1.5 TSI ACT chiptuning
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 209
- Tilmeldt: 4. jul 2015, 16:53
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Samme sidder osse på en 2.0tsi vrs. Fjernede det osse derpå for et par år siden, inden der kom en ordnelig indsugning på
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Hm, lyder som Win Win. Mon det ville give noget med en original 1.5 TSI..
Der er intet gjort ved min motor, så ville den ikke bare få for meget luft
Der er intet gjort ved min motor, så ville den ikke bare få for meget luft
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Potentialet er i mine øjne, at den i originalt trim, vil hente sit ladetryk en kende hurtigere, og have bedre flow ved høj belastning. Det vil dog givetvis have en mindre effekt, end ved forhøjet ladetryk.
Det kan jo komme an på en prøve.
Jeg kan i princippet godt slå min tuning fra og montere "lyddæmperen" igen og teste, men synes det giver mere mening at du finder værktøjet frem og prøver selv
Og nej, det kan ikke skade. Der filtreres ikke mindre fordi den fjernes.
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Takker, må prøve det en dag. Men tænkte at i gamle dage, tog man luftfilter indsats ud og motor sagde så vrummm og det var det.
Så når der er lidt varme i luft må det prøves
Så når der er lidt varme i luft må det prøves
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 5 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Ja, jeg har boret de huler. Jeg har lavet en venstre side lige som den højre
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke
-
- Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 6. feb 2012, 13:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 30 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Har I fotos af der hvor I har boret hullerne?
BMW 125i Sport F20 Glacier Silver.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Ja, har du mulighed for at tage et billede, så vi kan få inspiration til hvordan udskæringen skal laves?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 5 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Jeg tog et billede før jeg monterede det på bilen
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke
-
- Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 6. feb 2012, 13:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 30 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Er det nødvendigt, både at lave “bore huller mod” OG fjerne indsatsen? Vil det ikke give noget, bare at fjerne indsatsen?
BMW 125i Sport F20 Glacier Silver.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Det er jo det, det umiddelbart gjorde på min. Men "the sky is the limit" right?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Hej
Argh har ikke prøvet det af endnu. Er lidt i tvivl om jeg vil..ka ikke lide tanken om at skære i den
Men ligger ind, hvis jeg gør det, ka godt se fidusen
Argh har ikke prøvet det af endnu. Er lidt i tvivl om jeg vil..ka ikke lide tanken om at skære i den
Men ligger ind, hvis jeg gør det, ka godt se fidusen
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Det var mit trick jeg spurgte til. Fjerne indsatsen under filtretHallas skrev:Hej
Argh har ikke prøvet det af endnu. Er lidt i tvivl om jeg vil..ka ikke lide tanken om at skære i den
Men ligger ind, hvis jeg gør det, ka godt se fidusen
Sendt fra min Pixel 4a med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Nåe ja, nu forstår jeg. Men må få det prøvet, men mon I mærker forskel fordi I er chippet. Er ikke sikker på om jeg vil have mere lyd på
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Jeg har efter to dage glemt forandringen i lyd, så markant forskel er der ikke. Om vi mærker forskel fordi de er tunede, var jo det du skulle være med til at konkludere på din standardkværn
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
For dælen da, jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen.Selvølgelig ka jeg godt se sammenhængen nu, må få det prøvet 🏎
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Så er den pillet ud og snart ud i det blå
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Nåe, nu kørt 130 km. Ikke så stærkt, Max 130 og frue på højre side. Om det er placebo, eller virkelighed er svært. Har følelse af at, den trækker bedre fra bund ved acc op i gear. Den fik kortvarigt lov på motorvej og geare ned og komme kvikt afsted på nedkørselsrampe. Så prøver lidt længere tid, lyd mærker jeg ikke noget til. Men så er spørgsmål, plasticen giver jo et vist modtryk, og nu får den så mere luft. Vil motor så ikke kompensere i forhold til det tryk den kan suge med..lidt ligesom det ikke nytter noget rent effekt at smide 5 tommer udstødning på, da der f.eks skal være et vist modtryk i udstødning..ved godt at det måske ikke har den store betydning med min mindre motor
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Det vil kun gøre sig gældende på en sugemotor, hvor en lang indsugningsføring er en fordel i forhold til momentet.
På en turboladet motor er kort vej nummer 1. Jo tidligere turboen kan spoole op jo bedre for momentet der skabes.
Sendt fra min Pixel 4a med Tapatalk
På en turboladet motor er kort vej nummer 1. Jo tidligere turboen kan spoole op jo bedre for momentet der skabes.
Sendt fra min Pixel 4a med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Det er jo lige det jeg læser mig lidt til. Men nu får den lov lidt tid, men det var også mere at det jo ikke skader motor...
Det med at for meget luft evt kræver motorstyring ændret, men det kræver nok lidt mere powerfull motor..
Det med at for meget luft evt kræver motorstyring ændret, men det kræver nok lidt mere powerfull motor..
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3528
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 117 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Jeg har lige bestilt tid til chip- og DSGoptimering af min Kamiq 1,5 tsi dsg hos en Chiptuning.nu forhandler her på SjællandAnders D skrev: ↑7. mar 2021, 17:51Jeg har efter, jeg fik tunet min bil, haft en antagelse om, at den originale lufttilførsel til turboen var noget astmatisk.
I forhold til min tidligere 1.4 TSI trækker 1.5 godt nok allerede fra 1.500 omdrejninger, og er mere villig til at spoole turboen op, end 1.4, men alligevel virkede det som, om det højere ladetryk skal igennem en væsentlig friktion før der er flow nok.
Jeg pillede i aftes, hvad jeg tror er en lysdæmpende indsats, ud af luftfilterkassen på min 1.5 TSI. Hvis man kigger på den kan man se den spærrer for over 60% af arealet af luftfilterkassens element.
Og holy cow
Uden at have evidens på plads for det, vil jeg påstå, at motoren sætter maksimalt ladetryk 150-180 omdrejninger før end tidligere. Næsten som originalt fra 1.500, men med mere moment.
Hele området fra 2.100-4.900 omdrejninger i en 4-5. gears acceleration sparker igennem. Bilen trækker nu rigtig rent i accelerationer, man starter fra lave omdrejninger. Starter man forsigtigt i 1. gear og DSG'en skifter til 2. gear og giver fuld gas, trækker den virkelig igennem fra 1.800 omdrejninger og flyver op i omdrejninger
Det eneste det betyder derudover, er en lidt dybere indsugningslyd mens turboen spooler op, og ved speederslip kan man høre recirkulationsventilen returnere trykket til efter luftfilterkassen.
Go go - det kræver kun en torxbit og 5 minutters arbejde.
Jeg kører til orientering med en Speedbuster piggyback og DSG optimering.
Sendt fra min Pixel 4a med Tapatalk
Er dit “triks” med at pille ved luftfilterkassen for bedre luftgennemstrømning stadig noget, du vil anbefale mig at gøre i samme omgang
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3528
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 117 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Så er kamiqen blevet optimeret med en omgang “chiptuning.nu” filer på både motor- og dsgkassen (standard filer til 1,5 tsi motoren)
Jeg må her efter bare 2 dages kørsel sige, at det burde jeg ha’ gjort for længe siden
Det er en helt “ny” bil jeg fået at køre rundt i
Der er kommet lidt mere skub i kareten - Fint nok MEN, (selv om denne tråd er om motoroptimering ), så er det gearudvekslingen, der for mig, er den helt store gevinst ved indgrebene
Det er en fornøjelse, at gearskiftene nu sker ved lidt højere omdrejninger, og især igangsætning fra 1. gear nu sker som om, der virkeligt ER et 1. gear
Jeg er indtil andet er bevist - En glad mand
PS! Har ikke gjort noget ved luftfilterkassen pt.
Jeg må her efter bare 2 dages kørsel sige, at det burde jeg ha’ gjort for længe siden
Det er en helt “ny” bil jeg fået at køre rundt i
Der er kommet lidt mere skub i kareten - Fint nok MEN, (selv om denne tråd er om motoroptimering ), så er det gearudvekslingen, der for mig, er den helt store gevinst ved indgrebene
Det er en fornøjelse, at gearskiftene nu sker ved lidt højere omdrejninger, og især igangsætning fra 1. gear nu sker som om, der virkeligt ER et 1. gear
Jeg er indtil andet er bevist - En glad mand
PS! Har ikke gjort noget ved luftfilterkassen pt.
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Det lyder godt, men er det så med 180 hk og 335 nm..
https://chiptuning.nu/shop/frontpage.html
Syntes superb kører godt, omend vi godt kan mærke lidt hård tilkobling kold..
Men igen, er lidt i tvivl med det, at nm bliver øget
https://chiptuning.nu/shop/frontpage.html
Syntes superb kører godt, omend vi godt kan mærke lidt hård tilkobling kold..
Men igen, er lidt i tvivl med det, at nm bliver øget
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3528
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 117 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
JaHallas skrev: ↑15. okt 2021, 16:48Det lyder godt, men er det så med 180 hk og 335 nm..
https://chiptuning.nu/shop/frontpage.html
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Det er nm jeg er ræd for, om gearkasse ka holde..ved godt det er omtalt 1000 x. Så ikke fordi der skal være ny dialog om det…det er jo når vi spænder cv på, jeg tænker at superb så bare trækker derudad
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3528
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 117 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Tænker, der er taget højde for nm ved optimeringen
Sakset fra chiptunings hjemmeside: Til DQ200 tilbyder vi et program som er særdeles omfattende. Programmet indeholder følgende: Intern momentbegrænsning hævet, hurtigere skift i D, M og S, optimerede skiftetidspunkter, senere skift fra 1. til 2. gear og øget koblingstryk for at hindre "microslip".
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Ja, det er er også kun nm jeg er bange for..fordi man har sagt at max for dq200 er 300 nm…
Men hører om et par uger hvordan du føler din kører. Om du syntes det bliver ved at være godt
Men hører om et par uger hvordan du føler din kører. Om du syntes det bliver ved at være godt
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3247
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Der er heller ikke begrænset moment her. Landberg sw motor og dsg.
- These users thanked the author Charlimike for the post:
- Hallas
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 19. okt 2019, 19:40
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: 1.5 TSI ACT chiptuning
Er også blevet medlem af den tilfredse klub
1.5 TSI ACT med 189 HK og 335 nm
DSG optimering med hævet nm til 400 i alle gear det dur !!
Kørt 25.000 km uden problemer !!
Stage3.dk - My car love you
1.5 TSI ACT med 189 HK og 335 nm
DSG optimering med hævet nm til 400 i alle gear det dur !!
Kørt 25.000 km uden problemer !!
Stage3.dk - My car love you