Død kompressor?

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
XenoPhreak
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Død kompressor?

Indlæg af XenoPhreak » 16. jun 2020, 16:36

Hej. Eftersom vcds sagde den var lav på kølemiddel, har jeg fået fyldt på den igen. men der kommer stadig ingen kold luft, hvor i vcds kan man fejlsøge om kompressoren er død?

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Død kompressor?

Indlæg af Tommy » 16. jun 2020, 16:46

Hvilken bil ?
Men på de fleste nyere end 2005 ca kan man under HVAC finde en måleblok der viser hvor meget strøm kompressoren trækker og hvad der er specificeret... 0,8A typisk. Går den ikke det er den død
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: Død kompressor?

Indlæg af Jettadriver » 16. jun 2020, 17:07

Manglede den kølemiddel, eller har du bare fyldt på fordi VCDS'en skrev det?

Det kan jo også være en defekt trykkontakt der er årsagen.

Hvis den manglede kølemiddel er der vel teoretisk set også en årsag til dette - formentlig en utæthed.
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

XenoPhreak
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Død kompressor?

Indlæg af XenoPhreak » 16. jun 2020, 17:14

bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.

Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..

Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.

Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en :)

XenoPhreak
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Død kompressor?

Indlæg af XenoPhreak » 16. jun 2020, 17:17

Jettadriver - han sagde anlæget var tæt han kunne ikke se noget sporemiddel komme ud af den,

Ang den trykføler er det den der bliver skudt ud ?

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Død kompressor?

Indlæg af Tommy » 16. jun 2020, 17:21

XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 17:14
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Du skal ind i Adv measure blocks... et sted på listen er de to du skal bruge. Compressor current actual, og samme bare “specified”.
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Død kompressor?

Indlæg af i-s » 16. jun 2020, 17:26

XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 17:14
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.

Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..

Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.

Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en :)
Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.

Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?

Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.
/Søren.

XenoPhreak
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Død kompressor?

Indlæg af XenoPhreak » 16. jun 2020, 17:48

Kølemiddeltryk MUX kølemiddeltryk 7.2bar
Kompressorstrøm faktisk værdi 0.825A
Kompressorstrøm foreskr værdi 0.825A

XenoPhreak
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Død kompressor?

Indlæg af XenoPhreak » 16. jun 2020, 19:19

i-s skrev:
16. jun 2020, 17:26
XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 17:14
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.

Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..

Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.

Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en :)
Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.

Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?

Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.
Hvad hedder høj og lavt tryk inde i vcds, syntes ikke jeg kan finde det under avanceret måleværdier

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Død kompressor?

Indlæg af i-s » 16. jun 2020, 20:39

XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 19:19
i-s skrev:
16. jun 2020, 17:26
XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 17:14
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.

Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..

Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.

Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en :)
Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.

Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?

Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.
Hvad hedder høj og lavt tryk inde i vcds, syntes ikke jeg kan finde det under avanceret måleværdier
Kølemiddeltrykket på højtrykssiden er det du har målt til 7,2 bar (dvs ingen køling). Der er ingen sensor på lavtrykssiden, så der skal du sætte et AC manometer på eller måle temperaturen på røret hvor det kommer fra fordamperen (dvs. det kolde rør der kommer fra kabinen). I dit tilfælde er de 2 rør sandsynligvis lige varme.

Det bedste ville nok være at få din mekanikker til at sætte sine AC manometre på. Hvis de ikke flytter sig når bilen startes, så er det kompressoren eller ventilen i den som også bliver nævnt.

Husk i VCDS altid at logge ude-temp med når der diagnosticeres på AC. Kender man ikke temperaturen, så kan man ikke vurdere om trykket er korrekt.
/Søren.

XenoPhreak
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Død kompressor?

Indlæg af XenoPhreak » 17. jun 2020, 15:56

Har bestilt mig en ny sanden kompressor, den føler i nævner sidder den i kompressoren?

Og er der andet jeg skal skifte mens jeg har anlægget tømt og åbent?

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Død kompressor?

Indlæg af carstenhjorth » 17. jun 2020, 18:03

Overvej kondensatoren der sidder foran, tørfilteret et bygget sammen med den. Hvis den er lidt muggen tager det ikke mange minutter ekstra at skifte den med.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

XenoPhreak
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Død kompressor?

Indlæg af XenoPhreak » 2. jul 2020, 14:58

Hejsa. Jeg havde bestilt en ny original sanden klimakompressor på ebay. Men i dag modtog jeg så en med mærket DENSO, Jeg gjorde dem så opmærksom på at de havde sendt den forkerte kompressor, hvor de så sagde jeg havde fået en der var bedre og til en dyere pris, men jeg kan kun se de denso er billigere men er det ok kvalitet?. Hvad ville i gøre ?

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Død kompressor?

Indlæg af janny » 2. jul 2020, 15:27

Denso er OE kvalitet, så den kan du sagtens bruge
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Død kompressor?

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 2. jul 2020, 20:51

XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 17:14
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Det er temmelig almindelidgt på de årgange, at bolten der holder remhjulet på Kompressoren går løs, og kværner gevindet.
Ny kompressor.

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"