Benzin vs diesel
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1113
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 479 times
Re: Benzin vs diesel
1.0 tsi havde jeg i en af mine octavia’er. Det er sgu en god motor. Ja start/stop funktionen er ikke vellykket. Men den er både kvik og kører godt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Okay, hvorfor?
Nu har det primært været 1.2 TSI 90 og 1.0 TSI 95 jeg har kørt, der vinder 1.2 TSI på kørsel til hver en tid.
Det kan så være 1.2 TSI har nogle svagheder, dem har vi så ikke oplevet på vores, men hvis jeg stod med valget om at skifte vores 1.2 TSI, så ville jeg gå efter noget andet end en 1.0 TSI, fx en diesel eller en større benzin.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:12
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Benzin vs diesel
Det rigtigt god agumenter i alle kommer med. Jeg tror enten det kunne blivr en fabia combi, eller oktavia.
Men fabia heller jeg mest til pga. Den er en del billigere, hvis man vil have en bil med få km.
Jeg har set der er en del oktaviaer med 1.0, syntes det er en lille motor til så tung en bil.
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Men fabia heller jeg mest til pga. Den er en del billigere, hvis man vil have en bil med få km.
Jeg har set der er en del oktaviaer med 1.0, syntes det er en lille motor til så tung en bil.
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:12
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Benzin vs diesel
Jegvil helst ikke over i diesel pga. Hadet bliver større og større. Og jeg vil gerne beholde bilen i +5 år hvis det ka lade sig gøre.
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Der er omkring 200 kg forskel på en Fabia med 95 HK og en Octavia med 115 HK med 1.0 TSItoft3d skrev: ↑14. maj 2022, 12:05Det rigtigt god agumenter i alle kommer med. Jeg tror enten det kunne blivr en fabia combi, eller oktavia.
Men fabia heller jeg mest til pga. Den er en del billigere, hvis man vil have en bil med få km.
Jeg har set der er en del oktaviaer med 1.0, syntes det er en lille motor til så tung en bil.
Fabia 1.080 kg: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/5427161
Octavia 1.290 kg: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/5442290
Octavia med 1.5 TSI 1.317 kg: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/5362811
Hvis du vil beholde bilen i fem år, så ville jeg klart gå efter en Octavia fremfor en Fabia, især hvis i skal have barn nummer to i samme periode. Jeg tror ganske enkelt ikke at du vil beholde en Fabia Combi så længe med børn - jeg har en kollega som netop købte en Fabia Combi fordi de fik barn - efter et par måneder kom han i en Superb i stedet for, det var for bøvlet for dem - og før de fik barn kørte de i deres Up (som nu er bil nummer to)toft3d skrev: Jeg vil helst ikke over i diesel pga. Hadet bliver større og større. Og jeg vil gerne beholde bilen i +5 år hvis det ka lade sig gøre.
Med brændstoføkonomien for øje, og et forholdsvist lille budget, så ville jeg ikke være bange for at tage en TDI, og især ikke hvis bilen skal køre i mindst fem år fra nu, så er værdien ved gensalg noget mindre, uanset om det er benzin eller diesel, og til den tid kan det være man har fundet ud af at benzin er mindst ligeså slemt som diesel.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/5350095
Bemærk alle bileksempler er med DSG som ønsket.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Benzin vs diesel
Nej, den bliver helt sikkert ikke ringere, men det kan blive problematisk at køre visse steder inden for en årrække og den kommer til at æde nogle hårde hug på værditabet. Personligt er jeg stor fan af diesel, især de nyere aftapninger af 2.0 TDI.
Jeg er enig i at 1.0 er en kende ukultiveret i sin gang ved lavere omdrejninger, så snart man er oppe i fart og over 2000 rpm er den rimelig tyst i sin gang, mere økonomisk og med bedre brændstoføkonomi end 1.2 tsi, der kan virke en kende bovlam ved lavere omdrejninger.
Med DSG er 1.0 TSI en pine, fordi den altid ligger og sejtrækker sig ihjel. Det kan måske løses med software, som alligevel skal til for at gøre dq200 tålelig.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Uanset hvilken bil man køber, så skal man forvente værditab, og med en 1.0 TSI som alternativ til en TDI, så ville jeg ikke være i tvivl om at et værditab var det værd.Peder skrev:Nej, den bliver helt sikkert ikke ringere, men det kan blive problematisk at køre visse steder inden for en årrække og den kommer til at æde nogle hårde hug på værditabet. Personligt er jeg stor fan af diesel, især de nyere aftapninger af 2.0 TDI.
Jeg er enig i at 1.0 er en kende ukultiveret i sin gang ved lavere omdrejninger, så snart man er oppe i fart og over 2000 rpm er den rimelig tyst i sin gang, mere økonomisk og med bedre brændstoføkonomi end 1.2 tsi, der kan virke en kende bovlam ved lavere omdrejninger.
Med DSG er 1.0 TSI en pine, fordi den altid ligger og sejtrækker sig ihjel. Det kan måske løses med software, som alligevel skal til for at gøre dq200 tålelig.
Jeg lånte for nylig en Polo 1.0 TSI DSG, jeg var nødt til at tjekke håndbremsen en ekstra gang, samt om bilen var punkteret, den var ikke bare bovlam, den var helt død.
Over 2.000 omdrejninger lyder den også lidt træls, men når man er vant til diesel virker den jo helt udpint før den flytter sig.
Det er min oplevelse, jeg ville ikke turde investere i en 1.0 TSI, for jeg tror også den taber meget værdi.
I forhold til forbud, så er de ikke vedtaget endnu, og når de kommer, så er det kun et spørgsmål om tid før der er de samme eller værre restriktioner for benzin biler.
Det er fint hvis folk vil have en TSI, og kører man ikke ret meget giver det god mening, men en 1.0 TSI, så siger jeg nej tak, det er simpelthen for ringe en motor, uanset om den så er mere økonomisk.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6257
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2085 times
- Been thanked: 679 times
Re: Benzin vs diesel
Min 1.0 TSI DSG er sgu frisk nok synes jeg. Den er ikke bovlam. Heller ikke på motorvejen, medmindre det er acceleration fra 140 og op.
Men jeg går så modsat, for vil have en TDI helst på gule plader, at pendle i.
Men jeg går så modsat, for vil have en TDI helst på gule plader, at pendle i.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:12
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Benzin vs diesel
Den skal være med dsg, da jeg er træt af at røre i gryden. Foretrækker stadigvæk en benziner pga. Fremtiden med diesel ser skidt ud.
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10875
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 663 times
- Been thanked: 1903 times
Re: Benzin vs diesel
1.0 har et markant kraftigere bundtræk, er mere økonomisk og virker mere uanstrengt. 1.2 virker træg og træls.BrianDS skrev: ↑14. maj 2022, 12:04Okay, hvorfor?
Nu har det primært været 1.2 TSI 90 og 1.0 TSI 95 jeg har kørt, der vinder 1.2 TSI på kørsel til hver en tid.
Det kan så være 1.2 TSI har nogle svagheder, dem har vi så ikke oplevet på vores, men hvis jeg stod med valget om at skifte vores 1.2 TSI, så ville jeg gå efter noget andet end en 1.0 TSI, fx en diesel eller en større benzin.
Jeg forholder mig til 1.0 TSI 115 i en Golf. 1.2 har jeg prøvet i Fabia og Octavia. Det er muligt 1.0’eren er dårligere dæmpet i en Polo eller Fabia, men nu havde vi jo konkluderet at den størrelse bil ikke var det perfekte match til trådstarters behov
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Okay, jeg har prøvet både 1.2 TSI og 1.0 TSI med de 90-95 HK og har præcis den modsatte oplevelse af dig, hvor 1.0 TSI er tung og træls.GaSelle skrev:1.0 har et markant kraftigere bundtræk, er mere økonomisk og virker mere uanstrengt. 1.2 virker træg og træls.BrianDS skrev: ↑14. maj 2022, 12:04Okay, hvorfor?
Nu har det primært været 1.2 TSI 90 og 1.0 TSI 95 jeg har kørt, der vinder 1.2 TSI på kørsel til hver en tid.
Det kan så være 1.2 TSI har nogle svagheder, dem har vi så ikke oplevet på vores, men hvis jeg stod med valget om at skifte vores 1.2 TSI, så ville jeg gå efter noget andet end en 1.0 TSI, fx en diesel eller en større benzin.
Jeg forholder mig til 1.0 TSI 115 i en Golf. 1.2 har jeg prøvet i Fabia og Octavia. Det er muligt 1.0’eren er dårligere dæmpet i en Polo eller Fabia, men nu havde vi jo konkluderet at den størrelse bil ikke var det perfekte match til trådstarters behov
Det er længe siden jeg har prøvet 1.2 med 110 og 1.0 med 115 HK, men jeg husker at have haft samme oplevelse, og det er ikke et problem med dæmpning, det er bare en træls lyd der er fra den 3-benede 1.0 TSI, uanset hvilken bil jeg har prøvet med den motor.
Jeg oplever absolut ingen bundtræk i de 1.0 TSI jeg har prøvet, uanset hvilken effekt den havde, det er utroligt der kan være så stor forskel, eller også har vi bare forskellig opfattelse af bilerne
Octavia ville jeg også minimum tage med 1.5 TSI, eller 1.6 TDI, her har jeg også kørt begge, og jeg ville ikke tøve med at tage en TDI
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Forstår godt DSG delen, dog ikke hvis du vil have en for lille motor.toft3d skrev:Den skal være med dsg, da jeg er træt af at røre i gryden. Foretrækker stadigvæk en benziner pga. Fremtiden med diesel ser skidt ud.
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Hvad er det du ser der er så skidt med diesel i fremtiden? Altså de ting som du mener ikke sker for benzin?
Forbud mod kørsel i nogen byer kommer også for benzin.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 120 times
Re: Benzin vs diesel
Altså det kommer an på hvad du skal bruge Octativia 1,0 115 til.toft3d skrev: ↑14. maj 2022, 12:05Det rigtigt god agumenter i alle kommer med. Jeg tror enten det kunne blivr en fabia combi, eller oktavia.
Men fabia heller jeg mest til pga. Den er en del billigere, hvis man vil have en bil med få km.
Jeg har set der er en del oktaviaer med 1.0, syntes det er en lille motor til så tung en bil.
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Har haft min combi DSG i snart 5 år, og er kisteglad for den. Jeg mangler ikke noget fra motoren, snarere tvætimod. Sætte den i S-mode og i bund med speederen på en tilkørsel til motorvej og den spinder (snarere snerrer) vidunderligt og man er oppe i 110/130 før man er ude på selve motorvejen.
Og så kører jeg i snit med blandet kørsel 16,5-18 km/literen, afhængig af om det bare er til indkøb/arb. (5 km.) eller der er lidt længere ture. På en 80 km tur/retur motorvej/landevej kører jeg snildt 18,5-19 km/literen.
Skal du køre med campingvogn er den nok for "tynd", men det skal jeg ikke. Javel kan man mærke der er læs? Jeps !
Men nu er jeg heller ikke en med tung speederfod. Jeg mener jo at fartgrænser er til for at overholdes.
Ferie sydpå?
Medmindre man er 200 km/t typen er den også fin nok, for igen - hvor tit er det lige man skal det?
Men prøv de forskellige - og se om det passer dig, din kørestil og opfattelse af hvordan en motor skal lyde og yde.
Jeg er ingen motorfreak, jeg kører bare........så jeg oplever ikke nogen af de udfordringer andre omtaler med 1,0 115 DSG.
Bare mine inputs.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5589
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 374 times
Re: Benzin vs diesel
Jeg var ikke klar over, at Fabia er så meget lettere end min Polo 6C. Den vejer 1238 kg og dermed næsten lige så meget, som en Golf 7 med samme motorBrianDS skrev: ↑14. maj 2022, 12:30Der er omkring 200 kg forskel på en Fabia med 95 HK og en Octavia med 115 HK med 1.0 TSI
Fabia 1.080 kg: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/5427161
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- BrianDS
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Jeg synes også umiddelbart det lyder let, så jeg fandt nogle biler i online test.GranTurismo skrev:Jeg var ikke klar over, at Fabia er så meget lettere end min Polo 6C. Den vejer 1238 kg og dermed næsten lige så meget, som en Golf 7 med samme motorBrianDS skrev: ↑14. maj 2022, 12:30Der er omkring 200 kg forskel på en Fabia med 95 HK og en Octavia med 115 HK med 1.0 TSI
Fabia 1.080 kg: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/5427161
Når man tager den bil som FDM havde til test i 2019, så er det også nærmere vægten på din Polo, altså 1.256 kg køreklar.
https://www.nummerplade.net/nummerplade/cj20542.html
Tilsvarende Octavia Combi 1.0 TSI fra Bilsektionen skriver de 1.311 kg køreklar
https://www.nummerplade.net/nummerplade/bn38632.html
Så det kan ikke være vægten der skal afgøre det, og slet ikke når Octavia har 20 HK mere....
At jeg så stadig synes 1.0'eren er lige i underkanten er en helt anden snak
- These users thanked the author BrianDS for the post:
- GranTurismo
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1113
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 479 times
Re: Benzin vs diesel
Hvis bilen skal beholdes i 5 år og vi snakker en brugt Octavia så er det altså hip som hap med afskrivning til den tid om du vælger TSI eller TDI. Bilen må formodes at være godt nede i pris til den tid. Der bliver nok ikke solgt dieselbiler til den tid, så som brugt bil vil de nok heller ikke være så attraktive.
Men igen hvis det er for 5 år så køber man fordi det er den bil man vil have og ikke gensalgsværdi.
For 250 kan man også finde en 2.0 TDI DSG.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... re_listing
Men igen hvis det er for 5 år så køber man fordi det er den bil man vil have og ikke gensalgsværdi.
For 250 kan man også finde en 2.0 TDI DSG.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... re_listing
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:12
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Benzin vs diesel
Jeg skal nare bruge den til og fra arbejde, og lidt by kørsel. Så det er ikke noget vildt og voldsomt.jencka skrev:Altså det kommer an på hvad du skal bruge Octativia 1,0 115 til.toft3d skrev: ↑14. maj 2022, 12:05Det rigtigt god agumenter i alle kommer med. Jeg tror enten det kunne blivr en fabia combi, eller oktavia.
Men fabia heller jeg mest til pga. Den er en del billigere, hvis man vil have en bil med få km.
Jeg har set der er en del oktaviaer med 1.0, syntes det er en lille motor til så tung en bil.
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Har haft min combi DSG i snart 5 år, og er kisteglad for den. Jeg mangler ikke noget fra motoren, snarere tvætimod. Sætte den i S-mode og i bund med speederen på en tilkørsel til motorvej og den spinder (snarere snerrer) vidunderligt og man er oppe i 110/130 før man er ude på selve motorvejen.
Og så kører jeg i snit med blandet kørsel 16,5-18 km/literen, afhængig af om det bare er til indkøb/arb. (5 km.) eller der er lidt længere ture. På en 80 km tur/retur motorvej/landevej kører jeg snildt 18,5-19 km/literen.
Skal du køre med campingvogn er den nok for "tynd", men det skal jeg ikke. Javel kan man mærke der er læs? Jeps !
Men nu er jeg heller ikke en med tung speederfod. Jeg mener jo at fartgrænser er til for at overholdes.
Ferie sydpå?
Medmindre man er 200 km/t typen er den også fin nok, for igen - hvor tit er det lige man skal det?
Men prøv de forskellige - og se om det passer dig, din kørestil og opfattelse af hvordan en motor skal lyde og yde.
Jeg er ingen motorfreak, jeg kører bare........så jeg oplever ikke nogen af de udfordringer andre omtaler med 1,0 115 DSG.
Bare mine inputs.
Men hvis jeg skal op i 150 hk, så bliver den også det dyre.
Kan det betale sig med en chip for en 1.0?
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 120 times
Re: Benzin vs diesel
Til/fra arbejde 100 lm motortrafikvej - skal du bruge en chip dér?
Pyt - your choice - men prøv nu de forskellige så du får din egen oplevelse og ikke bare vores........
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Hvis du allerede nu overvejer en chip, skal du vælge en større motor...
Chiptuning når du kigger på så ny en bil som muligt = mulighed for problemer med garanti.
Skal chiptuningen være lovlig, så skal du kunne dokumentere at bilen fortsat overholder miljøkravene, og selvfølgelig også holde sig indenfor den lovlige effektforøgelse.
Se listen i bunden af denne artikel: https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverd ... af-din-bil
Så alt i alt, er det et nej, det kan ikke betale sig med chip
Og i værste fald risikerer du en beslaglæggelse af bilen hvor bilen enten skal føres tilbage til standard af et autoriseret værksted, eller skrottes:
viewtopic.php?t=156739
https://www.boosted.dk/forklaring-derfo ... ede-biler/
High On Cars kører en hel serie videoer omkring emnet: https://youtu.be/MJCq3lXSiSk
Ps. helt seriøst, køb nu den rigtige bil selvom den er lidt dyrere i indkøb, så lad være med at købe den for lille så du bliver træt af den, og lad være med at købe en motor som du allerede overvejer om der bliver for sløv.
Konkluderer du at du kan nøjes, så er det jo helt fint, men du skriver også du gerne vil beholde bilen i mindst fem år, så ville jeg ikke være så bange for afskrivningen, da den tager et stort hug stort set lige meget hvilken dagligdags bil du vælger i det prisleje
Så igen, hvis du allerede nu overvejer en chip, skal du vælge en større motor...
- These users thanked the author BrianDS for the post (total 4):
- jansom • jencka • Morten Hedensted • DanielB12
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 120 times
Re: Benzin vs diesel
Som @BrianDS
Masser af inputs er løbet ind - siger det bare lige igen:
Ud at prøv............ !
Så har du et eget grundlag at træffe beslutningen ud fra - det er jo din bil...
Masser af inputs er løbet ind - siger det bare lige igen:
Ud at prøv............ !
Så har du et eget grundlag at træffe beslutningen ud fra - det er jo din bil...
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 6. feb 2022, 20:37
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Re: Benzin vs diesel
1.0 TSI har intet bundtræk. Skal man sætte igang på en stejl rampe eller en bjergvej er der nul træk. Min gamle Clio med 1.2 sugemotor trak som diesel ved siden af.
Hvis man har lyst til at piske sin bil som en anden kameljockey-robot kan den godt flytte sig på flad vej, men hvem gider det?
Hvis man har lyst til at piske sin bil som en anden kameljockey-robot kan den godt flytte sig på flad vej, men hvem gider det?
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1113
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 479 times
Re: Benzin vs diesel
Hold hold. Det passer slet ikke det sidste der. 1.0 tsi er glimrende. Den motor fortjener ikke at blive talt ned.
Er det en raket? Nej. Men ift størrelse af en Octavia er den overraskende god. Den kan fint komme op på 120.
Skulle jeg selv købe en bil til 5 års brug af 30.000km ville jeg tage en større motor.
Ud og prøv. Der kan ikke komme flere forskellige råd herinde vedr Octavia.
Er det en raket? Nej. Men ift størrelse af en Octavia er den overraskende god. Den kan fint komme op på 120.
Skulle jeg selv købe en bil til 5 års brug af 30.000km ville jeg tage en større motor.
Ud og prøv. Der kan ikke komme flere forskellige råd herinde vedr Octavia.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Bare sådan for at forstå det? Du (og andre) synes motoren er glimrende, jeg (og andre) synes motoren er tangerende elendig, men vi må ikke tale den ned? Og så skriver du alligevel at du ikke ville vælge motoren til det beskrevne behov?Madmax skrev: ↑14. maj 2022, 19:09Hold hold. Det passer slet ikke det sidste der. 1.0 tsi er glimrende. Den motor fortjener ikke at blive talt ned.
Er det en raket? Nej. Men ift størrelse af en Octavia er den overraskende god. Den kan fint komme op på 120.
Skulle jeg selv købe en bil til 5 års brug af 30.000km ville jeg tage en større motor.
Ud og prøv. Der kan ikke komme flere forskellige råd herinde vedr Octavia.
Jeg er enig i at man skal prøve nogle forskellige biler, og man skal ikke nøjes med bare en enkelt motortype eller udstyrsmodel, det er godt lige at se sig omkring og blive sikker i sin sag.
Er børn med inde i billedet er det godt at have en barnevogn med, og eventuelt en autostol, så man kan se hvad det fylder, og så huske at der ikke kan være for meget plads
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 120 times
Re: Benzin vs diesel
Bare et almost OT indskud:
Det sgu da godt der findes så mange forskellige modeller og motor størrelser. - så er der noget til og for os alle
Det sgu da godt der findes så mange forskellige modeller og motor størrelser. - så er der noget til og for os alle
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5589
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 374 times
Re: Benzin vs diesel
Hvis man kommer fra en bil med 200+ HK, så vil det nok være svært at komme ned i en bil med godt 100 HK...
Men når man kommer fra en 3-cylindre Suzuki Alto med sug, så vil alle de nævnte motor forslag være en opgradering.
Så jeg tænker ikke at der er nogen grund til at afskrive hverken 1,0 TSI eller 1,4 TDI, selvom jeg personligt ville foretrække en 4-cylindret 1,2 TSI eller 1,6 TDI - eller større.
Jeg ville dog personligt aldrig vælge en diesel. Men det er ud fra en personlig holdning i forhold til lyd og motorkarakteristik.
Men når man kommer fra en 3-cylindre Suzuki Alto med sug, så vil alle de nævnte motor forslag være en opgradering.
Så jeg tænker ikke at der er nogen grund til at afskrive hverken 1,0 TSI eller 1,4 TDI, selvom jeg personligt ville foretrække en 4-cylindret 1,2 TSI eller 1,6 TDI - eller større.
Jeg ville dog personligt aldrig vælge en diesel. Men det er ud fra en personlig holdning i forhold til lyd og motorkarakteristik.
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- BrianDS
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Jeg giver mig, du har nu nævnt en motor der er notorisk ringere end 1.0 TSI - for den gamle 1.4 TDI som lå i fx Fabia Greenline, den var virkelig ikke god, men til gengæld var den god til at skyde hul i blokken med en skæv krumtap - 3 cylindre har bare aldrig været helt i balance, og aldrig været helt godt.GranTurismo skrev: ↑14. maj 2022, 19:31Hvis man kommer fra en bil med 200+ HK, så vil det nok være svært at komme ned i en bil med godt 100 HK...
Men når man kommer fra en 3-cylindre Suzuki Alto med sug, så vil alle de nævnte motor forslag være en opgradering.
Så jeg tænker ikke at der er nogen grund til at afskrive hverken 1,0 TSI eller 1,4 TDI, selvom jeg personligt ville foretrække en 4-cylindret 1,2 TSI eller 1,6 TDI - eller større.
Jeg ville dog personligt aldrig vælge en diesel. Men det er ud fra en personlig holdning i forhold til lyd og motorkarakteristik.
Min bror havde en Fabia Greenline 1.4 TDI samtidig med jeg havde en Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, der var en verden til forskel, men min 1.6 TDI var mindst ligeså økonomisk som Greenline udgaven - og på motorvejen var den mere økonomisk
Ja, der er forskel på udgangspunktet, det ændrer ikke MIT syn på at de 3-benede ikke er så fantastiske
- These users thanked the author BrianDS for the post:
- GranTurismo
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5589
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 374 times
Re: Benzin vs diesel
@BrianDS Sjovt nok blev 1,6 TDI udfaset efter Polo 6R og erstattet af 1,4 TDI i 6C.
Jeg ved ikke om det er en nyere og mere pålidelig version af 1,4 TDI, end den du nævner. Men uanset er der folk, der er glade for deres 1,4 TDI.
Jeg ved ikke om det er en nyere og mere pålidelig version af 1,4 TDI, end den du nævner. Men uanset er der folk, der er glade for deres 1,4 TDI.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1113
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 479 times
Re: Benzin vs diesel
BrianDS skrev:
Bare sådan for at forstå det? Du (og andre) synes motoren er glimrende, jeg (og andre) synes motoren er tangerende elendig, men vi må ikke tale den ned? Og så skriver du alligevel at du ikke ville vælge motoren til det beskrevne behov?
Jeg er enig i at man skal prøve nogle forskellige biler, og man skal ikke nøjes med bare en enkelt motortype eller udstyrsmodel, det er godt lige at se sig omkring og blive sikker i sin sag.
Er børn med inde i billedet er det godt at have en barnevogn med, og eventuelt en autostol, så man kan se hvad det fylder, og så huske at der ikke kan være for meget plads
Jeg synes ikke det er retvisende nej.
Men til 30.000 km om året, så bruger man tilpas meget tid i bilen til jeg vil kræve mere af bil og motor.
Men jeg synes stadig det er en glimrende motor. Jeg har haft den i både Octavia, Fabia og Scala. Som sagt er start/stop ulidelig dårligt i den. Men alt det andet synes jeg den gør glimrende.
Scalaen er forresten også en glimrende bil i det prisleje, men igen kvaliteten er længder bedre i Octavia. Men scala er dog bedre end Fabia.
Men fair vi skal jo heller ikke være enige om alt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Enig i at vi ikke skal være enige om alt, og lige på det punkt har jeg stadig til gode at have en god oplevelse med en 1.0 TSI, om så det er Skoda, VW eller Audi, så har jeg endnu ikke oplevet det positivt...Madmax skrev:BrianDS skrev:
Bare sådan for at forstå det? Du (og andre) synes motoren er glimrende, jeg (og andre) synes motoren er tangerende elendig, men vi må ikke tale den ned? Og så skriver du alligevel at du ikke ville vælge motoren til det beskrevne behov?
Jeg er enig i at man skal prøve nogle forskellige biler, og man skal ikke nøjes med bare en enkelt motortype eller udstyrsmodel, det er godt lige at se sig omkring og blive sikker i sin sag.
Er børn med inde i billedet er det godt at have en barnevogn med, og eventuelt en autostol, så man kan se hvad det fylder, og så huske at der ikke kan være for meget plads
Jeg synes ikke det er retvisende nej.
Men til 30.000 km om året, så bruger man tilpas meget tid i bilen til jeg vil kræve mere af bil og motor.
Men jeg synes stadig det er en glimrende motor. Jeg har haft den i både Octavia, Fabia og Scala. Som sagt er start/stop ulidelig dårligt i den. Men alt det andet synes jeg den gør glimrende.
Scalaen er forresten også en glimrende bil i det prisleje, men igen kvaliteten er længder bedre i Octavia. Men scala er dog bedre end Fabia.
Men fair vi skal jo heller ikke være enige om alt.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6037
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6469 times
- Been thanked: 1646 times
Re: Benzin vs diesel
Den 1.4 TDI i 6C er ikke den samme, men den kørte de godt nok heller ikke med lang tid inden de fjernede den fra programmet.GranTurismo skrev:[mention]BrianDS[/mention] Sjovt nok blev 1,6 TDI udfaset efter Polo 6R og erstattet af 1,4 TDI i 6C.
Jeg ved ikke om det er en nyere og mere pålidelig version af 1,4 TDI, end den du nævner. Men uanset er der folk, der er glade for deres 1,4 TDI.
Den burde være mere pålidelig end den der lå i Fabia II og Polo 9N3, for den var godt nok ikke specielt inspirerende, og kender nogle stykker der har fået skiftet motoren pga haveri - selvom de var vedligeholdt efter bogen.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK