvordan man så lige beregner den løbende værdi, forstår jeg ikke helt, for det er jo heller ikke fair at man beskattes af samme værdi efter 1 år, 2 år osv. (ved godt man får et nedslag idag når bilen bliver 3 år, men bilen taber jo massere af værdi inden der).
Det er vel reelt nok at man beskattes af faktiske værdi? Det er da ikke fair som pt. at man kan købe en ny bil som koster måske 800.000 kr. men man beskattes kun for måske 600.000 kr.!
Hvordan man så lige beregner den løbende værdi, forstår jeg ikke helt, for det er jo heller ikke fair at man beskattes af samme værdi efter 1 år, 2 år osv. (ved godt man får et nedslag idag når bilen bliver 3 år, men bilen taber jo massere af værdi inden der).
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1111
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 71 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Jeg syntes netop at der er fair at beskatningsværdien er lavere da man bliver beskattet af "nyvognsværdien" i 3 år.
Hvis det skal matche virkeligheden med de nye regler så vil en dyr firmabil vel sagtens kunne blive afskrevet under en "lav" beskatningsværdi i perioden. Så er differencen fra idag nok ikke den store.
Det kommer til at koste en del mere administration kunne man forestille sig.
Roeden
Hvis det skal matche virkeligheden med de nye regler så vil en dyr firmabil vel sagtens kunne blive afskrevet under en "lav" beskatningsværdi i perioden. Så er differencen fra idag nok ikke den store.
Det kommer til at koste en del mere administration kunne man forestille sig.
Roeden
Hele året: BMW G30 LCI M550i
Sommer: MB A209 CLK63
Fruens: I4 M50
Sommer: MB A209 CLK63
Fruens: I4 M50
- Sgh2008ejs
- Nyt medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sydfyn
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 101 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Hvis du køber en ny bil i dag og finansierer den, falder ydelsen på lånet så også efterhånden som bilens værdi gør?Roeden skrev: ↑3. dec 2019, 20:48Jeg syntes netop at der er fair at beskatningsværdien er lavere da man bliver beskattet af "nyvognsværdien" i 3 år.
Hvis det skal matche virkeligheden med de nye regler så vil en dyr firmabil vel sagtens kunne blive afskrevet under en "lav" beskatningsværdi i perioden. Så er differencen fra idag nok ikke den store.
Det kommer til at koste en del mere administration kunne man forestille sig.
Roeden
Nej. Omkostningerne for en firmabil, skal vel afspejle omkostningerne for en privatbil, og der har imho været yderst lukrative forhold for dem som har haft mulighed for privat firmabil indtil nu. Hvor meget det her ændrer i fremtiden tør jeg ikke spå om. Det ved de nok ikke engang selv, man bliver vel ikke beskattet af en ministerbil
Har flere kammerater/bekendt som har kørt i en veludstyret Passat / C-klasse som firmabil, for samme netto pris pr måned, som en mellemudstyret Golf ville koste, hvis de skulle have købt den privat og finansiere med dertilhørende omkostninger. Derudover er der den gratis tur sydpå med brændstof både til skiferie og sommerferie.
Synes kun det er fair, at de to nærmer sig hinanden mere i fremtiden. Ikke alle har mulighed for firmabil, desværre.
Subjektivt set, ja så er jeg da jaloux på, at jeg indtil nu ikke har kunne have firmabill. Objektivt set, så mener jeg der er for stor forskel i nettoprisen pr. måned på privat eller firmabil. (og her er det naturligvis uden at regne kilometerpenge med, hvis man kører for firmaet i egen bil)
- These users thanked the author Sgh2008ejs for the post:
- QT1410
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style
2019 Seat Mii Style
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1111
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 71 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Tænker at det vel er mest sammenligneligt med Privatleasing, kontra finansiering. Sammenligner jeg min nuværende med passaten som var privatleaset, så er der ikke den store forskel på den månedlige ydelse.
Afhængigt at hvor meget det strammer til, så koster det vel virksomhederne nogle dollars, hvis de skal udbetale flere lønkroner istedet. Vi kan jo ikke gøre andet end at se hvad fremtiden bringer.
Roeden
Afhængigt at hvor meget det strammer til, så koster det vel virksomhederne nogle dollars, hvis de skal udbetale flere lønkroner istedet. Vi kan jo ikke gøre andet end at se hvad fremtiden bringer.
Roeden
Hele året: BMW G30 LCI M550i
Sommer: MB A209 CLK63
Fruens: I4 M50
Sommer: MB A209 CLK63
Fruens: I4 M50
-
- Medlem
- Indlæg: 1180
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 230 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Så er spørgsmålet jo, om der er betalt den samme afgift til staten på den købte og den leasede bil?Roeden skrev: ↑3. dec 2019, 23:25Tænker at det vel er mest sammenligneligt med Privatleasing, kontra finansiering. Sammenligner jeg min nuværende med passaten som var privatleaset, så er der ikke den store forskel på den månedlige ydelse.
Afhængigt at hvor meget det strammer til, så koster det vel virksomhederne nogle dollars, hvis de skal udbetale flere lønkroner istedet. Vi kan jo ikke gøre andet end at se hvad fremtiden bringer.
Roeden
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5845
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 294 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
For lige at det skal være korrekt
Man vil have beskatningsgrundlaget til at være tæt på den samme bils pris på gaden med rabat.
Hvad månedlig ydelse eller firmaomkostninger er, er underordnet.
I praksis er der ingen der ved helt præcist hvordan Skat havde tænkt det skulle gøres, er ikke helt fastlagt. Men mon ikke der findes en ny metode
Der er kun en ting at gøre, lav nu den tekniske afgift. Så er bilens pris uden afgift og moms ligegyldig.
Man vil have beskatningsgrundlaget til at være tæt på den samme bils pris på gaden med rabat.
Hvad månedlig ydelse eller firmaomkostninger er, er underordnet.
I praksis er der ingen der ved helt præcist hvordan Skat havde tænkt det skulle gøres, er ikke helt fastlagt. Men mon ikke der findes en ny metode
Der er kun en ting at gøre, lav nu den tekniske afgift. Så er bilens pris uden afgift og moms ligegyldig.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5845
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 294 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Det er der jo aldrig.perw skrev: ↑4. dec 2019, 08:13Så er spørgsmålet jo, om der er betalt den samme afgift til staten på den købte og den leasede bil?Roeden skrev: ↑3. dec 2019, 23:25Tænker at det vel er mest sammenligneligt med Privatleasing, kontra finansiering. Sammenligner jeg min nuværende med passaten som var privatleaset, så er der ikke den store forskel på den månedlige ydelse.
Afhængigt at hvor meget det strammer til, så koster det vel virksomhederne nogle dollars, hvis de skal udbetale flere lønkroner istedet. Vi kan jo ikke gøre andet end at se hvad fremtiden bringer.
Roeden
Men afgiftsgrundlag og betalt afgift er heller ikke det samme.
-
- Medlem
- Indlæg: 1180
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 230 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Det burde det jo være (næsten).
Det er lidt underlidt at leasing firmaer, skal være stats financeret.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Altså man fjerner et offentligt tilskud (i form af skattefordele) til højtlønnede med firmabetalt bil - det synes jeg sådan set er helt i orden.
Det er lidt ligesom de ændringer der er for forældrekøb, hvor de også fjerner de skattefordele der har været der. Reelt set er der jo igen tale om et offentligt tilskud, i form af skatterabat, for de rigeste i samfundet. Samtidig kan disse forældre skattefrit give en årlig rabat på huslejen til deres børn, i form af gave, og samtidig kan der søges om boligstøtte for fulde husleje, så det offentlige endda giver endnu mere tilskud.
Er det bare mig, der synes det er helt i orden at der ikke gives offentligt tilskud på denne måde til de højestlønnede i samfundet?
Polo GTI 2019
-
- Medlem
- Indlæg: 577
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 152 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Så bør topskatten vel også fjernes. Det er vel også en misundelsesskat....
- These users thanked the author HenrikH for the post (total 3):
- DanielB12 • Morten Hedensted • RIX
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Ja, lad os fjerne topskatten og lave en mere progressiv beskatning. Hvorfor overhovedet have et loft på, hvor højt din trækprocent kan være?
Nej, helt seriøst, så synes jeg man skal snakke om hvilket samfund vi gerne vil have, i stedet for at snakke om skattepolitik.
Topskattelettelser skaber ikke arbejdspladser og vækst, selvom nogen (læs: LA) gerne vil have os til at tro det forholder sig sådan.
Polo GTI 2019
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1833
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 770 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Forstår ikke tankegangen. Hvad er den mest ydende gruppe? Dem med det hårdeste arbejde, højeste løn etc. eller? Virker som en "Kristian forklar-mig-røv" der skal godtgøre hvorfor man selv har ret til nogle goder som andre ikke kan få.
Jeg forstår ikke hvorfor der skal være diverse "fiduser"/smuthuller, der betyder at biler kan købes/leases langt billigere, bare fordi det foregår gennem et firma.
Er helt med på at bilafgifterne bør sænkes/ændres, men det skal være for alle og ikke kun særlige grupper....
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4184
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 496 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Måske lidt dumt formuleret, men med mest ydende tænkes dem der i forvejen betaler mest i skat / bidrager til samfundet.
Mig bekendt så " fuskes " der på ingen måde med leasede firmabiler, både firmaet og medarbejderen betaler for ydelsen, og alle har i praksis mulighed for det, hvis man kan overtale sin arbejdsgiver til det. De fleste der har firmabil går samtidigt ned i løn og beskattes derudover af fri bil, så det er ikke gratis på nogen måde.
Jeg får dog svært ved at se hvordan pokker det skal gøres i praksis. Grunden til at beskatningen er lavere på firmabilen kontra privatbilen, er jo mig bekendt at leasingfirmaet indkøber 100x så mange biler, og derfor får dem billigere u. afgift, hvorfor prisen ink. afgift til beskatning så er markant lavere. Skal man så til at regne beskatningen ud fra hvad en ville have kostet privatfinansieret eller?
Mig bekendt så " fuskes " der på ingen måde med leasede firmabiler, både firmaet og medarbejderen betaler for ydelsen, og alle har i praksis mulighed for det, hvis man kan overtale sin arbejdsgiver til det. De fleste der har firmabil går samtidigt ned i løn og beskattes derudover af fri bil, så det er ikke gratis på nogen måde.
Jeg får dog svært ved at se hvordan pokker det skal gøres i praksis. Grunden til at beskatningen er lavere på firmabilen kontra privatbilen, er jo mig bekendt at leasingfirmaet indkøber 100x så mange biler, og derfor får dem billigere u. afgift, hvorfor prisen ink. afgift til beskatning så er markant lavere. Skal man så til at regne beskatningen ud fra hvad en ville have kostet privatfinansieret eller?
2020 Audi E-tron 55
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Nye beskatningsregler pr. 1/2 2020
Det er jo som sådan ikke fordi nogen rammes, de er jo netop ikke blevet ramt tidligere, hvorimod andre er. Det laver man så om på nu, så det er mere lige. Det er i hvert fald sådan jeg forstår og ser på det.
Igen, jeg kan ikke se at der er behov for at lave skattelempelser for de rigeste, så fint tiltag.
Måske har alle i teorien den samme mulighed for firmabil, men i praksis så er det jo ikke arbejderen i produktionen, der har mulighed for firmabil, heller ikke hvis han/hun aktivt efterspørger det. Det er noget der traditionelt set og i den virkelige verden tilfalder direktionsgangen, og jeg vil mene at de nok skulle have råd til at købe deres egen bil. Måske netop i modsætning til arbejderen i produktionen. Men direktøren kan jo selvfølgelig også lige tage nogle år i udlandet, så de kan ansættes på forskningskontrakt med yderst lukrative skattefordele, da de jo er såkaldte nøglepersoner (defineret ved at lønnen er over 65.000/mnd)...
Igen, jeg kan ikke se at der er behov for at lave skattelempelser for de rigeste, så fint tiltag.
Måske har alle i teorien den samme mulighed for firmabil, men i praksis så er det jo ikke arbejderen i produktionen, der har mulighed for firmabil, heller ikke hvis han/hun aktivt efterspørger det. Det er noget der traditionelt set og i den virkelige verden tilfalder direktionsgangen, og jeg vil mene at de nok skulle have råd til at købe deres egen bil. Måske netop i modsætning til arbejderen i produktionen. Men direktøren kan jo selvfølgelig også lige tage nogle år i udlandet, så de kan ansættes på forskningskontrakt med yderst lukrative skattefordele, da de jo er såkaldte nøglepersoner (defineret ved at lønnen er over 65.000/mnd)...
Polo GTI 2019