Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5115
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4618 times
- Been thanked: 2040 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Vision.. shit det er typisk Musk-propaganda...
Det er hardcore business.. flere brugere = flere penge i kassen.
Det er hardcore business.. flere brugere = flere penge i kassen.
Det er jo bare for sjovt
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 923
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 271 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Omvendt var deres lukkede netværk også en USP som kunne få folk til at vælge en Tesla frem for andre bilmærkerDanielB12 skrev:Vision.. shit det er typisk Musk-propaganda...
Det er hardcore business.. flere brugere = flere penge i kassen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3458
- Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 32 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det er vel en lige så stor ulempe som ikke Teslabiler har haft det ved en Clever stander, hvor der så holder en Tesla og lader i stedet for ved en Tesla lader.
Nu er det jo "bare" et andet netværk, ligesom Spirii, IONITY, Clever osv.
Det er fedt at der bliver åbnet for muligheden. Det gør det nemmere at finde en plads, hvis man mangler lidt power..
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 81 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det største problem er at nogle elbiler har ladeport siddende "dumt" i forhold til hvordan Tesla stander er placeret.
Så det kan godt blive et puslespil at finde ud af det på de større Tesla ladepladser.
Man kan vel ikke kalde det en ulempe at der holder en Tesla på en clever lader når nu manden måske har et all inclusive clever abo.
En Tesla er altså bare en elbil som alle andre. De var bare først i storskala.
Så det kan godt blive et puslespil at finde ud af det på de større Tesla ladepladser.
Man kan vel ikke kalde det en ulempe at der holder en Tesla på en clever lader når nu manden måske har et all inclusive clever abo.
En Tesla er altså bare en elbil som alle andre. De var bare først i storskala.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det er bare Steve jobs om igenDanielB12 skrev:Vision.. shit det er typisk Musk-propaganda...
Det er hardcore business.. flere brugere = flere penge i kassen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5115
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4618 times
- Been thanked: 2040 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Men det var jo gode produkter!
Det er jo bare for sjovt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6495
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6878 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det er vel kun kablet der er for kort, ladestikket sidder jo forskelligt, på samme vis som tankdækslet på fossilbiler?
Det kan godt være Tesla mener alle bør indrette sig efter dem, men det at ladestikket skal være placeret som Tesla synes svarer jo til at Apple forventede at alle ville skifte til Lightning stik...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 885
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Karlslunde
- Has thanked: 115 times
- Been thanked: 359 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Man vil helst have så kort et kabel som muligt, for at undgå varmetab. Det er ikke helt tilfældigt det Tesla har udtænkt.
Tesla v3 ladestandere er heller ikke vandkølet selvom de kan levere 250kw+(Endda på 400v).
Det gør ladestanderen meget billigere producere.
Tesla v3 ladestandere er heller ikke vandkølet selvom de kan levere 250kw+(Endda på 400v).
Det gør ladestanderen meget billigere producere.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘24 - Tesla Model 3 RWD, Stealth Grey.
‘24 - Tesla Model 3 RWD, Stealth Grey.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6495
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6878 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Men løsningen er jo ikke smart, hvis det begrænser brugen - det er også forholdsvis lidt ekstra kabel der skal bruges hvis standerne var placeret "midtfor" enten på siden eller i enden.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 81 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det er ikke småting Jobs og Musk skal høre for.BrianDS skrev: ↑17. jun 2022, 20:50Det er vel kun kablet der er for kort, ladestikket sidder jo forskelligt, på samme vis som tankdækslet på fossilbiler?
Det kan godt være Tesla mener alle bør indrette sig efter dem, men det at ladestikket skal være placeret som Tesla synes svarer jo til at Apple forventede at alle ville skifte til Lightning stik...
Begge har de været med til at revolutionere et område der var styret lidt for mageligt.
Sidder tankdæksler ikke stort set altid højre side bag?
Tror ikke Tesla prøver at få de andre til at indtrette sig.
De andre var der ligesom ikke dengang i 2010-2012, da Tesla lavede deres ladere og bestemte hvor stik skulle sidde.
I hvert fald ikke Audi som jo ligesom ikke vidste hvad en elbil var
Vw UP måske
Men ud over det kunen det da være rart at der var en standard for det, ligesom CCS stik er ved at blive over det hele.
Ikke som nu hvor stik sidder 5 forskellige steder alt efter bilmærke.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6495
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6878 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Både e-Golf og e-Up var lanceret da SuperChargers kom til Europa, og cirka samtidig med Model S, til gengæld havde SuperChargers dengang ikke CCS, så det er eftermonteret på nogle standere, men stadig med korte kabler.koden skrev: ↑19. jun 2022, 21:50Det er ikke småting Jobs og Musk skal høre for.BrianDS skrev: ↑17. jun 2022, 20:50Det er vel kun kablet der er for kort, ladestikket sidder jo forskelligt, på samme vis som tankdækslet på fossilbiler?
Det kan godt være Tesla mener alle bør indrette sig efter dem, men det at ladestikket skal være placeret som Tesla synes svarer jo til at Apple forventede at alle ville skifte til Lightning stik...
Begge har de været med til at revolutionere et område der var styret lidt for mageligt.
Sidder tankdæksler ikke stort set altid højre side bag?
Tror ikke Tesla prøver at få de andre til at indtrette sig.
De andre var der ligesom ikke dengang i 2010-2012, da Tesla lavede deres ladere og bestemte hvor stik skulle sidde.
I hvert fald ikke Audi som jo ligesom ikke vidste hvad en elbil var
Vw UP måske
Men ud over det kunen det da være rart at der var en standard for det, ligesom CCS stik er ved at blive over det hele.
Ikke som nu hvor stik sidder 5 forskellige steder alt efter bilmærke.
I Europa har mange andre end franske og japanske personbiler haft højre bagskærm som placering for tankdæksel.
Varevogne har mange så ofte ved førerdøren, Porsche i højre forskærm (911), og mange andre placeringer findes også.
For elbiler ser det ud til Volvo/Polestar bruger venstre bagskærm til rene EV, men forskærm til hybrid. PSA har umiddelbart også venstre bagskærm.
VAG, Mercedes, BMW, Hyundai/Kia og mange andre bruger højre bagskærm.
Mercedes EQV dog venstre side af forkofangeren.
Tesla bruger venstre baglygte.
Der er ikke rigtig nogen logisk konklusion på at venstre bagerste hjørne er optimalt, men det har jo ikke været et problem for fossilbilerne, der har man kunnet tanke uanset hvor det sidder, men ved elbiler skal man parkere mere præcist og længere tid.
Jeg giver ikke Musk skylden eller æren for det, jeg tænker ikke det har været hans vigtigste beslutning. Men Tesla kunne meget nemt fra starten have tænkt at CCS kablet skulle være en smule længere, og måske endda forberedt sig lidt bedre, i stedet for 10 år efter at forvente alle andre retter ind?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 811
- Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 216 times
- Been thanked: 381 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg kørte fra København til Bremerhaven og retur i sidste uge. Jeg skulle lade nogle gange undervejs.
Ikke én af gangene gik det 100% smertefrit:
“Kommunikation med bilen afbrudt…”.
Så skiftede jeg lader én eller to gange - før det var hul igennem. Mærkeligt.
Mercedes-Benz EQC / Ionity
Er det en oplevelse mange har haft?
Ikke én af gangene gik det 100% smertefrit:
“Kommunikation med bilen afbrudt…”.
Så skiftede jeg lader én eller to gange - før det var hul igennem. Mærkeligt.
Mercedes-Benz EQC / Ionity
Er det en oplevelse mange har haft?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 81 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
BrianDS:
Tesla forventer jo ikke at nogen retter ind.
Hvor i alverden ser du det?????
De tilbyder noget som andre kan bruge, hvis de har mulighed for det.
En super nødløsning i stedet for at holde i lange køer i spidsbelastninger på Ionity og andre steder.
Ja jeg havde selv en E-up en kort overgang deromkring 2012 eller 2013.
Det var der jeg meget hurtigt fandt ud af at jeg skulle have EL og kun EL.
Rækkevidden duede bare ikke. Men den var fantastisk til bykørsel.
Tesla forventer jo ikke at nogen retter ind.
Hvor i alverden ser du det?????
De tilbyder noget som andre kan bruge, hvis de har mulighed for det.
En super nødløsning i stedet for at holde i lange køer i spidsbelastninger på Ionity og andre steder.
Ja jeg havde selv en E-up en kort overgang deromkring 2012 eller 2013.
Det var der jeg meget hurtigt fandt ud af at jeg skulle have EL og kun EL.
Rækkevidden duede bare ikke. Men den var fantastisk til bykørsel.
-
- Medlem
- Indlæg: 885
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Karlslunde
- Has thanked: 115 times
- Been thanked: 359 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Selvom jeg bifalder at Tesla åbner for alle - Så må man alt andet lige forvente at Tesla tænkte på dem selv først da de startede med at lave Superchargere ladere i 2013
Man kan altid finde på noget "smartere", om Tesla er de gale eller geniale har alle dage balanceret på et knivsæg.
Jeg syntes "altid" diskussionen bliver sådan lidt Tesla vs. resten, det er ikke nødvendigt.
Tesla er ikke perfekt og der er ingen af de andre heller ikke. Men Tesla har åbnet deres SuC netværk og dem som kan få gavn af det skal endelige bare give den gas. Andre hvor ladekablet enten ikke kan nå eller andet, de lader jo så bare et andet sted.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘24 - Tesla Model 3 RWD, Stealth Grey.
‘24 - Tesla Model 3 RWD, Stealth Grey.
-
- Medlem
- Indlæg: 885
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Karlslunde
- Has thanked: 115 times
- Been thanked: 359 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det er meget typisk for den konnektor type som Ionity bruger. Tricket er vist at holde hånden på stikket imens den "forhandler" med lade standeren. Når bilen begynder at lade kan man så slippe grebet.u_bull skrev: ↑20. jun 2022, 00:04Jeg kørte fra København til Bremerhaven og retur i sidste uge. Jeg skulle lade nogle gange undervejs.
Ikke én af gangene gik det 100% smertefrit:
“Kommunikation med bilen afbrudt…”.
Så skiftede jeg lader én eller to gange - før det var hul igennem. Mærkeligt.
Mercedes-Benz EQC / Ionity
Er det en oplevelse mange har haft?
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘24 - Tesla Model 3 RWD, Stealth Grey.
‘24 - Tesla Model 3 RWD, Stealth Grey.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2087
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 544 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Tesla, benytter bagenden fordi man gerne vil "tvinge" brugeren til at bakke ind i båsen af sikkerhedsmæssige årsager identisk med den nyere trend i danske virksomheder, hvor man også ønsker at medarbejdere skal bakke ind i parkeringsbås.
Herrebil: 2023 Mercedes EQE AMG 53 4-matic+ - Manufaktur hvid, Nappa læder, Hyperscreen, 4-hjulsstyring, Premium-plus, træk, Carbon interiør, alcantara-himmel oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2087
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 544 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
De VAG elbiler jeg har ejet, har to været højre+venstre forskærm og en været venstre bagskærm.BrianDS skrev: ↑19. jun 2022, 22:15Både e-Golf og e-Up var lanceret da SuperChargers kom til Europa, og cirka samtidig med Model S, til gengæld havde SuperChargers dengang ikke CCS, så det er eftermonteret på nogle standere, men stadig med korte kabler.koden skrev: ↑19. jun 2022, 21:50Det er ikke småting Jobs og Musk skal høre for.BrianDS skrev: ↑17. jun 2022, 20:50
Det er vel kun kablet der er for kort, ladestikket sidder jo forskelligt, på samme vis som tankdækslet på fossilbiler?
Det kan godt være Tesla mener alle bør indrette sig efter dem, men det at ladestikket skal være placeret som Tesla synes svarer jo til at Apple forventede at alle ville skifte til Lightning stik...
Begge har de været med til at revolutionere et område der var styret lidt for mageligt.
Sidder tankdæksler ikke stort set altid højre side bag?
Tror ikke Tesla prøver at få de andre til at indtrette sig.
De andre var der ligesom ikke dengang i 2010-2012, da Tesla lavede deres ladere og bestemte hvor stik skulle sidde.
I hvert fald ikke Audi som jo ligesom ikke vidste hvad en elbil var
Vw UP måske
Men ud over det kunen det da være rart at der var en standard for det, ligesom CCS stik er ved at blive over det hele.
Ikke som nu hvor stik sidder 5 forskellige steder alt efter bilmærke.
I Europa har mange andre end franske og japanske personbiler haft højre bagskærm som placering for tankdæksel.
Varevogne har mange så ofte ved førerdøren, Porsche i højre forskærm (911), og mange andre placeringer findes også.
For elbiler ser det ud til Volvo/Polestar bruger venstre bagskærm til rene EV, men forskærm til hybrid. PSA har umiddelbart også venstre bagskærm.
VAG, Mercedes, BMW, Hyundai/Kia og mange andre bruger højre bagskærm.
Mercedes EQV dog venstre side af forkofangeren.
Tesla bruger venstre baglygte.
Der er ikke rigtig nogen logisk konklusion på at venstre bagerste hjørne er optimalt, men det har jo ikke været et problem for fossilbilerne, der har man kunnet tanke uanset hvor det sidder, men ved elbiler skal man parkere mere præcist og længere tid.
Jeg giver ikke Musk skylden eller æren for det, jeg tænker ikke det har været hans vigtigste beslutning. Men Tesla kunne meget nemt fra starten have tænkt at CCS kablet skulle være en smule længere, og måske endda forberedt sig lidt bedre, i stedet for 10 år efter at forvente alle andre retter ind?
Herrebil: 2023 Mercedes EQE AMG 53 4-matic+ - Manufaktur hvid, Nappa læder, Hyperscreen, 4-hjulsstyring, Premium-plus, træk, Carbon interiør, alcantara-himmel oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6495
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6878 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ikke desto mindre giver det endnu mere incitament til at det skal være fleksibelt - altså at kablet skal kunne nå, også selvom stikket ikke sidder samme sted på alle biler.superbeszzz skrev: ↑20. jun 2022, 06:51De VAG elbiler jeg har ejet, har to været højre+venstre forskærm og en været venstre bagskærm.
Generelt skal der nok i fremtiden være mere fleksibilitet og lidt mere plads når også større køretøjer kommer til, uanset hvem der stiller en lader op.
- These users thanked the author BrianDS for the post:
- Morten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg har ikke en hest i løbet men disse blev postet i en Tesla gruppe på Facebook… Der skal jo være plads til alle meeen den grå Audi strækker den måske lige lidt
Edit: dog er der rygter om nye ladestationer i Norge med nummerplade scanner og anvisning til ladestation så alle kan holde korrekt.
Edit: dog er der rygter om nye ladestationer i Norge med nummerplade scanner og anvisning til ladestation så alle kan holde korrekt.
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5115
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4618 times
- Been thanked: 2040 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Er den ikke lyserød?Kevinff skrev: ↑21. jun 2022, 06:41Jeg har ikke en hest i løbet men disse blev postet i en Tesla gruppe på Facebook… Der skal jo være plads til alle meeen den grå Audi strækker den måske lige lidt
Edit: dog er der rygter om nye ladestationer i Norge med nummerplade scanner og anvisning til ladestation så alle kan holde korrekt.
Og tænker de er lige store douchebag begge ejerne.
Det er jo bare for sjovt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6495
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6878 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg ser den også som lyserød - og lige de to der med lader i højre forskærm kunne måske endda få kablet til at nå ved at holde med snuden ind...DanielB12 skrev: ↑21. jun 2022, 07:32Er den ikke lyserød?Kevinff skrev: ↑21. jun 2022, 06:41Jeg har ikke en hest i løbet men disse blev postet i en Tesla gruppe på Facebook… Der skal jo være plads til alle meeen den grå Audi strækker den måske lige lidt
Edit: dog er der rygter om nye ladestationer i Norge med nummerplade scanner og anvisning til ladestation så alle kan holde korrekt.
Og tænker de er lige store douchebag begge ejerne.
@Kevinff Det virker som en unødvendigt kompleks og dyr løsning med nummerpladeskannere, fremfor et kabel der kan nå?
Jeg kender heller ikke til at man kan forlænge et CCS kabel, i hvert tilfælde ikke forsvarligt...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 885
- Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Karlslunde
- Has thanked: 115 times
- Been thanked: 359 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Nej, Kablet kan ikke nå. Forstil dig det nærmest lige præcist passer til bagenden på en Tesla. Det er sådan det er
Tesla kabler bliver ikke bare lige skiftet til et længere - Jeg har forklaret hvorfor, Teslas ladestandere er ikke vandkølet og hvis de skal kunne levere 250+ kW på 400v, så skal kablet virkelig ikke være særligt langt.
Løsningen er at Tesla indretter nogle ladepladser hvor det passer bedre.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘24 - Tesla Model 3 RWD, Stealth Grey.
‘24 - Tesla Model 3 RWD, Stealth Grey.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6495
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6878 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Enig, ligegyldigt hvad, så er det Tesla der skal komme med løsningen, for det er ikke en løsning at flytte ladestikket på alle andre biler.Dennis2k skrev: ↑21. jun 2022, 08:04Nej, Kablet kan ikke nå. Forstil dig det nærmest lige præcist passer til bagenden på en Tesla. Det er sådan det er
Tesla kabler bliver ikke bare lige skiftet til et længere - Jeg har forklaret hvorfor, Teslas ladestandere er ikke vandkølet og hvis de skal kunne levere 250+ kW på 400v, så skal kablet virkelig ikke være særligt langt.
Løsningen er at Tesla indretter nogle ladepladser hvor det passer bedre.
Teslas ladere er muligvis billigere at bygge, men det er fjollet hvis det betyder generelle begrænsninger.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5115
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4618 times
- Been thanked: 2040 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Nej. De er jo bygget til deres egne biler, så bolden kunne ligeså godt ligge hos bilproducenterne ift. at udvikle biler der kan lades hos Tesla.
- These users thanked the author DanielB12 for the post (total 4):
- HansH • Nicolaj_Olesen • Kevinff • Aagaard
Det er jo bare for sjovt
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13939
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3496 times
- Been thanked: 4882 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg kan ærligt talt ikke se problemet i hvordan Tesla agerer.
De er vel ikke et public service organ, der har en forpligtelse til at stille deres services til rådighed på nogen måde ?
De har velvilligt åbnet deres netværk for dem der vil - og kan! - bruge det.
Hvis de ser en markedsmæssig fordel i at lave noget om, så flere "fremmede" bilmærker kan lade hos dem, vejet op mod den "serviceforringelse" det vil give deres egne kunder at skulle dele ladeinfrastrukturen med andre ...... well, så gør de det vel. Og ellers laver de ikke noget om, hvilket jeg mener de er i deres fulde ret til.
Kan ikke rigtigt se at den er meget længere Kan i hvert fald slet ikke se hvordan man kan argumentere for at kræve noget af Tesla.
De er vel ikke et public service organ, der har en forpligtelse til at stille deres services til rådighed på nogen måde ?
De har velvilligt åbnet deres netværk for dem der vil - og kan! - bruge det.
Hvis de ser en markedsmæssig fordel i at lave noget om, så flere "fremmede" bilmærker kan lade hos dem, vejet op mod den "serviceforringelse" det vil give deres egne kunder at skulle dele ladeinfrastrukturen med andre ...... well, så gør de det vel. Og ellers laver de ikke noget om, hvilket jeg mener de er i deres fulde ret til.
Kan ikke rigtigt se at den er meget længere Kan i hvert fald slet ikke se hvordan man kan argumentere for at kræve noget af Tesla.
- These users thanked the author HansH for the post (total 9):
- DanielB12 • Dennis2k • Korreborg • mobworld • mortenmol • Kevinff • Morten Hedensted • Aagaard • baconbaronen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3420
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 594 times
- Been thanked: 890 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Enig det kan aldrig være Teslas problem. Og holder man på tværs, så burde man få en eller anden bøde.
Kan man ikke lade ordenligt, så bør man ikke lade der.
Nu har jeg ikke prøvet endnu, men kunne godt forestille mig at det bliver lidt problematisk selv i en Polestar, på de lokationer hvor man bakker til.
Men hvis Teslas kabler ikke er kølede, så burde man jo også kunne få en forlænger, som man så tager med i bilen.
Problemet med selve standeren er jo, at den potentielt skal bruges 2 min efter at første bil kobler fra.
En forlænger vil ikke blive brugt igen før et par timer senere.
Kan man ikke lade ordenligt, så bør man ikke lade der.
Nu har jeg ikke prøvet endnu, men kunne godt forestille mig at det bliver lidt problematisk selv i en Polestar, på de lokationer hvor man bakker til.
Men hvis Teslas kabler ikke er kølede, så burde man jo også kunne få en forlænger, som man så tager med i bilen.
Problemet med selve standeren er jo, at den potentielt skal bruges 2 min efter at første bil kobler fra.
En forlænger vil ikke blive brugt igen før et par timer senere.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6495
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6878 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ok, min holdning er stadig at en ladestander og en tankstation må kunne sammenlignes - Shell ville få massiv kritik hvis de indrettede deres tankstationer så det fx kun tillod biler med tankdækslet i højre forskærm.
Tesla bestemmer selv, men de bestemmer også selv at de sætter nogle begrænsninger på deres egen omsætning.
Jeg er i øvrigt helt enig i at man skal parkere ordentligt og tage hensyn, selvom jeg godt nok ser mange kreative parkeringer de steder jeg har skulle lade.
Tesla bestemmer selv, men de bestemmer også selv at de sætter nogle begrænsninger på deres egen omsætning.
Jeg er i øvrigt helt enig i at man skal parkere ordentligt og tage hensyn, selvom jeg godt nok ser mange kreative parkeringer de steder jeg har skulle lade.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5115
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4618 times
- Been thanked: 2040 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Men Shell har jo f.eks. ikke Vpower/E05 på alle deres tankstationer.. Så må man jo kører et andet sted hen med sin havetraktor eller sin racerbil.. Så der er jo forskellige muligheder hos de forskellige udbydere.
Det er jo bare for sjovt
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13939
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3496 times
- Been thanked: 4882 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg vil mene at Shell skulle have været markedsdominerende i Tesla-skala mht selv at udvikle, fremstille og sælge fossilbiler i en årrække, før det er sammenligneligt
Enig. Og det er jo, ret beset ...... Tesla's anliggende Den balance skulle de frie markedskræfter gerne regulere.Tesla bestemmer selv, men de bestemmer også selv at de sætter nogle begrænsninger på deres egen omsætning.
- These users thanked the author HansH for the post:
- Morten Hedensted
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6495
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6878 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Men et CCS stik er et CCS stik og det er heller ikke alle Tesla SuperChargers der åbnes
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK