HansH skrev: ↑22. nov 2022, 08:54
Streamline skrev: ↑22. nov 2022, 08:49
Jeg var ikke klar over det bare var noget der kunne gøres af alle der har en vcds?
VCDS er bare værktøjet. Ham gutten ude i den anden ende af kablet, skal også vide hvad han gør
På samme måde som man kan udrette gode ting med et svejseapparat. Men kun i hænderne på én der ved hvad han gør.
Så .. hvis jeg var i dit sted, ville jeg ikke blot søge en med VCDS, men også en der har prøvet at foretage en DQ200 grundjustering på en MQB bil.
Det fungerer klart bedst hvis man kender proceduren og ved hvad der skal ske, hvilke lyde det giver osv.
Derudover er der en anbefalet procedure for testkørsel umiddelbart efter grundjusteringen er færdig. Det er også en fordel at der lige er styr på den.
Ja, regnede heller ikke med det var noget enhver koder kunne hjælpe med..
Og når du skriver der kommer diverse lyde og en testkørsel også er en god idé, skal jeg helt sikkert have fat i én med noget erfaring på området.
Men ville der kunne ske noget negativt i forbindelse med at få udført sådan en grundjustering?
Det jeg gerne vil se, er om min kobling begynder at få bedre fat.. Det gjorde den da vi købte bilen i april i år, der var den 4 år gammel, så man kunne godt forestille sig at sælger måske har givet den en grundjustering siden den er begyndt at opføre sig anderledes nu, end da vi købte den?!
GranTurismo skrev: ↑22. nov 2022, 20:54
Jeg vil tro et autoriseret værksted tager en halv værkstedstime, for at grundjustere den.
Hvis der er en med VCDS i nærheden, som er kyndig i grundjustering, vil det nok være billigere... Måske en kasse sodavand eller nowet.
Hvis vi ikke snakker mere end det, så er det måske en god idé at køre den til VW.. Det kan være jeg skal skrive til dem.
Jeg skal trods alt bruge en del mere på en evt. optimering af gearkassen hos en tuner efterfølgende