16v til dagligdag og race...

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 100 times
Been thanked: 23 times

Re: 16v til dagligdag og race...

Indlæg af Aagaard » 1. nov 2009, 21:04

Der er i hvert fald forskel i toppen..

Billede

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=21513
Men nu kan jeg så se derinde at der er en der skriver 9A og PL ikke er ens som jeg ellers altid har fået at vide
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Big-_-D » 1. nov 2009, 21:09

Jeg tror jeg vil se hvad jeg kan finde af biler så... Gør man noget ved motoren? Høre folk snakke om skarpe knaster og banan? Men det kræver vel at man har en motorkyndig for at kunne klare det?

Det lyder ikke som om projekett er helt så langt væk som jeg troede... blev godt nok lidt nervøs da folk snakkede 40-50k for så må ejg sq nok vente :) Men skal vist stadig have mere op af lommen end jeg troede sådan en gammel vogn kunne koste...

Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Brugeravatar
Giggs
Medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: 9600 Aars
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af Giggs » 1. nov 2009, 23:20

bilen er skam iorden.. der er bare et lille brændstof problem som jeg for lavet først.
http://www.facebook.com/vwsocietydenmark

Legetøj: Vw Golf 2 Gti 16v

Reservedelsekspedient ved Hovwdiaudi.dk
Mail: Rbe@hovwdiaudi.dk
Direkte telefon: 87271032

MIVW 2015/2016/2018

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Indlæg af Henrik » 2. nov 2009, 06:37

Der er ingen forskel på selv toppen på nogen af dem færdig! Det billed du viser er fra en 9A som jo er fra Passat 2,0 16V(136 hk).

Big-D for omkring 50.000 vil du kunne have en fin 16v med et fornuftig antal HK samt undervogn vil jeg vove at påstå.

Der er masser af muligheder for at finde gode dele, og et godt råd, køb nogle ordentlige dele til den og ikke noget bare fordi det er billigt, f.eks KW eller HR udnervogn, supersprint eller hartmann udstødning/bananmanifold etc.

Omkring motoroptimering så er det ikke noget der tager en der har lidt forstand på det, lige at skifte knaster, og bananmanifold samt udstødning, og så lige give den et servoce evt. med tandrem,, vædsker, olie m.m så er du godt og stabilt kørende længe igen.

Held og lykke med projektet.
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af norn » 2. nov 2009, 07:06

er 50.000kr ikke ved at være i overkanten for en golf2....???

til den pris for man da en ret så rimelig golf3 vr6
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem

Indlæg af Big-_-D » 2. nov 2009, 09:01

Giggs - alt efter pris kan vi godt prøve at kigge lidt på det :) 6 ben er jo at foretrække hehe

Norn - jeg er enig, syntes det er mange penge for en gammel bil. Planen er stadig det skal holdes så tæt på 25k som muligt. meningen er nemlig det skal være en billig bil der stadig kan have lidt sjovt på en bane - uden for meget moddifikation.

Henrik - hvad angår billige dele så skal du ikke bekymre dig. Til sådan en bil eller en hvilken som helst bil skal det man bruger være i orden! Og udstødning skal være Hartmann - fordi sådan er det bare! :) I love the sound!!! Men hellere betale lidt ekstra også få noget kvalitet og specielt når vi snakker en bil der skal på en bane - der tør jeg sq ikke andet.
Syntes dog stadig det er mange penge - det er jo mere end hvad jeg turde forlange for min golf3 (som dog ikke har nogen 16v motor)

Morten16v - jeg tænkte det sq nok - din gamle bandit... jeg fanger dig lige på et tidspunkt så jeg kan få lidt info :)

Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Henrik » 2. nov 2009, 09:47

Den pris er når den står lavet med motor, fælge, undervogn og andre små ting.

Så vi jeg tro du lander mellem 40-50.000. Bilen kan stadig sagtens findes til omkring 30.000, men så kommer der jo lidt oveni hen af vejen som jo absolut ikke behøver være med det samme. En standard 16v kører rigtig fint vær ikke i tvivl om det. Jeg ville starte med en god undervogn, evt. finde en brugt på ebay, det er ikke noget problem. Og så tage det hele lidt hen ad vejen.
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Supermule

Indlæg af Supermule » 2. nov 2009, 09:51

Uden pis Dennis. Det er en skide fin bil.

Den kører rigtigt godt.

En god justérbar undervogn, R888 og lette fælge. Og så nogle andre bremseklodser. Så er jeg ret sikker på at den snildt går under 10 min på ringen!

Brugeravatar
lune
Medlem
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Indlæg af lune » 2. nov 2009, 10:27

Hvad med en 205 1,9 gti - den passer lidt bedre til prislejet eller. og sjov

Edit

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 518495.htm

Der er godt nok ikke mange til salg.
E70 3,0SD Mtech
Mini One 2002
Bmw z4 Coupe 3,0SI

Brugeravatar
Giggs
Medlem

Indlæg af Giggs » 2. nov 2009, 10:29

du skal være velkommen til og kik til dk og se raceren..

MIVW 2015/2016/2018

RIX
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 365 times
Been thanked: 104 times

Indlæg af RIX » 2. nov 2009, 10:54

det er bare at få fat i 2 stk kr udstødning knaster også em tur forbi KAJ(åbenrå cylinder service)
med ændret ventil vinkel og en 9a bund er vi over 170hk ;)
og det køre skide godt skal du gå amok en gang hedder det bare en opboring til 83mm så er vi på 1.9.
ville selv gå efter en pl da det gamle sprøjt kan drille især med så mange år på bagen,det skal jo være til daglig kørsel også,(men en golf 1 og 2 og til dels golf 3 er i min verden så gamle at det kunne er sommer vogne ;) )
jeg ville tage den golf 2 vr6 den er billig også køre sådan en med nyere motorstyring bare bedre.

VH.

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem

Indlæg af Big-_-D » 2. nov 2009, 10:55

Giggs - jeg ser lige på det næste gang jeg rammer "dk" ;) alt efter hvad kontoen siger så bliver det måske engang senere i denne måned...

Henrik - planen er også hvis jeg kan starte med indkøb på omkring de 25k så kan resten komme løbende.

Mule - jeg kunne jo godt tænke mig at nappe min jomfrurejse alene rundt på ringen inden alt for mange år :) Og ja et par R888 dæk og en god undervogn også lige et sæt seriøse bremser.

Jeg må se hvad jeg kan finde - lige nu skal jeg lige se hvad jeg kan fremskaffe af kapital inden jeg køber noget. Eller hvis nogen kan give mig en indikation af hvad den ville koste i afgift, for der er nogle stykker i Tyskland og Sverige der kunne være interessante.

En peugeot ønsker jeg ikke at eje igen! På noget tidspunkt igen i mit liv... jeg har været der og det er et lukke kapitel ;) Men tanken har kræset deromkring men må stå ved min beslutning :)

Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem

Indlæg af Big-_-D » 2. nov 2009, 10:58

RIX skrev:det er bare at få fat i 2 stk kr udstødning knaster også em tur forbi KAJ(åbenrå cylinder service)
med ændret ventil vinkel og en 9a bund er vi over 170hk ;)
og det køre skide godt skal du gå amok en gang hedder det bare en opboring til 83mm så er vi på 1.9.
ville selv gå efter en pl da det gamle sprøjt kan drille især med så mange år på bagen,det skal jo være til daglig kørsel også,(men en golf 1 og 2 og til dels golf 3 er i min verden så gamle at det kunne er sommer vogne ;) )
jeg ville tage den golf 2 vr6 den er billig også køre sådan en med nyere motorstyring bare bedre.

VH.
170hk lyder spændende :) hehe det kunne fandme være sjovt... jeg tror nu nok at opboringen bliver senere hvis det nogensinde bliver.

Men det lyder til at jeg må google lidt info omkring de PL og KR motorer og se hvad vag-verdenen er mest til. Den skal som sagt også være en bil til dagligdagskørsel, og jeg har ikke udpræget mekaniker fingre så det skal være noget en bankmand kan klare på en parkeringsplads :)

Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT

Supermule

Indlæg af Supermule » 2. nov 2009, 11:14

170hk i den og den bliver sjov....ingen tvivl om det.

Sådan en 1,9 gti er fin. Den går fandme godt! Og er der nul rust i den, så kører den altså pisse godt!

RIX
Meget aktiv medlem

Indlæg af RIX » 2. nov 2009, 11:17

de 170hk var på 9a bund altså 2.0.
men jeg synes en 16v skal være en omdrejnings maskine derfor 1.9 hvis det var mig

VH:

RIX
Meget aktiv medlem

Indlæg af RIX » 2. nov 2009, 11:48

det er bare et sæt g60 bremser(foran) på,det er ikke nødvendigt med mere(altså sportsklodser og evt. skiver)
du vil blive gladest for en pl.eller en pl/kr med pf motorstyring ;)
ligesom karburator er mere eller mindre no go til hverdags kørsel

VH:

Supermule

Indlæg af Supermule » 2. nov 2009, 11:52

Præcis. Det kan gøres til gode penge.

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem

Indlæg af Big-_-D » 2. nov 2009, 12:29

RIX skrev:det er bare et sæt g60 bremser(foran) på,det er ikke nødvendigt med mere(altså sportsklodser og evt. skiver)
du vil blive gladest for en pl.eller en pl/kr med pf motorstyring ;)
ligesom karburator er mere eller mindre no go til hverdags kørsel

VH:
Jeg har kigget lidt på nettet og de fleste hedder bare 16v - tror desværre ikke folk ved om det er KR eller PL (de ved vel lige så meget som mig hø hø).

Men kan du evt. smide et billede op af motoren? for kan se der er lidt forskellige "look". En hvor der står DOHC på toppen og en der ligner lidt den der ligger i min 1,8 g3'er
G60 bremser kan vel købes nye stadig? hos VW??

Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT

RIX
Meget aktiv medlem

Indlæg af RIX » 2. nov 2009, 12:33

den kan ikke ligne din golf3 for det er en 8v :lol:
og bremserne kan godt købes nye da kaliberen er den samme som på de første golf 3 vr6 ;) ,evt. kan du købe girling g60 kalibere fra en s2 de passer på g60 skiven er og er 2 stemplet,et meget brugt trick i gamle dage i tyskland ;)
du skal bare have en 90 så er det pl så er der store kofanger og de nye døre på fra ny,dørene kom i 88.
VH.

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem

Indlæg af Big-_-D » 2. nov 2009, 12:35

RIX skrev:den kan ikke ligne din golf3 for det er en 8v :lol:
og bremserne kan godt købes nye da kaliberen er den samme som på de første golf 3 vr6 ;) ,evt. kan du købe girling g60 kalibere fra en s2 de passer på g60 skiven er og er 2 stemplet,et meget brugt trick i gamle dage i tyskland ;)
du skal bare have en 90 så er det pl så er der store kofanger og de nye døre på fra ny,dørene kom i 88.
VH.
oki doki - alt før 90 er KR? med mindre det er bygget om naturligvis...

Det var nu heller ikke at den ligner 100% ;) men mere bare den ser lidt sølle ud kontra den hvor der står DOHC på - det ser nice ud. Men hvis det stadig er den forkerte motor så er det jo ikke interessant...

Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT

RIX
Meget aktiv medlem

Indlæg af RIX » 2. nov 2009, 12:42

forkert og forkert man kan jo godt lave 140-150hk på sådan en pf maskine,ligeså golf 3 gti 8v ;)

ved ikke 100% hvornår det skiftede til pl

VH:

svan
Aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Been thanked: 35 times

Indlæg af svan » 2. nov 2009, 12:55

mener nu at PL'eren kom i slutningen af '87

svan

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Henrik » 2. nov 2009, 14:07

PL kommer slut 88, start 89, kan ikke huske præcist hvornår. Langt de fleste PL'er er med den lille indsugning på, derudover kan du se om den har bankesensor også en PL, den sidder forrest på blokken!

Var det mig ville jeg finde en fin en i tyskland, og betale den fri. Så udgangspunktet er i orden fra start af, og ikke en der skal ofres en masse rustarbejde samt andet vedligehold på, så hellere finde en der er OK fra start af. Finde en brugt HR gewind på ebay f.eks, et sæt ultraleggera fælge i maks 17" og så et sæt gode dæk på, 888 er fine, men ikke når du også skal bruge den til hverdag, jeg ville gå efter nogen bridgestone af en art(dem har jeg selv bedst erfaring med!), og så samle en komplet udstødning fra enten hartmanne eller supersprint sammen incl banan(min erfaring er at supersprint virker bedst på en 16v kontra en hartmann!), finde et sæt kr knaster og få dem slebet om. Og så få det hele monteret på samme tid, og i samme omgang lige få skiftet tandrem, ruller div. remme, olie samt div. pakninger, så er du godt kørende i længe, og med ca 160-165 hk. Og som det sidste så ofre du lige et komplet sæt nye bøsningen i undervognen evt. fra bonrath.

Kaj er rigtig dygtig, men han ved også hvad han skal have for at få tingene lavet, jeg fik lavet en komplet 2,0 16v motor nede hos ham i 01 mener jeg det var med lt hvad det nu indebærer, den lagde 196 hk på sug :twisted: Den gav jeg ca 22.000 for!

Men igen start med et godt udgangs punkt og så lad de andre ting komme hen af vejen, og start med en god undervogn, så kan du nemt køre ppå ringen fornuftigt.

En g2 vr6 er uden tvivl en fin maskine og kører fantastisk så længe det går lige ud, men på ringen vil jeg vove at påstå at en 16v kører fra den, vr6'ern er simpelthen for tung og vil hurtigt overstyre!

Rix: Nu er det jo ikke fordi at en standard 16v ikke kan tage omdrejning, den går i begrænseren ved 6800 rpm! Den kan rykkes til 7200 rpm ellers!

Bremser fra G60 hører sig næsten til, de kan stoppe uden tvivl, men de koster også lidt inden de er monteret! Men absolut ikke en dårlig upgrade! Bare husk at de min. kræver 16" hjul pga 280 MM skiver.
/Henrik

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af norn » 2. nov 2009, 14:47

Henrik skrev:Den pris er når den står lavet med motor, fælge, undervogn og andre små ting.

Så vi jeg tro du lander mellem 40-50.000. Bilen kan stadig sagtens findes til omkring 30.000, men så kommer der jo lidt oveni hen af vejen som jo absolut ikke behøver være med det samme. En standard 16v kører rigtig fint vær ikke i tvivl om det. Jeg ville starte med en god undervogn, evt. finde en brugt på ebay, det er ikke noget problem. Og så tage det hele lidt hen ad vejen.

en golf2 koster ikke 50.000kr længere det var engang
måske hvis du finder en rally eller en fin g60 men ikke en alm. gti 16v
det varer ikke længe så er de første g4 1,8t nede i den pris
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Giggs
Medlem

Indlæg af Giggs » 2. nov 2009, 14:54

en af mine vender har også andre knaster til og ligge, plus en tur ved rh så skulle den gerne ha omkring 200 hk det er vel til og leve med..

MIVW 2015/2016/2018

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Henrik » 2. nov 2009, 14:56

Skal du have en der ikke er ødelagt og der skal ofres en hel del på, så finder du ikke en til under 30.000 medmindre du er heldig eller vælger at tage en gammel model!

Knaster incl montering, toppakning, tandrem m.m. 4000
UNdervogn brugt 5000
Fælge incl. dæk 6000
Komplet udstødning: 6000

Dertil kommer så montering

Dertil kommer der med garanti en del småting, så er du hurtigt oppe omkring 50.000 før det hele er lavet.
/Henrik

RIX
Meget aktiv medlem

Indlæg af RIX » 2. nov 2009, 17:32

henrik der noget du har kraftigt misforstået 280 bremser kræver kun 15" ;)
og spild af tid at slibe knaster om en udstødning knast i som indsugnings (det laver KAJ bare du kommer med knasten)så er vi på cirka det samme som dine om slebne bare meget billigere :lol: ,
en hartmann udstødning er det kaj anbefaler fordi mellem potten er for ringe på sebring/remus og supersprint,banan skal være 4 i1 ikke 4-2-1.
og et sæt 15"ultraleggera med 888,eller yokohama sportsdæk(køre selv med dunlop sport maxx(std. på polo cup edition)) også nogle vinterdæk så er der ingen problemer.
og en 2.0 kræver meget arbejde for at den rotere/tager omdrejning som en 1.8/1.9 da bare krumtappen er cirka 2kg tungere(derfor er den travls til bane kørsel),og 22tkr for en 2.0 ved kaj er en super pris når man ved hvad stumper koster og hvor meget der skal laves.

VH:

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Henrik » 2. nov 2009, 17:59

Ja det var mig der lige fik lavet en tastefejl, 15" som minimium til 280 MM bremser!.

Omkring udstødning så startede jeg med hartmann på min, endda den fine med bi-kat! Men der var simpelthen for meget modstand i, så derfor blev den skiftet med en superspint, resten bagud var stadig hartmann!

Om de skal slibes eller ej, kommer jo også lidt an på hvordan du personligt selv gerne vil have din motorgang, dengang min blev lavet var det med kompelt schrick sæt i!

Jeg mener prisen var 22.000, over 25.000 var det ihvertfald ikke, om ikke andet kan jeg finde kvitt et sted, og kan sagtens tage fejl :oops:

Der jeg fik lavet var komplet renocering af 2L blok, bearbejdet topstykke, schrick knastsæt incl justerbar knasthjul og så samling(med hvad dertil hører).

Jeg lavede selv gearkasse og monterede udstødning og så blev den rullet ved Kaj igen, først med 189 HK med Hartmann Bi-kat og efterfølgende til 196 HK med Supersprint.
Jeg ved at John O selv har haft samme problem med for meget modstand i Hartmann udstødning f.eks også!
/Henrik

Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 100 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Aagaard » 2. nov 2009, 18:09

Jeg har et sæt billige KR knaster hvis du kommer til at mangle det Dennis ;)

Og en brugt undervogn til 5k? Hold da op, det kan du da næsten få en ny KW for på ebay..
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf

RIX
Meget aktiv medlem

Indlæg af RIX » 2. nov 2009, 18:18

det var igen deres bi kat den raslede løs :) jeg snakker kun kat og bag ud min kamerats havde 170 som 2.0(kh top som kun er ventil vinkel på 16v) med std. knaster(og std.manifold ogkat),han fik så besked på at skifte mellem potten og evt. komme med en ekstra udstødnings knast han skiftede så fra sebring til super sprint mellem potte og kom med knasten den blev så kørt ind igen og fik 177hk,kaj sagde igen skift til en hartmann mellem(kameraten var nærig,og supersprinten var lidt billigere :) ) og du vil tangere 180 måske lidt over.
resten fejler ikke noget,det er lige gyldigt om det er 22 eller 25tkr det er stadig en fin pris ;)

VH:

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"