Død kompressor?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 60
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Død kompressor?
Hej. Eftersom vcds sagde den var lav på kølemiddel, har jeg fået fyldt på den igen. men der kommer stadig ingen kold luft, hvor i vcds kan man fejlsøge om kompressoren er død?
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: Død kompressor?
Hvilken bil ?
Men på de fleste nyere end 2005 ca kan man under HVAC finde en måleblok der viser hvor meget strøm kompressoren trækker og hvad der er specificeret... 0,8A typisk. Går den ikke det er den død
Men på de fleste nyere end 2005 ca kan man under HVAC finde en måleblok der viser hvor meget strøm kompressoren trækker og hvad der er specificeret... 0,8A typisk. Går den ikke det er den død
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
- Jettadriver
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde området.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 19 times
Re: Død kompressor?
Manglede den kølemiddel, eller har du bare fyldt på fordi VCDS'en skrev det?
Det kan jo også være en defekt trykkontakt der er årsagen.
Hvis den manglede kølemiddel er der vel teoretisk set også en årsag til dette - formentlig en utæthed.
Det kan jo også være en defekt trykkontakt der er årsagen.
Hvis den manglede kølemiddel er der vel teoretisk set også en årsag til dette - formentlig en utæthed.
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!
... others impressions!
Choose your own style!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 60
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Død kompressor?
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en
Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 60
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Død kompressor?
Jettadriver - han sagde anlæget var tæt han kunne ikke se noget sporemiddel komme ud af den,
Ang den trykføler er det den der bliver skudt ud ?
Ang den trykføler er det den der bliver skudt ud ?
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: Død kompressor?
Du skal ind i Adv measure blocks... et sted på listen er de to du skal bruge. Compressor current actual, og samme bare “specified”.XenoPhreak skrev: ↑16. jun 2020, 17:14bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: Død kompressor?
Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.XenoPhreak skrev: ↑16. jun 2020, 17:14bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en
Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?
Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 60
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Død kompressor?
Kølemiddeltryk MUX kølemiddeltryk 7.2bar
Kompressorstrøm faktisk værdi 0.825A
Kompressorstrøm foreskr værdi 0.825A
Kompressorstrøm faktisk værdi 0.825A
Kompressorstrøm foreskr værdi 0.825A
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 60
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Død kompressor?
Hvad hedder høj og lavt tryk inde i vcds, syntes ikke jeg kan finde det under avanceret måleværdieri-s skrev: ↑16. jun 2020, 17:26Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.XenoPhreak skrev: ↑16. jun 2020, 17:14bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en
Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?
Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: Død kompressor?
Kølemiddeltrykket på højtrykssiden er det du har målt til 7,2 bar (dvs ingen køling). Der er ingen sensor på lavtrykssiden, så der skal du sætte et AC manometer på eller måle temperaturen på røret hvor det kommer fra fordamperen (dvs. det kolde rør der kommer fra kabinen). I dit tilfælde er de 2 rør sandsynligvis lige varme.XenoPhreak skrev: ↑16. jun 2020, 19:19Hvad hedder høj og lavt tryk inde i vcds, syntes ikke jeg kan finde det under avanceret måleværdieri-s skrev: ↑16. jun 2020, 17:26Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.XenoPhreak skrev: ↑16. jun 2020, 17:14bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en
Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?
Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.
Det bedste ville nok være at få din mekanikker til at sætte sine AC manometre på. Hvis de ikke flytter sig når bilen startes, så er det kompressoren eller ventilen i den som også bliver nævnt.
Husk i VCDS altid at logge ude-temp med når der diagnosticeres på AC. Kender man ikke temperaturen, så kan man ikke vurdere om trykket er korrekt.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 60
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Død kompressor?
Har bestilt mig en ny sanden kompressor, den føler i nævner sidder den i kompressoren?
Og er der andet jeg skal skifte mens jeg har anlægget tømt og åbent?
Og er der andet jeg skal skifte mens jeg har anlægget tømt og åbent?
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 227 times
Re: Død kompressor?
Overvej kondensatoren der sidder foran, tørfilteret et bygget sammen med den. Hvis den er lidt muggen tager det ikke mange minutter ekstra at skifte den med.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 60
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 12:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Død kompressor?
Hejsa. Jeg havde bestilt en ny original sanden klimakompressor på ebay. Men i dag modtog jeg så en med mærket DENSO, Jeg gjorde dem så opmærksom på at de havde sendt den forkerte kompressor, hvor de så sagde jeg havde fået en der var bedre og til en dyere pris, men jeg kan kun se de denso er billigere men er det ok kvalitet?. Hvad ville i gøre ?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1566
- Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 104 times
Re: Død kompressor?
Denso er OE kvalitet, så den kan du sagtens bruge
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970
Porsche 911 2,2E Targa 1970
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
Re: Død kompressor?
Det er temmelig almindelidgt på de årgange, at bolten der holder remhjulet på Kompressoren går løs, og kværner gevindet.
Ny kompressor.
/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...