Okay.
Da Torben skrev "BMWen" ... altså i bestemt form ... opfattede jeg det faktisk sådan, at det var hans egen han omtalte.
Altså en iX3.
Men det er noteret, tak for præcisering
Okay.
Jeg tænkte det samme.
På nogen biler kan det ellers så bruger man bare den brik eller kort man får tilsendt.Nicklossi skrev:Hvis nu man køber et SuC (eller et hvilken som helst andet) ladeabonnement, bliver det så koblet op på bilen? Kan laderen aflæse hvilken bil det er, så man ikke kan dele et abonnement?
Det gælder også for andre BMW’erHansH skrev: ↑10. feb 2024, 18:28Okay.
Da Torben skrev "BMWen" ... altså i bestemt form ... opfattede jeg det faktisk sådan, at det var hans egen han omtalte.
Altså en iX3.
Men det er noteret, tak for præcisering
Enig. Det lyder som noget man kun ret perifert ville få problemer med ...
Brækker mig dog over visse BMW ejers kommentarer: “Kunderne, der har henvendt sig til Bilbasen, skriver enstemmigt, at reduktionen opleves som som en ‘alvorlig mangel’ og et begrænsende handicap, når man skal køre langt. Reduktionen i ladehastighed forlænger hvert et ladestop og dermed den samlede ferietur med flere timer. Som en læseren Henrik skriver, er “lynladning hele forudsætningen for, at en elbil er brugbar som langtursbil“
Det er en vej inkl en lille omvej omkring Volvo i Flensborg for at aflevere den anden bil til det årlige service.Nicklossi skrev:EsbenJ skrev: ↑9. feb 2024, 15:19Vi skal i Tropical Island senere på måneden. Det bliver fra Varde i Polestar, og Tesla superchargere hele vejen. 711 km. Det er det længste på en dag indtil videre.
Er spændt på hvor god Google Maps er til at planlægge det.
Jeg vil prøve at holde jer opdateret.
Sent from my iPhone using Tapatalk
711 km må da være både ud og hjem, og I tager vel ikke sådan en tur for at være i badeland én dag?
Kommer nok an på?HenrikH skrev: ↑13. feb 2024, 16:44Brækker mig dog over visse BMW ejers kommentarer: “Kunderne, der har henvendt sig til Bilbasen, skriver enstemmigt, at reduktionen opleves som som en ‘alvorlig mangel’ og et begrænsende handicap, når man skal køre langt. Reduktionen i ladehastighed forlænger hvert et ladestop og dermed den samlede ferietur med flere timer. Som en læseren Henrik skriver, er “lynladning hele forudsætningen for, at en elbil er brugbar som langtursbil“
Alvorlig mangel….. 1-2 ture om året hvis de lader mange gange på relativ få timer (= fuld skrue på motorvejen)…
Lugter så meget at de går efter noget erstatning
Undgå dog deres hotel i Bad Wildungen. Hold kæft noget gammelt lort. Men området var ret lækkert.stadil skrev:Update # 4( Ps kan anbefale Hotel Maritim til de. Som ønsker et stop mår turen går sydover)
Jeg tror, at det der mentes var, at en ting er prisen. Noget andet er, at der samtidigt skal bruges noooget længere tid på at lade op.stadil skrev:Med andre ord har jeg valgt “at brænde” kr 500 ved at køre 140+ frem for 110-115 igen hele Tyskland .
Arh, det giver mening.EsbenJ skrev: ↑13. feb 2024, 19:44Det er en vej inkl en lille omvej omkring Volvo i Flensborg for at aflevere den anden bil til det årlige service.Nicklossi skrev:EsbenJ skrev: ↑9. feb 2024, 15:19Vi skal i Tropical Island senere på måneden. Det bliver fra Varde i Polestar, og Tesla superchargere hele vejen. 711 km. Det er det længste på en dag indtil videre.
Er spændt på hvor god Google Maps er til at planlægge det.
Jeg vil prøve at holde jer opdateret.
Sent from my iPhone using Tapatalk
711 km må da være både ud og hjem, og I tager vel ikke sådan en tur for at være i badeland én dag?
Vi ankommer lørdag eftermiddag og triller derfra tirsdag morgen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2.75kr. er det i Tyskland?
Mon ikke bare han har meldt sig til uden at betale, er det 99,- om mdr? Så koster det jo lidt mere
Selvfølgelig...glemte lige at som tesla ejer skal jeg jo ikke tilmelde mig.heinejepsen skrev: ↑14. feb 2024, 18:50Mon ikke bare han har meldt sig til uden at betale, er det 99,- om mdr? Så koster det jo lidt mere
Hvis man kører rundt dagligt som sælger (som jeg kender en del der gør), så er det no go at have begrænsninger på ladning. Tænk at skulle holde på en lynlader og lade med 50 kwHenrikH skrev: ↑13. feb 2024, 16:44Brækker mig dog over visse BMW ejers kommentarer: “Kunderne, der har henvendt sig til Bilbasen, skriver enstemmigt, at reduktionen opleves som som en ‘alvorlig mangel’ og et begrænsende handicap, når man skal køre langt. Reduktionen i ladehastighed forlænger hvert et ladestop og dermed den samlede ferietur med flere timer. Som en læseren Henrik skriver, er “lynladning hele forudsætningen for, at en elbil er brugbar som langtursbil“
Alvorlig mangel….. 1-2 ture om året hvis de lader mange gange på relativ få timer (= fuld skrue på motorvejen)…
Lugter så meget at de går efter noget erstatning
Tvivler på, at selv den mest kørende sælger rammer den begrænsning i fx BMW i5.
Jeg har betalt de 99.koden skrev: ↑14. feb 2024, 19:27Selvfølgelig...glemte lige at som tesla ejer skal jeg jo ikke tilmelde mig.heinejepsen skrev: ↑14. feb 2024, 18:50Mon ikke bare han har meldt sig til uden at betale, er det 99,- om mdr? Så koster det jo lidt mere
jo det er det, kan godt se at prisen lige er steget lidt, det koster 3,05 lige nu i primetime. Det har næsten lige været mellem 2,10 og 2,50 mener jeg det var.EsbenJ skrev: ↑15. feb 2024, 06:42Jeg har betalt de 99.koden skrev: ↑14. feb 2024, 19:27Selvfølgelig...glemte lige at som tesla ejer skal jeg jo ikke tilmelde mig.heinejepsen skrev: ↑14. feb 2024, 18:50Mon ikke bare han har meldt sig til uden at betale, er det 99,- om mdr? Så koster det jo lidt mere
Det var i Kliplev/DK
Jeg synes det var billigt, men det er det måske ikke?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ramte Fredericia med 0% igår, det var spot-on, begynder det at knibe er det bare at sætte farten ned til 90 de sidste 10 minEsbenJ skrev:Vi har holdt 3 ladepauser i alt. Den 3. kunne være undgået hvis jeg ville betale overpris på at lade her i Tropical Island. Det vil jeg ikke, så et stop ved Tesla fabrikken i 5 min så vi har nok til at komme retur dertil på tirsdag.
Vi er ankommet med 43% strøm, så 44 kW forbrugt ud over de ladede.
Har ladet: 60+36+8=104kWh. Det har kostet 24,60+15,84+3,12=43,56€ ca 3,15kr/kWh plus de 99kr for en måned(Plus det til Clever)
Jeg er ikke afskrækket af antallet af pauser. Andet stop kunne måske være strukket til næste supercharger, men konen havde ikke mod på at ankomme med 3% - vi ville så også kunne have undgået det sidste ladestop.
Det virker i øvrigt som om Google maps foretrækker lange ladestop frem for hurtigst ankomst. Abetterrouteplanner ville i hvertfald have løst opgaven anderledes.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fastned er det mest udbredte langs motorvejene i Holland, det er måske værd at kigge ind i - de ligger ved stort set alle tankstationer langs motorvejene.
Man er nødt til at have et mindset der spørger sig selv: Vil du helst græde de 2-3 dage om året du er på langtur eller de resterende 362 dage?