Adaptiv fartpilot køkørsel
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 11. jul 2008, 19:48
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland christiansfeld
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Adaptiv fartpilot køkørsel
Er ved at kigge rundt efter en pendlerbil med DSG og ACC
Har kig på en Golf 7 2,0 TDI DSG
Mit spørgsmål er virker ACC helt ned til 0km/t så man kan bruge det inder køkørsel
Har læst mig til at det forskelligt fra mærke til mærke om ACC virker ned til 0km/t med mange motorvejskilometer dagligt kunne jeg godt se fordelen i det
Ellers noget man skal være ops på ved sådan en Golf 7 fra 2016 der har trillet 160.000km?
Har kig på en Golf 7 2,0 TDI DSG
Mit spørgsmål er virker ACC helt ned til 0km/t så man kan bruge det inder køkørsel
Har læst mig til at det forskelligt fra mærke til mærke om ACC virker ned til 0km/t med mange motorvejskilometer dagligt kunne jeg godt se fordelen i det
Ellers noget man skal være ops på ved sådan en Golf 7 fra 2016 der har trillet 160.000km?
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
ACC virker ned til 0 km/t, der er dog forskel på om bilen selv starter igen når du holder stille, eller om du skal sætte igang ved at trykke på resume/speederen.
Men den vil selv følge bilen foran i forhold til hastighed indtil den står stille.
Lane Assist derimod starter som standard først med at tage fat omkring 60-70 km/t, så kan være det er den du har læst om
Ps. du skal vende dig til at den ikke kører helt så tæt før den overhaler som du formodentligt er vant til, men personligt vil jeg aldrig have en bil uden igen
Men den vil selv følge bilen foran i forhold til hastighed indtil den står stille.
Lane Assist derimod starter som standard først med at tage fat omkring 60-70 km/t, så kan være det er den du har læst om
Ps. du skal vende dig til at den ikke kører helt så tæt før den overhaler som du formodentligt er vant til, men personligt vil jeg aldrig have en bil uden igen
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5469
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Lane Assist virker også ned til 0 km/t - hvis du har været over 30 km/t først.martinta skrev: ↑4. aug 2022, 21:30ACC virker ned til 0 km/t, der er dog forskel på om bilen selv starter igen når du holder stille, eller om du skal sætte igang ved at trykke på resume/speederen.
Men den vil selv følge bilen foran i forhold til hastighed indtil den står stille.
Lane Assist derimod starter som standard først med at tage fat omkring 60-70 km/t, så kan være det er den du har læst om
Ps. du skal vende dig til at den ikke kører helt så tæt før den overhaler som du formodentligt er vant til, men personligt vil jeg aldrig have en bil uden igen
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
What..
Lane Assist i vores Enyaq virker først over 60. (Samme i min 2013 Passat).
Har ikke lige styr på Golf'en..
Og hvis den virker ned til 0, vil det så sige at du skal blinke for at krydse en hvid linje hvis du f.eks. triller rundt med 6 km/t inde på en p-plads, hvis du skal afholde den fra at stritte imod ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Lane assist på VW virker først fra 60 km/t og over. Skal ikke kunne udtale mig om kø assist da den jo virker ved lavere hastigheder, men siden det er en golf 7 vil jeg formode at den ikke har andet end max lane assist.diskoboy skrev: ↑4. aug 2022, 23:58Lane Assist virker også ned til 0 km/t - hvis du har været over 30 km/t først.martinta skrev: ↑4. aug 2022, 21:30ACC virker ned til 0 km/t, der er dog forskel på om bilen selv starter igen når du holder stille, eller om du skal sætte igang ved at trykke på resume/speederen.
Men den vil selv følge bilen foran i forhold til hastighed indtil den står stille.
Lane Assist derimod starter som standard først med at tage fat omkring 60-70 km/t, så kan være det er den du har læst om
Ps. du skal vende dig til at den ikke kører helt så tæt før den overhaler som du formodentligt er vant til, men personligt vil jeg aldrig have en bil uden igen
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 375 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
ACC virker ned til stilstand, men laveste setpunkt er 30 km/t.
Hvis den ikke har køassistent, skal man træde på bremsen, når bilen holder stille og manuelt genoptage kørslen ved at trykke på RES/SET eller speeder.
Hvis den ikke har køassistent, skal man træde på bremsen, når bilen holder stille og manuelt genoptage kørslen ved at trykke på RES/SET eller speeder.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Er du sikker på den del? Jeg mener aldrig jeg har trykket på bremsen når den har stået stille på ACCGranTurismo skrev: ↑5. aug 2022, 07:28ACC virker ned til stilstand, men laveste setpunkt er 30 km/t.
Hvis den ikke har køassistent, skal man træde på bremsen, når bilen holder stille og manuelt genoptage kørslen ved at trykke på RES/SET eller speeder.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 17. nov 2014, 14:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 42 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
tænker det kommer an på om den har elektrisk håndbremse, min skoda har ikke og der skal man holde på bremsen hvis den holder stille mere en 1-2 sekunder, ellers starter den selv op igen.martinta skrev: ↑5. aug 2022, 08:17Er du sikker på den del? Jeg mener aldrig jeg har trykket på bremsen når den har stået stille på ACCGranTurismo skrev: ↑5. aug 2022, 07:28ACC virker ned til stilstand, men laveste setpunkt er 30 km/t.
Hvis den ikke har køassistent, skal man træde på bremsen, når bilen holder stille og manuelt genoptage kørslen ved at trykke på RES/SET eller speeder.
- These users thanked the author heinejepsen for the post (total 3):
- martinta • jansom • GranTurismo
TMY 2023 LR
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
God pointe - korrekt, min havde elektrisk håndbremseheinejepsen skrev: ↑5. aug 2022, 08:59tænker det kommer an på om den har elektrisk håndbremse, min skoda har ikke og der skal man holde på bremsen hvis den holder stille mere en 1-2 sekunder, ellers starter den selv op igen.martinta skrev: ↑5. aug 2022, 08:17Er du sikker på den del? Jeg mener aldrig jeg har trykket på bremsen når den har stået stille på ACCGranTurismo skrev: ↑5. aug 2022, 07:28ACC virker ned til stilstand, men laveste setpunkt er 30 km/t.
Hvis den ikke har køassistent, skal man træde på bremsen, når bilen holder stille og manuelt genoptage kørslen ved at trykke på RES/SET eller speeder.
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5469
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Kald det hvad du vil. Min e-Golf 7.5 fra 2019 er født med Lane Assist og den virker ned til 0 km/t.martinta skrev: ↑5. aug 2022, 06:18Lane assist på VW virker først fra 60 km/t og over. Skal ikke kunne udtale mig om kø assist da den jo virker ved lavere hastigheder, men siden det er en golf 7 vil jeg formode at den ikke har andet end max lane assist.diskoboy skrev: ↑4. aug 2022, 23:58Lane Assist virker også ned til 0 km/t - hvis du har været over 30 km/t først.martinta skrev: ↑4. aug 2022, 21:30ACC virker ned til 0 km/t, der er dog forskel på om bilen selv starter igen når du holder stille, eller om du skal sætte igang ved at trykke på resume/speederen.
Men den vil selv følge bilen foran i forhold til hastighed indtil den står stille.
Lane Assist derimod starter som standard først med at tage fat omkring 60-70 km/t, så kan være det er den du har læst om
Ps. du skal vende dig til at den ikke kører helt så tæt før den overhaler som du formodentligt er vant til, men personligt vil jeg aldrig have en bil uden igen
Adaptiv vognbaneføring skal være slået til så vi kan da godt kalde det ‘Kø-assistent’ også.
Med Adaptiv vognbaneføring kan ACC sættes til 30 km/t - så virker LA også (forudsat striber i vejen selvfølglig)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5469
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Din Enyaq er bare kodet ‘forkert’ fordi VW sælger gammelt vin på nye flaskerHansH skrev: ↑5. aug 2022, 06:06What..
Lane Assist i vores Enyaq virker først over 60. (Samme i min 2013 Passat).
Har ikke lige styr på Golf'en..
Og hvis den virker ned til 0, vil det så sige at du skal blinke for at krydse en hvid linje hvis du f.eks. triller rundt med 6 km/t inde på en p-plads, hvis du skal afholde den fra at stritte imod ?
HC variant 2 i A5 kameraet er langt bedre men knappen til Travel Assist stopper med at virke.
Kan ikke huske hvad den står på i Enyaq men det er i hvert fald ikke 2…
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Det er vel ikke "kald det hvad du vil" når VW har 2 forskellige produkter på hylden med forskellige funktioner?diskoboy skrev: ↑5. aug 2022, 17:00Kald det hvad du vil. Min e-Golf 7.5 fra 2019 er født med Lane Assist og den virker ned til 0 km/t.
Adaptiv vognbaneføring skal være slået til så vi kan da godt kalde det ‘Kø-assistent’ også.
Med Adaptiv vognbaneføring kan ACC sættes til 30 km/t - så virker LA også (forudsat striber i vejen selvfølglig)
Travel assist (med kø assistent som det hed i 2019) gør som du beskriver, men den er ikke gratis og er et tilkøb. Lane assist gør IKKE som du beskriver og var (og er vel stadig) det som VW smider i bilerne som standard. Et godt bud er i hvert fald at det et fåtal af Golf 7'ere som findes med travel assist, det er i hvert fald meget begrænset med Passater der har det.
Men hvis du virkelig mener det er det samme, så er du jo velkommen til den holdning.
Edit: når det så er sagt, så ville det være rart hvis de gad smide det i som standard
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5469
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Travel Assist er kommet med de nye modeller (Golf 8 / Passat facelift / Tiguan facelift / Enyaq / ID osv).
Før hed det Lane Assist. Så er bla. facelift Golf født med ‘Adaptiv vognbaneføring’. Det kan vi godt kalde for Kø-Assistent men Travel Assist er det i hvert fald ikke.
Men derudover hvis jeg sætter Lane Assist aktiv i min e-Golf (produceret FØR Travel Assist) mens jeg kører 100 km/t virker den helt ned til 0 km/t med en bil foran mig.
Desuden er Travel Assist sådan set det samme som (p)ACC aktiveret med Lane Assist + Adaptiv vognbaneføring.
Lane Assist kameraer før software 0235 virkede først fra ca 62 km/t, men efter den software virker det ned til 0 km/t
Det har intet at gøre med om bilen har predictive ACC - for det har min Touran ikke pt og der virker Lane Assist stadig ned til 0 km/t.
Det forudsætter stadig at der en bil foran for uden det virker ACC’en jo kun til 30 km/t.
Før hed det Lane Assist. Så er bla. facelift Golf født med ‘Adaptiv vognbaneføring’. Det kan vi godt kalde for Kø-Assistent men Travel Assist er det i hvert fald ikke.
Men derudover hvis jeg sætter Lane Assist aktiv i min e-Golf (produceret FØR Travel Assist) mens jeg kører 100 km/t virker den helt ned til 0 km/t med en bil foran mig.
Desuden er Travel Assist sådan set det samme som (p)ACC aktiveret med Lane Assist + Adaptiv vognbaneføring.
Lane Assist kameraer før software 0235 virkede først fra ca 62 km/t, men efter den software virker det ned til 0 km/t
Det har intet at gøre med om bilen har predictive ACC - for det har min Touran ikke pt og der virker Lane Assist stadig ned til 0 km/t.
Det forudsætter stadig at der en bil foran for uden det virker ACC’en jo kun til 30 km/t.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Er du ikke lige sød at fortælle det til Volkswagen? de er ikke enige med dig (jo, i travel assist delen), den har du ret i, da det ikke fandtes dengang. Så beklager jeg selv gættede på de to var nogenlunde det samme.diskoboy skrev: ↑5. aug 2022, 18:09Travel Assist er kommet med de nye modeller (Golf 8 / Passat facelift / Tiguan facelift / Enyaq / ID osv).
Før hed det Lane Assist. Så er bla. facelift Golf født med ‘Adaptiv vognbaneføring’. Det kan vi godt kalde for Kø-Assistent men Travel Assist er det i hvert fald ikke.
Men derudover hvis jeg sætter Lane Assist aktiv i min e-Golf (produceret FØR Travel Assist) mens jeg kører 100 km/t virker den helt ned til 0 km/t med en bil foran mig.
Desuden er Travel Assist sådan set det samme som (p)ACC aktiveret med Lane Assist + Adaptiv vognbaneføring.
Lane Assist kameraer før software 0235 virkede først fra ca 62 km/t, men efter den software virker det ned til 0 km/t
Det har intet at gøre med om bilen har predictive ACC - for det har min Touran ikke pt og der virker Lane Assist stadig ned til 0 km/t.
Det forudsætter stadig at der en bil foran for uden det virker ACC’en jo kun til 30 km/t.
https://www.volkswagen.dk/da/min-bil/br ... sikon.html
Om det er software versioner eller ej er sådan set fuldstændig ligegyldigt, du kunne IKKE med lane assist gøre som du beskriver, men du kunne tilkøbe det i form af kø assist.
Det var IKKE en del af lane assist og var IKKE standard og er derfor IKKE det samme som lane assist. Lane assist som VW beskriver det har ikke virket før 60 km/t, men ellers må du jo kontakte VW og bede dem om at ændre deres beskrivelse.
At du har kunne kode det selv fra en given version gør det ikke til et produkt fra VW.
Her er i øvrig også den officielle betegnelse fra VW på lane assist."Køassistent
Køassistenten gør brug af velkendte funktioner som eksempelvis den automatiske afstandsregulering ACC og vognbaneassistenten ”Lane Assist” til at muliggøre en komfortabel kolonnekørsel, når der er kø. Ved tæt trafik med en hastighed på 0 – 60 km/t reagerer systemet på andre biler og overtager styringen, speederen og bremserne inden for systemets grænser og under førerens konstante kontrol. Ved køkørsel standser bilen endda og kører videre igen inden for en bestemt tidsperiode. Til forskel fra en ren afstandsregulering (ACC) anvender køassistenten et kamera bag forruden, der registrerer vognbanelinjerne. Derved holdes bilen i sin vognbane. Køassistenten aflaster dig ved køkørsel og kan derved hjælpe med til at undgå de typiske ulykker, der sker i forbindelse med køkørsel."
Vognbaneassistenten Lane Assist
Den aktive vognbaneassistent "Lane Assist" hjælper inden for systemets grænser med at undgå ulykker som følge af, at vognbanen forlades utilsigtet, og den udgør en stor sikkerhedsmæssig fordel på motorvejen og på godt udbyggede landeveje. Hvis der er tegn på, at bilen forlader vognbanen utilsigtet, advarer "Lane Assist" med et optisk signal.
Afhængig af bilen styrer "Lane Assist” desuden konstant og blødt kontra. Hvis kontrastyringen ikke er tilstrækkelig til at holde bilen i vognbanen, advares føreren ligeledes ved hjælp af vibrationer i rattet. Så snart systemet i længere tid ikke registrerer tydelige, aktive ratbevægelser fra føreren, udsender det akustiske og optiske signaler i kombiinstrumentet med en opfordring til at overtage styringen, og afbryder så.
Fra en hastighed på 65 km/h registrerer systemet vognbanelinjerne ved hjælp af et kamera i bakspejlets område – dette gælder både fuldt optrukne linjer og markeringer, der er afbrudt (som striber midt på vejen). "Lane Assist" registrerer også vognbanen, hvis der kun foreligger en markering. Derudover fungerer registreringen også i mørke eller tåge. Uden registrerbare vognbanelinjer arbejder systemet dog ikke. Vognbaneassistenten reagerer ligeledes ikke, hvis føreren tænder blinklyset, inden en markering overskrides.
Føreren kan til hver en tid med begrænset kraftanvendelse ”overrule” "Lane Assist” og frigøres ikke fra sit ansvar for at køre bilen forsvarligt.
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5469
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Der er IKKE nogen menu i bilen der hedder Køassistent. Det tætteste er ‘Adaptiv vognbaneføring’
Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad VW skriver på deres hjemmeside. Jeg fortæller bare hvordan min bil virker ab fabrik
Jeg siger bare at min Golf blev leveret ab fabrik med en Lane Assist der virker ned til 0 km/t når der er forankørende. Det kan vi godt blive enige om er Køassistent - men funktionen der aktivere dette hedder Adaptiv vognbaneassist.
Uden nogen biler foran virker ACC og Lane Assist ned til 30 km/t som er laveste hastighed for ACC.
Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad VW skriver på deres hjemmeside. Jeg fortæller bare hvordan min bil virker ab fabrik
Jeg siger bare at min Golf blev leveret ab fabrik med en Lane Assist der virker ned til 0 km/t når der er forankørende. Det kan vi godt blive enige om er Køassistent - men funktionen der aktivere dette hedder Adaptiv vognbaneassist.
Uden nogen biler foran virker ACC og Lane Assist ned til 30 km/t som er laveste hastighed for ACC.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Det står dig jo frit for, men det er desværre sådan det er.
Var præcis det samme beskrivelse da jeg købte min Passat i 2018, og det er også den måde bilen kørte på. Så uanset om det er en ligegyldig marketingsperson, så er det korrekt det som står.
Det benægter jeg ikke at din bil gør, jeg benægter heller ikke at travelassist/kø assist/"name it udstyrs ting" kan være standard i nogle modeller. Men det er ikke det samme som at Lane assist dækker over funktionen. Tror der hvor den går galt i den her samtale, er at lane assist vel bliver brugt som beskrivelse af ef en funktion som holder den inden for stregerne, men på samme tid har VW et specifikt produkt kaldet "lane assist".
Så når du taler lane assist taler du om den holder sig inden for striberne, når jeg taler om det taler jeg om det produkt VW har som de kalder "Lane Assist", hvor dit (tror jeg) er et andet produkt med et andet navn ved VW som opfører sig anerledes.
Der er vi ikke enige. Vi er enige om at ACC uden biler foran sig virker ned til 30 km/t, det gør en standard fartpilot så vidt jeg husker også (eller også er det 20 km/t, det er længe siden jeg har haft en uden ACC). Men lane assist virker fra 60-70 km/t medmindre kø assist (eller hvad det nu hedder i dag) er på bilen.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
I min bog er Lane Assist det som vi på fladt dansk kalder en "linjevogter". Hvis du kommer for tæt på stregerne, puffer den dig i den anden retning.diskoboy skrev: ↑5. aug 2022, 18:31
Jeg siger bare at min Golf blev leveret ab fabrik med en Lane Assist der virker ned til 0 km/t når der er forankørende. Det kan vi godt blive enige om er Køassistent - men funktionen der aktivere dette hedder Adaptiv vognbaneassist.
Uden nogen biler foran virker ACC og Lane Assist ned til 30 km/t som er laveste hastighed for ACC.
Overbygningen på denne hedder Adaptiv vognbaneføring, hvor den selv styrer og holder bilen midt mellem linjerne.
Jeg kan ikke forstå hvor "forankørende" kommer ind i billedet i en debat om Lane Assist ?
I min forståelse, har det ingen som helst indflydelse på den basale Lane Assist funktion om der er forankørende eller ej. Lane Assist handler udelukkende om at kigge efter hvide streger i siderne ... ikke forankørende.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 143
- Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 75 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Ikke at jeg er uenig, men det er imo VAG der skaber forvirringen, i min seneste VAG tilvalgte jeg “Lane Assist” (for at få A5 kameraet) men der var intet beskrevet om adaptiv vognbaneassistent, det opdagede jeg først den havde efter jeg fået den.HansH skrev: ↑5. aug 2022, 19:06I min bog er Lane Assist det som vi på fladt dansk kalder en "linjevogter". Hvis du kommer for tæt på stregerne, puffer den dig i den anden retning.diskoboy skrev: ↑5. aug 2022, 18:31
Jeg siger bare at min Golf blev leveret ab fabrik med en Lane Assist der virker ned til 0 km/t når der er forankørende. Det kan vi godt blive enige om er Køassistent - men funktionen der aktivere dette hedder Adaptiv vognbaneassist.
Uden nogen biler foran virker ACC og Lane Assist ned til 30 km/t som er laveste hastighed for ACC.
Overbygningen på denne hedder Adaptiv vognbaneføring, hvor den selv styrer og holder bilen midt mellem linjerne.
Jeg kan ikke forstå hvor "forankørende" kommer ind i billedet i en debat om Lane Assist ?
I min forståelse, har det ingen som helst indflydelse på den basale Lane Assist funktion om der er forankørende eller ej. Lane Assist handler udelukkende om at kigge efter hvide streger i siderne ... ikke forankørende.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Har lige været ude og teste min 2020 e-Golf, og @diskoboy - du har fat i noget !
Det er "bare" et spørgsmål om at pinde tingene helt ud i detaljer, før man har overblikket.
Here goes:
Det jeg skrev i foregående indlæg om "basic" Lane Assist stemmer.
Der er to settings at gøre med - aktiv ON/OFF - og Adaptiv Vognbaneføring ON/OFF:
Med Lane Assist = ON fungerer systemet som demonstreret i videoen her:
Hvis man aktiverer Adaptiv Vognbaneføring, betyder det blot at bilen styrer selv. Lane Assist slår stadig først til over 65 km/t, og fra så snart farten falder under 60, slår den fra.
Så langt så godt.
Hvis man så tager ACC med ind i ligningen, ser det således ud:
Lane Assist = ON , Adaptiv Vognbaneføring = OFF , ACC = ON
Virker stadig på den måde at Lane Assist først slår til over 65 km/t, og slår fra igen så snart farten falder under 60.
Men!
Hvis man så aktiverer alle 3 parametre sammen:
Lane Assist = ON , Adaptiv Vognbaneføring = ON , ACC = ON
.. SÅ får man den virkemåde Claus beskrev - nemlig at Lane Assist fastholdes helt ned til 0 / stilstand
(dette er selvf stadig under forudsætning af at den kan finde de hvide striber)
Hvad denne funktion ... Adaptiv Vognbaneføring + ACC ... hedder - om det er Travel Assist eller Køassistent - skal jeg ikke kunne sige.
Men Claus havde ret i, at den kan fastholde Lane Assist helt ned til 0. Det kræver blot at Adaptiv Vognbaneføring = ON, OG at det er ACC der bestemmer fremdriften
Det er "bare" et spørgsmål om at pinde tingene helt ud i detaljer, før man har overblikket.
Here goes:
Det jeg skrev i foregående indlæg om "basic" Lane Assist stemmer.
Der er to settings at gøre med - aktiv ON/OFF - og Adaptiv Vognbaneføring ON/OFF:
Med Lane Assist = ON fungerer systemet som demonstreret i videoen her:
Hvis man aktiverer Adaptiv Vognbaneføring, betyder det blot at bilen styrer selv. Lane Assist slår stadig først til over 65 km/t, og fra så snart farten falder under 60, slår den fra.
Så langt så godt.
Hvis man så tager ACC med ind i ligningen, ser det således ud:
Lane Assist = ON , Adaptiv Vognbaneføring = OFF , ACC = ON
Virker stadig på den måde at Lane Assist først slår til over 65 km/t, og slår fra igen så snart farten falder under 60.
Men!
Hvis man så aktiverer alle 3 parametre sammen:
Lane Assist = ON , Adaptiv Vognbaneføring = ON , ACC = ON
.. SÅ får man den virkemåde Claus beskrev - nemlig at Lane Assist fastholdes helt ned til 0 / stilstand
(dette er selvf stadig under forudsætning af at den kan finde de hvide striber)
Hvad denne funktion ... Adaptiv Vognbaneføring + ACC ... hedder - om det er Travel Assist eller Køassistent - skal jeg ikke kunne sige.
Men Claus havde ret i, at den kan fastholde Lane Assist helt ned til 0. Det kræver blot at Adaptiv Vognbaneføring = ON, OG at det er ACC der bestemmer fremdriften
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5469
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Der hvor forankørende kommer ind er at her virker Lane Assist med ‘adaptiv vognbaneassisten’ aktiv ned til 0 km/t ab fabrik.
Lane Assist UDEN ‘Adaptiv vognbaneassist’ er jo lo.. og slingre bare bilen fra den ene side til den anden.
Lane Assist MED ‘Adaptiv vognbaneassist‘ styrer bilen pænt mellem striberne. Det er så klart blevet forbedret i de nye modeller men det er en anden snak.
Adaptiv vognbaneassist gør også at LA virker mellem 30-60 km/t…. (Og under hvis der er forankørende)
Vi kan godt kalde denne funktion for Køassistent hvis det skal gøres dansk (eller Traffic Jam Assist på engelsk)
Kigger jeg i prislisten for e-Golf (har en fil der er udskrevet 11.05.2017 i forb. med facelift modellen er der 2 Lane Assist valg:
- LA + Dynamic Light Assist + skiltevisning
- LA + Light Assist + skiltevisning
En helt alm Golf har 4 Lane Assist valg pga forskellige slags forlygter. Altså heller ikke nogen ‘ekstra’ Lane Assist funktion.
Altså intet om at der er 2 forskellige LA produkter. Den Adaptive (Køassistent) del er standard for alle facelift modeller.
Køassistent kom i e-Golf / alm Golf 30.05.2016, Passat 25.05.2015 (for nogle udgaver), Touran 29.05.2017. Det er altså ikke nogen ny opfindelse. Om det så er aktiveret eller ej kan jeg ikke svare på (det må stå for Selmers regning) men VW har i hvert fald gjort det muligt.
EDIT - HansH var hurtigere end mig til at svare
Lane Assist UDEN ‘Adaptiv vognbaneassist’ er jo lo.. og slingre bare bilen fra den ene side til den anden.
Lane Assist MED ‘Adaptiv vognbaneassist‘ styrer bilen pænt mellem striberne. Det er så klart blevet forbedret i de nye modeller men det er en anden snak.
Adaptiv vognbaneassist gør også at LA virker mellem 30-60 km/t…. (Og under hvis der er forankørende)
Vi kan godt kalde denne funktion for Køassistent hvis det skal gøres dansk (eller Traffic Jam Assist på engelsk)
Kigger jeg i prislisten for e-Golf (har en fil der er udskrevet 11.05.2017 i forb. med facelift modellen er der 2 Lane Assist valg:
- LA + Dynamic Light Assist + skiltevisning
- LA + Light Assist + skiltevisning
En helt alm Golf har 4 Lane Assist valg pga forskellige slags forlygter. Altså heller ikke nogen ‘ekstra’ Lane Assist funktion.
Altså intet om at der er 2 forskellige LA produkter. Den Adaptive (Køassistent) del er standard for alle facelift modeller.
Køassistent kom i e-Golf / alm Golf 30.05.2016, Passat 25.05.2015 (for nogle udgaver), Touran 29.05.2017. Det er altså ikke nogen ny opfindelse. Om det så er aktiveret eller ej kan jeg ikke svare på (det må stå for Selmers regning) men VW har i hvert fald gjort det muligt.
EDIT - HansH var hurtigere end mig til at svare
Senest rettet af diskoboy 5. aug 2022, 20:05, rettet i alt 1 gang.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 227 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
I min leon er der lane assist og adaptiv lane assist.
Den ene holder bilen mellem linjerne og vil køre zig zag hvis du ikke selv styrer.
og så er der adaptiv lane assist som forsøger at holde den linie du selv ville holde.
så er der vognbane assistent som min ikke har som giver stor modstand når du vil krydse en linie.
Den ene holder bilen mellem linjerne og vil køre zig zag hvis du ikke selv styrer.
og så er der adaptiv lane assist som forsøger at holde den linie du selv ville holde.
så er der vognbane assistent som min ikke har som giver stor modstand når du vil krydse en linie.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Claus - dét jeg mener du mangler i din forklaring, er at fremhæve den rolle ACC spiller i samarbejdet med Lane Assist.
Du får ikke Adaptiv vognbaneføring til at virke under nogen omstændigheder under 60 km/t, hvis ikke ACC er aktivt.
Er ACC aktivt OG adaptiv vognbaneføring er aktivt - SÅ virker Lane Assist ned til 0 km/t. (forudsat den kan se striberne).
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 924 times
- Kontakt:
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Bare et indspark, da jeg ikke kender alle detaljer.
Men min 2018 Passat har ACC med kø assistent fra fabrik. Når den kører i kø, så er det tydeligt den bruger p-sensorer til at holde afstand til andre. Lad os sige bilen til højre for mig ligger til venstre i sin bane, så trækker min også lidt til venstre. Så i kø styrer den ikke udelukkende på vej striber.
Jeg ved ikke om det virker sådan, hvis man ikke har kø assistent ?
Men min 2018 Passat har ACC med kø assistent fra fabrik. Når den kører i kø, så er det tydeligt den bruger p-sensorer til at holde afstand til andre. Lad os sige bilen til højre for mig ligger til venstre i sin bane, så trækker min også lidt til venstre. Så i kø styrer den ikke udelukkende på vej striber.
Jeg ved ikke om det virker sådan, hvis man ikke har kø assistent ?
/Søren.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Er det ikke travel assist du har så?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 924 times
- Kontakt:
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Hvis det er mig du mener, så nej. Mener først det kom med faceliftet i 19/20.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 8. jan 2022, 01:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
På min Seat Leon 2021:
Acc virker ned til 0, men slår dog fra hvis man holder stille mere end 30? Sekunder; det er dog bare at trykke re-set knappen for at aktivere igen.
Andre noter. Acc virker fantastisk til køkørsel. Ved højere hastigheder (130+) er den lidt for forsigtig med afstanden til forankørende, så man skal ofte hjælpe den og skifte vognbane meget tidligt (selv på tætteste setting), så jeg bruger kun acc ved kø og landevejskørsel, men ikke motorvej med plads til at køre hurtigt.
Kun en gang har den ikke virket, det var pga at klovnen foran lå halvvejs ovre i den anden vognbane .. Det kunne acc'en ikke finde ud af.
Acc virker ned til 0, men slår dog fra hvis man holder stille mere end 30? Sekunder; det er dog bare at trykke re-set knappen for at aktivere igen.
Andre noter. Acc virker fantastisk til køkørsel. Ved højere hastigheder (130+) er den lidt for forsigtig med afstanden til forankørende, så man skal ofte hjælpe den og skifte vognbane meget tidligt (selv på tætteste setting), så jeg bruger kun acc ved kø og landevejskørsel, men ikke motorvej med plads til at køre hurtigt.
Kun en gang har den ikke virket, det var pga at klovnen foran lå halvvejs ovre i den anden vognbane .. Det kunne acc'en ikke finde ud af.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Jeg gætter på at du har "adaptiv vognbaneføring" aktiv ?
Hvis du slår den fra, virker din ACC ikke ned til 0. Sådan er det i hvert fald på min Golf
Enig i dette.Andre noter. Acc virker fantastisk til køkørsel. Ved højere hastigheder (130+) er den lidt for forsigtig med afstanden til forankørende, så man skal ofte hjælpe den og skifte vognbane meget tidligt (selv på tætteste setting), så jeg bruger kun acc ved kø og landevejskørsel, men ikke motorvej med plads til at køre hurtigt.
Dog vil jeg personligt "stramme" din definition af hvornår den er for forsigtig .... jeg synes ikke man behøver over 130 før jeg føler den er for forsigtig.
Jeg ved godt, at den nok gør det rigtige, og at det er mig der vil køre for tæt på forankørende inden jeg trækker ud. Jeg synes bare, at hvis der er nogenlunde med trafik, så bliver det uhensigtsmæssigt hvis man skal trække ud så tidligt som den vil have .. så kan man nemt komme til at genere en bagfrakommende der vil køre hurtigere. Derfor vil jeg gerne tættere på den jeg indhenter, inden jeg trækker ud i spor 2 .. så jeg skal tilbringe så lidt tid som muligt derude.
Jeg synes også den er lige en tick for længe om at finde ud af, at nu er der fri bane foran. Hvis den har sat farten ned/bremset for et eller andet ... og det et eller andet er trukket ind, drejet fra.. whatever .... så tøver den lige et sekund eller to inden den igen sætter farten op. Og det føles bare som (for) lang tid i de fleste situationer.
- These users thanked the author HansH for the post (total 2):
- Morten Hedensted • KBoesen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Hvis du blinker, sætter den så ikke afstanden til forankørende ned? Gjorde vores A4.. hvis man så ikke trak ud inden for x sekunder, så blev det “deaktiveret” igen og afstanden blev normal.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Jeg mener at det eneste der sker ved at du aktiverer blinklyset, er at Lane Assist midlertidigt frakobles, og dermed tillader dig at passere vognbanelinjen uden at den stritter imod.
Er ikke bekendt med at blinklys skulle have indflydelse på hvorledes ACC agerer i forhold til afstand til forankørende.. ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2423
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
Re: Adaptiv fartpilot køkørsel
Det synes jeg også den gjorde på A5'eren. Min nuværende model (som ikke er VAG) giver los når jeg aktiverer blinklyset, da den forventer at jeg er ved at overhale. Hvis der er lidt kræfter i vognen, så skal man - i hvert fald for mit vedkommende - lige være klar på rent faktisk at skifte bane, for ellers så kommer man MEGET tæt på ham foran MEGET hurtigt
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline