Ved ikke om man skal være særligt uheldig for at opleve fuld-gas fantombremsning? Jeg er ved at have passeret 100k km i TM3 og har aldrig oplevet en reel "bremsning". Har (sjældent) oplevet fantom-reduktion af hastighed, hvor den sænker farten lidt, formentlig pga. "usikkerhed" overfor situationen. Men det har altid kun været med regenering og det reelle fald i hastighed har været beskedent.
Det kan selvfølgelig føles voldsomt, særligt fordi man ikke forventer det og dramaet føles nok derfor voldsommere end det nødvendigvis er. Måske bare mig der er (for) overbærende, men jeg har ikke oplevet det som et stort problem (men unødvendige/uventede ændringer i retning/fart er selvfølgelig altid et problem i et eller andet omfang9
.
Sikkert også fordi jeg ikke har en forventning om at autopiloten kan klare alle situationer og måske er jeg også heldig med de veje jeg normalt færdes på? Men har nu heller ikke oplevet større ballade, når man har været på langfart/i udlandet.
I øvrigt har jeg stadig til gode at opleve en bil, hvor assistentsystemerne altid opfører sig optimalt
.
Men der er måske forbedringer på vej? Det bliver spændende bliver at se, hvordan den opdaterede TM3, der lander om et par uger, kommer til at opføre sig. Den er opgraderet med nyere hardware, bla. kameraer med højere opløsning, så der er måske håb om mere disciplineret opførsel
....