okay.... det ændrer jo unægtelig sagen lidt, at det ikke handler om den fejlkode der først blev fremlagt
Jeg hæfter mig ved at EGR fejlene er logget for lang tid siden ... ved km 228.000, og nu har den gået 262.000.
Det virker umiddelbart som om man blot ikke har fået clearet fejlene dengang EGROFF blev lavet.
Efter min bedste overbevisning er der stadig ikke noget der for mig tyder på at udskiftning af EGR ventil er i spil.
DPF problemer efter optimering og EGR off
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13738
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3437 times
- Been thanked: 4797 times
Re: DPF problemer efter optimering og EGR off
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: DPF problemer efter optimering og EGR off
Jeg var nok lidt uklar.HansH skrev: ↑16. okt 2018, 15:20okay.... det ændrer jo unægtelig sagen lidt, at det ikke handler om den fejlkode der først blev fremlagt
Jeg hæfter mig ved at EGR fejlene er logget for lang tid siden ... ved km 228.000, og nu har den gået 262.000.
Det virker umiddelbart som om man blot ikke har fået clearet fejlene dengang EGROFF blev lavet.
Efter min bedste overbevisning er der stadig ikke noget der for mig tyder på at udskiftning af EGR ventil er i spil.
Fejlene er clearet og var de fejl der ledte til EGROFF, som den har kørt med uden problemer i 34.000 km (12000 siden motor skift).
Det er kun P0651 der er nu, og ikke de fejl der specifikt peger på EGR ventilen.
Jeg har kigget efter hvad der er koblet på sensor kredsløb B, men uden det store held.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: DPF problemer efter optimering og EGR off
Efter at have bedt værkstedet dobbelt tjekke at det var EGR og blevet forsikret om at de mange gange har set den fejl, blev EGR skiftet.
Bilen har nu kørt ca. 100 km (3 ture) siden skiftet, og nu er den gal igen, med præcis samme fejl P0651
De får den tilbage og så hæfter jeg vel ikke for regningen på EGR? Det er trods alt en del penge.
Jeg har ikke kunne finde så meget andet end en gammel artikel. https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhed ... 009978.ece
Bilen har nu kørt ca. 100 km (3 ture) siden skiftet, og nu er den gal igen, med præcis samme fejl P0651
De får den tilbage og så hæfter jeg vel ikke for regningen på EGR? Det er trods alt en del penge.
Jeg har ikke kunne finde så meget andet end en gammel artikel. https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhed ... 009978.ece
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: DPF problemer efter optimering og EGR off
Jeg har før oplevet en golf som var bleven chippet af landberg hvor der var store problemer med bilen. Der var også fejl på egrventilen. og den blev også skiftet. og det hjalp på problemet.
At folk chipper bilen gør det ikke nemmere at fejlsøge på bilen. og i hans tilfælde endnu værre, han intet.
Hvem havde du ellers regnet med skulle betale? mon ikke også de har fortalt dig at alt hvad deres erfaringer samt udmåling viser at det er egventilen.? du har jo også sagt ja til at skifte den.
Det man ofte gør er at give noget rabat
Jeg kan godt li at en jurist siger at man ikke skal betale. mon han siger det samme når han ikke vinder en sag. så har han jo i bund og grund ikke "gjort det godt nok"
At folk chipper bilen gør det ikke nemmere at fejlsøge på bilen. og i hans tilfælde endnu værre, han intet.
Hvem havde du ellers regnet med skulle betale? mon ikke også de har fortalt dig at alt hvad deres erfaringer samt udmåling viser at det er egventilen.? du har jo også sagt ja til at skifte den.
Det man ofte gør er at give noget rabat
Jeg kan godt li at en jurist siger at man ikke skal betale. mon han siger det samme når han ikke vinder en sag. så har han jo i bund og grund ikke "gjort det godt nok"
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1848
- Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: DPF problemer efter optimering og EGR off
Gammelt emne men tager lige op igen, hvis jeg var på værksted med min bil og de siger at det 100% er egr der er fejlen og betaler +10k for det og det viser sig ikke at være fejlen, kan jeg garantere jeg ikke betalte, FDM kører utallige af disse sager og falder oftest ud til kundens fordel såfremt der er sufficient dokumentation på overslag osv.Senz skrev: ↑7. nov 2018, 18:59Jeg har før oplevet en golf som var bleven chippet af landberg hvor der var store problemer med bilen. Der var også fejl på egrventilen. og den blev også skiftet. og det hjalp på problemet.
At folk chipper bilen gør det ikke nemmere at fejlsøge på bilen. og i hans tilfælde endnu værre, han intet.
Hvem havde du ellers regnet med skulle betale? mon ikke også de har fortalt dig at alt hvad deres erfaringer samt udmåling viser at det er egventilen.? du har jo også sagt ja til at skifte den.
Det man ofte gør er at give noget rabat
Jeg kan godt li at en jurist siger at man ikke skal betale. mon han siger det samme når han ikke vinder en sag. så har han jo i bund og grund ikke "gjort det godt nok"
Nå men blev problemet nogensinde fixet ?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1911
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: DPF problemer efter optimering og EGR off
Tit fungerer det bare sådan desværre!
Feks på mit job - nogen gange skal jeg "gætte" via erfaring hvad problemet er.
Det sker sjældent at jeg gætter fejl og skifter noget som ikke var problemet. Kunden skal stadig betale ( det er jo ikke mit anlæg der driller)
Sådan er vilkårene ihverfald i min branche... hvis det dyrt kan man måske nå til enighed om halv skade el noget
ydermere SKAL der gøres opmærksom til kunden i tvivlstilfælde inden rep udføres naturligvis...
hvis der LOVES det her er problemet osv havde jeg heller ikke betalt.
Feks på mit job - nogen gange skal jeg "gætte" via erfaring hvad problemet er.
Det sker sjældent at jeg gætter fejl og skifter noget som ikke var problemet. Kunden skal stadig betale ( det er jo ikke mit anlæg der driller)
Sådan er vilkårene ihverfald i min branche... hvis det dyrt kan man måske nå til enighed om halv skade el noget
ydermere SKAL der gøres opmærksom til kunden i tvivlstilfælde inden rep udføres naturligvis...
hvis der LOVES det her er problemet osv havde jeg heller ikke betalt.