2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Skoda > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Værkstedet - Galleri/Show off - Skoda > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1592
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7100 Vejle
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 172 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Super fint Hans!
Det ser langt bedre ud!
Det ser langt bedre ud!
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6588
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 928 times
- Kontakt:
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Så mangler du bare at fjerne de afskyelige SKODA bogstaver. Så vil den bagklap bare se så meget bedre ud.HansH skrev: ↑8. jul 2022, 16:38Fra dag 1 har placeringen af emblemerne på højre side af bagklappen generet mit øje.
Synes det ser "rodet" ud.
Som om ....... da de har bygget bilen færdig, har der stået en ung gut i baggrunden med "80" emblemet i hænderne og sagt "øøh.... hvad med det her? Skal det ikke på?" ...... "Ups! Pis os.."
Og så har man kylt det ind hvor der lige var plads, og det blev tilfældigvis nedenunder iV.
Således pillede jeg iV og 80 af bagklappen med det samme vi fik den, og så blev den sendt til Ditec. Så kunne området blive poleret og forseglet.
Min plan var egentlig at der bare skulle være clean, dvs at der slet ingenting skulle stå i højre side. Blot SKODA i midten og ENYAQ i venstre side.
Men fruen mente at de måske skulle være der .. blot på samme linje som ENYAQ, så der ligesom blev skabt "balance" i tingene.
Vi har så kørt "clean" en uges tid nu for lige at kigge det an, hvordan det så ud.
Imidlertid kunne jeg godt se hendes idé for mig, så jeg havde købt nye emblemer hjem, og de blev monteret i dag.
De kan jo til enhver tid pilles af igen... Men synes egentlig at indenrigsministerens idé fungerer udmærket.
/Søren.
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1119
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 483 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Jeg havde vidst blot ŠKODA stående. Det var hvad jeg fandt pænest.
Jeg har set billeder på fb af en med helt ren bagklap. Det ser forkert og tomt ud.
Der var vidst også en der havde sat ŠKODA logoet på alene. Det så også skævt ud.
Men sikke nogle flotte billeder, det har du styr på Hans.
Jeg har set billeder på fb af en med helt ren bagklap. Det ser forkert og tomt ud.
Der var vidst også en der havde sat ŠKODA logoet på alene. Det så også skævt ud.
Men sikke nogle flotte billeder, det har du styr på Hans.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6079
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6525 times
- Been thanked: 1657 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
På min er det eneste bevaret "SKODA", både ENYAQ og 80 iV er fjernet.
Min er dog også Artic Silver, og med krom bogstaver, så det fremstår ikke helt så tydeligt, men selvom jeg havde planlagt at fjerne det hele, så virker det bare forkert at der slet ikke er noget, så S K O D A får lov at bestå
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1379
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 399 times
- Been thanked: 479 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Jeg synes det ser vildt godt ud med den sorte skrift på den hvide bil.....hvordan det så er placeret, er hos mig måske lidt så-som-så.
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 628 times
- Been thanked: 463 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Så mangler du bare Crystal Face
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2796
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 516 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Jeg synes HELT sikkert det skulle være grønne bogstaver.
Ikke fordi det er en Skoda, men for at folk kan se at “her kommer en vagcars autoritet”.
Det skal sgu nok indgyde respekt blandt dine med.. Modtrafikanter
Ikke fordi det er en Skoda, men for at folk kan se at “her kommer en vagcars autoritet”.
Det skal sgu nok indgyde respekt blandt dine med.. Modtrafikanter
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 117 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Tillader mig at gå mod “strømmen” her
Jeg syns’ til enhver tid, at helt clean bagklap (såvidt det er muligt) er det pæneste🫣
Jeg syns’ til enhver tid, at helt clean bagklap (såvidt det er muligt) er det pæneste🫣
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1836
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 264 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Foretrækker også en ren røv uden mærker
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 117 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Bliver sgu’ lige lidt i tvivl, hvad du mener her
Taler vi på bilen, eller på partneren
Sorry HansH
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- KHADK
- Nyt medlem
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DANMARK igen :-)
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 25 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Tillykke. Den ser sgu godt ud både inde og ude. Sæderne ligner noget, man ikke har lyst til at rykke sin røv fra, når først den er blevet placeret
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4616 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Elsa blev afleveret til Skoda Fredericia for opdatering til --> 3.0 i går morges.
Kl. 17:30 havde jeg intet hørt fra dem, så kørte derud, og kunne konstatere at den stod præcis samme sted som den var blevet parkeret om morgenen! Hmm......
Inde i værkstedshallen stod der en blå Enyaq, der tydeligtvis var i gang med opdateringsproces, da den sagde lyde og med havariblink på.
Al værkstedspersonale var gået hjem, så talte med en ung (sælger)fyr og spurgte hvad der foregik ?
Han kunne så fortælle at de havde kun én tester til den opdateringsproces og den blå Enyaq voldte problemer .... så derfor var de ikke startet på vores endnu.
Fedt! Måske liiige et ring, en SMS eller en mail havde været OK ?
Den unge fyr lovede at lægge en besked til de ansvarlige om at ringe mig op 1st thing in the morning for lige at stemme af mht status.
Intet hørt i dag, så ringer igen derud ved 10:30-tiden.
Ingen ledige - men får lovning om at jeg bliver ringet op. "Altså, igen?" spørger jeg... Jeg betoner at jeg er ved at være en smule mellemfornøjet over at blive holdt i mørket. Problemer er en del af livet, men det gavner ikke sagen at være tavs som graven overfor kunden.
Kl 11 ringer værkstedschef så tilbage:
han - "Den melder fejl på SOS-knappen, så overhead betjeningspanelet skal skiftes. Jeg ved senere i dag hvornår jeg kan have et hjemme. Vi har tidligere taget fra en anden bil, men vi har vist desværre ikke en stående med soltag som vi kan tage fra.."
mig - "OK. Dvs da vi ikke ved om vi snakker 1, 2, 3 eller X dage, kan vi så få en lånebil, så der er ro på vores hverdag?"
han - "Ikke en mulighed. Vi har intet vi kan give jer!"
mig - "Kan vores bil køre? Så vi bare kan få den tilbage mens vi venter på det panel kommer hjem?"
han - "Lige nu lyser samtlige lamper, fordi den er delvist igennem opdateringen. Jeg aner ikke om den overhovedet kan køre."
Suk...
Kl. 17:30 havde jeg intet hørt fra dem, så kørte derud, og kunne konstatere at den stod præcis samme sted som den var blevet parkeret om morgenen! Hmm......
Inde i værkstedshallen stod der en blå Enyaq, der tydeligtvis var i gang med opdateringsproces, da den sagde lyde og med havariblink på.
Al værkstedspersonale var gået hjem, så talte med en ung (sælger)fyr og spurgte hvad der foregik ?
Han kunne så fortælle at de havde kun én tester til den opdateringsproces og den blå Enyaq voldte problemer .... så derfor var de ikke startet på vores endnu.
Fedt! Måske liiige et ring, en SMS eller en mail havde været OK ?
Den unge fyr lovede at lægge en besked til de ansvarlige om at ringe mig op 1st thing in the morning for lige at stemme af mht status.
Intet hørt i dag, så ringer igen derud ved 10:30-tiden.
Ingen ledige - men får lovning om at jeg bliver ringet op. "Altså, igen?" spørger jeg... Jeg betoner at jeg er ved at være en smule mellemfornøjet over at blive holdt i mørket. Problemer er en del af livet, men det gavner ikke sagen at være tavs som graven overfor kunden.
Kl 11 ringer værkstedschef så tilbage:
han - "Den melder fejl på SOS-knappen, så overhead betjeningspanelet skal skiftes. Jeg ved senere i dag hvornår jeg kan have et hjemme. Vi har tidligere taget fra en anden bil, men vi har vist desværre ikke en stående med soltag som vi kan tage fra.."
mig - "OK. Dvs da vi ikke ved om vi snakker 1, 2, 3 eller X dage, kan vi så få en lånebil, så der er ro på vores hverdag?"
han - "Ikke en mulighed. Vi har intet vi kan give jer!"
mig - "Kan vores bil køre? Så vi bare kan få den tilbage mens vi venter på det panel kommer hjem?"
han - "Lige nu lyser samtlige lamper, fordi den er delvist igennem opdateringen. Jeg aner ikke om den overhovedet kan køre."
Suk...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 565
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 147 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Virker helt grotesk at der ikke er et tænkende individ ansat hos Skoda Fredericia (eller også "kører" de bare Semler strategien...."vi er ligeglade med vores kunder").HansH skrev: ↑27. sep 2022, 10:17Elsa blev afleveret til Skoda Fredericia for opdatering til --> 3.0 i går morges.
Kl. 17:30 havde jeg intet hørt fra dem, så kørte derud, og kunne konstatere at den stod præcis samme sted som den var blevet parkeret om morgenen! Hmm......
Inde i værkstedshallen stod der en blå Enyaq, der tydeligtvis var i gang med opdateringsproces, da den sagde lyde og med havariblink på.
Al værkstedspersonale var gået hjem, så talte med en ung (sælger)fyr og spurgte hvad der foregik ?
Han kunne så fortælle at de havde kun én tester til den opdateringsproces og den blå Enyaq voldte problemer .... så derfor var de ikke startet på vores endnu.
Fedt! Måske liiige et ring, en SMS eller en mail havde været OK ?
Den unge fyr lovede at lægge en besked til de ansvarlige om at ringe mig op 1st thing in the morning for lige at stemme af mht status.
Intet hørt i dag, så ringer igen derud ved 10:30-tiden.
Ingen ledige - men får lovning om at jeg bliver ringet op. "Altså, igen?" spørger jeg... Jeg betoner at jeg er ved at være en smule mellemfornøjet over at blive holdt i mørket. Problemer er en del af livet, men det gavner ikke sagen at være tavs som graven overfor kunden.
Kl 11 ringer værkstedschef så tilbage:
han - "Den melder fejl på SOS-knappen, så overhead betjeningspanelet skal skiftes. Jeg ved senere i dag hvornår jeg kan have et hjemme. Vi har tidligere taget fra en anden bil, men vi har vist desværre ikke en stående med soltag som vi kan tage fra.."
mig - "OK. Dvs da vi ikke ved om vi snakker 1, 2, 3 eller X dage, kan vi så få en lånebil, så der er ro på vores hverdag?"
han - "Ikke en mulighed. Vi har intet vi kan give jer!"
mig - "Kan vores bil køre? Så vi bare kan få den tilbage mens vi venter på det panel kommer hjem?"
han - "Lige nu lyser samtlige lamper, fordi den er delvist igennem opdateringen. Jeg aner ikke om den overhovedet kan køre."
Suk...
Håber Elsa snart er kørende igen
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4616 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Ja altså.....
Når man læser lidt med på nettet, så er det jo ikke en ukendt ting, det med fejl på loftspanelet .. som så giver knas med opdateringen.
Den er set før.
Men at der ingen dialog er ... som om de regner med at de bare kan beholde folks bil hvor længe det nu er nødvendigt, uden at stemme af ... det synes jeg er lidt skuffende..
Kommunikation kan være en svær ting.. Men det er en vigtig ting!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4962
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4458 times
- Been thanked: 1966 times
- Kontakt:
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Har du afvist en lånebil i første omgang? Synes at have læst i en brochure at der er stilles gratis lånebil ifbm opdateringen.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4616 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Ja.
Da vi lavede aftalen tilbage i august (15.08) sagde jeg at det behøvede vi ikke.
Dels fordi jeg havde en forventning om at det ville tage 1-2 dage, men dels også fordi han betonede hvor meget sværere det ville blive at finde en ledig dato, hvis det indebar lånebil (pga mangel på lånebiler).
Så jeg har ingen problemer med at acceptere, at de ikke lige kan trylle en lånebil op af den sorte hat her og nu.
Min skuffelse går på den manglende kommunikation, hvor jeg nærmest skal trygle om en melding på hvad der foregår.
Da jeg ringede kl 10:30 stillede jeg omstillingsdamen i udsigt, at hvis jeg ikke havde hørt fra dem inden middag, så mødte jeg fysisk op derude. Og i så fald ville det ikke være for at overrække en buket roser.
I så fald ville jeg gøre min entré med en udødelig replik, fra en udødelig scene, i Scent of a Woman: "If I were the man I was 5 years ago, I'D TAKE A FLAMETHROWER TO THIS PLACE!!!"
- These users thanked the author HansH for the post (total 3):
- KMDTHY • TorbenRasmussen • DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4962
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4458 times
- Been thanked: 1966 times
- Kontakt:
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Du er en flink og tålmodig mand, Hans.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4134
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 481 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
jeg havde satme krævet en eller anden form for køretøj stillet til rådighed, for det kan simpelthen ikke være dit problem de fucker op så den ikke kan køre.
2020 Audi E-tron 55
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2413
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 162 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Først et voldsomt forsinket tillykke med den mega flotte vogn.
Må indrømme at den Enyaq klart tiltaler mig mere end hvilken som helst af ID-modellerne.
Bla. noget med instrumentpanel som er meget pænere i Skoda vs VW.
De der skærme påklistret bag rattet i en ID er bare
Så til update historien... jeg var da flegnet fuldstændig. Jo, det er meneskeligt at fejle. Men jeg antage at opgaven ikke var planlagt til at tage så lang tid.
Så må de da finde en bil til dig at køre i .... lige nu har de jo fuldstændig ødelagt din sprit nye Elsa .
Må indrømme at den Enyaq klart tiltaler mig mere end hvilken som helst af ID-modellerne.
Bla. noget med instrumentpanel som er meget pænere i Skoda vs VW.
De der skærme påklistret bag rattet i en ID er bare
Så til update historien... jeg var da flegnet fuldstændig. Jo, det er meneskeligt at fejle. Men jeg antage at opgaven ikke var planlagt til at tage så lang tid.
Så må de da finde en bil til dig at køre i .... lige nu har de jo fuldstændig ødelagt din sprit nye Elsa .
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4616 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Jeg har muligvis en 'svaghed' i forhold til en tendens til også at se det fra modparts side.... men;
Jeg synes fortsat, at det eneste punkt værkstedet har fucket up, er på kommunikationen.
I forhold til det tekniske, så består deres opgave omkring opdateringen groft sagt af to ting:
1) skifte 12V batteri og montere en ny plastafdækning omkring selvsamme batteri
2) sætte testeren i bilens OBD stik, og trykke på en stor "GO!" knap, som igangsætter opdatering til 3.0
Derfra og frem styres hele forløbet af den opdateringsprocedure fabrikken har udviklet. Værkstedet gør i bund og grund "ingenting".
I den opdateringsprocedure ligger bl.a. check på at styreenheder ikke melder fejl, og hvis de gør - så stopper den og brækker sig, og de styreenheder skal fikses inden den kan komme igennem.
At min bil så var født med et overhead betjeningspanel, hvor SOS knappen melder fejl - som det også er set på andre Enyaq - er jo heller ikke værkstedets fuck-up. De kan bare konstatere at den går i stå, og så få bestilt et nyt overhead panel hjem, så de kan få det skiftet.
Det er nogenlunde sådan, i store træk, det foregår.
Alt dette mener jeg ikke de kan gøre en skid for. Men de kunne have gjort det helt anderledes godt i forhold til at holde mig informeret om at der er problemer, så jeg har en chance for at planlægge os ud af det herhjemme.
Jeg kan også sagtens forstå, at en bil der er gået i stå halvt på sw 2.3 og halvt på 3.0, ikke er i stand til at køre ude på vejen. Det er heller ikke værkstedets skyld.
@Realtor - men Tue: du navigerer jo også i en premium-verden, med BMW og Audi. Jeg ligger og roder med en proletarbil (som Tonny kalder det) Så det er nok bare hvad det er...
Jeg synes fortsat, at det eneste punkt værkstedet har fucket up, er på kommunikationen.
I forhold til det tekniske, så består deres opgave omkring opdateringen groft sagt af to ting:
1) skifte 12V batteri og montere en ny plastafdækning omkring selvsamme batteri
2) sætte testeren i bilens OBD stik, og trykke på en stor "GO!" knap, som igangsætter opdatering til 3.0
Derfra og frem styres hele forløbet af den opdateringsprocedure fabrikken har udviklet. Værkstedet gør i bund og grund "ingenting".
I den opdateringsprocedure ligger bl.a. check på at styreenheder ikke melder fejl, og hvis de gør - så stopper den og brækker sig, og de styreenheder skal fikses inden den kan komme igennem.
At min bil så var født med et overhead betjeningspanel, hvor SOS knappen melder fejl - som det også er set på andre Enyaq - er jo heller ikke værkstedets fuck-up. De kan bare konstatere at den går i stå, og så få bestilt et nyt overhead panel hjem, så de kan få det skiftet.
Det er nogenlunde sådan, i store træk, det foregår.
Alt dette mener jeg ikke de kan gøre en skid for. Men de kunne have gjort det helt anderledes godt i forhold til at holde mig informeret om at der er problemer, så jeg har en chance for at planlægge os ud af det herhjemme.
Jeg kan også sagtens forstå, at en bil der er gået i stå halvt på sw 2.3 og halvt på 3.0, ikke er i stand til at køre ude på vejen. Det er heller ikke værkstedets skyld.
@Realtor - men Tue: du navigerer jo også i en premium-verden, med BMW og Audi. Jeg ligger og roder med en proletarbil (som Tonny kalder det) Så det er nok bare hvad det er...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4616 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Seneste opdatering (no pun intended) fra værksted:
Nyt SOS-modul skulle ligge på bordet hos dem i morgen tidlig, og derfra og frem forventer de at det kører glat igennem (da det var den eneste fejl den meldte).
Så jeg krydser fingre for godt nyt fra vestfronten i morgen eftermiddag!
Nyt SOS-modul skulle ligge på bordet hos dem i morgen tidlig, og derfra og frem forventer de at det kører glat igennem (da det var den eneste fejl den meldte).
Så jeg krydser fingre for godt nyt fra vestfronten i morgen eftermiddag!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2413
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 162 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Lyder godt - respekt for din tilgang. Jeg forsøger også at kunne gøre det... men må indrømme at jeg ikke altid er så god.
Hvis man ved at den opdatering fejler - såfremt en komponent melder fejl (og det ved de jo godt ... du fortalt jo om eksemplet med den unge sælger).
Så havde jeg nok inden opdateringen sættes igang - sikret mig at der ikke var nogle fejl lagret. Opdatering må derfor ikke sættes igang, med mindre der er nul-fejl. Ellers kommer de jo gang-på-gang til at så i denne situation. Selv næsten nye biler hår åbenbart fejl... kan jeg forstå.
Tror lige jeg skal læse med i din anden tråd om bilen (nå, det var kun billeder) - den kunne godt være min første el-bil... engang når ladning bliver mere udbredt.
Hvis man ved at den opdatering fejler - såfremt en komponent melder fejl (og det ved de jo godt ... du fortalt jo om eksemplet med den unge sælger).
Så havde jeg nok inden opdateringen sættes igang - sikret mig at der ikke var nogle fejl lagret. Opdatering må derfor ikke sættes igang, med mindre der er nul-fejl. Ellers kommer de jo gang-på-gang til at så i denne situation. Selv næsten nye biler hår åbenbart fejl... kan jeg forstå.
Tror lige jeg skal læse med i din anden tråd om bilen (nå, det var kun billeder) - den kunne godt være min første el-bil... engang når ladning bliver mere udbredt.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- tuxx
- Medlem
- Indlæg: 689
- Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Pisseflot bil!
Jeg havde fjernet alt på bagsmækken. Helt ren røv = go go go!
Jeg havde fjernet alt på bagsmækken. Helt ren røv = go go go!
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium
2017 KIA Rio 1.2 Premium
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4616 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Jamen... jeg har kun godt at sige om den. Vi er monsterglade for den!
Vi var GODT klar over at den var bagud på software i forhold til Tesla, da vi skrev under. Og lidt på energieffektivitet, og også på ladenetværk.
Men sw er til for at blive opdateret og følge med tiden, så satsningen var at det kom der langsomt styr på. Og fordelen på ladenetværket havde jeg også tiltro til nok skulle udjævnes over tid.
Til gengæld var materialer .. samlekvalitet/finish .. "door closing sound" .. oplevelsen i kabinen .. betjening med "rigtige" knapper på rattet .. rummelighed .. og den slags traditionelle dyder .. af en gedigen standard som jeg ikke kunne se bort fra.
Standard musikanlægget spiller også rigtig godt Faktisk bedre end Dynaudio i vores Golf, synes jeg....
Og så var det en VAG, så jeg kunne blive i det community hvor jeg føler mig bedst bakket op på forskellige måder.
Hvis din vej kommer forbi Taulov, og du har en time til overs, så er du mere end velkommen til at kigge ind til en Faxe Kondi og en dæksparkning+prøvetur.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 1111
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 499 times
- Been thanked: 243 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Ja, det er træls at det glipper med opdatering, men at det er foregået på den måde på værkstedet er nok mere reglen end undtagelsen.
Desværre kan man sige, men somme tider er det som om, man har følelsen at deres motto er, vi sælger biler nok og interessen i eftermarkedet er ikke så stor..
Håber det bedste og du får den retur inden weekend
Desværre kan man sige, men somme tider er det som om, man har følelsen at deres motto er, vi sælger biler nok og interessen i eftermarkedet er ikke så stor..
Håber det bedste og du får den retur inden weekend
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4616 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Nyt SOS-modul blev monteret i dag, og derefter kørte opdateringen igennem.
Elsa blev afhentet og efterflg "genforbundet med omverdenen" uden problemer. Det gik igennem i 1. forsøg.
Nu forestår så et lille stykke arbejde med indstillinger og brugerprofiler.
Elsa blev afhentet og efterflg "genforbundet med omverdenen" uden problemer. Det gik igennem i 1. forsøg.
Nu forestår så et lille stykke arbejde med indstillinger og brugerprofiler.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4616 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"
Lavede min egen batteritest på Elsa, på samme måde som jeg lige har gjort på lillesøster Elli - viewtopic.php?p=1862120#p1862120
Kørte Elsa flad, dvs ned til jeg havde 1% SoC tilbage i instrumentet. Derefter aflæsning før opladning:
1) SoC = 6,0%
2) Totalt tilført kWh = 3150,287
Derefter opladning til 100% og ny aflæsning:
1) SoC = 96,0%
2) Totalt tilført kWh = 3221,365
Totalt er der tilført (3221,365 - 3150,287) = 71,078 kWh.
Disse kWh gav mig (96,0 - 6,0) = 90,0% SoC.
Hvis 71,078 kWh svarer til 90,0% SoC, så vil der altså skulle (71,078 / 0,90) == 78,98 kWh til for at fylde batteriet, såfremt jeg kunne køre det helt ned på 0 og fylde det helt op til 100.
Batteriets bruttokapacitet er fra fødslen 82,0 kWh.
Denne kapacitet er altså i dag blevet til 78,98 kWh.
Med andre ord kommer jeg frem til at Elsa's SoH er (78,98 / 82,0) == 96,3%.
I forhold til sammenligning med Aviloo lå min beregning 2 procentpoint lavere på Golf'en.
Hvis man antager det samme gælder på Elsa, så ville en Aviloo test altså sige 98%.
Bilen er godt 8 mdr gammel og har kørt 14.200km.
Et andet takeaway fra testen: Enyaq'en opererer altså med en buffer på 5% i bunden og 4% i toppen.
Kørte Elsa flad, dvs ned til jeg havde 1% SoC tilbage i instrumentet. Derefter aflæsning før opladning:
1) SoC = 6,0%
2) Totalt tilført kWh = 3150,287
Derefter opladning til 100% og ny aflæsning:
1) SoC = 96,0%
2) Totalt tilført kWh = 3221,365
Totalt er der tilført (3221,365 - 3150,287) = 71,078 kWh.
Disse kWh gav mig (96,0 - 6,0) = 90,0% SoC.
Hvis 71,078 kWh svarer til 90,0% SoC, så vil der altså skulle (71,078 / 0,90) == 78,98 kWh til for at fylde batteriet, såfremt jeg kunne køre det helt ned på 0 og fylde det helt op til 100.
Batteriets bruttokapacitet er fra fødslen 82,0 kWh.
Denne kapacitet er altså i dag blevet til 78,98 kWh.
Med andre ord kommer jeg frem til at Elsa's SoH er (78,98 / 82,0) == 96,3%.
I forhold til sammenligning med Aviloo lå min beregning 2 procentpoint lavere på Golf'en.
Hvis man antager det samme gælder på Elsa, så ville en Aviloo test altså sige 98%.
Bilen er godt 8 mdr gammel og har kørt 14.200km.
Et andet takeaway fra testen: Enyaq'en opererer altså med en buffer på 5% i bunden og 4% i toppen.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2796
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 516 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"
Alligevel trist, hvis batteriet i din 2022 model allerede er tre år gammelt
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4616 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"
Uuupss.... tak for heads up!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 681
- Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg - DK
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 114 times
Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"
Er det mig der er forvirret eller har du også bestilt en aviloo test til Elsa?
Eller har du "kun" bekostet en test på Ellie!?
Eller har du "kun" bekostet en test på Ellie!?