Hej VAG’s
Min Golf 3 GTI TDI 20 JUBI skal have en ny undervogn. Spørgsmålet til jer er, om I ville vælge en sportsundervogn, eller en gevindundervogn.
Jeg ønsker en sænkning omk. 25-35 mm og et fornuftigt komfortniveau. Indkørsel med markvej.
Jeg har to sæt i tankerne
Gevind:
https://www.nardocar.dk/shop/mts-coilov ... 7034p.html
Sport:
https://www.nardocar.dk/shop/vw-golf-ii ... 615c1.html
Nogle bud
Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1395
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 220 times
Re: Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?
Gevind er kun hvis du vil sænke meget. Kræver vedligehold af gevind mm.
Alm. 30 mm sænkning er ukompliceret, og kræver ikke andet end montage.
Alm. 30 mm sænkning er ukompliceret, og kræver ikke andet end montage.
- These users thanked the author Henrik2800 for the post:
- BSmith
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6279
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2117 times
- Been thanked: 696 times
Re: Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?
Så originalt som muligt. Dvs gevind er udelukket. Gå efter en komplet undervognen med fjedre og dæmpere i ordentlig kvalitet
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 24. apr 2015, 16:02
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?
Mange tak for input. Jeg går efter en komplet undervogn.
-
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Rudersdal
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
Re: Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?
Jeg havde Eibach 30mm fjedre og alm. dæmpere på min G3 1,8. Et fint kompromis mellem sport og komfort. Jeg har på et par senere biler købt fjedrene som sæt med Bilstein B4 dæmpere. Kan klart anbefales. Søg på Ebugten. Jeg vil tro du kan finde et komplet sæt for godt 2K.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 125
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?
Skilte mine fjederben ad mindst en gang om året, da min passat 35i var på plader.
Det var som oftest ikke problemet at få den ned til sommer, der kunne man rense af under gevindet udefra. Det var som oftest problemet at få dem op til vinter, hvor fjederen dækker for gevindet og det ikke var til at rense gevindet inden justering. Fandt den letteste løsning var at afmontere hele støddæmper og skille det ad i en skruestik, rense alt op .... hver gang den skulle op, for det passede med, at der altid skulle skiftes tårnlejer alligevel, de kunne ikke holde på golf 2/passat 35i serien, visse af modellerne på golf 3/passat 3A kunne vidst godt.
Husk at bilen skal 4hjulsudmåles hver gang du tager fjederbenet af styreslaget, det er en udgift, der skal tages i betragtning inden valget. Derudover synes jeg, at gevind er ret skidt til at køre højt på, da komfortfjedrene er klappet fuldstændig sammen konstant. Du spænder fjedrene op mod toppen af dæmperen nedefra, så de bliver mega hårde at køre i.
Hvis du ikke vil ligge og finjustere på det alligevel, så køb en fast, evt med Nuten bagpå og vær glad.
Det var som oftest ikke problemet at få den ned til sommer, der kunne man rense af under gevindet udefra. Det var som oftest problemet at få dem op til vinter, hvor fjederen dækker for gevindet og det ikke var til at rense gevindet inden justering. Fandt den letteste løsning var at afmontere hele støddæmper og skille det ad i en skruestik, rense alt op .... hver gang den skulle op, for det passede med, at der altid skulle skiftes tårnlejer alligevel, de kunne ikke holde på golf 2/passat 35i serien, visse af modellerne på golf 3/passat 3A kunne vidst godt.
Husk at bilen skal 4hjulsudmåles hver gang du tager fjederbenet af styreslaget, det er en udgift, der skal tages i betragtning inden valget. Derudover synes jeg, at gevind er ret skidt til at køre højt på, da komfortfjedrene er klappet fuldstændig sammen konstant. Du spænder fjedrene op mod toppen af dæmperen nedefra, så de bliver mega hårde at køre i.
Hvis du ikke vil ligge og finjustere på det alligevel, så køb en fast, evt med Nuten bagpå og vær glad.