Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 427
- Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejen
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 17 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Tesla Model 3 Performance 235 wh/km siden 28-12-2020 og 10.000 km.
Hyundai Ionic 38kWh 185wh/km siden 13-11-2019 og 50.000 km.
Trods Tesla er med varmepumpe er den en sluger om vinteren specielt på korte tur. Så kan den faktisk komme ned og have samme rækkevidde som Ionic.
Begge biler køre primært motorvej med 130km/h
Hyundai Ionic 38kWh 185wh/km siden 13-11-2019 og 50.000 km.
Trods Tesla er med varmepumpe er den en sluger om vinteren specielt på korte tur. Så kan den faktisk komme ned og have samme rækkevidde som Ionic.
Begge biler køre primært motorvej med 130km/h
- These users thanked the author JGGH for the post:
- chrstn_olsen
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh
Hyundai Ioniq 38kWh
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Det må betyde at du har en rækkevidde på TM3 på ca. 320-340km ved 130kmt. Det syntes jeg er godkendt.JGGH skrev: ↑20. maj 2021, 18:58Tesla Model 3 Performance 235 wh/km siden 28-12-2020 og 10.000 km.
Hyundai Ionic 38kWh 185wh/km siden 13-11-2019 og 50.000 km.
Trods Tesla er med varmepumpe er den en sluger om vinteren specielt på korte tur. Så kan den faktisk komme ned og have samme rækkevidde som Ionic.
Begge biler køre primært motorvej med 130km/h
Jeg har kigget på Polestar og den så jeg en praktisk test, hvor de lå nede omkring 220-250km på fuld opladning. Og batterierne er ca. samme effekt.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1757
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 710 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Mht. WLTP plejer jeg at kigge på rækkevidde. Medmindre der er nogen der er kreative, er der vel direkte sammenhæng mellem den opgivne rækkevidde og forbrug?BrianDS skrev: ↑20. maj 2021, 18:06Men er WLTP tallet så forbruget i Wh/km eller opgivne rækkevidde? For jeg ser flere biler hvor der er en væsentlig forskel på de to tal?Thor-thor skrev:Mht. forbrug er det meget svært at få noget særlig præcist ud af andres erfaringer, medmindre man har rigtig mange parametre med og det bliver sjældent helt sammenligneligt.
Min erfaring er at man ved landevejskørsel med moderat fart og gunstige forhold/mild temp etc. ligger i omegnen af WLTP tallet.
Det er stadig billigt i "brændstof". Men viser også, hvor meget det svinger.
De oplevelser jeg har med elbiler er nærmere et gennemsnit på 4 km/kWh fordelt over et helt år - men det er så ID serien, og lidt større elbiler.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 110
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 5 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Har du et link til den polestar test? Overvejer en. Var ude og prøve en i sidste uge og var positivt overrasketchrstn_olsen skrev: ↑21. maj 2021, 07:02
Det må betyde at du har en rækkevidde på TM3 på ca. 320-340km ved 130kmt. Det syntes jeg er godkendt.
Jeg har kigget på Polestar og den så jeg en praktisk test, hvor de lå nede omkring 220-250km på fuld opladning. Og batterierne er ca. samme effekt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6079
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6525 times
- Been thanked: 1657 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Når jeg kigger de forskellige biler er der forskel.Thor-thor skrev:Mht. WLTP plejer jeg at kigge på rækkevidde. Medmindre der er nogen der er kreative, er der vel direkte sammenhæng mellem den opgivne rækkevidde og forbrug?BrianDS skrev: ↑20. maj 2021, 18:06Men er WLTP tallet så forbruget i Wh/km eller opgivne rækkevidde? For jeg ser flere biler hvor der er en væsentlig forskel på de to tal?Thor-thor skrev:Mht. forbrug er det meget svært at få noget særlig præcist ud af andres erfaringer, medmindre man har rigtig mange parametre med og det bliver sjældent helt sammenligneligt.
Min erfaring er at man ved landevejskørsel med moderat fart og gunstige forhold/mild temp etc. ligger i omegnen af WLTP tallet.
Det er stadig billigt i "brændstof". Men viser også, hvor meget det svinger.
De oplevelser jeg har med elbiler er nærmere et gennemsnit på 4 km/kWh fordelt over et helt år - men det er så ID serien, og lidt større elbiler.
ID.3 58 kWh WLTP 420 km og forbrug 158 Wh/km som jeg regner til 367 km, ellers skulle den være opgivet til 138 Wh/km
Tesla Model 3 Long Range 75 kWh (2021) WLTP 560 km og forbrug 160 Wh/km regner jeg til 469 km, ellers skulle den køre 134 Wh/km
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1119
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 483 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Er WLTP testmetoden ikke ens for biler på brændstof og el? Altså en test med by, landevej,motorvej osv? Wh/km er jo også forskelligt alt afhængigt af hvordan man kører.
Gennemsnit af WLTP er vel ikke nødvendigvis gennemsnit af Wh/kn
Gennemsnit af WLTP er vel ikke nødvendigvis gennemsnit af Wh/kn
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 666 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
I morgen tidlig tager jeg en tur fra 7280 til storkbh og tilbage igen med det samme med en halvstor men flad trailer. En test her til aften sagde ca 150wh/km ved 86km/t på fartpilot som jeg også tænker den skal stå på på motorvejen med traileren. Jeg er spændt på hvad forbruget mon bliver med trailer.
- These users thanked the author Tonny for the post (total 2):
- BrianDS • chrstn_olsen
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6079
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6525 times
- Been thanked: 1657 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Det står ikke helt klart her https://www.fstyr.dk/da/Krav-til-koeret ... DC-og-WLTPPablo skrev:Er WLTP testmetoden ikke ens for biler på brændstof og el? Altså en test med by, landevej,motorvej osv? Wh/km er jo også forskelligt alt afhængigt af hvordan man kører.
Gennemsnit af WLTP er vel ikke nødvendigvis gennemsnit af Wh/kn
Men begge af de tal jeg fandt er opgivet som forbrugstal og rækkevidde, jeg ved så ikke om det er gennemsnitsforbrug (WLTP kørsel), og maksimal rækkevidde der opgives, det vil jo forklare forskellen.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 274
- Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holland
- Has thanked: 180 times
- Been thanked: 60 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Hvordan gik turen?Tonny skrev: ↑21. maj 2021, 21:14I morgen tidlig tager jeg en tur fra 7280 til storkbh og tilbage igen med det samme med en halvstor men flad trailer. En test her til aften sagde ca 150wh/km ved 86km/t på fartpilot som jeg også tænker den skal stå på på motorvejen med traileren. Jeg er spændt på hvad forbruget mon bliver med trailer.
- These users thanked the author baconbaronen for the post:
- donfetaful
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2065
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 252 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Abetterrouteplanner er generelt den mest præcise guide til forbrug og rækkevidde i elbiler (og fossil vel også) (og bedre end teslabjørns Ninja skills )
Hvis man køber adgang til den betalte version tager den også højde for kø- og vejrforhold, hvilket har en del at sige i elbilernes forbrug.
Hvis man køber adgang til den betalte version tager den også højde for kø- og vejrforhold, hvilket har en del at sige i elbilernes forbrug.
Kør og vær glad 🛻
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 666 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Nå lidt om turen med trailer fra midtjylland (7280) til Islands Brygge:
Referencen var som sagt 150wh/km ved tilsvarende hastighed og vejr målt dagen før. Udgangspunktet var TM3 LR med well måske 75KWH batteri (der findes ikke et helt klart datablad). Batteriet var opladt til 100%. Traileren er en 1300kg's trailer, der dog er tom (ukendt egenvægt).
Vi ruller afsted og oplever 265wh/km ved de første ca 20km indtil vi rammer motorvejen. 78km/t på fartpilot, våd vej, sidevind.
Herefter 290wh/km v 85 på fartpilot, våd vej, kraftig modvind.
På vej mod øst har vi sidevind hele vejen og oplever alt fra 210-270wh/km. Da hastigheden passer og den adaptive fartpilot gør arbejdet ender vi hurtigt bag en lastbil, sætter fartpiloten til 90 (den regulerer selv ned jo). og oplever et fornuftigt forbrug omkring de 230wh/km. Vejen har nu tørre spor.
På vejen hjem igen starter vi ud i modvind, med læsset trailer, i kraftig regn. 300wh/km @ 90km/t kortvarigt (og over Storebælt). Generelt for turen så ender vi i et snit omkring de 250wh/km.
*Kopi postet i den tråd med elbiler også*
Referencen var som sagt 150wh/km ved tilsvarende hastighed og vejr målt dagen før. Udgangspunktet var TM3 LR med well måske 75KWH batteri (der findes ikke et helt klart datablad). Batteriet var opladt til 100%. Traileren er en 1300kg's trailer, der dog er tom (ukendt egenvægt).
Vi ruller afsted og oplever 265wh/km ved de første ca 20km indtil vi rammer motorvejen. 78km/t på fartpilot, våd vej, sidevind.
Herefter 290wh/km v 85 på fartpilot, våd vej, kraftig modvind.
På vej mod øst har vi sidevind hele vejen og oplever alt fra 210-270wh/km. Da hastigheden passer og den adaptive fartpilot gør arbejdet ender vi hurtigt bag en lastbil, sætter fartpiloten til 90 (den regulerer selv ned jo). og oplever et fornuftigt forbrug omkring de 230wh/km. Vejen har nu tørre spor.
På vejen hjem igen starter vi ud i modvind, med læsset trailer, i kraftig regn. 300wh/km @ 90km/t kortvarigt (og over Storebælt). Generelt for turen så ender vi i et snit omkring de 250wh/km.
*Kopi postet i den tråd med elbiler også*
- Vedhæftede filer
-
- IMG_1292.jpg (241.11 KiB) Vist 1289 gange
-
- IMG_1293.jpg (156.88 KiB) Vist 1289 gange
-
- IMG_1289.jpg (164.49 KiB) Vist 1289 gange
- These users thanked the author Tonny for the post:
- chrstn_olsen
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Kan ikke huske præcis hvilken, men jeg var også meget positivt overrasket efter prøveturen. Føltes helt igennem som gedigen kvalitet og designsproget tiltaler mig. Rækkevidden er dog ikke god nok endnu.stoffer skrev: ↑21. maj 2021, 16:26Har du et link til den polestar test? Overvejer en. Var ude og prøve en i sidste uge og var positivt overrasketchrstn_olsen skrev: ↑21. maj 2021, 07:02
Det må betyde at du har en rækkevidde på TM3 på ca. 320-340km ved 130kmt. Det syntes jeg er godkendt.
Jeg har kigget på Polestar og den så jeg en praktisk test, hvor de lå nede omkring 220-250km på fuld opladning. Og batterierne er ca. samme effekt.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
- Marshall
- Nyt medlem
- Indlæg: 331
- Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 26 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
@Tonny Hvor mange % havde du på batteriet, da du kom frem? Måtte du lade?
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 666 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Ja se mit opslag i den tråd der ville du købe en elbilMarshall skrev:[mention]Tonny[/mention] Hvor mange % havde du på batteriet, da du kom frem? Måtte du lade?
- Marshall
- Nyt medlem
- Indlæg: 331
- Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 26 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Tak! Den havde jeg ikke lige set Fed Harley btw!
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2065
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 252 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
"Stor undersøgelse: Her er de mest økonomiske elbiler - Bilbasen blog" https://blog.bilbasen.dk/undersogelse-e ... er-380674/
Læs lige ansnittet om tab af strøm ved ladning
Der er et par ekstreme tilfælde, Kona bruger over 100 kWh på at lade et 64 kWh batteri op.
Mercedes eqc 400 bruger 64 kWh til et 80 kWh batteri
Det er en ADAC test, så går ud fra de har styr på deres del...
Læs lige ansnittet om tab af strøm ved ladning
Der er et par ekstreme tilfælde, Kona bruger over 100 kWh på at lade et 64 kWh batteri op.
Mercedes eqc 400 bruger 64 kWh til et 80 kWh batteri
Det er en ADAC test, så går ud fra de har styr på deres del...
Kør og vær glad 🛻
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 61 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Det har ADAC så ikke styr på. Se lige EQC 400 den bruger kun 64,3kWh til at lade 80kWh.donfetaful skrev: ↑26. maj 2021, 06:04"Stor undersøgelse: Her er de mest økonomiske elbiler - Bilbasen blog" https://blog.bilbasen.dk/undersogelse-e ... er-380674/
Læs lige ansnittet om tab af strøm ved ladning
Der er et par ekstreme tilfælde, Kona bruger over 100 kWh på at lade et 64 kWh batteri op.
Mercedes eqc 400 bruger 64 kWh til et 80 kWh batteri
Det er en ADAC test, så går ud fra de har styr på deres del...
Audi e.tron 93kWh til 95kWh. Det er da lige til en evighedsmaskine.
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2429
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 206 times
- Been thanked: 854 times
- Kontakt:
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Der skal man da bare lige have sat telefoner og andet gøgl til i bilen, så du kan få noget ekstra ud af de mange gratis elektroner. Det er jo en fantastisk nyhed. Måske knap så fantastisk for ADAC og den journalist, der ukritisk har publiceret data...
Nu handler tråden jo så IKKE om pris pr. km, men det var ellers surverent resultat
Nu handler tråden jo så IKKE om pris pr. km, men det var ellers surverent resultat
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Noget med brutto/netto størrelse på batteri måske? En Etron har 95KWH brutto, men kan kun bruge 86kwh. Kan ikke lige se det tilsvarende for EQC400, men mon ikke det er noget lignende der gør sig gældende?tintin skrev: ↑26. maj 2021, 06:39Det har ADAC så ikke styr på. Se lige EQC 400 den bruger kun 64,3kWh til at lade 80kWh.donfetaful skrev: ↑26. maj 2021, 06:04"Stor undersøgelse: Her er de mest økonomiske elbiler - Bilbasen blog" https://blog.bilbasen.dk/undersogelse-e ... er-380674/
Læs lige ansnittet om tab af strøm ved ladning
Der er et par ekstreme tilfælde, Kona bruger over 100 kWh på at lade et 64 kWh batteri op.
Mercedes eqc 400 bruger 64 kWh til et 80 kWh batteri
Det er en ADAC test, så går ud fra de har styr på deres del...
Audi e.tron 93kWh til 95kWh. Det er da lige til en evighedsmaskine.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10893
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 668 times
- Been thanked: 1917 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Har ikke lige læst dybt nok, om der står beskrevet, hvordan de har testet. Men det forbrug de har målt ID.3 til er godt nok en del højere, end det snit vi oplever. Men, det er jo nok individuelt...
- ac242
- Medlem
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 23 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Damn. Den kopiering fra Adac er smækfyldt med fejl. Sad og kiggede på den for 6 dage siden.. sørgeligt de ikke lige tjekker op på om tallene er rigtige
Og fuck hvor jeg hader de skide piktogrammer her på vagcars.. skal klikke på dem alle for at finde den der er til links. Nå fandt det, come on… et piktogram der ligner håndjern eller skæve briller hvorfor ikke bare lave en firkant og skrive URL inden i
Nå men her kommer linket.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ ... adac-test/
Og fuck hvor jeg hader de skide piktogrammer her på vagcars.. skal klikke på dem alle for at finde den der er til links. Nå fandt det, come on… et piktogram der ligner håndjern eller skæve briller hvorfor ikke bare lave en firkant og skrive URL inden i
Nå men her kommer linket.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ ... adac-test/
- These users thanked the author ac242 for the post:
- donfetaful
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10893
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 668 times
- Been thanked: 1917 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Det må være fordi du bruger Tapatalk - det virker fint her.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 80 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Det ser mere rigtigt udac242 skrev: ↑26. maj 2021, 10:50Damn. Den kopiering fra Adac er smækfyldt med fejl. Sad og kiggede på den for 6 dage siden.. sørgeligt de ikke lige tjekker op på om tallene er rigtige
Og fuck hvor jeg hader de skide piktogrammer her på vagcars.. skal klikke på dem alle for at finde den der er til links. Nå fandt det, come on… et piktogram der ligner håndjern eller skæve briller hvorfor ikke bare lave en firkant og skrive URL inden i
Nå men her kommer linket.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ ... adac-test/
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2065
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 252 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Ja, de giver meget mere mening. Slut med at læse noget Simon har haft fingrene i.
Kør og vær glad 🛻
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2429
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 206 times
- Been thanked: 854 times
- Kontakt:
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
bilbasen har fået slettet Hyundai Konas resultat og skiftet alle de resterende rækker én tak op, så det er iPace-resultatet de angiver som forbruget under opladning. Det er sq pinligt at man ikke tjekker det bedre.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1175
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 273 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Det passer nogenlunde med hvad Tesla selv opgiver. Resultatet vil nok variere efter hvor kraftig laderen er og om det er DC eller AC.
- These users thanked the author xbn for the post:
- chrstn_olsen
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 05:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 54 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
En tur fra Viby J - Harrislee(DE) - Viby J her til morgen i Octavia IV Combi.
349km, fuldt batteri fra start, hybrid sports mode hele vejen, 130 km/t på fartpiloten på motorvejen.
Endte på 17,9km/l og 2,4kwh/100km, med 10% tilbage på batteriet.
349km, fuldt batteri fra start, hybrid sports mode hele vejen, 130 km/t på fartpiloten på motorvejen.
Endte på 17,9km/l og 2,4kwh/100km, med 10% tilbage på batteriet.
- These users thanked the author allannissen for the post:
- chrstn_olsen
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 581
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 165 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Slagelse-Valby i går med 100% tomt batteri
Det er stadig bedre end den T-Roc vi også har og den gamle Arteon.
Det er stadig bedre end den T-Roc vi også har og den gamle Arteon.
- Vedhæftede filer
-
- C0767571-2363-4EB1-88A0-19D9C44EC117.jpeg (216.34 KiB) Vist 674 gange
Tesla Model Y 2024
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 241 times
Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
Men det giver jo ingen mening, for du slæber rundt på et enormt batteri og ekstra motor
Og det er sågar med en alm Tfsi motor og ikke en Atkinson type.
Har du nu tjekket at køre computeren ikke er helt forkert og du i virkeligheden har kørt 11 km/l?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og det er sågar med en alm Tfsi motor og ikke en Atkinson type.
Har du nu tjekket at køre computeren ikke er helt forkert og du i virkeligheden har kørt 11 km/l?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 581
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 165 times
Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid
De 16 km/l er rimelig nøjagtig i forhold til hvad jeg har tanket benzin for i dag. Har ikke fået strømmen klargjort hjemme endnu.mortenmol skrev: ↑19. jun 2021, 11:46Men det giver jo ingen mening, for du slæber rundt på et enormt batteri og ekstra motor
Og det er sågar med en alm Tfsi motor og ikke en Atkinson type.
Har du nu tjekket at køre computeren ikke er helt forkert og du i virkeligheden har kørt 11 km/l?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model Y 2024
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017