Lyder helt skævt. Et forholdvist lille batteri som dette burde vel koste under 100k?
Undrer mig i øvrigt over at det samme partnr. optræder 3 gange? 2 x 90k og 1x 29k?
Lyder helt skævt. Et forholdvist lille batteri som dette burde vel koste under 100k?
Han postede tilbudet i forbindelse med at han havde fået lavet en Aviloo test, som siger 87% SoH aktuelt.
Den er god nok mht listeprisen på et komplet højvoltbatteri. Se herunder.
Deres tilbud kan vel ikke finde ud af at skrive så vanvittige tal på en linie
Det må jo næsten være noget i den retning ..... at en materialelinje ikke kan have et 6-cifret beløb.
Grotesk.
Ja enten er de nogle røvhuller, der røvrender folk når batteriet dør.
Jeg tror mest på det første
Det står til 28.000 $ her, så det er nok ikke helt skævt. Men under det er delt op på 3 linjer, som om en linje har en max pris på 90k.
Har du læst indlæggene lidt længere oppe..... ?
Neeeeej, for den kan stadig ikke køre 1000km med 1500kg Knaus på krogen eller tankes på 5 minutter. Som alle ved, er det jo en tvingende nødvendighedTarget skrev: ↑8. jan 2024, 12:33Volkswagens nye solid state-batteri viser imponerende holdbarhed. Kører 500.000 km med tab i kapacitet på kun 5 procent.
https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede ... oldbarhed/
Så begynder det da at ligne noget.
Aah øv altså... Det havde jeg selvfølgelig glemt...GaSelle skrev: ↑8. jan 2024, 13:38Neeeeej, for den kan stadig ikke køre 1000km med 1500kg Knaus på krogen eller tankes på 5 minutter. Som alle ved, er det jo en tvingende nødvendighedTarget skrev: ↑8. jan 2024, 12:33Volkswagens nye solid state-batteri viser imponerende holdbarhed. Kører 500.000 km med tab i kapacitet på kun 5 procent.
https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede ... oldbarhed/
Så begynder det da at ligne noget.
Bliver spændende hvornår det kan skaleres op og blive klar til masseproduktionTarget skrev: ↑8. jan 2024, 12:33Volkswagens nye solid state-batteri viser imponerende holdbarhed. Kører 500.000 km med tab i kapacitet på kun 5 procent.
https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede ... oldbarhed/
Så begynder det da at ligne noget.
Ja det er det helt store spørgsmål.HenrikH skrev: ↑8. jan 2024, 17:41Bliver spændende hvornår det kan skaleres op og blive klar til masseproduktionTarget skrev: ↑8. jan 2024, 12:33Volkswagens nye solid state-batteri viser imponerende holdbarhed. Kører 500.000 km med tab i kapacitet på kun 5 procent.
https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede ... oldbarhed/
Så begynder det da at ligne noget.
Prisen kommer helt sikkert til at falde, spørgsmålet er bare hvor meget. Bilerne med den nuværende batteriteknologi vil ikke blive ubrugelige over-night. Der vil helt sikkert være et (brugt)marked for velholdte elbiler fremover. Dem der ikke ønsker at bruge en "formue" på en ny bil, vil f. eks. om få år kunne få en brugt model Y til en ganske rimelig pris, da udbuddet må forventes at blive stort.GranTurismo skrev: ↑28. feb 2024, 00:14Der må da komme nogle voldsomt store fald i brugtpriserne på de nuværende elbiler, når de nye batterier kommer på gaden
Ifht. LFP batterierne som falder i pris tror jeg ikke det vil gøre det store. Rigtig mange producenter har problemer med at tjene penge på deres elbiler - Hvis batteriprisen falder drastisk kunne man forestille sig at det bliver udnyttet til at få en bedre avance. Til gengæld kunne det jo som nævnt bane vejen for billigere elbiler.GranTurismo skrev: ↑28. feb 2024, 00:14Der må da komme nogle voldsomt store fald i brugtpriserne på de nuværende elbiler, når de nye batterier kommer på gaden... udover de store fald i priser på eksempelvis Tesla, der allerede har været grundet prisfald på en ny.
Men det kommer jo nok også til, at give lavere brugtpriser på diesel og benzinbiler m.v.
Ved ikke hvor stor stil, men Geely, MG, BYD bruger det også og mener også Ford Mustang bruger det i mindste modeller.Sace skrev: ↑28. feb 2024, 16:53Ifht. LFP batterierne som falder i pris tror jeg ikke det vil gøre det store. Rigtig mange producenter har problemer med at tjene penge på deres elbiler - Hvis batteriprisen falder drastisk kunne man forestille sig at det bliver udnyttet til at få en bedre avance. Til gengæld kunne det jo som nævnt bane vejen for billigere elbiler.GranTurismo skrev: ↑28. feb 2024, 00:14Der må da komme nogle voldsomt store fald i brugtpriserne på de nuværende elbiler, når de nye batterier kommer på gaden... udover de store fald i priser på eksempelvis Tesla, der allerede har været grundet prisfald på en ny.
Men det kommer jo nok også til, at give lavere brugtpriser på diesel og benzinbiler m.v.
Men men. Ud over Tesla og Volvo, hvem bruger så LFP pakker i stor stil?
XPeng ligesåHenrikH skrev: ↑28. feb 2024, 17:17Ved ikke hvor stor stil, men Geely, MG, BYD bruger det også og mener også Ford Mustang bruger det i mindste modeller.Sace skrev: ↑28. feb 2024, 16:53Ifht. LFP batterierne som falder i pris tror jeg ikke det vil gøre det store. Rigtig mange producenter har problemer med at tjene penge på deres elbiler - Hvis batteriprisen falder drastisk kunne man forestille sig at det bliver udnyttet til at få en bedre avance. Til gengæld kunne det jo som nævnt bane vejen for billigere elbiler.GranTurismo skrev: ↑28. feb 2024, 00:14Der må da komme nogle voldsomt store fald i brugtpriserne på de nuværende elbiler, når de nye batterier kommer på gaden... udover de store fald i priser på eksempelvis Tesla, der allerede har været grundet prisfald på en ny.
Men det kommer jo nok også til, at give lavere brugtpriser på diesel og benzinbiler m.v.
Men men. Ud over Tesla og Volvo, hvem bruger så LFP pakker i stor stil?
Så gælder det nok også NIO. Xpeng og NIO samarbejder om batteriskiftestationer.
Ikke nødvendigvis. Hvis de sidste par år har vist noget, så er det at der er kæmpe forskel på at lave en prototype og så rent faktisk kunne producere i stor skala. Så selv hvis solid state batterier kom næste år, så vil de formodentlig tage en del år om at udskifte alle modellerne til at bruge den type.GranTurismo skrev: ↑28. feb 2024, 00:14Der må da komme nogle voldsomt store fald i brugtpriserne på de nuværende elbiler, når de nye batterier kommer på gaden... udover de store fald i priser på eksempelvis Tesla, der allerede har været grundet prisfald på en ny.
Men det kommer jo nok også til, at give lavere brugtpriser på diesel og benzinbiler m.v.
Batteri bank hjem til på 60 kWh for 30.000,-
Præcis, det er ikke noget der lige sker om hverken et halvt eller et helt år, selvom man længe har snakket om solid state batterier.
Jeg tror desværre kun vi har set toppen af isbjerget. Dem som indtil videre har fået det hårdeste smæk, er nok dem der købte lige inden Tesla startede med at sænke nypriserne.martinta skrev: ↑1. mar 2024, 11:53Ikke nødvendigvis. Hvis de sidste par år har vist noget, så er det at der er kæmpe forskel på at lave en prototype og så rent faktisk kunne producere i stor skala. Så selv hvis solid state batterier kom næste år, så vil de formodentlig tage en del år om at udskifte alle modellerne til at bruge den type.GranTurismo skrev: ↑28. feb 2024, 00:14Der må da komme nogle voldsomt store fald i brugtpriserne på de nuværende elbiler, når de nye batterier kommer på gaden... udover de store fald i priser på eksempelvis Tesla, der allerede har været grundet prisfald på en ny.
Men det kommer jo nok også til, at give lavere brugtpriser på diesel og benzinbiler m.v.
Brugtpriserne vil helt klart falde, men hvis indfasningen sker over xx antal år, så er det ikke sikkert det bliver mærket mere end generel afskrivning.
Dertil, så er afskrivningen på elbiler (og Diesel) jo allerede helt vanvittig, så det kan næsten ikke blive værre (Hilsen en der har hhv en el og Diesel bil der (hvis de skulle sælges jf. forhandler) har tabt. hhv. 200.000,- og 140.000,- på hhv. 2½ år og 1 år)