Jeg køre mellem Odense og Middelfart,
Piloten på 110 km/t.
Sparre maks 5 min på at køre 130 km/t
Og ved den hastighed er der bare meget mere vindstøj.

Gennemsnits forbrugligger på
21,3 kWh/100 eller 4,7 km/kWh.
Så tænker at det er vel fint nok.

termin, pris mv 
Undskyld, troede spørgsmålet var om rækkevidde. Den ligger super godt på vejen også med de høje hastigheder. Oplever ikke at den ryster, hverken vognen, rat eller andet.Morten Hedensted skrev: ↑25. sep 2025, 13:03Vi havde en 2023 model, den var klippestabil ved 145 som var topfart, men der er en del vindstøj ved de hastigheder.
Får en ny kort GTX i morgen, er spændt på om det er det samme.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det sidste er vel, at den umiddelbart ikke kommer grundet vægt.allansteve skrev:Er der nogen seriøse rygter om en kommende Buzz Californiatermin, pris mv
Ja. Vægten er jo allerede til den høje side.allansteve skrev:Fordi den bliver for tungeller……
Så denne hollænder forleden..Morten Hedensted skrev: ↑25. sep 2025, 20:35Ja. Vægten er jo allerede til den høje side.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har godt set dem. Det er en ombygning, jeg ved ikke hvordan de klarer det med vægten.Rune skrev: Så denne hollænder forleden..
Og 300kg af dem er til 4 passagerer.BrianDS skrev:Ja, i Holland kan de ombygge dem, men tag en dansk bil og se på den tilgængelige lasteevne, det er ikke meget der er tilbage.
Denne spottet i Ringkøbing
En tilfældig nummerplade, EC36056, totalvægt 3.250 kg og 2.726 kg køreklar vægt (minimum), det giver 524 kg, hvilket ikke er så meget hvis der skal et ekstra tag, køkken, osv. med i bilen
Og hvis bilen har 6-7 sæder, så skal det i hvert tilfælde være børn eller nogle meget slanke voksne der skal med.
Den blinde vinkel ned langs siden er i alle biler. I større biler er den bare større. Det er helt naturligt.Gylgon skrev:Jeg blev gevaldigt overrasket på motorvejen.
Jeg overhaler en lastbil, lovligt, udenom i 3. spor,
Og en Transporter vælger så at køre indenom lastbilen, ellers kommer den fra en tilkørsel rampe.
Sagen er, at han ligger i min blinde vinkel, og i en Buzz Cargo er den altså meget stor.
Jeg har vinklet sidespejlet, så meget ud som muligt,
Så jeg kun lige kan se kanten af bilen i spejlet,
og alligevel var gemte der sig en Transporter.
Er jeg den eneste med det "problem" / oplevels?

Det er sjovt som ting opfattes forskelligt. Jeg har aldrig tænkt over blinde vinkler i Buzz. Ej heller har konen.Gylgon skrev:Yes yes, har kørt firma van i de sidste 20 år,
Så kender godt til blinde vinkler i de kasser.
har bare aldrig oplevet et SÅ ringe udsyn som i Buzzen.
Jeg er åbenbart kommet op i morfar alderen, hvor jeg skal til at sætte ekstra spejle på,
for at kunne tillade mig at køre ude i trafikken
Jeg er knap så høj. 191. Men jeg sidder af den grund aldrig ret højt. Men langt tilbage.Gylgon skrev:[mention]Morten Hedensted[/mention]
Ved ik om det er min højde, og mangel på sideruder der gør det.
Men jeg er lige under 2m i højden, så sædet er helt oppe og tilbage,
så kan kun lige få en hånd op over hovedet, mod taget.
Da jeg var forbi forhandleren og sidde en personbil, med ruder hele vejen rundt, lagde jeg helle ikke mærke til det "manglende" udsyn.
Hvorfor kører du ikke sædet i bund?Gylgon skrev:[mention]Morten Hedensted[/mention]
Ved ik om det er min højde, og mangel på sideruder der gør det.
Men jeg er lige under 2m i højden, så sædet er helt oppe og tilbage,
så kan kun lige få en hånd op over hovedet, mod taget.
Da jeg var forbi forhandleren og sidde en personbil, med ruder hele vejen rundt, lagde jeg helle ikke mærke til det "manglende" udsyn.

Min chef har en Transporter, der er væggen også flyttet.PF skrev:Vi fik rykket bagvæggen i en af vores varevogne. Har du undersøgt om du kan det?

Er det ikke netop elbiler med påhæng der er i scope for ændringerne altså 3,5 ton plus 750 kg i vogntogsvægt?allansteve skrev: ↑6. okt 2025, 17:23God plan, burde også gælde for elbiler med campingvogn da en tungere trækker giver et mere stabilt vogntog![]()
Det har du altid måttet køre med på et B kørekort, tværtimod bliver det sådan at du kan ikke koble en 750 anhænger på forvognen på 4250 kg uden B/E kørekort.
Tak, det er vilde vægte når man tænker på hvad "almindelige" biler vejede for 20-30 år siden...styker skrev: ↑6. okt 2025, 19:25Det har du altid måttet køre med på et B kørekort, tværtimod bliver det sådan at du kan ikke koble en 750 anhænger på forvognen på 4250 kg uden B/E kørekort.
Det pga max vogntogsvægt på B kørekort stadig ikke må overstige 4250kg, men med B/E kort burde der så ikke være noget problem med at koble max tilladt anhængervægt på 4250 kg forvogn der bliver max vogntogsvægt så måske stadig 7 tons så meget har jeg ikke læst om det endnu.
Tyskerne har jo i en del år haft mulighed for at køre 4250kg autocamper på B kørekort.