Bilafgifter 2021
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4134
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 481 times
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1682
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg, 8830
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Bilafgifter 2021
Jeg henter en 330i M-sport Touring med lidt ekstra, i Esbjerg på mandag... det glæder jeg mig til at prøve...
- These users thanked the author LasseP for the post (total 3):
- BrianDS • eichmeier • The Micktrix / Dk
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 325
- Tilmeldt: 23. okt 2012, 07:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 17 times
Re: Bilafgifter 2021
Det er godt nok også en fin bil ... med overraskende sprød lyd på trods af den kun har 4 patter
Fik besked i mandags omkring levering som er estimeret til 3 juli 2021
2020 Audi A3 cabriolet 2.0 tfsi Quattro Stronic
2021 BMW 530e M-sport
2021 BMW 530e M-sport
-
- Medlem
- Indlæg: 763
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Bilafgifter 2021
FYI så er der software opdateringer som fjerne den fede lyd.
Min ven har en 2021 330i i sedan, og den lød rigtig godt de første måneder, en morgen kom han med og så havde den opdateret sig selv, og bar pludselig helt stille.
.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Bilafgifter 2021
Må de godt det?? Manden kunne jo have købt den istedet for en anden netop pga. lyden.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 193
- Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 125 times
Re: Bilafgifter 2021
Hvad siger BMW til det? Mon ikke det bare er en fejl?PhillOS skrev: ↑2. apr 2021, 07:29FYI så er der software opdateringer som fjerne den fede lyd.
Min ven har en 2021 330i i sedan, og den lød rigtig godt de første måneder, en morgen kom han med og så havde den opdateret sig selv, og bar pludselig helt stille.
-
- Medlem
- Indlæg: 763
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Bilafgifter 2021
Jamen svaret var, at det skyldtes et stenslag
Lige netop det som min ven og jeg argumenterer for.
.
- mobworld
- Medlem
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DK
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 104 times
Re: Bilafgifter 2021
Hej,
Ved du om dit leveringstidspunkt stadig holder ? Vi kiggede på en Tiguan rline hybrid idag, og der var meldingen at produktionen først starter i uge 23. Levering til aug/sept ca
Mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 201
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: Bilafgifter 2021
Jeg snakkede med sælger midt i marts hvor han meddelte at levering var rykket til slut maj - måske omkring 1. juni. Jeg læste senere på motor-talk.de at det hvis havde noget at gøre med at der generelt er leveringsproblemer på microchips i verden.
Men at produktionen på R-Line først starter i uge 23 lyder da lidt mærkeligt? Der er da massere tilsalg på mobile.de
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1592
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7100 Vejle
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 172 times
Re: Bilafgifter 2021
Jeg elsker det!
Panamera og billigt i samme sætning!
De fattige er sku så kedelige!
Men 100 % positivt ment Jesper.
Er misundelig på den helt og aldeles positive måde
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance
- mobworld
- Medlem
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DK
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 104 times
Re: Bilafgifter 2021
Hmm, det kan jeg da godt se... Tror jeg hører ved en anden forhandler.
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Bilafgifter 2021
Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.
Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.
Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?
Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Her tænker jeg på hybriderne.
Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.
Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?
Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6079
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6524 times
- Been thanked: 1656 times
Re: Bilafgifter 2021
Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.
Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.
Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?
Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.
FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035
For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.
Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads
Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Bilafgifter 2021
Tak for oplægget.BrianDS skrev: ↑14. apr 2021, 05:44Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.
Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.
Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?
Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.
FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035
For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.
Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads
Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det
De punkter det bliver skitseret der, er ligeledes dem jeg har set.
Kan dog stadig ikke helt gennemskue, hvordan det vil påvirke priserne.
Hvis vi tager udgangspunkt i mit forrige eksempel. En BMW 545e som står til 657.000kr uden ekstraudstyr.
Hvad vil den koste de kommende år, med den afgiftsstigning der er lagt op til?
Nogle som kan gennemskue det?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6079
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6524 times
- Been thanked: 1656 times
Re: Bilafgifter 2021
Det kan du ikke bare regne ud, det er et komplekst system, så jeg tænker de allerede nu er i gang med at regne det ud.Gasolin82 skrev:Tak for oplægget.BrianDS skrev: ↑14. apr 2021, 05:44Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.
Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.
Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?
Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.
FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035
For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.
Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads
Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det
De punkter det bliver skitseret der, er ligeledes dem jeg har set.
Kan dog stadig ikke helt gennemskue, hvordan det vil påvirke priserne.
Hvis vi tager udgangspunkt i mit forrige eksempel. En BMW 545e som står til 657.000kr uden ekstraudstyr.
Hvad vil den koste de kommende år, med den afgiftsstigning der er lagt op til?
Nogle som kan gennemskue det?
Det er jo ikke sådan at man kan sige bilen stiger med 5%
Du skal beregne alle afgifter for en bil med fradrag, tillæg og skalaknæk, og når det så er regnet ud tager du 45% af dette og lægger oveni bilens pris, til næste år er det så 50% i stedet for.
Hvis afgiften er 45.000 kr i år, så er den måske 51.000 kr næste år, eller mere, da man ikke kan regne procentpoint alene, for der ændres også på fradragene.
Så det præcise svar kan ikke gives, men et godt gæt er at hvis du kender afgiften i år, så divider den med 45 og gang den med 51 eller 52, så er vi ved at være lidt tættere på - men det rammer helt forkert alligevel.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: Bilafgifter 2021
Det blev jeg sgu ikke klogere på
Grunden til jeg spørger er egentligt, for at få en indikation af hvor meget premium hybriderne i prislejet 5-800k stiger næste år.
Hvor travlt skal man egentlig have?
Jeg er selv på markedet, og skriver nok under i løbet af den næste måneds tid.
Er dog interesseret i at vide, om priserne stiger drastisk de kommende år på ovenstående biler.
De har trods alt fået nogle ordentlige rabatter.
Bmw 545e, har fået 220.000kr på listeprisen ift. sidste år!
Grunden til jeg spørger er egentligt, for at få en indikation af hvor meget premium hybriderne i prislejet 5-800k stiger næste år.
Hvor travlt skal man egentlig have?
Jeg er selv på markedet, og skriver nok under i løbet af den næste måneds tid.
Er dog interesseret i at vide, om priserne stiger drastisk de kommende år på ovenstående biler.
De har trods alt fået nogle ordentlige rabatter.
Bmw 545e, har fået 220.000kr på listeprisen ift. sidste år!
-
- Medlem
- Indlæg: 922
- Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Skovlunde
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 78 times
Re: Bilafgifter 2021
Det skal ikke være nemt at gennemskue ellers kan de jo ikke forsætte i samme dur,det er voldsomt gennemtænk at man gerne vil have folk over at køre på el så derfor sætter vi prisen op hvor de vel alle andre steder giver rabat for at få folk over i elbiler,det er helt logisk og tæske tungt administrativt
A3 3,2 vr6
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6079
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6524 times
- Been thanked: 1656 times
Re: Bilafgifter 2021
Det er nemlig helt umuligt at gennemskue, og det er helt bevidst at man laver det så indviklet og endda så bevidst at man manipulerer til at tro elbilerne får mere rabat, selvom der faktisk har været en stor afgift stigning i rigtig rød ånd, nemlig prisbestemt ekstra afgift til de dyreste, ikke mwget vurdering af hvad der er bedst eller mest klimavenligt, men meget populistisk.hpo skrev:Det skal ikke være nemt at gennemskue ellers kan de jo ikke forsætte i samme dur,det er voldsomt gennemtænk at man gerne vil have folk over at køre på el så derfor sætter vi prisen op hvor de vel alle andre steder giver rabat for at få folk over i elbiler,det er helt logisk og tæske tungt administrativt
Afgifterne stiger ligeså stille på alle biler, PHEV bliver hårdest ramt de næste år, men er afgiften I dag 200.000 kr, så er det måske 10-15.000 den stiger til næste år i ren afgift stigning. Så kommer alt andet oveni.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 498
- Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Re: Bilafgifter 2021
Nu er der priser på Mercedes C 2021 .
Men der er ikke priser på plug in modellen.
Spændende om der vil bliver samme difference på plug in, i forhold til almindelig benzin, som for E modellen, isåfald vil start prisen være omkring 430.000 kr.
Men der er ikke priser på plug in modellen.
Spændende om der vil bliver samme difference på plug in, i forhold til almindelig benzin, som for E modellen, isåfald vil start prisen være omkring 430.000 kr.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1843
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: Bilafgifter 2021
Vedr. den nye C-klasse, så har jeg talt med Hessel idag, og beskeden derfra var, at priserne på PHEV versionen først kommer efter sommerferien, mens bilerne først dukker op i 2022.
Den “almindelige” C-klasse skulle begynde at dukke op i løbet af sommeren.
Den “almindelige” C-klasse skulle begynde at dukke op i løbet af sommeren.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Bilafgifter 2021
Gætter på at de ikke får solgt mange almindelige C-klasser og at folk venter på hybriderne - netop pga forventningen om at de vil være markant billigere. Mercedes påstår selv at brændstoføkonomi skulle være ca. 20% bedre på hybriderne selv om man aldrig lader dem. Det lyder ret vildt hvis det er rigtigt.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Bilafgifter 2021
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.
Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1107 times
- Been thanked: 494 times
Re: Bilafgifter 2021
Det giver kun en difference på 56hk.chrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 06:25Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6079
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6524 times
- Been thanked: 1656 times
Re: Bilafgifter 2021
Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.chrstn_olsen skrev:Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.
Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Batteri og fuld tank fylder en del
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Bilafgifter 2021
OK - det blev skrevet lidt tidligt men stadig en markant forskel.Target skrev: ↑16. apr 2021, 06:37Det giver kun en difference på 56hk.chrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 06:25Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
- These users thanked the author chrstn_olsen for the post:
- Target
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Bilafgifter 2021
Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.BrianDS skrev: ↑16. apr 2021, 07:07Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.chrstn_olsen skrev:Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.
Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Batteri og fuld tank fylder en del
Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med
- These users thanked the author chrstn_olsen for the post:
- BrianDS
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 18 times
Re: Bilafgifter 2021
Jeg er spændt på om Mercedes ikke også vælger at lancere 2 version er af hybrid. Altså en med deres 200hk motor og en med deres 258hk. Det bliver de vel næsten nød til for at komme i nærheden af 45e modellerne fra BMW....?
Og så glææææder jeg mig til at se det hele samlet i den nye GLC der præsenteres 2. halvår. Det bliver formentligt min kommende hybrid
Og så glææææder jeg mig til at se det hele samlet i den nye GLC der præsenteres 2. halvår. Det bliver formentligt min kommende hybrid
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1105
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 70 times
Re: Bilafgifter 2021
Tror man kommer til at tænke sådan flere gange, især som leveringstiderne skrider hele tiden, så er vi allerede bagud inden den er leveret, min er lige blevet skubbet 14 dage yderligere på den forventede produktionsdatochrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 07:57Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.BrianDS skrev: ↑16. apr 2021, 07:07Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.chrstn_olsen skrev:
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.
Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Batteri og fuld tank fylder en del
Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 193
- Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 125 times
Re: Bilafgifter 2021
A6'eren er vel også en hel klasse større end C-klassen, så du får en masse plads med.chrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 07:57Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med
-
- Medlem
- Indlæg: 763
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Bilafgifter 2021
Det tænker jeg man skal tage med et gran salt! Og hvad er det sammenlignet med for at få 20%, en sæk kartofler?chrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 06:24Mercedes påstår selv at brændstoføkonomi skulle være ca. 20% bedre på hybriderne selv om man aldrig lader dem. Det lyder ret vildt hvis det er rigtigt.
.