Stedet hvor der snakkes VAG biler
-
Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
-
Has thanked:
70 times
-
Been thanked:
70 times
Indlæg
af Roeden » 22. feb 2021, 13:40
chrstn_olsen skrev: ↑22. feb 2021, 11:30
Roeden skrev: ↑18. feb 2021, 12:25
SVK skrev: ↑18. feb 2021, 12:07
Enig... Det er en underlig prioritering fra Audi's side ift. hvad de ellers har valgt af standardudstyr.
Tænker om det er en måde at lave en "kunstigt" lavere start pris, undrede mig over det samme da jeg konfigurerede den nye Mercedes. Syntes det er en underlig priotering.
Roeden
E300(d)e har da distronic som std? Det sagde sælgeren i hvert fald til mig
Det var da altid noget de har smidt det i standard, det går desværre ikke igen på GLE´en
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
JKBP
- Nyt medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
1 time
-
Been thanked:
27 times
Indlæg
af JKBP » 22. feb 2021, 14:31
Roeden skrev:chrstn_olsen skrev: ↑22. feb 2021, 11:30
Roeden skrev: ↑18. feb 2021, 12:25
Tænker om det er en måde at lave en "kunstigt" lavere start pris, undrede mig over det samme da jeg konfigurerede den nye Mercedes. Syntes det er en underlig priotering.
Roeden
E300(d)e har da distronic som std? Det sagde sælgeren i hvert fald til mig
Det var da altid noget de har smidt det i standard, det går desværre ikke igen på GLE´en
Roeden
Der skal mange krydser før den er som vil ha det. Men GLE konfiguration løber i over en million. Så er der også det meste, men stadig ikke det vilde gejl.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
-
Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
-
Has thanked:
70 times
-
Been thanked:
70 times
Indlæg
af Roeden » 22. feb 2021, 14:57
JKBP skrev: ↑22. feb 2021, 14:31
Roeden skrev:chrstn_olsen skrev: ↑22. feb 2021, 11:30
E300(d)e har da distronic som std? Det sagde sælgeren i hvert fald til mig
Det var da altid noget de har smidt det i standard, det går desværre ikke igen på GLE´en
Roeden
Der skal mange krydser før den er som vil ha det. Men GLE konfiguration løber i over en million. Så er der også det meste, men stadig ikke det vilde gejl.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Ja i forhold til Audien fik man hurtigt spenderet nogle penge på bare at komme i nul på udstyr!
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
Andy
- Medlem
- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
-
Has thanked:
11 times
-
Been thanked:
119 times
Indlæg
af Andy » 22. feb 2021, 23:08
Til sammenligning med Audi'en, er der så nogen som har prøvet en BMW 545e?
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
-
Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
-
Has thanked:
70 times
-
Been thanked:
70 times
Indlæg
af Roeden » 22. feb 2021, 23:13
Andy skrev: ↑22. feb 2021, 23:08
Til sammenligning med Audi'en, er der så nogen som har prøvet en BMW 545e?
Har prøvet drivlinjen i en x5 45e, den gør det rigtigt godt, tænker ikke at det er ringere i en 5'er, desværre fåes den ikke som touring
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
Andy
- Medlem
- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
-
Has thanked:
11 times
-
Been thanked:
119 times
Indlæg
af Andy » 22. feb 2021, 23:16
Roeden skrev: ↑22. feb 2021, 23:13
Har prøvet drivlinjen i en x5 45e, den gør det rigtigt godt, tænker ikke at det er ringere i en 5'er, desværre fåes den ikke som touring
Roeden
Touring må da komme? Synes dog, at A6'eren virker lidt mere moderne i kabinen.
Sådan 545e M Sport Plus virker ellers fornuftigt sammensat med udstyr. Den står til 739.359 kr., men som du nævner kun i sedan. Men den har ret meget udstyr standard i denne udstyrsvariant, som head-ud, Harman Kardon, Lazerlight, soltag osv.
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
-
Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
-
Has thanked:
70 times
-
Been thanked:
70 times
Indlæg
af Roeden » 23. feb 2021, 02:06
Andy skrev: ↑22. feb 2021, 23:16
Roeden skrev: ↑22. feb 2021, 23:13
Har prøvet drivlinjen i en x5 45e, den gør det rigtigt godt, tænker ikke at det er ringere i en 5'er, desværre fåes den ikke som touring
Roeden
Touring må da komme? Synes dog, at A6'eren virker lidt mere moderne i kabinen.
Sådan 545e M Sport Plus virker ellers fornuftigt sammensat med udstyr. Den står til 739.359 kr., men som du nævner kun i sedan. Men den har ret meget udstyr standard i denne udstyrsvariant, som head-ud, Harman Kardon, Lazerlight, soltag osv.
Ud fra hvad jeg har læst så er der ikke en touring på trapperne desværre. Ja den er meget attraktiv prissat, hvis den var tilgængelige i touring så var jeg røget på den.
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
chrstn_olsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
169 times
-
Been thanked:
80 times
Indlæg
af chrstn_olsen » 23. feb 2021, 08:45
Så kom jeg også til at trykke "køb" på en 55TFSIe. Holdt den rimeligt standard da jeg havde en max byttepris jeg ville give + jeg kan godt lide std sæderne med læder/Alcantara (look) og faktisk også fælgene. Eneste tilvag: Opbevaringspakke, sædevarme for/bag, HD matrix og træk.
Så i øvrigt at ABT laver et kit til Q5 55TFSIe, som giver ca 50HK mere, hvis man gerne vil have den under 5 sekunder til 100. Det må virke på A6eren også
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
-
Has thanked:
70 times
-
Been thanked:
70 times
Indlæg
af Roeden » 23. feb 2021, 09:30
chrstn_olsen skrev: ↑23. feb 2021, 08:45
Så kom jeg også til at trykke "køb" på en 55TFSIe. Holdt den rimeligt standard da jeg havde en max byttepris jeg ville give + jeg kan godt lide std sæderne med læder/Alcantara (look) og faktisk også fælgene. Eneste tilvag: Opbevaringspakke, sædevarme for/bag, HD matrix og træk.
Så i øvrigt at ABT laver et kit til Q5 55TFSIe, som giver ca 50HK mere, hvis man gerne vil have den under 5 sekunder til 100. Det må virke på A6eren også
Tillykke med den, det er bare en fin vogn!
for resten stadig ingen der har prøvet den, der kan be/afkræfte at man ikke kan lade batteriet via motoren?
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
chrstn_olsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
169 times
-
Been thanked:
80 times
Indlæg
af chrstn_olsen » 23. feb 2021, 10:46
Roeden skrev: ↑23. feb 2021, 09:30
chrstn_olsen skrev: ↑23. feb 2021, 08:45
Så kom jeg også til at trykke "køb" på en 55TFSIe. Holdt den rimeligt standard da jeg havde en max byttepris jeg ville give + jeg kan godt lide std sæderne med læder/Alcantara (look) og faktisk også fælgene. Eneste tilvag: Opbevaringspakke, sædevarme for/bag, HD matrix og træk.
Så i øvrigt at ABT laver et kit til Q5 55TFSIe, som giver ca 50HK mere, hvis man gerne vil have den under 5 sekunder til 100. Det må virke på A6eren også
Tillykke med den, det er bare en fin vogn!
for resten stadig ingen der har prøvet den, der kan be/afkræfte at man ikke kan lade batteriet via motoren?
Roeden
Der er i hvert fald som jeg husker det ikke et "charge" program blandt EV settings (Husker det som om der er 3, hvoraf de 2 er hhv. EV og hybrid. Mener den sidste er battery hold, dvs at den gemmer batteriet på nuværende niveau, men om den også lader ved jeg ikke.) Vil dog tro at den smider energi i batteriet når man bremser.
Edit: Har lige tjekket Audis hjemmeside - de bekræfter min hukommelse
Der står ikke noget om at den lader i Battery hold mode, så det gør den nok ikke..
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
-
Has thanked:
70 times
-
Been thanked:
70 times
Indlæg
af Roeden » 23. feb 2021, 13:20
chrstn_olsen skrev: ↑23. feb 2021, 10:46
Roeden skrev: ↑23. feb 2021, 09:30
chrstn_olsen skrev: ↑23. feb 2021, 08:45
Så kom jeg også til at trykke "køb" på en 55TFSIe. Holdt den rimeligt standard da jeg havde en max byttepris jeg ville give + jeg kan godt lide std sæderne med læder/Alcantara (look) og faktisk også fælgene. Eneste tilvag: Opbevaringspakke, sædevarme for/bag, HD matrix og træk.
Så i øvrigt at ABT laver et kit til Q5 55TFSIe, som giver ca 50HK mere, hvis man gerne vil have den under 5 sekunder til 100. Det må virke på A6eren også
Tillykke med den, det er bare en fin vogn!
for resten stadig ingen der har prøvet den, der kan be/afkræfte at man ikke kan lade batteriet via motoren?
Roeden
Der er i hvert fald som jeg husker det ikke et "charge" program blandt EV settings (Husker det som om der er 3, hvoraf de 2 er hhv. EV og hybrid. Mener den sidste er battery hold, dvs at den gemmer batteriet på nuværende niveau, men om den også lader ved jeg ikke.) Vil dog tro at den smider energi i batteriet når man bremser.
Edit: Har lige tjekket Audis hjemmeside - de bekræfter min hukommelse
Der står ikke noget om at den lader i Battery hold mode, så det gør den nok ikke..
Tak for feedback
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
Andy
- Medlem
- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
-
Has thanked:
11 times
-
Been thanked:
119 times
Indlæg
af Andy » 23. feb 2021, 19:18
Roeden skrev: ↑23. feb 2021, 02:06
Ud fra hvad jeg har læst så er der ikke en touring på trapperne desværre. Ja den er meget attraktiv prissat, hvis den var tilgængelige i touring så var jeg røget på den.
Roeden
Jeg tog lige snak med BMW i dag, og det lyder ikke til, at der kommer en Touring. De påstår som det er nævnt i tråden tidligere, at efterspørgslen efter en 400hk stationcar hybrid er for lille. De markeder som har interessen er alt for små.
Der er i øvrigt 6-8 måneders levering på en 545e.
Hvilken leveringstid har I fået oplyst på en 55 TFSI e?
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
-
TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2423
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
205 times
-
Been thanked:
851 times
-
Kontakt:
Indlæg
af TorbenRasmussen » 23. feb 2021, 19:27
chrstn_olsen skrev:Så kom jeg også til at trykke "køb" på en 55TFSIe. Holdt den rimeligt standard da jeg havde en max byttepris jeg ville give + jeg kan godt lide std sæderne med læder/Alcantara (look) og faktisk også fælgene. Eneste tilvag: Opbevaringspakke, sædevarme for/bag, HD matrix og træk.
Så i øvrigt at ABT laver et kit til Q5 55TFSIe, som giver ca 50HK mere, hvis man gerne vil have den under 5 sekunder til 100. Det må virke på A6eren også
Tillykke med købet. Jeg undres over prioriteringen. Du vælger en 55’er, men skraber bunden mht udstyr? Jeg havde hellere taget modellen med 300 hk og så puttet udstyr i for den merpris der skal lægges for 367 hk. Man prioriterer naturligvis forskelligt, men en A6 er sq for fed en vogn til at undlade at putte det fede gear i - i min mening.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
Sander2300
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
16 times
-
Been thanked:
17 times
Indlæg
af Sander2300 » 23. feb 2021, 21:03
chrstn_olsen skrev: ↑23. feb 2021, 08:45
Så kom jeg også til at trykke "køb" på en 55TFSIe. Holdt den rimeligt standard da jeg havde en max byttepris jeg ville give + jeg kan godt lide std sæderne med læder/Alcantara (look) og faktisk også fælgene. Eneste tilvag: Opbevaringspakke, sædevarme for/bag, HD matrix og træk.
Så i øvrigt at ABT laver et kit til Q5 55TFSIe, som giver ca 50HK mere, hvis man gerne vil have den under 5 sekunder til 100. Det må virke på A6eren også
Stort tillykke med bilen, skal du nok blive glad for
Hvad har du fået af vide ift. levering?
Har lige rykket sælger i dag, og han siger at min ingen gang har fået en produktionsuge endnu.. og der står "levering 30/3" på min slutseddel.
-
Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
-
Has thanked:
70 times
-
Been thanked:
70 times
Indlæg
af Roeden » 23. feb 2021, 21:43
Sander2300 skrev: ↑23. feb 2021, 21:03
chrstn_olsen skrev: ↑23. feb 2021, 08:45
Så kom jeg også til at trykke "køb" på en 55TFSIe. Holdt den rimeligt standard da jeg havde en max byttepris jeg ville give + jeg kan godt lide std sæderne med læder/Alcantara (look) og faktisk også fælgene. Eneste tilvag: Opbevaringspakke, sædevarme for/bag, HD matrix og træk.
Så i øvrigt at ABT laver et kit til Q5 55TFSIe, som giver ca 50HK mere, hvis man gerne vil have den under 5 sekunder til 100. Det må virke på A6eren også
Stort tillykke med bilen, skal du nok blive glad for
Hvad har du fået af vide ift. levering?
Har lige rykket sælger i dag, og han siger at min ingen gang har fået en produktionsuge endnu.. og der står "levering 30/3" på min slutseddel.
Øv noget skod, lyder da til den lev dato skrider lidt
har fået estimeret prod på min nye som stod til levering 1/7 den produceres ummidelbart ultimo juni, dertil skal ligges 13 uger så har i den grad sympati
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
Usuq
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 21. feb 2021, 22:59
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
9 times
-
Been thanked:
2 times
Indlæg
af Usuq » 23. feb 2021, 21:55
Talte med Audi i dag om en A6 Avant 50 TFSI e, og de sagde 3 måneders leveringstid.
-
stadil
- Medlem
- Indlæg: 790
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
265 times
-
Been thanked:
120 times
Indlæg
af stadil » 24. feb 2021, 18:32
Hvad er forskellen rent motormæssigt mellem en 50 og 55 TFSi e? Kan der mærkes forskel ved normal kørsel eller skal den godt op i omdrejninger før der er forskel?
- These users thanked the author stadil for the post:
- Usuq
-
chrstn_olsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
169 times
-
Been thanked:
80 times
Indlæg
af chrstn_olsen » 24. feb 2021, 22:13
stadil skrev: ↑24. feb 2021, 18:32
Hvad er forskellen rent motormæssigt mellem en 50 og 55 TFSi e? Kan der mærkes forskel ved normal kørsel eller skal den godt op i omdrejninger før der er forskel?
Som jeg forstår det har begge en benzinmotor på 252hk, så forskel i output er nok ren motorstyring. Ikke noget man mærker ved normal kørsel, men når den får en over nakken. Jeg har læst anmeldelse af at 50eren ikke føles decideret hurtig - det vil jeg i hvert fald selv vurdere at 55eren er når alt er smidt i sport og den får lidt kniv. Og jeg kører til dagligt en 3.0TDI 272.
Men bliver lidt i tvivl efter jeg så lancering af ny C-klasse idag. Den får 100km elrækkevidde og de har også løst bagagerumsproblemet fordi platformen er bygget til plugin fra starten. Så den bliver et stærkt kort. For pokker udviklingen går hurtigt for tiden
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
SkodiaqDK
- Medlem
- Indlæg: 650
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
72 times
-
Been thanked:
163 times
Indlæg
af SkodiaqDK » 24. feb 2021, 22:21
chrstn_olsen skrev: ↑24. feb 2021, 22:13
stadil skrev: ↑24. feb 2021, 18:32
Hvad er forskellen rent motormæssigt mellem en 50 og 55 TFSi e? Kan der mærkes forskel ved normal kørsel eller skal den godt op i omdrejninger før der er forskel?
Som jeg forstår det har begge en benzinmotor på 252hk, så forskel i output er nok ren motorstyring. Ikke noget man mærker ved normal kørsel, men når den får en over nakken. Jeg har læst anmeldelse af at 50eren ikke føles decideret hurtig - det vil jeg i hvert fald selv vurdere at 55eren er når alt er smidt i sport og den får lidt kniv. Og jeg kører til dagligt en 3.0TDI 272.
Men bliver lidt i tvivl efter jeg så lancering af ny C-klasse idag. Den får 100km elrækkevidde og de har også løst bagagerumsproblemet fordi platformen er bygget til plugin fra starten. Så den bliver et stærkt kort. For pokker udviklingen går hurtigt for tiden
... Men det er med 1.5 motor, ikke? Det lyder umiddelbart til at være lidt rigeligt downsizing for mit vedkommende.
... range rover evoque phev bliver vist også 1.5.... med 3 cylindre.
-
DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
-
Has thanked:
4445 times
-
Been thanked:
1963 times
-
Kontakt:
Indlæg
af DanielB12 » 24. feb 2021, 22:24
50 er baseret på 2.0 190 hk-udgaven, og 55 er på 2.0 245 hk-udgaven. Der er forskel i turboerne. El-delen er den samme.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
-
Has thanked:
70 times
-
Been thanked:
70 times
Indlæg
af Roeden » 24. feb 2021, 23:18
chrstn_olsen skrev: ↑24. feb 2021, 22:13
stadil skrev: ↑24. feb 2021, 18:32
Hvad er forskellen rent motormæssigt mellem en 50 og 55 TFSi e? Kan der mærkes forskel ved normal kørsel eller skal den godt op i omdrejninger før der er forskel?
Som jeg forstår det har begge en benzinmotor på 252hk, så forskel i output er nok ren motorstyring. Ikke noget man mærker ved normal kørsel, men når den får en over nakken. Jeg har læst anmeldelse af at 50eren ikke føles decideret hurtig - det vil jeg i hvert fald selv vurdere at 55eren er når alt er smidt i sport og den får lidt kniv. Og jeg kører til dagligt en 3.0TDI 272.
Men bliver lidt i tvivl efter jeg så lancering af ny C-klasse idag. Den får 100km elrækkevidde og de har også løst bagagerumsproblemet fordi platformen er bygget til plugin fra starten. Så den bliver et stærkt kort. For pokker udviklingen går hurtigt for tiden
Haha ja bilerne er nærmest forældet når man får dem leveret med de leveringstider
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
Andy
- Medlem
- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
-
Has thanked:
11 times
-
Been thanked:
119 times
Indlæg
af Andy » 25. feb 2021, 09:25
Roeden skrev: ↑24. feb 2021, 23:18
Haha ja bilerne er nærmest forældet når man får dem leveret med de leveringstider
Roeden
Audis er da rimelige lige nu, men 8 måneder på en BMW
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
-
Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
-
Has thanked:
70 times
-
Been thanked:
70 times
Indlæg
af Roeden » 25. feb 2021, 09:52
Andy skrev: ↑25. feb 2021, 09:25
Roeden skrev: ↑24. feb 2021, 23:18
Haha ja bilerne er nærmest forældet når man får dem leveret med de leveringstider
Roeden
Audis er da rimelige lige nu, men 8 måneder på en BMW
Det må vi jo høre Sander2300 om, hvis hans bliver udskudt tegner det heller ikke så godt for audien.
Min hedder pt ultimo September, bestilt primo Februar
så jeg skal ikke kaste med sten.
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
The Micktrix / Dk
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
-
Has thanked:
342 times
-
Been thanked:
217 times
Indlæg
af The Micktrix / Dk » 25. feb 2021, 12:27
SkodiaqDK skrev: ↑24. feb 2021, 22:21
chrstn_olsen skrev: ↑24. feb 2021, 22:13
stadil skrev: ↑24. feb 2021, 18:32
Hvad er forskellen rent motormæssigt mellem en 50 og 55 TFSi e? Kan der mærkes forskel ved normal kørsel eller skal den godt op i omdrejninger før der er forskel?
Som jeg forstår det har begge en benzinmotor på 252hk, så forskel i output er nok ren motorstyring. Ikke noget man mærker ved normal kørsel, men når den får en over nakken. Jeg har læst anmeldelse af at 50eren ikke føles decideret hurtig - det vil jeg i hvert fald selv vurdere at 55eren er når alt er smidt i sport og den får lidt kniv. Og jeg kører til dagligt en 3.0TDI 272.
Men bliver lidt i tvivl efter jeg så lancering af ny C-klasse idag. Den får 100km elrækkevidde og de har også løst bagagerumsproblemet fordi platformen er bygget til plugin fra starten. Så den bliver et stærkt kort. For pokker udviklingen går hurtigt for tiden
... Men det er med 1.5 motor, ikke? Det lyder umiddelbart til at være lidt rigeligt downsizing for mit vedkommende.
... range rover evoque phev bliver vist også 1.5.... med 3 cylindre.
Nej plugin er på 204 hk + 129 hk el motor. Så det må næsten værre motor fra c w205 af.
Alle motor har som standart 9 trins autokasse nu og 48 volt system.
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
stadil
- Medlem
- Indlæg: 790
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
265 times
-
Been thanked:
120 times
Indlæg
af stadil » 25. feb 2021, 14:22
Sad og kiggede lidt på en tfsi e 50 .. man får godt nok meget bil for pengene
Jeg endte på 627k for nedenstående konfiguration.. er der noget “must have” udstyr jeg mangler ? Kan ikke finde ud af om den har blind spot alarm eller hvad det nu hedder i Audi sprog? Er der nogen der har prøvet både tfsi50 og 55 som kan kommentere på forskellen i køreoplevelsen ?
http://www.audi.dk/AWXELT7N
-
nbryde
- Nyt medlem
- Indlæg: 395
- Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
55 times
-
Been thanked:
100 times
Indlæg
af nbryde » 25. feb 2021, 14:29
IMO, mangler den HD matrix lys, elsæder med hukommelse og Ambientlys pakke plus.
-
TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2423
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
205 times
-
Been thanked:
851 times
-
Kontakt:
Indlæg
af TorbenRasmussen » 25. feb 2021, 16:05
Komfortnøgle, HD lys, Panoramasoltag+tonede ruder (det er nok individuelt), Assistentpakke Tour. Måske også sorte spejlhuse.
El-sæderne kan jeg ikke få med uden at betale sindsygt meget ekstra i form af enten S-sportsæder eller læderpakke?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
stadil
- Medlem
- Indlæg: 790
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
265 times
-
Been thanked:
120 times
Indlæg
af stadil » 25. feb 2021, 19:45
TorbenRasmussen skrev: ↑25. feb 2021, 16:05
Komfortnøgle, HD lys, Panoramasoltag+tonede ruder (det er nok individuelt), Assistentpakke Tour. Måske også sorte spejlhuse.
El-sæderne kan jeg ikke få med uden at betale sindsygt meget ekstra i form af enten S-sportsæder eller læderpakke?
Enig med assistentpakke-tour og tonede ruder. Panorama har jeg aktivt valgt fra efter at have haft det i flere af vores tidligere biler.. Hvad betyder komfortnøgle og HD?
-
TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2423
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
205 times
-
Been thanked:
851 times
-
Kontakt:
Indlæg
af TorbenRasmussen » 25. feb 2021, 19:48
HD lys var bare Matrix lyset. Komfortnøgle er åbning af døre/bagklap med nøglen i lommen.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
stadil
- Medlem
- Indlæg: 790
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
265 times
-
Been thanked:
120 times
Indlæg
af stadil » 25. feb 2021, 19:50
nbryde skrev: ↑25. feb 2021, 14:29
IMO, mangler den HD matrix lys, elsæder med hukommelse og Ambientlys pakke plus.
Elsæder og ambiente plus er lækkert men prioriteret fra .. ikke et must IMO
.. Hvorfor HD matrix ? Er det så meget bedre end de matrix der følger med standard?