Aner ikke hvad type det er. Det er bare mærkeligt der er så lang leveringstid.
DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ah, ikke hvis det er en DQ200.Passatg 3c skrev: ↑25. jan 2018, 11:36Bliver det så med DSG?Bjerregaard skrev:Samme her. Dog først i uge 15-17 da de ikke har den på lager inden. Der må være efterspørgsel på den
De har dog lovet mig en fabriksny bil (pga. FDM) hvis ikke dette afhjælper fejlen 4. Gang.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er vel fordi VAG så regner med at nogle af de ramte biler, falder uden for garanti
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Haha måske, der føler jeg det er godt givet ud at jeg har tegnet 3 års ekstra garanti. Så har 3 år mere at løbe på, da bilen lige er blevet 2 år.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
lige lidt info vedr. TVS har nu haft det i 3 mdr. og det spiller stadig 100%. også når den er kold. Er stadig lidt uforstående for alle jer der sabler DQ200 for jeg er helt klart af den overbevisning at det ikke er gearkassen/koblingerne der er problemet. Det er Softwaren som Vw benytter, der ikke er optimal, de for tidlige gearskift vil stadig ødelægge koblinger/lejer uanset hvor mange gange de bliver skiftet. Så tag imod Watchers tilbud på 1500,- eller TVS til 2800,- og få den software skiftet. (også selvom der er garanti på bilen)At blive ved at pege i øst og vest om det er det ene ell. det andet der er galt hjælper jo ingenting.
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Om det er gearkassen eller styringen er ligegyldig..... hvis man har standard løsning fra VAG så er det noget skrammelaknedude skrev:lige lidt info vedr. TVS har nu haft det i 3 mdr. og det spiller stadig 100%. også når den er kold. Er stadig lidt uforstående for alle jer der sabler DQ200 for jeg er helt klart af den overbevisning at det ikke er gearkassen/koblingerne der er problemet. Det er Softwaren som Vw benytter, der ikke er optimal, de for tidlige gearskift vil stadig ødelægge koblinger/lejer uanset hvor mange gange de bliver skiftet. Så tag imod Watchers tilbud på 1500,- eller TVS til 2800,- og få den software skiftet. (også selvom der er garanti på bilen)At blive ved at pege i øst og vest om det er det ene ell. det andet der er galt hjælper jo ingenting.
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Bakker VW helt ud af deres garanti hvis man vælger TVS software? Nogen der ved noget om det? Kan de ikke sige at de ikke dækker noget som helst på bilen hvis man laver en “konstruktiv” ændring?
- kws
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2885
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 72 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er vel bare at resette flash counteren når filen ryger i bilen. Så bør de ikke kunne se det.Bjerregaard skrev:Bakker VW helt ud af deres garanti hvis man vælger TVS software? Nogen der ved noget om det? Kan de ikke sige at de ikke dækker noget som helst på bilen hvis man laver en “konstruktiv” ændring?
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 -
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1824
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 301 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det kan ikke forventes at folk skal ud og lede efter en forhandler af custom software for at få sin bil til at køre normalt og derudover bryde garantien samt risikere at gearkassen slides hårdere pga. dette. Det er kun for teknik-freaks / bilnørder som os, og det ændrer ikke på usikkerhed vedrørende holdbarhed og garanti. Not ok!aknedude skrev: ↑25. jan 2018, 20:02lige lidt info vedr. TVS har nu haft det i 3 mdr. og det spiller stadig 100%. også når den er kold. Er stadig lidt uforstående for alle jer der sabler DQ200 for jeg er helt klart af den overbevisning at det ikke er gearkassen/koblingerne der er problemet. Det er Softwaren som Vw benytter, der ikke er optimal, de for tidlige gearskift vil stadig ødelægge koblinger/lejer uanset hvor mange gange de bliver skiftet. Så tag imod Watchers tilbud på 1500,- eller TVS til 2800,- og få den software skiftet. (også selvom der er garanti på bilen)At blive ved at pege i øst og vest om det er det ene ell. det andet der er galt hjælper jo ingenting.
Men dejligt for jer der lever lykkeligt med TVS softwaren helt sikkert.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Men det giver ingen mening at leve med noget der ikke fungere, når man for små midler kan løse det. Folk Chiptuner deres biler i et væk, Noget som virkelig slider extra på bilen, men at få noget software der forlænger gearkassens levetid..... Uuuuha nej det er for teknisk. Mange bruger vanvittig meget tid på at rende spidsrod hos VW uden at få nogen form for hjælp, Hjælp jer selv, og ja det kan fjernes så vw ikke kan se det. tvivler dog på de nogensinde opdager det. Måske watcher kan lave et testpanel, så skeptikere kan få lov at "prøve" softwaren Og mærke hvor stor foreskellen er.claussor skrev: ↑25. jan 2018, 22:32Det kan ikke forventes at folk skal ud og lede efter en forhandler af custom software for at få sin bil til at køre normalt og derudover bryde garantien samt risikere at gearkassen slides hårdere pga. dette. Det er kun for teknik-freaks / bilnørder som os, og det ændrer ikke på usikkerhed vedrørende holdbarhed og garanti. Not ok!aknedude skrev: ↑25. jan 2018, 20:02lige lidt info vedr. TVS har nu haft det i 3 mdr. og det spiller stadig 100%. også når den er kold. Er stadig lidt uforstående for alle jer der sabler DQ200 for jeg er helt klart af den overbevisning at det ikke er gearkassen/koblingerne der er problemet. Det er Softwaren som Vw benytter, der ikke er optimal, de for tidlige gearskift vil stadig ødelægge koblinger/lejer uanset hvor mange gange de bliver skiftet. Så tag imod Watchers tilbud på 1500,- eller TVS til 2800,- og få den software skiftet. (også selvom der er garanti på bilen)At blive ved at pege i øst og vest om det er det ene ell. det andet der er galt hjælper jo ingenting.
Men dejligt for jer der lever lykkeligt med TVS softwaren helt sikkert.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jamen du behøver jo ikke fortælle dem det, det kan fjernes igen, hvis du ikke er tilfreds. Win win...Bjerregaard skrev: ↑25. jan 2018, 21:48Bakker VW helt ud af deres garanti hvis man vælger TVS software? Nogen der ved noget om det? Kan de ikke sige at de ikke dækker noget som helst på bilen hvis man laver en “konstruktiv” ændring?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
men det kan fixes, for samme pris som et nyt fordæk. Og det er jo netop IKKE ligegyldigt om det er hard/software, der er en mulighed for at løse problemet, hvofor så ikke løse det.madsobh skrev: ↑25. jan 2018, 20:57Om det er gearkassen eller styringen er ligegyldig..... hvis man har standard løsning fra VAG så er det noget skrammelaknedude skrev:lige lidt info vedr. TVS har nu haft det i 3 mdr. og det spiller stadig 100%. også når den er kold. Er stadig lidt uforstående for alle jer der sabler DQ200 for jeg er helt klart af den overbevisning at det ikke er gearkassen/koblingerne der er problemet. Det er Softwaren som Vw benytter, der ikke er optimal, de for tidlige gearskift vil stadig ødelægge koblinger/lejer uanset hvor mange gange de bliver skiftet. Så tag imod Watchers tilbud på 1500,- eller TVS til 2800,- og få den software skiftet. (også selvom der er garanti på bilen)At blive ved at pege i øst og vest om det er det ene ell. det andet der er galt hjælper jo ingenting.
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1824
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 301 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.
At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.
At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
claussor skrev: ↑26. jan 2018, 07:42Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.
At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.
Præcis! Det er der jeg vil hen. De skal altså have lov at bøde for det. Det kan ikke passe at man selv som køber skal ud og købe anden software for at få sin bil til at virke som den skal. Det er urimeligt, derfor er jeg villig til at gå hele vejen. Det er en sej kamp, meget sej endda! Jeg vil bare have de skal tage den bil tilbage, og jeg får mulighed for at købe noget andet. De skal også indrømme det er noget klamp, deres DQ200!
Det er ikke fair at dem som køber ny bil i dag med DQ200 ikke bliver gjort opmærksom på problemet. Derfra er det jo så op til køber om man er villig til at tage chancen.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 11009
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 705 times
- Been thanked: 1998 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
1. Der er dælemig langt til Hjallerup eller KBH for at få noget ny software lagt i.
2. Min bil er godkendt til nye koblinger, derfor ville det være tåbeligt at få lagt custom software i nu.
3. HVIS jeg beholder bilen, og den fejler igen med de nye koblinger, så vil jeg overveje det kraftigt.
Lige pt. overvejer vi ret kraftigt at sælge bilen og købe noget helt vanvittigt (på den dårlige måde), da garantien udløber inden så længe.
2. Min bil er godkendt til nye koblinger, derfor ville det være tåbeligt at få lagt custom software i nu.
3. HVIS jeg beholder bilen, og den fejler igen med de nye koblinger, så vil jeg overveje det kraftigt.
Lige pt. overvejer vi ret kraftigt at sælge bilen og købe noget helt vanvittigt (på den dårlige måde), da garantien udløber inden så længe.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jamen der er jo faktisk bevist at det er softwaren der er problemet, så at blive ved med at fastholde at det er hele gearkassen giver ikke rigtig mening. TVS er som sådan ikke en lappeløsning, Softwaren bilen er født med Smadrer bilen, TVS gør at bilen IKKE bliver smadret. De er måden den org. software virker på der er hele problemet. Jo før gearkassen får en anden software, jo længere holder den. Den med garantien kan jeg ikke rigtig forstå, hellere have en bil der virker, end at have en der bare går mere og mere i stykker. Havde jeg vidst hvad jeg ved idag, havde jeg kørt direkte til Danskbilservice i samme sekund jeg modtog bilen. Og det råd vil jeg give til alle det køber en bil med dsg uanset hvilken model.claussor skrev: ↑26. jan 2018, 07:42Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.
At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Bare for sjov kunne du jo prøve at høre Watcher (cartrends)GaSelle skrev: ↑26. jan 2018, 08:051. Der er dælemig langt til Hjallerup eller KBH for at få noget ny software lagt i.
2. Min bil er godkendt til nye koblinger, derfor ville det være tåbeligt at få lagt custom software i nu.
3. HVIS jeg beholder bilen, og den fejler igen med de nye koblinger, så vil jeg overveje det kraftigt.
Lige pt. overvejer vi ret kraftigt at sælge bilen og købe noget helt vanvittigt (på den dårlige måde), da garantien udløber inden så længe.
om han har en samarbejdspartner nær dig der kan smide custom software på, bare som en form for test. kunne være din bil kom til at virke.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 11009
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 705 times
- Been thanked: 1998 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det kunne være. Men nu får den lige nye koblinger først.aknedude skrev: ↑26. jan 2018, 08:11Bare for sjov kunne du jo prøve at høre Watcher (cartrends)GaSelle skrev: ↑26. jan 2018, 08:051. Der er dælemig langt til Hjallerup eller KBH for at få noget ny software lagt i.
2. Min bil er godkendt til nye koblinger, derfor ville det være tåbeligt at få lagt custom software i nu.
3. HVIS jeg beholder bilen, og den fejler igen med de nye koblinger, så vil jeg overveje det kraftigt.
Lige pt. overvejer vi ret kraftigt at sælge bilen og købe noget helt vanvittigt (på den dårlige måde), da garantien udløber inden så længe.
om han har en samarbejdspartner nær dig der kan smide custom software på, bare som en form for test. kunne være din bil kom til at virke.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Når du ved det kan løses, hvorfor så ikke starte der. Du får da aldrig vw til at indrømme noget som helst. så istedet for at miste 25-50,000 bruger du 2800,- på en anden software. og du bliver glad for bilen.Bjerregaard skrev: ↑26. jan 2018, 08:01claussor skrev: ↑26. jan 2018, 07:42Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.
At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.
Præcis! Det er der jeg vil hen. De skal altså have lov at bøde for det. Det kan ikke passe at man selv som køber skal ud og købe anden software for at få sin bil til at virke som den skal. Det er urimeligt, derfor er jeg villig til at gå hele vejen. Det er en sej kamp, meget sej endda! Jeg vil bare have de skal tage den bil tilbage, og jeg får mulighed for at købe noget andet. De skal også indrømme det er noget klamp, deres DQ200!
Det er ikke fair at dem som køber ny bil i dag med DQ200 ikke bliver gjort opmærksom på problemet. Derfra er det jo så op til køber om man er villig til at tage chancen.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Helt ok, men tvivler på de fejler noget.GaSelle skrev: ↑26. jan 2018, 08:12Det kunne være. Men nu får den lige nye koblinger først.aknedude skrev: ↑26. jan 2018, 08:11Bare for sjov kunne du jo prøve at høre Watcher (cartrends)GaSelle skrev: ↑26. jan 2018, 08:051. Der er dælemig langt til Hjallerup eller KBH for at få noget ny software lagt i.
2. Min bil er godkendt til nye koblinger, derfor ville det være tåbeligt at få lagt custom software i nu.
3. HVIS jeg beholder bilen, og den fejler igen med de nye koblinger, så vil jeg overveje det kraftigt.
Lige pt. overvejer vi ret kraftigt at sælge bilen og købe noget helt vanvittigt (på den dårlige måde), da garantien udløber inden så længe.
om han har en samarbejdspartner nær dig der kan smide custom software på, bare som en form for test. kunne være din bil kom til at virke.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13738
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3437 times
- Been thanked: 4797 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har i dag prøvet at have en Landberg testfil i min 2010 Octavia med 1.4TSI og DQ200.
Den fil Thomas pt har udviklet og testet i René's bil er beregnet til 1.6TDI.
Givet at DSG maps i min 1.4TSI software er anderledes end i René's 1.6TDI, er der brug for en anden fil.
Thomas prøvede at give det et hurtigt skud, men prøvekørsel afslørede at det er ikke "bare"
Såå.. den fil René kører rundt med, kan i hvert fald ikke bruges i 1.4TSI. Må afvente produktudvikling i Hjallerup
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 11009
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 705 times
- Been thanked: 1998 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har fået et udmærket bud på min bil. Så jeg tror problemet bliver løst den vej rundt; i hvert fald for mit vedkommende.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1824
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 301 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tja lad os nu bare sige vi Ikke bliver enige mht. gearkasse. Der er jo en grund til VW bevidst lader den glide. Jeg er med på at TVS er en mulighed når nu man har håret i postkassen. Om man bør benytte den er så en anden sag.aknedude skrev: ↑26. jan 2018, 08:07Jamen der er jo faktisk bevist at det er softwaren der er problemet, så at blive ved med at fastholde at det er hele gearkassen giver ikke rigtig mening. TVS er som sådan ikke en lappeløsning, Softwaren bilen er født med Smadrer bilen, TVS gør at bilen IKKE bliver smadret. De er måden den org. software virker på der er hele problemet. Jo før gearkassen får en anden software, jo længere holder den. Den med garantien kan jeg ikke rigtig forstå, hellere have en bil der virker, end at have en der bare går mere og mere i stykker. Havde jeg vidst hvad jeg ved idag, havde jeg kørt direkte til Danskbilservice i samme sekund jeg modtog bilen. Og det råd vil jeg give til alle det køber en bil med dsg uanset hvilken model.claussor skrev: ↑26. jan 2018, 07:42Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.
At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
når vw i Holland har kunder der ikke er tilfredse så bruger de TVS software. Med VWs velsignelse. så det er da en kraftig indikation at softwaren i gearkassen er noget lort.claussor skrev: ↑26. jan 2018, 18:41Tja lad os nu bare sige vi Ikke bliver enige mht. gearkasse. Der er jo en grund til VW bevidst lader den glide. Jeg er med på at TVS er en mulighed når nu man har håret i postkassen. Om man bør benytte den er så en anden sag.aknedude skrev: ↑26. jan 2018, 08:07Jamen der er jo faktisk bevist at det er softwaren der er problemet, så at blive ved med at fastholde at det er hele gearkassen giver ikke rigtig mening. TVS er som sådan ikke en lappeløsning, Softwaren bilen er født med Smadrer bilen, TVS gør at bilen IKKE bliver smadret. De er måden den org. software virker på der er hele problemet. Jo før gearkassen får en anden software, jo længere holder den. Den med garantien kan jeg ikke rigtig forstå, hellere have en bil der virker, end at have en der bare går mere og mere i stykker. Havde jeg vidst hvad jeg ved idag, havde jeg kørt direkte til Danskbilservice i samme sekund jeg modtog bilen. Og det råd vil jeg give til alle det køber en bil med dsg uanset hvilken model.claussor skrev: ↑26. jan 2018, 07:42Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.
At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1313
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det der er pointen er jo at VW jo ikke laver hardware og software som ikke virker for at genere køberne, hvorfor skulle de dog det. Og det hænger næppe heller sammen med at de ikke kunne gøre det samme som TVS og nu andre I DK gør, selvfølgelig kunne de det. Der er en anden grund som sikkert bunder I at de er underlagt andre krav og restriktioner som TVS ikke er og det tvinger dem til at komme ud med noget der er problemfyldt. Om TVS software er et problem, sikkert ikke, men det har da nok en eller anden konsekvens at se stort på de restriktioner VW er underlagt.
Ovennævnte er selvfølgelig kun gisninger og logiske sammenkoblinger
Ovennævnte er selvfølgelig kun gisninger og logiske sammenkoblinger
2023 Polestar 2 LRSM Plus
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 223
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:08
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 5620 Glamsbjerg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
HansH : Hvor fik du lagt din fil i ? Var du en tur helt oppe nordpå ?HansH skrev: ↑26. jan 2018, 14:16Jeg har i dag prøvet at have en Landberg testfil i min 2010 Octavia med 1.4TSI og DQ200.
Den fil Thomas pt har udviklet og testet i René's bil er beregnet til 1.6TDI.
Givet at DSG maps i min 1.4TSI software er anderledes end i René's 1.6TDI, er der brug for en anden fil.
Thomas prøvede at give det et hurtigt skud, men prøvekørsel afslørede at det er ikke "bare"
Såå.. den fil René kører rundt med, kan i hvert fald ikke bruges i 1.4TSI. Må afvente produktudvikling i Hjallerup
Overvejer at få den lagt i min 1.6 tdi os nemlig , men turen til Landberg Eller Cartrends er lang
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13738
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3437 times
- Been thanked: 4797 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg var hos NT auto i Vejle.
Tror 99% at alle Landberg forhandlere kan. Der skal jo bare bruges en flasher
Men tjek med Thomas for en sikkerheds skyld.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1824
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 301 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ha ha ha ja... netop softwaren er noget lort. Men hvorfor mon den er det? Tror du virkelig VW er så uduelige at de laver en perfekt gearkasse og så en gang biks af en software? Næppe. Der er jo en grund. Der er også en grund til tunere kan hive flere hypper ud af en motor Man går tættere på grænsen - eller over. VW har konstrueret en dårlig gearkasse og prøver at redde den via software.aknedude skrev: ↑26. jan 2018, 19:35når vw i Holland har kunder der ikke er tilfredse så bruger de TVS software. Med VWs velsignelse. så det er da en kraftig indikation at softwaren i gearkassen er noget lort.claussor skrev: ↑26. jan 2018, 18:41Tja lad os nu bare sige vi Ikke bliver enige mht. gearkasse. Der er jo en grund til VW bevidst lader den glide. Jeg er med på at TVS er en mulighed når nu man har håret i postkassen. Om man bør benytte den er så en anden sag.aknedude skrev: ↑26. jan 2018, 08:07
Jamen der er jo faktisk bevist at det er softwaren der er problemet, så at blive ved med at fastholde at det er hele gearkassen giver ikke rigtig mening. TVS er som sådan ikke en lappeløsning, Softwaren bilen er født med Smadrer bilen, TVS gør at bilen IKKE bliver smadret. De er måden den org. software virker på der er hele problemet. Jo før gearkassen får en anden software, jo længere holder den. Den med garantien kan jeg ikke rigtig forstå, hellere have en bil der virker, end at have en der bare går mere og mere i stykker. Havde jeg vidst hvad jeg ved idag, havde jeg kørt direkte til Danskbilservice i samme sekund jeg modtog bilen. Og det råd vil jeg give til alle det køber en bil med dsg uanset hvilken model.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Var vi ikke enige om at det skyldes “rust”
Nu må I stoppe, Lone Otto fra FDM har jo erklæret dette.. kør 30 til 45 minutter så er alt godt igen..
Tror spillet kører på fuldt tryk, hvis VW lægger sig fladt ned på softwaren er problemet, så skal de igennem en erstatningssag, som får dieselgate til at lige en mindre fogedsag. VW lavede så meget lort i 00’erne med deres pris presseri på alle underleverandører, så rigtig mange stumper kun holdt i kortere tid. Så man kan vel også forestille sig at de i det hele taget ikke er førende på hverken de skarpeste medarbejdere og lønninger. Hvem siger at VW’s software er 100% gennemtestet og perfekt i DQ200???
Nok om det, FDM siger jo det er rust og klima bestemt.. så desto meget mere fedt at stå i et VW showroom og spørge ind til det hos sælgeren, som stadig påstår der ikke er flere børnesygdomme:-). Den langhårede ønsker sig så brændende en ny Golf 1.4 TSi DSG 150, så vi har været hos to butikker, hvor der stadig ikke bliver nævnt noget om maxislip, rust og glidende koblinger. Påfaldende nok kender de ikke til nogen utilfredse kunder med DQ200 problemer
Nu må I stoppe, Lone Otto fra FDM har jo erklæret dette.. kør 30 til 45 minutter så er alt godt igen..
Tror spillet kører på fuldt tryk, hvis VW lægger sig fladt ned på softwaren er problemet, så skal de igennem en erstatningssag, som får dieselgate til at lige en mindre fogedsag. VW lavede så meget lort i 00’erne med deres pris presseri på alle underleverandører, så rigtig mange stumper kun holdt i kortere tid. Så man kan vel også forestille sig at de i det hele taget ikke er førende på hverken de skarpeste medarbejdere og lønninger. Hvem siger at VW’s software er 100% gennemtestet og perfekt i DQ200???
Nok om det, FDM siger jo det er rust og klima bestemt.. så desto meget mere fedt at stå i et VW showroom og spørge ind til det hos sælgeren, som stadig påstår der ikke er flere børnesygdomme:-). Den langhårede ønsker sig så brændende en ny Golf 1.4 TSi DSG 150, så vi har været hos to butikker, hvor der stadig ikke bliver nævnt noget om maxislip, rust og glidende koblinger. Påfaldende nok kender de ikke til nogen utilfredse kunder med DQ200 problemer
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg tror som godt de kender til problemet. De nævner bare ingenting. De fremmer ikke ligefrem salgetKing_Neumann skrev: ↑27. jan 2018, 07:53Var vi ikke enige om at det skyldes “rust”
Nu må I stoppe, Lone Otto fra FDM har jo erklæret dette.. kør 30 til 45 minutter så er alt godt igen..
Tror spillet kører på fuldt tryk, hvis VW lægger sig fladt ned på softwaren er problemet, så skal de igennem en erstatningssag, som får dieselgate til at lige en mindre fogedsag. VW lavede så meget lort i 00’erne med deres pris presseri på alle underleverandører, så rigtig mange stumper kun holdt i kortere tid. Så man kan vel også forestille sig at de i det hele taget ikke er førende på hverken de skarpeste medarbejdere og lønninger. Hvem siger at VW’s software er 100% gennemtestet og perfekt i DQ200???
Nok om det, FDM siger jo det er rust og klima bestemt.. så desto meget mere fedt at stå i et VW showroom og spørge ind til det hos sælgeren, som stadig påstår der ikke er flere børnesygdomme:-). Den langhårede ønsker sig så brændende en ny Golf 1.4 TSi DSG 150, så vi har været hos to butikker, hvor der stadig ikke bliver nævnt noget om maxislip, rust og glidende koblinger. Påfaldende nok kender de ikke til nogen utilfredse kunder med DQ200 problemer
Min kobling larmer jo først når den er varm, så de skal ikke komme med den at det er fugt. Så den må hverken være for varm eller kold.
Ikke nemt at købe ny bil i dag