DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3370
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 269 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg vil godt lige give mit besyv med, efter at have været DQ200 ejer i et halvt års tid.
Jeg har tidligere ytret mig om, at folk med DQ200 var lidt nogle pjatrøve og det vil jeg gerne have lov til at tage afstand fra igen.
Bilen var en knapt 4 år gammel Golf 1,5 TSI, kørt 103.000 km.
Den lavede en del koblingsslip i 3. og 5. gear, når den var kold/havde kørte under 15-20 km. Efter tilpas mange gearskift eller derover, så kørte gearkassen perfekt, udover den fedtede en del på 1. gear.
Efter at have tjekket at software osv var det nyeste, samt grundjusteret den og det stadig ikke hjalp, fik jeg smidt en fil i fra Landberg.
Det gjorde det næsten kun endnu værre i 3. og 5. gear når den var "kold"/kondens på koblingspladerne.
Herefter fik jeg nye koblinger i bilen og det gjorde det VÆSENTLIGT bedre, men der var stadig lidt mikroslip i 3. og 5. gear.
VW fik den kastet i nakken igen og efter de havde "forsøgt" en uge og ikke kunne "mærke" problemet, kørte jeg en tur med mekaniker og han kunne godt "mærke" det, men sagde det var helt normalt. De endte dog med at grundjustere den som sidste forsøg, da det ikke havde været gjort efter nye koblinger var sat i. (Fatter stadig ikke, hvorfor man ikke gjorde det???)
Herefter solgte jeg bilen og nåede ikke at køre i den fra kold - Så skal ikke kunne sige om grundjusteringen gjorde tricket.
Men ufatteligt at man kan lave noget der kører perfekt efter en 15-20 km, men fra koldstart af kører af røv. Det fatter mit hoved sku ikke.
Jeg har tidligere ytret mig om, at folk med DQ200 var lidt nogle pjatrøve og det vil jeg gerne have lov til at tage afstand fra igen.
Bilen var en knapt 4 år gammel Golf 1,5 TSI, kørt 103.000 km.
Den lavede en del koblingsslip i 3. og 5. gear, når den var kold/havde kørte under 15-20 km. Efter tilpas mange gearskift eller derover, så kørte gearkassen perfekt, udover den fedtede en del på 1. gear.
Efter at have tjekket at software osv var det nyeste, samt grundjusteret den og det stadig ikke hjalp, fik jeg smidt en fil i fra Landberg.
Det gjorde det næsten kun endnu værre i 3. og 5. gear når den var "kold"/kondens på koblingspladerne.
Herefter fik jeg nye koblinger i bilen og det gjorde det VÆSENTLIGT bedre, men der var stadig lidt mikroslip i 3. og 5. gear.
VW fik den kastet i nakken igen og efter de havde "forsøgt" en uge og ikke kunne "mærke" problemet, kørte jeg en tur med mekaniker og han kunne godt "mærke" det, men sagde det var helt normalt. De endte dog med at grundjustere den som sidste forsøg, da det ikke havde været gjort efter nye koblinger var sat i. (Fatter stadig ikke, hvorfor man ikke gjorde det???)
Herefter solgte jeg bilen og nåede ikke at køre i den fra kold - Så skal ikke kunne sige om grundjusteringen gjorde tricket.
Men ufatteligt at man kan lave noget der kører perfekt efter en 15-20 km, men fra koldstart af kører af røv. Det fatter mit hoved sku ikke.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2615
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 618 times
- Been thanked: 352 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Men husk at vi skal ned i promiller med problemer...
Så du har bare været virkelig uheldig
Så du har bare været virkelig uheldig
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3370
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 269 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har nok kørt 30, hvis ikke 50 biler med DQ200 og synes/mindes aldrig at jeg har kørt i en, hvor gearkassen har kørt så ringe, som den gjorde i min egen.
Så ved ikke helt om jeg skal grine eller græde..
Så ved ikke helt om jeg skal grine eller græde..
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 3. mar 2022, 23:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Selvom man godt havde læst denne tråd inden køb, krydsede man fingre for at de havde løst problemet og/eller at man ikke var en af de uheldige.
Men ak, ved 40.000km, fik min Skoda 1.0 TSi '19, præcis de symptomer som er beskrevet herinde.
VW, var i starten hjælpsomme, udskiftede kobling og justerede i hoved og ***..
Lige lidt hjalp det... De kunne ikke løse problemet, til sidst ville de tage kontakt til Tyskland, her efter stoppede kommunikationen.
Forhandlede jeg havde købt bilen hos, tilbød at købe bilen tilbage til alm. Forhandler pris. For at de så kunne vende sig om og tjene på at sælge samme bil endnu engang, til et "forsvars" løst offer. Men det er at tage tråden væk fra emnet.
Faktum er: DE KAN IKKE LØSE PROBLEMET!.. Så hold jer for dælen væk
Men ak, ved 40.000km, fik min Skoda 1.0 TSi '19, præcis de symptomer som er beskrevet herinde.
VW, var i starten hjælpsomme, udskiftede kobling og justerede i hoved og ***..
Lige lidt hjalp det... De kunne ikke løse problemet, til sidst ville de tage kontakt til Tyskland, her efter stoppede kommunikationen.
Forhandlede jeg havde købt bilen hos, tilbød at købe bilen tilbage til alm. Forhandler pris. For at de så kunne vende sig om og tjene på at sælge samme bil endnu engang, til et "forsvars" løst offer. Men det er at tage tråden væk fra emnet.
Faktum er: DE KAN IKKE LØSE PROBLEMET!.. Så hold jer for dælen væk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kæft jeg er glad for jeg kom af med min touran 1,5 fra 2018.
Kører el nu og det er IKKE VAG , udelukkende pga DQ200 og semplers “service”.
God dag
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kører el nu og det er IKKE VAG , udelukkende pga DQ200 og semplers “service”.
God dag
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 105
- Tilmeldt: 20. feb 2022, 17:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg skal ud og prøvekøre en Touran 1,4TSI 150HK fra 2018 imorgen, den har kørt omkring 60.000km..
Så jeg ville lige høre om der er nogen erfaring med om problemet med gearkassen allerede skulle have vist sig, eller om det sagtens kan opstå senere sen i forhold til de 60.000 km?
Og i forhold til prøvekørslen, er det så nok at mærke/høre efter glidende kobling når den er kold?
Så jeg ville lige høre om der er nogen erfaring med om problemet med gearkassen allerede skulle have vist sig, eller om det sagtens kan opstå senere sen i forhold til de 60.000 km?
Og i forhold til prøvekørslen, er det så nok at mærke/høre efter glidende kobling når den er kold?
2018 Touran 1.4 TSI DSG R-line
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6646
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 566 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Der er ingen gevinst garantier i tombola.Streamline skrev: ↑6. apr 2022, 14:59Jeg skal ud og prøvekøre en Touran 1,4TSI 150HK fra 2018 imorgen, den har kørt omkring 60.000km..
Så jeg ville lige høre om der er nogen erfaring med om problemet med gearkassen allerede skulle have vist sig, eller om det sagtens kan opstå senere sen i forhold til de 60.000 km?
Og i forhold til prøvekørslen, er det så nok at mærke/høre efter glidende kobling når den er kold?
/Søren.
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Du kan læse tråden om dsg, når du prøver bil, så kan du mærke føle om det er noget for dig..Du kan i god tid ringe, sige at du gerne vil starte kørsel fra kold motor..mærk der om du syntes det kører godt..derefter kan du så handle bil, eller kigge videre..Streamline skrev: ↑6. apr 2022, 14:59Jeg skal ud og prøvekøre en Touran 1,4TSI 150HK fra 2018 imorgen, den har kørt omkring 60.000km..
Så jeg ville lige høre om der er nogen erfaring med om problemet med gearkassen allerede skulle have vist sig, eller om det sagtens kan opstå senere sen i forhold til de 60.000 km?
Og i forhold til prøvekørslen, er det så nok at mærke/høre efter glidende kobling når den er kold?
Har kollegaer der kører el (Tesla), griner sommetider, når de snakker infosystem og placering af skærm, samlekvalitet og vand i bagagerum..ikke for at nævne hurtig slidte dæk..med det vil jeg sige, der er intet der ikke kan være problemfyldt. Det vigtigste er nok dig i den bilhandel
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 13 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så gik der 30.000km med en ny kobling indtil den skurrende lyd ved gearskifte til 3. og 5. femte gear kom igen… så er det vidst tid til at finde en ny bil med noget andet end dq200
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 105
- Tilmeldt: 20. feb 2022, 17:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det har du fuldstændig ret i.. Og jeg gik med mavefornemmelsen og tog bilen med hjemHallas skrev: ↑6. apr 2022, 16:28Du kan læse tråden om dsg, når du prøver bil, så kan du mærke føle om det er noget for dig..Du kan i god tid ringe, sige at du gerne vil starte kørsel fra kold motor..mærk der om du syntes det kører godt..derefter kan du så handle bil, eller kigge videre..Streamline skrev: ↑6. apr 2022, 14:59Jeg skal ud og prøvekøre en Touran 1,4TSI 150HK fra 2018 imorgen, den har kørt omkring 60.000km..
Så jeg ville lige høre om der er nogen erfaring med om problemet med gearkassen allerede skulle have vist sig, eller om det sagtens kan opstå senere sen i forhold til de 60.000 km?
Og i forhold til prøvekørslen, er det så nok at mærke/høre efter glidende kobling når den er kold?
Har kollegaer der kører el (Tesla), griner sommetider, når de snakker infosystem og placering af skærm, samlekvalitet og vand i bagagerum..ikke for at nævne hurtig slidte dæk..med det vil jeg sige, der er intet der ikke kan være problemfyldt. Det vigtigste er nok dig i den bilhandel
- These users thanked the author Streamline for the post:
- HansH
2018 Touran 1.4 TSI DSG R-line
-
- Medlem
- Indlæg: 1178
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 251 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tillykke med bilen og nyd det
- These users thanked the author Hallas for the post:
- Streamline
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er man her i 2022 (når man køber sprit ny bil) stadig plaget af problemer med dq200 kassen , For den er vel ikke "dq200" pensioneret endnu formoder jeg ?.
Har smc overhovedet gjort sig nogle tiltag for at forbedre denne gearkasse annu 2022 ?
Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg lige har lavet en leasingkontrakt på en helt ny Skoda Kamiq 1.5 TSi dsg7.
Men hvis de ikke har forbedret sig så kan jeg da kun være glad for ikke at have købt men kun leaset bilen...
Har smc overhovedet gjort sig nogle tiltag for at forbedre denne gearkasse annu 2022 ?
Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg lige har lavet en leasingkontrakt på en helt ny Skoda Kamiq 1.5 TSi dsg7.
Men hvis de ikke har forbedret sig så kan jeg da kun være glad for ikke at have købt men kun leaset bilen...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 282
- Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 62 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Min gør præcis det samme - i starten og slutningen af 3 og 5 gear lige efter og lige inden skift i begge de nævnte gear. Oftest ved kold. Jeg lever med det, og det kan jeg godt. DSG mod har ikke hjulpet på dette.
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 13 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Utroligt nok så har jeg ikke hørt det siden maj måned. Tænker det må have noget med vejret at gøre.. den lyd er simpelthen for frustrerende at høre på, så planen er at skifte passaten ud til efteråret. Golfen har heldigvis ingen problemerMorian87 skrev: ↑5. jul 2022, 19:15Min gør præcis det samme - i starten og slutningen af 3 og 5 gear lige efter og lige inden skift i begge de nævnte gear. Oftest ved kold. Jeg lever med det, og det kan jeg godt. DSG mod har ikke hjulpet på dette.
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6372
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2240 times
- Been thanked: 764 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.
Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1843
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 311 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg mindes vi havde nogle heftige diskussioner år tilbage. Var det ikke dig der var bilforhandler eller stod for auktion eller sådan? Stor ros for at skrive når du havde en anderledes oplevelse end hvad vi tidligere har diskuteret. Det ser man ikke så tit længere Jeg ser sjældent tråden længere, er gudskelov lykkelig videre. Min mor har dog en Polo (har nævnt den i indlæg tidligere). DSG er kommet langt jeg foretrækker dens karakteristik langt mere end dem jeg var vant til. Den glider dog også - men ikke så slemt.
KBoesen skrev: ↑3. okt 2021, 19:47Jeg vil godt lige give mit besyv med, efter at have været DQ200 ejer i et halvt års tid.
Jeg har tidligere ytret mig om, at folk med DQ200 var lidt nogle pjatrøve og det vil jeg gerne have lov til at tage afstand fra igen.
Bilen var en knapt 4 år gammel Golf 1,5 TSI, kørt 103.000 km.
Den lavede en del koblingsslip i 3. og 5. gear, når den var kold/havde kørte under 15-20 km. Efter tilpas mange gearskift eller derover, så kørte gearkassen perfekt, udover den fedtede en del på 1. gear.
Efter at have tjekket at software osv var det nyeste, samt grundjusteret den og det stadig ikke hjalp, fik jeg smidt en fil i fra Landberg.
Det gjorde det næsten kun endnu værre i 3. og 5. gear når den var "kold"/kondens på koblingspladerne.
Herefter fik jeg nye koblinger i bilen og det gjorde det VÆSENTLIGT bedre, men der var stadig lidt mikroslip i 3. og 5. gear.
VW fik den kastet i nakken igen og efter de havde "forsøgt" en uge og ikke kunne "mærke" problemet, kørte jeg en tur med mekaniker og han kunne godt "mærke" det, men sagde det var helt normalt. De endte dog med at grundjustere den som sidste forsøg, da det ikke havde været gjort efter nye koblinger var sat i. (Fatter stadig ikke, hvorfor man ikke gjorde det???)
Herefter solgte jeg bilen og nåede ikke at køre i den fra kold - Så skal ikke kunne sige om grundjusteringen gjorde tricket.
Men ufatteligt at man kan lave noget der kører perfekt efter en 15-20 km, men fra koldstart af kører af røv. Det fatter mit hoved sku ikke.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 125
- Tilmeldt: 29. sep 2018, 15:43
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 17 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvis den bare hopper lidt ved gearskifte så kan det let fixes. Det gjorde Seat i hvert fald på min. De kalibrerede bare kobling softwaren eller noget i den retning og det virkedejansom skrev: ↑19. aug 2022, 17:04Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.
Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6372
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2240 times
- Been thanked: 764 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Men sålænge de ikke mener der er noget galt, så kan jeg ikke rigtig få dem til at gøre noget.Sokken skrev: ↑19. aug 2022, 18:11Hvis den bare hopper lidt ved gearskifte så kan det let fixes. Det gjorde Seat i hvert fald på min. De kalibrerede bare kobling softwaren eller noget i den retning og det virkedejansom skrev: ↑19. aug 2022, 17:04Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.
Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3370
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 269 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det havde vi også.claussor skrev: ↑19. aug 2022, 17:27Jeg mindes vi havde nogle heftige diskussioner år tilbage. Var det ikke dig der var bilforhandler eller stod for auktion eller sådan? Stor ros for at skrive når du havde en anderledes oplevelse end hvad vi tidligere har diskuteret. Det ser man ikke så tit længere Jeg ser sjældent tråden længere, er gudskelov lykkelig videre. Min mor har dog en Polo (har nævnt den i indlæg tidligere). DSG er kommet langt jeg foretrækker dens karakteristik langt mere end dem jeg var vant til. Den glider dog også - men ikke så slemt.
Jeg holder stadig på det er en egenskab, at de gør som de gør. Jeg kan bare ikke leve med en bil, som har en så træls og frustrerende egenskab.
Hvis den nu havde egenskaben konstant, var det nok nemmere at acceptere, men fatter ikke hvad der gør, udover det må være fugt på koblingsplader eller whatever, der gør at den kører lort de første 15-20 km og så kører perfekt derefter og ikke kan provokeres til noget som helst...
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6372
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2240 times
- Been thanked: 764 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ingen der ved noget?jansom skrev:Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.
Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1843
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 311 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg tror det hele afhænger af hvor gode venner du er med dit værksted.jansom skrev: ↑21. aug 2022, 15:09Ingen der ved noget?jansom skrev:Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.
Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5622
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 377 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
At den glider ved gearskifte, har nødvendigvis ikke relation til problemet med maxi-slip. Det kan formodentlig afhjælpes med en grundjustering. Jeg ville henvende mig til værkstedet og insistere på en grundjustering inden garantien udløber.jansom skrev: ↑21. aug 2022, 15:09Ingen der ved noget?jansom skrev:Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.
Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
Jeg har ikke hørt om en kilometerbegrænsning i forbindelse med kulance. Det plejer vist at være aldersbetinget.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:12
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har nu haft min octavia stationcar i 2.5 mdr. Bilen har kørt 55000, jrg har kørt 5000 km i den. Det er en 1.5 act, 7 trins dsg fra 2019.
Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.
Den er købt ved forhandler.
Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.
Den er købt ved forhandler.
Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5622
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 377 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvis det sker under gearskifte, kan det formodentlig afhjælpes med en grundjustering.toft3d skrev: ↑4. sep 2022, 17:54Jeg har nu haft min octavia stationcar i 2.5 mdr. Bilen har kørt 55000, jrg har kørt 5000 km i den. Det er en 1.5 act, 7 trins dsg fra 2019.
Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.
Den er købt ved forhandler.
Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Første trin må være at få forhandleren til at grundjustere den og håbe på det hjælper.
Jeg går ud fra den stiger i omdrejninger under gearskifte?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:12
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg kan mærke den glider ved gearskiftGranTurismo skrev:Hvis det sker under gearskifte, kan det formodentlig afhjælpes med en grundjustering.toft3d skrev: ↑4. sep 2022, 17:54Jeg har nu haft min octavia stationcar i 2.5 mdr. Bilen har kørt 55000, jrg har kørt 5000 km i den. Det er en 1.5 act, 7 trins dsg fra 2019.
Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.
Den er købt ved forhandler.
Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Første trin må være at få forhandleren til at grundjustere den og håbe på det hjælper.
Jeg går ud fra den stiger i omdrejninger under gearskifte?
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:12
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så blev det bekræftet at Mechatronicen skal skiftes.toft3d skrev:Jeg har nu haft min octavia stationcar i 2.5 mdr. Bilen har kørt 55000, jrg har kørt 5000 km i den. Det er en 1.5 act, 7 trins dsg fra 2019.
Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.
Den er købt ved forhandler.
Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Så den bliver repareret, og bilen ryger tilsalg.
Nogen indvendinger til anden bil?
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1843
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 311 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Vådkobling er vejen frem for at undgå det. Renault laver faktisk en del biler med vådkobling. Fx. den nye Clio med den fine 1.3 benziner (vist den de har lavet sammen med Mercedes). Den kommer med vådkobling.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2312
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 206 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen.
Dq200 er en fejl - og nu er de så langt at den bliver begravet sammen med fossilbilerne, som de på sigt udgår af produktion, uden nogen reel løsning på problemet
Om 20 år når den sidste dq200 bil er skrottet kan vi alle tænke tilbage og grine (eller græde) lidt
Dq200 er en fejl - og nu er de så langt at den bliver begravet sammen med fossilbilerne, som de på sigt udgår af produktion, uden nogen reel løsning på problemet
Om 20 år når den sidste dq200 bil er skrottet kan vi alle tænke tilbage og grine (eller græde) lidt
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2312
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 206 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Alt andet end dq200, Octavia er jo en formidabel bil, så enten noget med en kæmpe benziner eller en diesel..toft3d skrev: ↑21. sep 2022, 06:56Så blev det bekræftet at Mechatronicen skal skiftes.toft3d skrev:Jeg har nu haft min octavia stationcar i 2.5 mdr. Bilen har kørt 55000, jrg har kørt 5000 km i den. Det er en 1.5 act, 7 trins dsg fra 2019.
Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.
Den er købt ved forhandler.
Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Så den bliver repareret, og bilen ryger tilsalg.
Nogen indvendinger til anden bil?
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5622
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 377 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mechatronic kan være en risiko i alle VAG DSG-gearkasser.
En Audi med ZF-gearkasse kunne være et alternativ.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system