Har lige skiftet til sommerhjul, og det er 358mm skiverne der sidder på Elsa.
Så måske 330mm er til 50/60 .... whatever.
Dvs 5 klik for 2 ny skiver .... Og så skal man selv kunne montere dem, eller lægge montering oveni.
Har lige skiftet til sommerhjul, og det er 358mm skiverne der sidder på Elsa.
Hmm.... i forhold til dette ;
Min erfaring fra (for mange) besøg hos BMW's ditto til det her, er at jeg får en 0 faktura HVER gang
Yup ... viewtopic.php?p=1876325#p1876325
Det kunne man med den tidligere software version 2.3....
Det har Audi (VAG) også, men der er for stor forskel på mig og fruen til at det reelt kan bruges i den henseende. Det er lækkert nok, når man selv skal ud af bilen.
Jojo... det laver Elsa også. Det hedder Komfortindstigning / Easy Entry.
Så er det en noget fesen udgave ift Tesla mig bekendt er der ingen grænse for hvor langt tilbage sædet kan komme ved let indstigning i Teslaen (udover dens normale grænser selvfølgelig).HansH skrev:Jojo... det laver Elsa også. Det hedder Komfortindstigning / Easy Entry.
Men som Thomas helt rigtigt skriver - det drejer sig kun om lige at køre sædet 1-2cm tilbage. Så det løser ikke skiftet fra kort til lang fører-problemet.
Men .. koder du selv ind pr. bruger, hvilken position sædet skal stå i ved indstigning ?
Ja du koder det pr bruger.HansH skrev:Men .. koder du selv ind pr. bruger, hvilken position sædet skal stå i ved indstigning ?
Dvs hvis du f.eks. har en kort fru ff ... kunne du så kode den til at sædet skulle køres helt tilbage til bagstop når hun låser op, og når hun så har sat sig ind og lukket døren, så kører den sædet frem til hendes kørestilling .... eller hvordan ?
På VAG justerer den som sagt bare fast 1-2cm relativt til aktuel position.
Det er en lidt pudsig måde VAG har valgt at gøre det på kan jeg godt hørePassatg 3c skrev:Det har Audi (VAG) også, men der er for stor forskel på mig og fruen til at det reelt kan bruges i den henseende. Det er lækkert nok, når man selv skal ud af bilen.
Tjek! Det lyder smart - at man koder en fix udstigningsposition pr. bruger.Kevinff skrev: ↑24. apr 2023, 09:09Det fungerer sådan at konen og jeg indstiller hver vores bruger med kørestilling og udstigning stilling af sædet. Dvs når feks konen har parkeret og tager selen af så kører sædet tilbage (eller frem) til den position hun har sat som udstignings position (inkl ryglæn osv) og sædet forbliver sådan indtil jeg eller konen sætter os i førersædet og træder på bremsen (dvs bilen starter) hvor bilen så selv finder ud af om det er mig eller konen der kører og indstiller så sædet til den persons køreposition.
Håbløst koncept Så før 3.0 virkede det som i "gamle" dage... at den der låste bilen op, blev sædet indstillet det. Håber Skoda laver den option at kode nøgler til sæderne igen. Så default er det profilbaseret, som option kan man så tilvælge nøgler. Burde jo være en smal sag, i og med det har virket tidligere.HansH skrev: ↑24. apr 2023, 07:55Det kunne man med den tidligere software version 2.3....
Men den mulighed fjernede de, og lagde styring af sædeindstilling over i brugerprofilen, da vi fik opdateringen til 3.0.
Dvs fra og med 3.0 er nøglerne fuldstændig "brugerneutrale" ... det gør ingen forskel hvilken man låser op med. Dine personlige settings overtages først når du sidder i bilen og har tænding på, og enten bekræfter sidst valgte brugerprofil, eller vælger en anden.
Yes. Eller bare at kunne knytte nøglen til brugerprofilen .... men same same som du foreslår.KMDTHY skrev: ↑24. apr 2023, 09:27Håbløst koncept Så før 3.0 virkede det som i "gamle" dage... at den der låste bilen op, blev sædet indstillet det. Håber Skoda laver den option at kode nøgler til sæderne igen. Så default er det profilbaseret, som option kan man så tilvælge nøgler. Burde jo være en smal sag, i og med det har virket tidligere.HansH skrev: ↑24. apr 2023, 07:55Det kunne man med den tidligere software version 2.3....
Men den mulighed fjernede de, og lagde styring af sædeindstilling over i brugerprofilen, da vi fik opdateringen til 3.0.
Dvs fra og med 3.0 er nøglerne fuldstændig "brugerneutrale" ... det gør ingen forskel hvilken man låser op med. Dine personlige settings overtages først når du sidder i bilen og har tænding på, og enten bekræfter sidst valgte brugerprofil, eller vælger en anden.
Uden at deraile tråden alt for meget så mener jeg helt oprigtigt at det er tydeligt at se at det er “nørder” der laver tesla - på godt og ondt.HansH skrev:Tjek! Det lyder smart - at man koder en fix udstigningsposition pr. bruger.Kevinff skrev: ↑24. apr 2023, 09:09Det fungerer sådan at konen og jeg indstiller hver vores bruger med kørestilling og udstigning stilling af sædet. Dvs når feks konen har parkeret og tager selen af så kører sædet tilbage (eller frem) til den position hun har sat som udstignings position (inkl ryglæn osv) og sædet forbliver sådan indtil jeg eller konen sætter os i førersædet og træder på bremsen (dvs bilen starter) hvor bilen så selv finder ud af om det er mig eller konen der kører og indstiller så sædet til den persons køreposition.
Her synes jeg man må sige at Tesla har fintænkt tingene lidt bedre end VAG ..
Det er vel det samme i din Born?
Jeg har manuelle sæder
Yes.
Nemlig. Faktisk alt for fedt(et) ...
... virker linket i indlægget ikke?Var det på eBay det blev købt?