Det er ret godt beskrevet I en video paa Thomas' hjemmeside:
https://chiptuning.nu/shop/frontpage.html
Det er ret godt beskrevet I en video paa Thomas' hjemmeside:
Lige mht. biler, tror jeg ikke du skal stole på hvad du læser på hestenettet.dk
hessteknik har intet med de 4 benede at gøre.
Var lige stået op, så fik læst HessTeknik som Hestenettet...Charlimike skrev: ↑27. jun 2020, 14:49hessteknik har intet med de 4 benede at gøre.
De er ikke ret store på markedet.
Ligger de normalt så højt?? Min har kørt oktan 100 siden dag et og lå på 156hk inden chipning.Ja, og med oktan 100 har 1.5 ca 165 hk.. så der er ikke meget ekstra der..
Har været samme "tur" igennem.motley skrev: ↑5. nov 2020, 20:27Jeg fik min 2019 A3 35TFSI (DADA motor, 1.5TFSI) chippet med en Landberg fil hos Cartrends i august. Jeg fik både motor- og dsg optimering. Jeg kunne mærke at bilen trækker bedre end før, dog forventede jeg lidt mere forskel mellem 150HK og 180-190HK, så blev bilen målt på et rullefelt hos BN Autoteknik i går. Målingen viste kun 176HK/266Nm ved omdrejninger, som jeg aldrig komme tæt på. Ser en kurve på denne diagram. Skulle den ikke gå lidt mere lodret i starten, så er der mere power ved lave og omdrejninger?
Cartrends målte samme effekt på min bil som BN målte.Charlimike skrev: ↑6. nov 2020, 09:03BN måler altid for lavt når de måler andre tuneres biler. Nu laver Landberg mangle flere tuninger ind BN, dels pga mange forhandlere og større popularitet.
undskyld forveklsede cartrends og streetpoint.Charlimike skrev: ↑6. nov 2020, 09:14Cartrends har da ikke rullefelt, men kan ske han sender den andet steds.
Jeg vil sige at hvis man render afsted 175hk 300nm bør man være godt tilfreds.
Har du evt. fået gjort noget yderligere ved din bil i forhold til de anbefalinger, du fik ved BNmotley skrev: ↑6. nov 2020, 20:17Tak for jeres kommentar allesammen! Faktisk ligger resultattet tæt på det "lovede". Udover rullefeltmålingen bestilte jeg en test log, som viste at motoren virker fint og mangler ingenting. Men ifølge de BN folk, min turbo giver ca. 85% af dens maksimale ydelse, så kan den skrues lidt højere op. De anbefalede også at prøve at ændre "timing angle retardation" med 1-2 grader for mere ydelse og bedre brændstof økonomi.
Jeg har ikke gjort noget endnu. Hvad kan jeg gøre? Bilen kører bedre end før chiptuning, men jeg mærker at den mangler moment ved lave omdrejninger. Jeg synes at en fil som jeg har fået mangler fintuning (ellers hvorfår sælger de ikke den på deres hjemmeside?). Jeg overvejer at prøve BSR tuning.Flamiq skrev: ↑2. mar 2021, 22:47Har du evt. fået gjort noget yderligere ved din bil i forhold til de anbefalinger, du fik ved BNmotley skrev: ↑6. nov 2020, 20:17Tak for jeres kommentar allesammen! Faktisk ligger resultattet tæt på det "lovede". Udover rullefeltmålingen bestilte jeg en test log, som viste at motoren virker fint og mangler ingenting. Men ifølge de BN folk, min turbo giver ca. 85% af dens maksimale ydelse, så kan den skrues lidt højere op. De anbefalede også at prøve at ændre "timing angle retardation" med 1-2 grader for mere ydelse og bedre brændstof økonomi.
Eller “spiller” det hele som det skal