Bilafgifter 2021

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af hpo » 23. apr 2021, 07:19

Men havde du købt den hvis den kostede 1 mil,
A3 3,2 vr6

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af chrstn_olsen » 23. apr 2021, 09:05

BrianDS skrev:
22. apr 2021, 21:34
Gasolin82 skrev:
BrianDS skrev:
22. apr 2021, 20:29
Lad os nu se...
Jeg kender flere der udskyder bilkøb, eller køber brugt, fordi der ikke er biler der er rimeligt prissat til de behov de har.

Hybrid har fået et hak nedad, hvis man har brug for en bil i de segmenter de nu kommer i, det er bare ikke ensbetydende med at det er grønnere at køre i dem, for flere lader dem ikke op, og hvis de ofte kører meget langt, så vil diesel stadig være bedre for klimaet.
Jeg kunne godt selv bruge en hybrid, men filmen knækker når den skal til service dobbelt så ofte og dyrere service.
Til gengæld kører den stadig kortere på literen uden strøm, og jeg kører så lidt at strømmen er dyrere end brændstoffet i forhold til rækkevidden.

Alt i alt går det måske lige op med vedligehold, forbrug og grøn ejerafgift - hvis jeg er heldig, til gengæld får jeg så en bil med mindre bagagerum eller en meget lavere bil der er mindre praktisk med små børn.

Man kan ikke få alt, men jeg ser en rød omstilling og ikke en grøn omstilling, for hvis den havde været grøn havde man ikke øget afgifterne på hybrid og el.
Nu ved jeg ikke hvilke hybridbiler, som skal til service dobbelt så ofte.
BMW 545e som er i den helt dyre klasse, skal til service hvert andet år.
Det er vidst meget rimeligt.

Jeg har også fået et tilbud på 750.000kr. for en 545e med masser af lækkert udstyr.
Havde det været sidste år, havde den kostet på den anden side af 1.000.000kr.
Så jeg er selvfølgelig godt tilfredsBillede
Nu har jeg ikke lige trekvart million til en bil, og det er ikke noget som jeg vil kalde billigt, ej heller hvis den kunne have kostet en kvart million mere BilledeBillede
Men jeg tænker ikke du køber den for klimaets skyld? Vel nærmere for en fed bil til billigere penge?

En Passat GTE, Tiguan eHybrid og lignende skal til service for hver 15.000 km/1 år, modsat andre ikke hybrid biler der kan køre dobbelt så langt (i hvert tilfælde kilometertallet)

Sådan har jeg forstået det er med flere mærker, det bliver også en slags penge hvis der er dobbelt så mange besøg på værkstedet, for hvis man kører 30.000 km/år vil man skulle til service to gange på et år, fremfor en gang.
Mange der gerne vil være gode ved deres biler, skifter alligevel olie hvert 10-15.000km, så det ser jeg egentlig ikke som en ekstraomkostning.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6529
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6909 times
Been thanked: 1852 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 23. apr 2021, 09:59

chrstn_olsen skrev:
BrianDS skrev:
22. apr 2021, 21:34
Gasolin82 skrev: Nu ved jeg ikke hvilke hybridbiler, som skal til service dobbelt så ofte.
BMW 545e som er i den helt dyre klasse, skal til service hvert andet år.
Det er vidst meget rimeligt.

Jeg har også fået et tilbud på 750.000kr. for en 545e med masser af lækkert udstyr.
Havde det været sidste år, havde den kostet på den anden side af 1.000.000kr.
Så jeg er selvfølgelig godt tilfredsBillede
Nu har jeg ikke lige trekvart million til en bil, og det er ikke noget som jeg vil kalde billigt, ej heller hvis den kunne have kostet en kvart million mere BilledeBillede
Men jeg tænker ikke du køber den for klimaets skyld? Vel nærmere for en fed bil til billigere penge?

En Passat GTE, Tiguan eHybrid og lignende skal til service for hver 15.000 km/1 år, modsat andre ikke hybrid biler der kan køre dobbelt så langt (i hvert tilfælde kilometertallet)

Sådan har jeg forstået det er med flere mærker, det bliver også en slags penge hvis der er dobbelt så mange besøg på værkstedet, for hvis man kører 30.000 km/år vil man skulle til service to gange på et år, fremfor en gang.
Mange der gerne vil være gode ved deres biler, skifter alligevel olie hvert 10-15.000km, så det ser jeg egentlig ikke som en ekstraomkostning.
Det er vist en gammel skrøne der der - kan du forklare bare en ting der gør at din bil er bedre når den sælges hvis du skifter olie 2-3 gange så ofte som anbefalet? De fleste nye biler har variable intervaller, det er ikke et problem længere. Til gengæld er service andet og mere end olieskift
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af chrstn_olsen » 23. apr 2021, 10:34

BrianDS skrev:
23. apr 2021, 09:59
chrstn_olsen skrev:
BrianDS skrev:
22. apr 2021, 21:34
Nu har jeg ikke lige trekvart million til en bil, og det er ikke noget som jeg vil kalde billigt, ej heller hvis den kunne have kostet en kvart million mere BilledeBillede
Men jeg tænker ikke du køber den for klimaets skyld? Vel nærmere for en fed bil til billigere penge?

En Passat GTE, Tiguan eHybrid og lignende skal til service for hver 15.000 km/1 år, modsat andre ikke hybrid biler der kan køre dobbelt så langt (i hvert tilfælde kilometertallet)

Sådan har jeg forstået det er med flere mærker, det bliver også en slags penge hvis der er dobbelt så mange besøg på værkstedet, for hvis man kører 30.000 km/år vil man skulle til service to gange på et år, fremfor en gang.
Mange der gerne vil være gode ved deres biler, skifter alligevel olie hvert 10-15.000km, så det ser jeg egentlig ikke som en ekstraomkostning.
Det er vist en gammel skrøne der der - kan du forklare bare en ting der gør at din bil er bedre når den sælges hvis du skifter olie 2-3 gange så ofte som anbefalet? De fleste nye biler har variable intervaller, det er ikke et problem længere. Til gengæld er service andet og mere end olieskift
Er det en gammel skrøne? Selv VW mekanikere indrømmer at de ikke forstår intervallerne er øget til 30.000 fra før 15.000km.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 23. apr 2021, 11:54

BrianDS skrev:
22. apr 2021, 20:29
Hybridbilen skrev:
BrianDS skrev:
22. apr 2021, 16:34
Jeg synes ikke jeg kan se et fald for de billigere el- og hybrid biler, da der ikke var meget afgift i forvejen, til gengæld er de dyrere elbiler blevet meget dyrere og de dyrere hybridbiler tilsvarende billigere.

Det er bare stadig ikke alle hvor disse biler passer til behovene, hverken for rækkevidde, infrastruktur eller bilmodeller. Og husk - der er indbyggede stigninger for alle disse biler også, til helt vanvittige 150% + moms over de næste 15 år, men allerede signifikant indenfor 5 år.
Nej når der i forvejen ingen afgift var på elbiler op til 400k, så kan de jo ikke blive billigere. Nu er det hæveet til ca 480k. Og samtidigt er hybridbiler bliver meget billigere.

Det ses jo også meget tydeligt på salgstallene. At el og hybriderne tager gevaldige andele de her mdr. Så ud fra et grønt perspektiv så har det bestemt været en succes med seneste omlægning.

Vi ser også flere og flere virksomheder omlægge deres firmabils ordninger til at hele flåden skal skiftes til netop el eller hybrid.

Mere vil have mere. Sådan er det for de fleste. Men overordnet så viser salgstal at afgiftsændringen har haft den ønskede effekt
Lad os nu se...
Jeg kender flere der udskyder bilkøb, eller køber brugt, fordi der ikke er biler der er rimeligt prissat til de behov de har.

Hybrid har fået et hak nedad, hvis man har brug for en bil i de segmenter de nu kommer i, det er bare ikke ensbetydende med at det er grønnere at køre i dem, for flere lader dem ikke op, og hvis de ofte kører meget langt, så vil diesel stadig være bedre for klimaet.
Jeg kunne godt selv bruge en hybrid, men filmen knækker når den skal til service dobbelt så ofte og dyrere service.
Til gengæld kører den stadig kortere på literen uden strøm, og jeg kører så lidt at strømmen er dyrere end brændstoffet i forhold til rækkevidden.

Alt i alt går det måske lige op med vedligehold, forbrug og grøn ejerafgift - hvis jeg er heldig, til gengæld får jeg så en bil med mindre bagagerum eller en meget lavere bil der er mindre praktisk med små børn.

Man kan ikke få alt, men jeg ser en rød omstilling og ikke en grøn omstilling, for hvis den havde været grøn havde man ikke øget afgifterne på hybrid og el.

Tjaa faktum er at hybrid og elbiler pludselig står for over 20% af salget her i Q1. Sidste år var det under 5%.

Den nye generation af hybrider fra Mercedes, hvor man kan kære ca 100km på el, så vil 90+% af alle danskere kunne køre 90+% af deres kørsel på ren el.

Det er sådan en jeg har kig på. Når de præsentere den nye GLC til efteråret.

Netop pga de store batterier i den nye generation, så regner Mercedes selv med en del af bilerne vil køre tæt på 100% på strøm. Derfor vil motoren selv starte 1 gang i kvartalet, hvis motoren ikke er blevet motioneret. Så service bliver der ikke meget af

PhillOS
Medlem
Indlæg: 780
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 162 times
Been thanked: 250 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af PhillOS » 23. apr 2021, 12:57

Hybridbilen skrev:
23. apr 2021, 11:54
Den nye generation af hybrider fra Mercedes, hvor man kan kære ca 100km på el, så vil 90+% af alle danskere kunne køre 90+% af deres kørsel på ren el.
Ja næsten, 90+% af danske hus ejere 🤷🏻‍♂️😉
.

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 23. apr 2021, 13:52

Jeg bor selv i lejlighed. Jeg forventer bestemt der i løbet af de næste 1-24 mdr kommer både lovgivning og generelt pres mod at få etableret lader ved lejligheder. Dertil at de fleste arbejdsgiver også vil etablere ladere. Vi har allerede etableret ret mange på min arbejdsplads

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6529
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6909 times
Been thanked: 1852 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 23. apr 2021, 14:02

Hybridbilen skrev:Jeg bor selv i lejlighed. Jeg forventer bestemt der i løbet af de næste 1-24 mdr kommer både lovgivning og generelt pres mod at få etableret lader ved lejligheder. Dertil at de fleste arbejdsgiver også vil etablere ladere. Vi har allerede etableret ret mange på min arbejdsplads
Infrastruktur tager lang tid Billede
These users thanked the author BrianDS for the post:
PhillOS
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6529
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6909 times
Been thanked: 1852 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 23. apr 2021, 14:03


Hybridbilen skrev:
BrianDS skrev:
22. apr 2021, 20:29
Hybridbilen skrev: Nej når der i forvejen ingen afgift var på elbiler op til 400k, så kan de jo ikke blive billigere. Nu er det hæveet til ca 480k. Og samtidigt er hybridbiler bliver meget billigere.

Det ses jo også meget tydeligt på salgstallene. At el og hybriderne tager gevaldige andele de her mdr. Så ud fra et grønt perspektiv så har det bestemt været en succes med seneste omlægning.

Vi ser også flere og flere virksomheder omlægge deres firmabils ordninger til at hele flåden skal skiftes til netop el eller hybrid.

Mere vil have mere. Sådan er det for de fleste. Men overordnet så viser salgstal at afgiftsændringen har haft den ønskede effekt
Lad os nu se...
Jeg kender flere der udskyder bilkøb, eller køber brugt, fordi der ikke er biler der er rimeligt prissat til de behov de har.

Hybrid har fået et hak nedad, hvis man har brug for en bil i de segmenter de nu kommer i, det er bare ikke ensbetydende med at det er grønnere at køre i dem, for flere lader dem ikke op, og hvis de ofte kører meget langt, så vil diesel stadig være bedre for klimaet.
Jeg kunne godt selv bruge en hybrid, men filmen knækker når den skal til service dobbelt så ofte og dyrere service.
Til gengæld kører den stadig kortere på literen uden strøm, og jeg kører så lidt at strømmen er dyrere end brændstoffet i forhold til rækkevidden.

Alt i alt går det måske lige op med vedligehold, forbrug og grøn ejerafgift - hvis jeg er heldig, til gengæld får jeg så en bil med mindre bagagerum eller en meget lavere bil der er mindre praktisk med små børn.

Man kan ikke få alt, men jeg ser en rød omstilling og ikke en grøn omstilling, for hvis den havde været grøn havde man ikke øget afgifterne på hybrid og el.

Tjaa faktum er at hybrid og elbiler pludselig står for over 20% af salget her i Q1. Sidste år var det under 5%.

Den nye generation af hybrider fra Mercedes, hvor man kan kære ca 100km på el, så vil 90+% af alle danskere kunne køre 90+% af deres kørsel på ren el.

Det er sådan en jeg har kig på. Når de præsentere den nye GLC til efteråret.

Netop pga de store batterier i den nye generation, så regner Mercedes selv med en del af bilerne vil køre tæt på 100% på strøm. Derfor vil motoren selv starte 1 gang i kvartalet, hvis motoren ikke er blevet motioneret. Så service bliver der ikke meget af
Ja, 20% - det er 1 ud af 5

Men GLC er også stadig en dyr bil, men jeg er enig i at afgifterne gør hybridbiler mere attraktive.
Men lige nu er man som du kan se i en anden tråd ved at tale om at dømme hybridbiler "sorte" og give fuld afgift på dem igen inden 2025
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Lasse179
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. maj 2020, 06:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Lasse179 » 24. apr 2021, 20:59

Så vidt jeg kan regne ud, så vil prisudviklingen for en 545e til 660.000 i 2021 være følgende:

2021 660
2022 685
2023 727
2024 754
2025 781
2026 797
2027 813
2028 829
2029 846
2030 862

Stålprisen inkl. moms er i øvrigt ca. 480.000,-, hvis man regner baglæns fra prisen på 660.
These users thanked the author Lasse179 for the post:
Target

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 24. apr 2021, 22:27

Lasse179 skrev:
24. apr 2021, 20:59
Så vidt jeg kan regne ud, så vil prisudviklingen for en 545e til 660.000 i 2021 være følgende:

2021 660
2022 685
2023 727
2024 754
2025 781
2026 797
2027 813
2028 829
2029 846
2030 862

Stålprisen inkl. moms er i øvrigt ca. 480.000,-, hvis man regner baglæns fra prisen på 660.
Mange tak for tallene.
Hvordan når du frem til de tal?

Det er netop derfor jeg tænker, at det vil holde hånden under brugtbilsmarkedet på de dyre hybrider.

Holder man bilen i fem år, vil den være steget 140k som ny, hvilket immervæk vil holde gensalgsværdien oppe.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Bopjensen » 25. apr 2021, 04:23

Jeg synes det er underligt at folk ikke tror de kommer til at tabe på en hybrid.

Hvis du køber en hybrid til 700 i dag kommer du til at kigge ind i et kæmpe værditab.

Hvem vil købe en 5 år gammel hybrid der har kørt 150.000km.. INGEN.

Dyrt I service og kan potentielt blive astronomisk dyrt i rep.

Jeg kender ingen der har købt en hybrid der ikke efter følgende har sagt arh, skulle nok have købt en ren el. Mig selv inkl. Jeg har haft hybrid, og skiftede til el. Eller det vil sige jeg skiftede konens. Jeg købte en 530d til mig selv 😀
Solid State batterier er lige på trapperne næste år fra Toyota og i 2025 fra bmw.
Kan tankes på 10min og får ingen nævneværdig ældning. Tesla taler også om deres million mile battery der er så godt at det skal bruges i to biler før det er slidt op.
Hvis du køber en hybrid i dag så tror jeg godt du kan regne med at den er 80% afskrevet om 5-6år.
Og glem hvad en hybrid koster i 2030. Til den tid findes de slet ikke mere.
These users thanked the author Bopjensen for the post:
Morten Hedensted

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 654
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 164 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af SkodiaqDK » 25. apr 2021, 06:03

Bopjensen skrev:
25. apr 2021, 04:23
Jeg synes det er underligt at folk ikke tror de kommer til at tabe på en hybrid.

Hvis du køber en hybrid til 700 i dag kommer du til at kigge ind i et kæmpe værditab.

Hvem vil købe en 5 år gammel hybrid der har kørt 150.000km.. INGEN.

Dyrt I service og kan potentielt blive astronomisk dyrt i rep.

Jeg kender ingen der har købt en hybrid der ikke efter følgende har sagt arh, skulle nok have købt en ren el. Mig selv inkl. Jeg har haft hybrid, og skiftede til el. Eller det vil sige jeg skiftede konens. Jeg købte en 530d til mig selv 😀
Solid State batterier er lige på trapperne næste år fra Toyota og i 2025 fra bmw.
Kan tankes på 10min og får ingen nævneværdig ældning. Tesla taler også om deres million mile battery der er så godt at det skal bruges i to biler før det er slidt op.
Hvis du køber en hybrid i dag så tror jeg godt du kan regne med at den er 80% afskrevet om 5-6år.
Og glem hvad en hybrid koster i 2030. Til den tid findes de slet ikke mere.
Som udgangspunkt enig. Men det gælder jo for alle bilerne. Folk kommer heller ikke til at stå i kø for at købe 5 år gamle el biler....

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 25. apr 2021, 06:59

Bopjensen skrev:
25. apr 2021, 04:23
Jeg synes det er underligt at folk ikke tror de kommer til at tabe på en hybrid.

Hvis du køber en hybrid til 700 i dag kommer du til at kigge ind i et kæmpe værditab.

Hvem vil købe en 5 år gammel hybrid der har kørt 150.000km.. INGEN.

Dyrt I service og kan potentielt blive astronomisk dyrt i rep.

Jeg kender ingen der har købt en hybrid der ikke efter følgende har sagt arh, skulle nok have købt en ren el. Mig selv inkl. Jeg har haft hybrid, og skiftede til el. Eller det vil sige jeg skiftede konens. Jeg købte en 530d til mig selv 😀
Solid State batterier er lige på trapperne næste år fra Toyota og i 2025 fra bmw.
Kan tankes på 10min og får ingen nævneværdig ældning. Tesla taler også om deres million mile battery der er så godt at det skal bruges i to biler før det er slidt op.
Hvis du køber en hybrid i dag så tror jeg godt du kan regne med at den er 80% afskrevet om 5-6år.
Og glem hvad en hybrid koster i 2030. Til den tid findes de slet ikke mere.

Nu må der altså noget realisme ind i disse kommentarer.

Du skriver, at en 545e vil miste 80% på fem år!
Det svarer til en pris for en luksus sedan med firehjulstræk, rækkesekser, høj komfort, 400 hk, skal koste 130k. I 2026.
Hvor prisen i øvrigt vil være omkring 800k som ny!
Selv de 4-5 år gamle 530e, koster omkring 400k., på markedet i dag. Kast et blik på markedet og få lidt viden.

Altså come on.
Godt nok er det aldrig en god investering at købe bil, ej heller hybrid, men man skal heller ikke male fanden på væggen.
Og det der med at teknologien udvikler sig.
Ja, selvfølgelig gør den det. Det har den i øvrigt altid gjort.
Også på fossile biler.

En fem år gammel c63 som kører 6 km. på literen, har stadig en del kunder.
Også selvom de nyere kører noget længere.

Så drop nu jeres dommedagsteorier.
Senest rettet af Gasolin82 25. apr 2021, 07:03, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author Gasolin82 for the post:
BrianDS

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Bopjensen » 25. apr 2021, 07:01

Nej, gamle el biler er heller ikke noget værd.

Med mindre man pludselig kan opgradere til de nye batterier. Men jeg tror der går mindst 10år før det bliver en egentlig business sådan helt udbredt.

Jeg har købt en i3 120ah til konen med 6800km på uret. Den gav jeg 245 for.
Regner ikke med den er noget som helst værd når den runder 200kkm. Det har jeg i hvert fald ikke budgeteret med.
Konen elsker den så den kan hun bare få lov at beholde, indtil den ikke kan mere, og den er jo stort set lavet af plastic så jeg kan ikke lige se hvad der skulle blive slidt op andet en batteriet.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Bopjensen » 25. apr 2021, 07:09

Gasolin82 skrev:
25. apr 2021, 06:59
Bopjensen skrev:
25. apr 2021, 04:23
Jeg synes det er underligt at folk ikke tror de kommer til at tabe på en hybrid.

Hvis du køber en hybrid til 700 i dag kommer du til at kigge ind i et kæmpe værditab.

Hvem vil købe en 5 år gammel hybrid der har kørt 150.000km.. INGEN.

Dyrt I service og kan potentielt blive astronomisk dyrt i rep.

Jeg kender ingen der har købt en hybrid der ikke efter følgende har sagt arh, skulle nok have købt en ren el. Mig selv inkl. Jeg har haft hybrid, og skiftede til el. Eller det vil sige jeg skiftede konens. Jeg købte en 530d til mig selv 😀
Solid State batterier er lige på trapperne næste år fra Toyota og i 2025 fra bmw.
Kan tankes på 10min og får ingen nævneværdig ældning. Tesla taler også om deres million mile battery der er så godt at det skal bruges i to biler før det er slidt op.
Hvis du køber en hybrid i dag så tror jeg godt du kan regne med at den er 80% afskrevet om 5-6år.
Og glem hvad en hybrid koster i 2030. Til den tid findes de slet ikke mere.

Nu må der altså noget realisme ind i disse kommentarer.

Du skriver, at en 545e vil miste 80% på fem år!
Det svarer til en pris for en luksus sedan med firehjulstræk, rækkesekser, høj komfort, 400 hk, skal koste 130k. I 2026.
Hvor prisen i øvrigt vil være omkring 800k som ny!
Selv de 4-5 år gamle 530e, koster omkring 400k., på markedet i dag. Kast et blik på markedet og få lidt viden.

Altså come on.
Godt nok er det aldrig en god investering at købe bil, ej heller hybrid, men man skal heller ikke male fanden på væggen.
Og det der med at teknologien udvikler sig.
Ja, selvfølgelig gør den det. Det har den i øvrigt altid gjort.
Også på fossile biler.

En fem år gammel c63 som kører 6 km. på literen, har stadig en del kunder.
Også selvom de nyere kører noget længere.

Så drop nu jeres dommedagsteorier.
Men det er jo heller ikke en hybrid.

Den slags biler vil der være kunder til i mange år fremover.

Tror også der er kunder til de store diesler i en del år endnu, til dem der skal trække noget stort på krogen.
Jeg har en campingvogn på 2000kg der skal slæbes rundt i Europa så der var ikke så mange andre muligheder.

Hybrid bilen er jo bare en slags overgangsbil i mangel på bedre.

Jeg tror "bedre" kommer omkring eller lige inden 2025, og så er hybrid yt.
Var der ikke lige en tråd med en der havde fået skiftet bat på en Volvo hybrid der lige var et par måneder over garantien pris 135.000!! og er det ikke en golf GTE man ikke kan skifte koblinger i men i stedet skal skifte hele kassen til over 80.000Kr.
Kommer det ret mange af de historier er der jo ikke nogen der vil rørre dem med en ildtang.

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 25. apr 2021, 07:27

Bopjensen skrev:
25. apr 2021, 07:09
Gasolin82 skrev:
25. apr 2021, 06:59
Bopjensen skrev:
25. apr 2021, 04:23
Jeg synes det er underligt at folk ikke tror de kommer til at tabe på en hybrid.

Hvis du køber en hybrid til 700 i dag kommer du til at kigge ind i et kæmpe værditab.

Hvem vil købe en 5 år gammel hybrid der har kørt 150.000km.. INGEN.

Dyrt I service og kan potentielt blive astronomisk dyrt i rep.

Jeg kender ingen der har købt en hybrid der ikke efter følgende har sagt arh, skulle nok have købt en ren el. Mig selv inkl. Jeg har haft hybrid, og skiftede til el. Eller det vil sige jeg skiftede konens. Jeg købte en 530d til mig selv 😀
Solid State batterier er lige på trapperne næste år fra Toyota og i 2025 fra bmw.
Kan tankes på 10min og får ingen nævneværdig ældning. Tesla taler også om deres million mile battery der er så godt at det skal bruges i to biler før det er slidt op.
Hvis du køber en hybrid i dag så tror jeg godt du kan regne med at den er 80% afskrevet om 5-6år.
Og glem hvad en hybrid koster i 2030. Til den tid findes de slet ikke mere.

Nu må der altså noget realisme ind i disse kommentarer.

Du skriver, at en 545e vil miste 80% på fem år!
Det svarer til en pris for en luksus sedan med firehjulstræk, rækkesekser, høj komfort, 400 hk, skal koste 130k. I 2026.
Hvor prisen i øvrigt vil være omkring 800k som ny!
Selv de 4-5 år gamle 530e, koster omkring 400k., på markedet i dag. Kast et blik på markedet og få lidt viden.

Altså come on.
Godt nok er det aldrig en god investering at købe bil, ej heller hybrid, men man skal heller ikke male fanden på væggen.
Og det der med at teknologien udvikler sig.
Ja, selvfølgelig gør den det. Det har den i øvrigt altid gjort.
Også på fossile biler.

En fem år gammel c63 som kører 6 km. på literen, har stadig en del kunder.
Også selvom de nyere kører noget længere.

Så drop nu jeres dommedagsteorier.
Men det er jo heller ikke en hybrid.

Den slags biler vil der være kunder til i mange år fremover.

Tror også der er kunder til de store diesler i en del år endnu, til dem der skal trække noget stort på krogen.
Jeg har en campingvogn på 2000kg der skal slæbes rundt i Europa så der var ikke så mange andre muligheder.

Hybrid bilen er jo bare en slags overgangsbil i mangel på bedre.

Jeg tror "bedre" kommer omkring eller lige inden 2025, og så er hybrid yt.
Var der ikke lige en tråd med en der havde fået skiftet bat på en Volvo hybrid der lige var et par måneder over garantien pris 135.000!! og er det ikke en golf GTE man ikke kan skifte koblinger i men i stedet skal skifte hele kassen til over 80.000Kr.
Kommer det ret mange af de historier er der jo ikke nogen der vil rørre dem med en ildtang.
Er du helt ærlig seriøs?
Nu giver du en Volvo som eksempel.

Der er flere eksempler på ganske almindelige fossile biler, hvis motor står af inden de rammer 100.000km.
Det betyder da ikke, at man skal holde sig fra dem.

Der er altid skrækeksempler.
De gamle 530e med 4-5 år på bagen, har stadig fuld kapacitet eller lige under 98% på batterierne. De kan sagtens holde i 15 år, som en ganske almindelig bil.
I øvrigt har de 8 års garanti på batteriet.

Nu er jeg også ret aktiv inde på diverse internationale BMW fora.
Nærmest alle uden undtagelse, er meget tilfredse med deres 1. Generationshybrider, som blev produceret for ca. fem år siden.
Du kunne eventuelt Google det.

Du svarer i øvrigt heller ikke på hvordan en 4-5 år gammel 530e, har en markedspris på over 400.000kr.?
.
En bil som vel og mærke “kun” koster 550k som ny.
Du proklamerer jo, at en 545e vil koste 130k om fem år.

Det er simpelthen så ulogisk, som det kan blive.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Bopjensen » 25. apr 2021, 07:41

I dag er hybrid jo både pris, afgift, værditabsmæssigt jo super fint.

Og jo jeg læser skam også bimmerpost.com og kan sagtens se at folk er ret glade for deres hybrider.

Hvis den teknologiske udviklingen gik i stå nu og afgift på hybrider blev indfaste over de næste 5 år så kan jeg love dig for at jeg også havde købt en hvis ikke flere nu.

Problemet er bare at udvikingen ikke går i stå snarrer tværtimod.

"Lige om lidt" vil der være så mange alternativer der vil være næsten lige så gode og med meget lave vedigeholdeses udgifter at en brugt hybrid slet ikke giver mening.

Om hybrid, eller nuværende el taber mest tænker jeg kan være svært at sige, men der der nærmest tænkes i at det kan blive en god investering nu, det kan jeg overhovedet ikke se.

Jeg tror også min 530d kommer til at tabe ret meget i værdi men det er jeg ligeglad med for sådan en vil jeg ha.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6529
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6909 times
Been thanked: 1852 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 25. apr 2021, 07:51

Bopjensen skrev:
Gasolin82 skrev:
25. apr 2021, 06:59
Bopjensen skrev:
25. apr 2021, 04:23
Jeg synes det er underligt at folk ikke tror de kommer til at tabe på en hybrid.

Hvis du køber en hybrid til 700 i dag kommer du til at kigge ind i et kæmpe værditab.

Hvem vil købe en 5 år gammel hybrid der har kørt 150.000km.. INGEN.

Dyrt I service og kan potentielt blive astronomisk dyrt i rep.

Jeg kender ingen der har købt en hybrid der ikke efter følgende har sagt arh, skulle nok have købt en ren el. Mig selv inkl. Jeg har haft hybrid, og skiftede til el. Eller det vil sige jeg skiftede konens. Jeg købte en 530d til mig selv Billede
Solid State batterier er lige på trapperne næste år fra Toyota og i 2025 fra bmw.
Kan tankes på 10min og får ingen nævneværdig ældning. Tesla taler også om deres million mile battery der er så godt at det skal bruges i to biler før det er slidt op.
Hvis du køber en hybrid i dag så tror jeg godt du kan regne med at den er 80% afskrevet om 5-6år.
Og glem hvad en hybrid koster i 2030. Til den tid findes de slet ikke mere.

Nu må der altså noget realisme ind i disse kommentarer.

Du skriver, at en 545e vil miste 80% på fem år!
Det svarer til en pris for en luksus sedan med firehjulstræk, rækkesekser, høj komfort, 400 hk, skal koste 130k. I 2026.
Hvor prisen i øvrigt vil være omkring 800k som ny!
Selv de 4-5 år gamle 530e, koster omkring 400k., på markedet i dag. Kast et blik på markedet og få lidt viden.

Altså come on.
Godt nok er det aldrig en god investering at købe bil, ej heller hybrid, men man skal heller ikke male fanden på væggen.
Og det der med at teknologien udvikler sig.
Ja, selvfølgelig gør den det. Det har den i øvrigt altid gjort.
Også på fossile biler.

En fem år gammel c63 som kører 6 km. på literen, har stadig en del kunder.
Også selvom de nyere kører noget længere.

Så drop nu jeres dommedagsteorier.
Men det er jo heller ikke en hybrid.

Den slags biler vil der være kunder til i mange år fremover.

Tror også der er kunder til de store diesler i en del år endnu, til dem der skal trække noget stort på krogen.
Jeg har en campingvogn på 2000kg der skal slæbes rundt i Europa så der var ikke så mange andre muligheder.

Hybrid bilen er jo bare en slags overgangsbil i mangel på bedre.

Jeg tror "bedre" kommer omkring eller lige inden 2025, og så er hybrid yt.
Var der ikke lige en tråd med en der havde fået skiftet bat på en Volvo hybrid der lige var et par måneder over garantien pris 135.000!! og er det ikke en golf GTE man ikke kan skifte koblinger i men i stedet skal skifte hele kassen til over 80.000Kr.
Kommer det ret mange af de historier er der jo ikke nogen der vil rørre dem med en ildtang.
Det er en hård retorik du kører BilledeBillede

Du nævner ny teknologi som "million mile batteri", Solid state batteri mv. - det kommer nok engang, men jeg tror ikke vi kommer til at se noget af det i serieproduktion lige foreløbig, til at starte med skal de have testet at det virker, det tager tid ... jeg ved godt Tesla på nogle punkter producerer og sælger prototyper, men jeg tror alligevel ikke de har råd til at fejle på batterierne.
Dernæst har vi udbredelsen, vi så Audi e-tron og Porsche Taycan med 800v ladeteknologi i 2015, og de kom på markedet i 2019, altså fire år senere - to år senere bliver Hyundai Ioniq 5 lanceret med lignende teknologi, men stadig dobbelt teknologi til DC ladning for ladenetværket til 800v er stadig temmelig begrænset (mere end ladenetværket generelt)

Den næste udfordring er at mange producenter lige nu kommer med deres første eller anden generation af elbiler (og hybridbiler), de vil skyde deres egen forretning i foden, hvis de lancerer ny teknologi for hurtigt, de kan ganske enkelt ikke betale for udviklingen af teknologien...

Vi kan kun spå, men jeg tror der bliver solgt både benzin, diesel, hybrid og elbiler de næste 10 år, og måske også noget helt andet...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 25. apr 2021, 07:52

Bopjensen skrev:
25. apr 2021, 07:41
I dag er hybrid jo både pris, afgift, værditabsmæssigt jo super fint.

Og jo jeg læser skam også bimmerpost.com og kan sagtens se at folk er ret glade for deres hybrider.

Hvis den teknologiske udviklingen gik i stå nu og afgift på hybrider blev indfaste over de næste 5 år så kan jeg love dig for at jeg også havde købt en hvis ikke flere nu.

Problemet er bare at udvikingen ikke går i stå snarrer tværtimod.

"Lige om lidt" vil der være så mange alternativer der vil være næsten lige så gode og med meget lave vedigeholdeses udgifter at en brugt hybrid slet ikke giver mening.

Om hybrid, eller nuværende el taber mest tænker jeg kan være svært at sige, men der der nærmest tænkes i at det kan blive en god investering nu, det kan jeg overhovedet ikke se.

Jeg tror også min 530d kommer til at tabe ret meget i værdi men det er jeg ligeglad med for sådan en vil jeg ha.
Afgiften bliver netop udfaset de kommende år på hybrider.

Ift. udvikling af teknologien, har det altid været en dynamisk størrelse indenfor bilindustrien.
Det er fuldstændig underordnet om det er hybrid-, el- eller fossilbiler.
De udvikler sig alle.

Det betyder ikke, at de eksisterende bliver nærmest ingenting værd!

Men vi er da enige om, at en bil aldrig er en god investering.
I hvert fald ikke økonomisk😊

Men man skal ikke være mere bekymret ved at købe en hybrid. Ovenstående er i lige så høj grad gældende for el- og fossilbiler.

I stedet skal man glæde sig over man kan få rigtig meget hybrid for pengene pga de fuldstændig absurde afgifter.

Er ikke sikker på, at det var de kære politikeres hensigt, at man skulle spare en kvart million på en rækkesekser fra BMW😂
Senest rettet af Gasolin82 25. apr 2021, 07:53, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author Gasolin82 for the post:
BrianDS

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 25. apr 2021, 07:53

BrianDS skrev:
25. apr 2021, 07:51
Bopjensen skrev:
Gasolin82 skrev:
25. apr 2021, 06:59



Nu må der altså noget realisme ind i disse kommentarer.

Du skriver, at en 545e vil miste 80% på fem år!
Det svarer til en pris for en luksus sedan med firehjulstræk, rækkesekser, høj komfort, 400 hk, skal koste 130k. I 2026.
Hvor prisen i øvrigt vil være omkring 800k som ny!
Selv de 4-5 år gamle 530e, koster omkring 400k., på markedet i dag. Kast et blik på markedet og få lidt viden.

Altså come on.
Godt nok er det aldrig en god investering at købe bil, ej heller hybrid, men man skal heller ikke male fanden på væggen.
Og det der med at teknologien udvikler sig.
Ja, selvfølgelig gør den det. Det har den i øvrigt altid gjort.
Også på fossile biler.

En fem år gammel c63 som kører 6 km. på literen, har stadig en del kunder.
Også selvom de nyere kører noget længere.

Så drop nu jeres dommedagsteorier.
Men det er jo heller ikke en hybrid.

Den slags biler vil der være kunder til i mange år fremover.

Tror også der er kunder til de store diesler i en del år endnu, til dem der skal trække noget stort på krogen.
Jeg har en campingvogn på 2000kg der skal slæbes rundt i Europa så der var ikke så mange andre muligheder.

Hybrid bilen er jo bare en slags overgangsbil i mangel på bedre.

Jeg tror "bedre" kommer omkring eller lige inden 2025, og så er hybrid yt.
Var der ikke lige en tråd med en der havde fået skiftet bat på en Volvo hybrid der lige var et par måneder over garantien pris 135.000!! og er det ikke en golf GTE man ikke kan skifte koblinger i men i stedet skal skifte hele kassen til over 80.000Kr.
Kommer det ret mange af de historier er der jo ikke nogen der vil rørre dem med en ildtang.
Det er en hård retorik du kører BilledeBillede

Du nævner ny teknologi som "million mile batteri", Solid state batteri mv. - det kommer nok engang, men jeg tror ikke vi kommer til at se noget af det i serieproduktion lige foreløbig, til at starte med skal de have testet at det virker, det tager tid ... jeg ved godt Tesla på nogle punkter producerer og sælger prototyper, men jeg tror alligevel ikke de har råd til at fejle på batterierne.
Dernæst har vi udbredelsen, vi så Audi e-tron og Porsche Taycan med 800v ladeteknologi i 2015, og de kom på markedet i 2019, altså fire år senere - to år senere bliver Hyundai Ioniq 5 lanceret med lignende teknologi, men stadig dobbelt teknologi til DC ladning for ladenetværket til 800v er stadig temmelig begrænset (mere end ladenetværket generelt)

Den næste udfordring er at mange producenter lige nu kommer med deres første eller anden generation af elbiler (og hybridbiler), de vil skyde deres egen forretning i foden, hvis de lancerer ny teknologi for hurtigt, de kan ganske enkelt ikke betale for udviklingen af teknologien...

Vi kan kun spå, men jeg tror der bliver solgt både benzin, diesel, hybrid og elbiler de næste 10 år, og måske også noget helt andet...
Er helt enig Brian.
These users thanked the author Gasolin82 for the post:
BrianDS

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Bopjensen » 25. apr 2021, 07:59

Nej, der kommer ikke afgørende nyt på batteri fronten lige foreløbig. Dog tror jeg stadig 2025ish er realistisk.

Toyato påstår godt nok vedholdende at de lacerer det næste år.

..og det er rigtigt at der har været snak om det læææææænge uden der rigtig er sket så meget.

Hvis nedenstående kommer til at holde stik:
- Lav ældning
- Super hurtig opladning
- Højere energitæthed
- Grønt batteri mindre brug af eksotiske metaller.
- Lav produktionspris

.. så tror jeg virkelig der kommer til at ske noget.

Til den tid kan jeg nok også bare køre min diesel hakker i havnen med mindre den har fået direkte kørslesforbud til den tid 😂

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6529
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6909 times
Been thanked: 1852 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 25. apr 2021, 08:05

Bopjensen skrev:Nej, der kommer ikke afgørende nyt på batteri fronten lige foreløbig. Dog tror jeg stadig 2025ish er realistisk.

Toyato påstår godt nok vedholdende at de lacerer det næste år.

..og det er rigtigt at der har været snak om det læææææænge uden der rigtig er sket så meget.

Hvis nedenstående kommer til at holde stik:
- Lav ældning
- Super hurtig opladning
- Højere energitæthed
- Grønt batteri mindre brug af eksotiske metaller.
- Lav produktionspris

.. så tror jeg virkelig der kommer til at ske noget.

Til den tid kan jeg nok også bare køre min diesel hakker i havnen med mindre den har fået direkte kørslesforbud til den tid Billede
Ny teknologi er en svær størrelse, selvom Toyota skulle komme med en prototype til næste år, så går der længe inden de kan skalere og andre kommer med - dertil kommer prisen, vi har fx allerede set CO2 neutralt brændstof som er udvundet af netop CO2, men det er dyrt, derfor er det ikke det du ser i hanerne på tankstationen.

Din dieselbil vil der også være kunder til i mange år frem, ændringerne sker ikke fra dag til dag, og dem der kun har råd til billige biler får ikke pludselig råd til en dyr elektrificeret bil i morgen

Vi får se, men vi skal nok slå lidt koldt vand i blodet og have tålmodighed...

Jeg tror til gengæld elbiler er den største risiko fordi det også vil kræve udskiftning af ladeinfrastruktur hvis de virkelig skal blive bedre, det kan enten holde udviklingen tilbage, og forsinke det, eller gøre det bliver meget dyrt at købe en elbil i dag.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 25. apr 2021, 08:19

Bopjensen skrev:
25. apr 2021, 07:59
Nej, der kommer ikke afgørende nyt på batteri fronten lige foreløbig. Dog tror jeg stadig 2025ish er realistisk.

Toyato påstår godt nok vedholdende at de lacerer det næste år.

..og det er rigtigt at der har været snak om det læææææænge uden der rigtig er sket så meget.

Hvis nedenstående kommer til at holde stik:
- Lav ældning
- Super hurtig opladning
- Højere energitæthed
- Grønt batteri mindre brug af eksotiske metaller.
- Lav produktionspris

.. så tror jeg virkelig der kommer til at ske noget.

Til den tid kan jeg nok også bare køre min diesel hakker i havnen med mindre den har fået direkte kørslesforbud til den tid 😂

Hvori er problematikken ved at købe hybrid i dag så?
I dit første indlæg beskrev du det næsten som uduelig og kom med diverse skrækeksempler.

Køber du en hybrid fra et pålideligt bilmærke i dag, skal den nok holde i 15 år, som alle andre biler.

Min pointe er egentlig bare, at man skal passe på med at skræmme folk.
Nu er der sikkert mange der læser med her og på andre fora for den sags skyld. Der er ingen grund til at komme med skræmmekampagner.

Tænker man køber det som passer bedst til den enkeltes nuværende behov.
Fremtiden kan ingen af os spå.
These users thanked the author Gasolin82 for the post:
BrianDS

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Bopjensen » 25. apr 2021, 08:27

"Problematikken" om man vil ,går ene alene på spørgsmålet om værditabet bliver stort eller lille.

Jeg tror det bliver, GIGANTISK. hvis man spenderer 7-900.000 på en hybrid i dag.

Du tror noget andet og fred med det.

Vi skal jo ikke nødvendigvis blive enige.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6529
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6909 times
Been thanked: 1852 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 25. apr 2021, 08:35

Bopjensen skrev:"Problematikken" om man vil ,går ene alene på spørgsmålet om værditabet bliver stort eller lille.

Jeg tror det bliver, GIGANTISK. hvis man spenderer 7-900.000 på en hybrid i dag.

Du tror noget andet og fred med det.

Vi skal jo ikke nødvendigvis blive enige.
Jeg tror der vil være et meget stort værditab uanset hvilken bil du køber til 700-900.000 kr BilledeBillede

Vil du have mindre værditab i kroner og ører, så skal du købe den billigste bil du kan finde - og gerne brugt.
These users thanked the author BrianDS for the post:
Korreborg
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 25. apr 2021, 08:36

Bopjensen skrev:
25. apr 2021, 08:27
"Problematikken" om man vil ,går ene alene på spørgsmålet om værditabet bliver stort eller lille.

Jeg tror det bliver, GIGANTISK. hvis man spenderer 7-900.000 på en hybrid i dag.

Du tror noget andet og fred med det.

Vi skal jo ikke nødvendigvis blive enige.
Faktum er netop, at det ikke er tilfældet.

Tag du et kig på markedsprisen for 4-5 år gamle 530e.
Så får du en indikation😎

Ellers er det ren logik.
Jo dyrere bilen er, jo større værditab.
Så er det fløjtende ligemeget om det er hybrid, el eller noget helt tredje.
These users thanked the author Gasolin82 for the post:
BrianDS

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Bopjensen » 25. apr 2021, 08:50

Nej men de er jo også teknologisk stort set det samme. Det tror jeg ikke er tilfældet når du ser hvad der er muligt i 2025 og så kigger tilbage.

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 914
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1740 times
Been thanked: 476 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Morten Hedensted » 25. apr 2021, 09:41

Gasolin82 skrev:
25. apr 2021, 08:36
Bopjensen skrev:
25. apr 2021, 08:27
"Problematikken" om man vil ,går ene alene på spørgsmålet om værditabet bliver stort eller lille.

Jeg tror det bliver, GIGANTISK. hvis man spenderer 7-900.000 på en hybrid i dag.

Du tror noget andet og fred med det.

Vi skal jo ikke nødvendigvis blive enige.
Faktum er netop, at det ikke er tilfældet.

Tag du et kig på markedsprisen for 4-5 år gamle 530e.
Så får du en indikation😎

Ellers er det ren logik.
Jo dyrere bilen er, jo større værditab.
Så er det fløjtende ligemeget om det er hybrid, el eller noget helt tredje.
Høje brugtpriser på fx 530e er jo lige nu holdt oppe af den store efterspørgsel på den type bil, som i dag har stort set samme teknologi. Pointen er vel, at hvis udviklingen flytter sig drastisk, så bliver de hybrider der sælges i dag håbløse konstruktioner, der prismæssigt vil få samme prismæssige prygl, som store dieselbiler får i dag. Det giver vel meget godt mening.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
Kevinff
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 25. apr 2021, 13:03

Jeg tror nogle af de elementer der kommer til at afgøre værditabet er batteriets størrelse samt ladeteknologi.

De biler der reelt kun kan køre 40-50km på strøm og lade med max 7kwh tror jeg kommer til at falde en del mere end f.eks dem der kan køre op mod 100kw og lade med 11-50kw.

BMW hænger lidt i bremsen på begge punkter, på nær X5e som har god rækkevidde dog langsom opladning. Mercedes har f.eks valgt alle deres nye hybrider skal kunne køre 100kw og lade op til 50kwh

Næste år kommer VW med V2G på alle deres hybrider og elbiler. Det er også et ret stor teknologisk spring.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"