Vw mk5 r32 upgrade
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Rust fikset i bagerste undervogn. Nye sealinger og ny gummihud på hele hjulbrønden og hjulkasserne
- Vedhæftede filer
-
- Hjulkasse
- 20200211_081846.jpg (117.79 KiB) Vist 6077 gange
-
- Hjulbrønd
- 20200211_081835.jpg (68.21 KiB) Vist 6077 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Panel skiftet v. Side
- Vedhæftede filer
-
- Panel v.side
- 20200211_081849.jpg (121.92 KiB) Vist 6076 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Fik fat i et alu spinder fra en A3 platform.
De får lige en gang med vandpolerings maskinen.
Dem bliver jeg færdig med idag
De får lige en gang med vandpolerings maskinen.
Dem bliver jeg færdig med idag
- Vedhæftede filer
-
- Alu spindler
- 20200213_190947.jpg (133.88 KiB) Vist 6073 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Topstykke tilbage fra vandpolering.
Rensede ventiler og friske stamhætter
Rensede ventiler og friske stamhætter
- Vedhæftede filer
-
- Topstykke
- 20200214_103927.jpg (154.88 KiB) Vist 5923 gange
-
- Topstykke
- 20200214_103942.jpg (135.44 KiB) Vist 5923 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Blokken er også kommet retur fra honing.
Den er honet med en overstørrelse og fået nye stempler og lejer. Så den skal i gang med at sættes sammen igen
Den er honet med en overstørrelse og fået nye stempler og lejer. Så den skal i gang med at sættes sammen igen
- Vedhæftede filer
-
- 20200214_132339.jpg (130.26 KiB) Vist 5921 gange
-
- 20200214_132420.jpg (137.49 KiB) Vist 5921 gange
-
- 20200214_100753.jpg (147.06 KiB) Vist 5921 gange
-
- 20200214_100732.jpg (144.73 KiB) Vist 5922 gange
- These users thanked the author Lykkegaard for the post:
- nuggivr6
- JerrilD
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2173
- Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Trekants Området
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 55 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Ser godt ud
- These users thanked the author JerrilD for the post:
- Lykkegaard
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
- Kronborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1607
- Tilmeldt: 15. feb 2009, 19:23
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 100 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Godt at se der er fremgang.
Hvilke stempler og stænger har du købt ?
Hvilke stempler og stænger har du købt ?
- These users thanked the author Kronborg for the post:
- Lykkegaard
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Tak skal du have Kronborg
Ja det er super lækkert at se det begynder at tage form.
Må lige vende tilbage med hensyn til stempler.
Ved at de er leveret gennem HPA ligesom resten af opgraderingen
Ja det er super lækkert at se det begynder at tage form.
Må lige vende tilbage med hensyn til stempler.
Ved at de er leveret gennem HPA ligesom resten af opgraderingen
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
9:1 mahle pistons coupled with head spacer plate = 7:1 compression ratio. Blokken er boret op med en enkelt overstørrelse.
Samtidig er der monteret race grade con rod bearings.
Alle dele er stadig leveret af HPA.
Vil gerne at det meste er samlet fra samme leverandør.
Så det tager så småt form.
- Vedhæftede filer
-
- 20200227_124510.jpg (139.58 KiB) Vist 5583 gange
-
- 20200227_124526.jpg (168.46 KiB) Vist 5583 gange
-
- 20200227_124451.jpg (127.09 KiB) Vist 5583 gange
-
- 20200227_124507.jpg (169.75 KiB) Vist 5583 gange
-
- 20200227_124436.jpg (142.98 KiB) Vist 5583 gange
-
- 20200227_124443.jpg (156.07 KiB) Vist 5583 gange
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1909
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 346 times
- Been thanked: 222 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Ser rigtig godt ud
Der kommet godt med blæs på den hehe. Den lyder skøn sådan en R32 med mølle
Der kommet godt med blæs på den hehe. Den lyder skøn sådan en R32 med mølle
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 19. sep 2017, 08:07
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
7:1 kompression.. Shiiit den må være ulidelig død udenfor trykområdet var det ikke tilbage i 90'erne man gjorde meget i ultra lav kompression? Mener jeg ligger med 10,2:1 og presser 17-19 psi igennem til stemplerne
Egt ryger sjældent over 800 gr..
Egt ryger sjældent over 800 gr..
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 428
- Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Min ligger med kompression på 8:5,1
Super fedt projekt du har igang og bliver spændende når den er klar og du skal dreje nøglen for første gang :!
Super fedt projekt du har igang og bliver spændende når den er klar og du skal dreje nøglen for første gang :!
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
-
- Medlem
- Indlæg: 681
- Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg - DK
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 114 times
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Det lyder helt tosset med 7:1 kompression.Dreamer101 skrev: ↑6. mar 2020, 12:487:1 kompression.. Shiiit den må være ulidelig død udenfor trykområdet var det ikke tilbage i 90'erne man gjorde meget i ultra lav kompression? Mener jeg ligger med 10,2:1 og presser 17-19 psi igennem til stemplerne
Egt ryger sjældent over 800 gr..
Som du skriver så hører det til fortiden hvor man ikke havde en moderne motorstyring.
Jeg Kører selv med 9.5:1 og ca 31psi tryk, og har da planer om mere ladetryk
Det er dog ikke en vr6, men en 1.8t
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 19. sep 2017, 08:07
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Fuldstændigt ja.
Shiit der ryger lidt igennem den stakkels 1.8 motor Jeg kører ikke længere VAG.. Jeg er hoppet over til darkside og kører nu BMW.. Kommer næppe aldrig tilbage til VAG, ikke efter jeg ejer bil med en n55 motor.. Shiit min gamle VR6 3.2, er noget kedeligt noget kontra en trykladet række6 og så er der bare noget over baghjulstræk som VAG aldrig kommer til at kunne hamle op med.. Jeg har haft quattro, men det er en tam oplevelse i længden
Shiit der ryger lidt igennem den stakkels 1.8 motor Jeg kører ikke længere VAG.. Jeg er hoppet over til darkside og kører nu BMW.. Kommer næppe aldrig tilbage til VAG, ikke efter jeg ejer bil med en n55 motor.. Shiit min gamle VR6 3.2, er noget kedeligt noget kontra en trykladet række6 og så er der bare noget over baghjulstræk som VAG aldrig kommer til at kunne hamle op med.. Jeg har haft quattro, men det er en tam oplevelse i længden
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Ja det gør den absolut. Men indtil videre må jeg nøjes med at sukke efter denThe Micktrix / Dk skrev: ↑4. mar 2020, 19:09Ser rigtig godt ud
Der kommet godt med blæs på den hehe. Den lyder skøn sådan en R32 med mølle
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Det har du sandsynligvis ret i.Dreamer101 skrev: ↑6. mar 2020, 12:487:1 kompression.. Shiiit den må være ulidelig død udenfor trykområdet var det ikke tilbage i 90'erne man gjorde meget i ultra lav kompression? Mener jeg ligger med 10,2:1 og presser 17-19 psi igennem til stemplerne
Egt ryger sjældent over 800 gr..
Men jeg tænker at de et langt stykke hen af vejen har nogenlunde styr på hvad det er for et sæt der er sat sammen.
Tiden vil vise om den så meget lavere kompression, bliver en stor ulempe.
Målet er at bygge noget der kan holde som daily driver.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Det lyder helt tosset med 7:1 kompression.
Som du skriver så hører det til fortiden hvor man ikke havde en moderne motorstyring.
Jeg Kører selv med 9.5:1 og ca 31psi tryk, og har da planer om mere ladetryk
Det er dog ikke en vr6, men en 1.8t
[/quote]
Jeg bliver meget klogere når den får drejet en nøgle, og den kan blive luftet igennem.
Som du skriver så hører det til fortiden hvor man ikke havde en moderne motorstyring.
Jeg Kører selv med 9.5:1 og ca 31psi tryk, og har da planer om mere ladetryk
Det er dog ikke en vr6, men en 1.8t
[/quote]
Jeg bliver meget klogere når den får drejet en nøgle, og den kan blive luftet igennem.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Super fedt projekt du har igang og bliver spændende når den er klar og du skal dreje nøglen for første gang :!
[/quote]
Ja for Søren, har lidt for mange løse ender lige nu.
Håber at få samlet lidt op i weekenden. Skal have lavet lidt bagagerum, så der bliver plads til det der skal være der.
[/quote]
Ja for Søren, har lidt for mange løse ender lige nu.
Håber at få samlet lidt op i weekenden. Skal have lavet lidt bagagerum, så der bliver plads til det der skal være der.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Skulle lige prøve lidt fælg af til bremse setup.
Det bliver lige tæt nok.
Og så skal leverandør "lige" komme med et nyt setup til bag caliper.
Det bliver lige tæt nok.
Og så skal leverandør "lige" komme med et nyt setup til bag caliper.
- Vedhæftede filer
-
- 20200227_144858(1).jpg (73.87 KiB) Vist 4830 gange
-
- 20200227_144848(1).jpg (88.64 KiB) Vist 4830 gange
-
- 20200227_144843(1).jpg (96.93 KiB) Vist 4830 gange
-
- 20200221_080510.jpg (100.75 KiB) Vist 4830 gange
-
- 20200221_080500(1).jpg (150.01 KiB) Vist 4830 gange
-
- 20200227_144814(1).jpg (133.78 KiB) Vist 4830 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Motoren kom ned af stativet
- Vedhæftede filer
-
- 20200306_122834.jpg (164.13 KiB) Vist 4829 gange
-
- 20200306_122741.jpg (151.92 KiB) Vist 4829 gange
-
- 20200306_122723.jpg (149.86 KiB) Vist 4829 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Ikke for at det er den vilde forskel.
Fik lige tjekket op. Og med kompressions pladen i mellem bliver den 7,5:1.
Fik tjekket HGP og de laver 8,8:1 i stedet for 10,85:1.
Fik lige tjekket op. Og med kompressions pladen i mellem bliver den 7,5:1.
Fik tjekket HGP og de laver 8,8:1 i stedet for 10,85:1.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 19. sep 2017, 08:07
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Aah surt med kaliber og fælg
Mht kompression, synes jeg bare at 7.5:1 lyder vanvittigt.. Jeg kunne forstå det, hvis bilen skulle kører på 95 oktan og hive sp meget effekt ud der som muligt..
Inden jeg købte min bmw, havde jeg selv sådan en Audi a3 med 3.2 motor som din vr6. Den var jeg også gået i gang med at bestille diverse stumper til, til turbo ombygning.. Men jo flere dele jeg købte ind, jo mere syntes jeg bilen var gammel at kigge på og til sidst endte jeg med at sælge hele lortet igen. Men jeg husker at jeg landede på kompressionsforhold på 9.0:1 til endaily driver, netop fordi den ikke skulle død ved 1500 rpm, men også være rimelig økonomisk på brændstofforbruget, når man cruisede på landevej/motorvej. Mit mål hed dengang i omegn af 500 hk På noget Borg warner efr 7670/8374.. Men i dag, har jeg ikke fortrudt et sekund at jeg solgte alt hvad jeg havde til den bil, og sparede op til en baghjulstrækker i stedet for, men det skal ikke tage din glæde fra dig projekt, jeg synes det er fedt der er nogle der gider at gøre det på de her lidt ældre biler den er jo stadigt fed sådan en R32
Mht kompression, synes jeg bare at 7.5:1 lyder vanvittigt.. Jeg kunne forstå det, hvis bilen skulle kører på 95 oktan og hive sp meget effekt ud der som muligt..
Inden jeg købte min bmw, havde jeg selv sådan en Audi a3 med 3.2 motor som din vr6. Den var jeg også gået i gang med at bestille diverse stumper til, til turbo ombygning.. Men jo flere dele jeg købte ind, jo mere syntes jeg bilen var gammel at kigge på og til sidst endte jeg med at sælge hele lortet igen. Men jeg husker at jeg landede på kompressionsforhold på 9.0:1 til endaily driver, netop fordi den ikke skulle død ved 1500 rpm, men også være rimelig økonomisk på brændstofforbruget, når man cruisede på landevej/motorvej. Mit mål hed dengang i omegn af 500 hk På noget Borg warner efr 7670/8374.. Men i dag, har jeg ikke fortrudt et sekund at jeg solgte alt hvad jeg havde til den bil, og sparede op til en baghjulstrækker i stedet for, men det skal ikke tage din glæde fra dig projekt, jeg synes det er fedt der er nogle der gider at gøre det på de her lidt ældre biler den er jo stadigt fed sådan en R32
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Jeg har været inde og kigge på hjemmesiden hvor du har købt dine dele og der stod også at det er 7,5:1Lykkegaard skrev: ↑20. mar 2020, 22:42Ikke for at det er den vilde forskel.
Fik lige tjekket op. Og med kompressions pladen i mellem bliver den 7,5:1.
Fik tjekket HGP og de laver 8,8:1 i stedet for 10,85:1.
Du har købt et US-kit, og i USA er pump benzin jo ikke den samme kvalitet/oktan som vi har i DK.
Så jeg tror det er derfor at kittet er lavet til 7,5:1
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 19. sep 2017, 08:07
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
USA kører med 91 og 93 octan.. Det svare til vores 95 ron og 98 ron.. Og så har de i nogle stater e85.. Så selv brændstoffet fejler ikke noget, i forhold til høj(ere) kompression..
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Har lige læst lidt om det, så blev man da lidt klogereDreamer101 skrev: ↑21. mar 2020, 17:43USA kører med 91 og 93 octan.. Det svare til vores 95 ron og 98 ron.. Og så har de i nogle stater e85.. Så selv brændstoffet fejler ikke noget, i forhold til høj(ere) kompression..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Jep det er lidt surt med fælge. Heldigvis er det kun prøve fælge.Dreamer101 skrev: ↑21. mar 2020, 08:00Aah surt med kaliber og fælg
Mht kompression, synes jeg bare at 7.5:1 lyder vanvittigt.. Jeg kunne forstå det, hvis bilen skulle kører på 95 oktan og hive sp meget effekt ud der som muligt..
Inden jeg købte min bmw, havde jeg selv sådan en Audi a3 med 3.2 motor som din vr6. Den var jeg også gået i gang med at bestille diverse stumper til, til turbo ombygning.. Men jo flere dele jeg købte ind, jo mere syntes jeg bilen var gammel at kigge på og til sidst endte jeg med at sælge hele lortet igen. Men jeg husker at jeg landede på kompressionsforhold på 9.0:1 til endaily driver, netop fordi den ikke skulle død ved 1500 rpm, men også være rimelig økonomisk på brændstofforbruget, når man cruisede på landevej/motorvej. Mit mål hed dengang i omegn af 500 hk På noget Borg warner efr 7670/8374.. Men i dag, har jeg ikke fortrudt et sekund at jeg solgte alt hvad jeg havde til den bil, og sparede op til en baghjulstrækker i stedet for, men det skal ikke tage din glæde fra dig projekt, jeg synes det er fedt der er nogle der gider at gøre det på de her lidt ældre biler den er jo stadigt fed sådan en R32
Gudskelov lov for at chefen har en container med sommerhjul. Som lige kan lånes til check af forskellige størrelser.
Leder efter noget andet end OZ.
Hele mit udgangspunkt i alt det her, grunder på at læne mig op ad nogle som har meget større viden og kompetencer end jeg selv.
Og jeg har fuld tillid til at det er det rigtige setup Robin har bestilt hjem til bilen.
Bare rolig. Min glæde bliver ikke hverken mindre eller forsvinder.
Dog ligger vi som alle andre med sådan et projekt med lidt udfordringer. Hvilket er træls.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Vw mk5 r32 upgrade
Hvor fandt du den information?m power skrev: ↑21. mar 2020, 18:37Har lige læst lidt om det, så blev man da lidt klogereDreamer101 skrev: ↑21. mar 2020, 17:43USA kører med 91 og 93 octan.. Det svare til vores 95 ron og 98 ron.. Og så har de i nogle stater e85.. Så selv brændstoffet fejler ikke noget, i forhold til høj(ere) kompression..