Audi TT 225 Quattro Roadster vs. BMW 330i cab E46

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT 225 Quattro Roadster vs. BMW 330i cab E46

Indlæg af Supermule » 24. sep 2009, 08:34

Er du begyndt at drikke meget siden du kom til Kbh???
Big-_-D skrev:Z-modellerne er bare heller ikke fede... de er bare for kedelige og ligner en TT'er for meget!

3 serien ligner en rigtig bil og motormæssigt står du godt - kan godt være turboen mangler men ren sug er da også 10 gange fede at få et tryk i ryg af! :twisted: efter min mening i hvert fald.

Big D

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Been thanked: 4 times

Indlæg af Mortenr » 24. sep 2009, 14:53

Der er jeg godt nok også enig med Big D, og man behøver ikke drikke meget bare fordi man ikke er enig med dig Mule :D Men den er sgu lige "klein" nok til at være brutal, minder lidt om en mazda mx-5 bagfra .....
Supermule skrev:Er du begyndt at drikke meget siden du kom til Kbh???
Big-_-D skrev:Z-modellerne er bare heller ikke fede... de er bare for kedelige og ligner en TT'er for meget!

3 serien ligner en rigtig bil og motormæssigt står du godt - kan godt være turboen mangler men ren sug er da også 10 gange fede at få et tryk i ryg af! :twisted: efter min mening i hvert fald.

Big D
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Geografisk region: København

Indlæg af Dennis J » 24. sep 2009, 15:08

Mortenr skrev:Der er jeg godt nok også enig med Big D, og man behøver ikke drikke meget bare fordi man ikke er enig med dig Mule :D Men den er sgu lige "klein" nok til at være brutal, minder lidt om en mazda mx-5 bagfra .....

Big D
Alt for meget frisør over sådan en BMW z3...m eller ej...vil ovenikøbet sige mere end en TT´er...

I det heletaget er det meget svært at se en cabriolet som andet end en tøsevogn, rigtige mænd kører Hard top :D

Tror valget var truffet forinden, fokus er ihvertfald kun på den bratwurste mit wundergeil..men overvej en fed hardtop istedet, har svært ved at se det fede i en cabrio medmindre man har en fed klassiker som en porsche 352 speedster eller lignende som sommervogn.

Men bilsmag er heldigvis individuel og så længe man selv bliver tilfreds er det vel nok.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Big-_-D » 24. sep 2009, 15:11

Big D
Væsentlig mere - men det gør ikke altid at det bliver dårligere. Du skulle prøve det måske ville du også indse at en Z3M er en fesen bil og at en TT-RS er en tøsebil :lol:

Jeg mener det skam helt seriøst, det er bare ikke en fed bil - og selvom den er guldfarvet og holder ved ringen er den stadig ikke fed... Måske en god vogn hvis man skal rundt på ringen i 7:30 men som cab vil man gerne ses og nyde luften i håret og alt det der pjat... også kan der bare være MEGET mere pussymagnet over en 330 cab

Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 24. sep 2009, 15:19

Big-_-D skrev:

Big D
Væsentlig mere - men det gør ikke altid at det bliver dårligere. Du skulle prøve det måske ville du også indse at en Z3M er en fesen bil og at en TT-RS er en tøsebil :lol:

Jeg mener det skam helt seriøst, det er bare ikke en fed bil - og selvom den er guldfarvet og holder ved ringen er den stadig ikke fed... Måske en god vogn hvis man skal rundt på ringen i 7:30 men som cab vil man gerne ses og nyde luften i håret og alt det der pjat... også kan der bare være MEGET mere pussymagnet over en 330 cab

Big D
Så skal man satme være Jan Magnussen på coke på for at den rundt på den tid, mener Corvette med Jan Magnussen sat en tid deromkring, og sådan en bliver satme aldrig en Corvette...

Iøvrigt Dennis synes jeg du skulle se at få prøvet en turbo vogn, synes du har alt for meget fokus på det sugepjat der...suge er noget fruen gør og ikke ens bil...

Tror vist iøvrigt Audi fik bevist forskellen imellem at anvende en 3,6 biturbo motor på Le Mans, mod en 6 liter v10 sugemotor dengang de satte alt til vægs med R8 ;) Iøvrigt var det sugemotorene der knækkede nakken under løbet ;)

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

ChristofferD
Helt nyt medlem

Indlæg af ChristofferD » 24. sep 2009, 15:46

Big-_-D skrev:

Big D

Big D
Og MEGET mere pussymagnet over en Alfa Spider end sådan engang Falafelkøretøj...

Men det kommer vel os an på om man køber tøj i føtex eller hos birger christensen :D
Alfist

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 24. sep 2009, 17:57

men overvej en fed hardtop istedet
Den nye bmw 3'er (E93) er en hardtop cabrio (3 dels foldetag), men hvorfor er det nødvendigvis bedre end softtop?

Det er i øvrigt muligt at købe en hardtop til at skrue fast på e46 til vinterbrug, kan det ikke gøre det?

Brugeravatar
The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 462 times
Been thanked: 286 times

Indlæg af The Micktrix / Dk » 24. sep 2009, 18:15

Jo du kan få hard top til E46 ingen problem. Havde det til min Z3. Fandem lækkert og køre med om vinter.
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km ♻️ 💪
Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007 8-) ☀️
Next project - Datzun 240z 🫡

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 24. sep 2009, 18:17

The Micktrix / Dk skrev:Jo du kan få hard top til E46 ingen problem. Havde det til min Z3. Fandem lækkert og køre med om vinter.
Kræver det at bilen er forberedt til det fra fabrikkens side (skal den købes med bilen) eller kan det købes ved siden af?

Brugeravatar
ELSPADEN
Nyt medlem

Indlæg af ELSPADEN » 24. sep 2009, 18:53

kriztian skrev:
The Micktrix / Dk skrev:Jo du kan få hard top til E46 ingen problem. Havde det til min Z3. Fandem lækkert og køre med om vinter.
Kræver det at bilen er forberedt til det fra fabrikkens side (skal den købes med bilen) eller kan det købes ved siden af?
De er alle forberedt, og kan købes brugt.

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem

Indlæg af Big-_-D » 24. sep 2009, 20:00

Dennis J skrev:
Big-_-D skrev: Væsentlig mere - men det gør ikke altid at det bliver dårligere. Du skulle prøve det måske ville du også indse at en Z3M er en fesen bil og at en TT-RS er en tøsebil :lol:

Big D
Så skal man satme være Jan Magnussen på coke på for at den rundt på den tid, mener Corvette med Jan Magnussen sat en tid deromkring, og sådan en bliver satme aldrig en Corvette...

Iøvrigt Dennis synes jeg du skulle se at få prøvet en turbo vogn, synes du har alt for meget fokus på det sugepjat der...suge er noget fruen gør og ikke ens bil...

Tror vist iøvrigt Audi fik bevist forskellen imellem at anvende en 3,6 biturbo motor på Le Mans, mod en 6 liter v10 sugemotor dengang de satte alt til vægs med R8 ;) Iøvrigt var det sugemotorene der knækkede nakken under løbet ;)
Du lægger bil til kan jeg høre :) haha Jeg er altid frisk på noget nyt... Meningen var nu heller ikke at komme rundt i 7:30 på ringen, for det er lige meget - men mulens drøm. Jeg skal bare rundt og have det sjovt! om det tager 15min eller 5min er mig lige meget...

Hvis man kan få en E46 med hårdt folde tag så har du din nye bil... men jeg vil også prøve!!! Fårk det ville bare være en klassevogn at have til at stå... puha, godt man ikke har nogen penge til biler hahhaa

Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 24. sep 2009, 22:49

Mange tak Big D, jeg er også ved at være rigtig lun på bmw'en.

Det er desværre ikke et metal-foldetag, men en hardtop, der monteres til om vinteren:

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 25. sep 2009, 07:41

Og her billeder af hard-top til Audi TT. Sælges de virkelig til montering på TT'eren?:

Billede

Billede

Brugeravatar
Gumball
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland

Indlæg af Gumball » 25. sep 2009, 13:50

Er jeg virkelig den eneste der synes at hardtop ligner lort!! :roll:

Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 100 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Aagaard » 25. sep 2009, 15:18

Gumball skrev:Er jeg virkelig den eneste der synes at hardtop ligner lort!! :roll:
Nej!
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem

Indlæg af Big-_-D » 25. sep 2009, 15:41

TT'eren ligner lort - men det gør den også med fast hårdt tag og med blødt ;) haha

Ej jeg syntes fandme den er skarp den 3'er... og hvis du kun bliver toppen når det er vinter så er der da ikke meget bedre alternativ til en super sweet sommerøse...

Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 26. sep 2009, 12:52

Tak for jeres svar! Jeg er begyndt at se lidt på bmw's nye 3-serie i e92 (coupe) og e93 (cabrio) i 335i-udgaven med bi-turbo.

Jeg ved ikke helt om 335i-motoren med turbo vil være lige så pålidelig som 330i sugemotoren????

Hvis pålideligheden er ok så virker 335i'eren som det oplagte køb nu.

Dog er coupé'en mere attraktiv her på grund af den større vægt med metal foldetaget på cabrio'en...

Omkring look'et kan jeg nu bedst lide den gamle e46...

Brugeravatar
marwie
Medlem

Indlæg af marwie » 26. sep 2009, 14:11

de er også rigtig fede de nye E92.
men du røg da også et hak op i pris....... :?

men det vil du da helt sikkert ikke komme til at fortryde det valg ;)
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 26. sep 2009, 15:06

Hej Marwie

Ja, de er noget dyrere end audi tt/bmw e46 330ci men jeg kigger også på bmw e46 m3, og dér er ikke den store prisforskel mellem m3 og 335i. De fås begge for under 600.000 kr.

Kender du noget til pålideligheden af 335i-motoren?

Supermule

Indlæg af Supermule » 26. sep 2009, 15:21

Jeg havde klart nuppet en 335i og en chip.....

Så kører den fra M3.

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 26. sep 2009, 15:24

Jeg bliver også mere og mere lun på 335i'eren. Den vil også være billigere i drift end en e46 m3'er... jeg håber bare at bmw bi-turbo-teknologi er driftssikker...

Jeg tror desværre nok jeg vil holde mig til coupé'en på grund af den ekstra vægt.
Supermule skrev:Jeg havde klart nuppet en 335i og en chip.....

Så kører den fra M3.

Supermule

Indlæg af Supermule » 26. sep 2009, 15:28

Det tror jeg nok du skal regne med.
kriztian skrev:Jeg bliver også mere og mere lun på 335i'eren. Den vil også være billigere i drift end en e46 m3'er... jeg håber bare at bmw bi-turbo-teknologi er driftssikker...

Jeg tror desværre nok jeg vil holde mig til coupé'en på grund af den ekstra vægt.
Supermule skrev:Jeg havde klart nuppet en 335i og en chip.....

Så kører den fra M3.

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 26. sep 2009, 15:45

Det lyder godt Supermule.

Min erfaring siger mig jo ofte at når bilproducenterne kommer med ny teknologi så går det ikke altid lige godt i de første modeller.... men hvis bi-turbo teknologien er i orden, så vil jeg se nærmere på 335i, der jo nærmest er det bedste af alle verdener; række 6'er motor, turbo (kan chippes), er "billig" i brændstof og grøn ejerafgift... :D

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 81 times
Been thanked: 77 times

Indlæg af Roeden » 26. sep 2009, 19:09

Den gamle har en 335i aut, den har kørt 5x.xxx km siden han fik den dec07 uden nogen form for ballade, det er en fin maskine med et godt potentiale.
Roeden
Sommer: 991.1 4S 3.8 PDK Coupe & CLK63 6.2 aut. Cabriolet
Hele året: TMY Juniper LR AWD
Fruens:
BMW 2 serie Gran Tourer

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 26. sep 2009, 20:33

kriztian skrev:Det lyder godt Supermule.

Min erfaring siger mig jo ofte at når bilproducenterne kommer med ny teknologi så går det ikke altid lige godt i de første modeller.... men hvis bi-turbo teknologien er i orden, så vil jeg se nærmere på 335i, der jo nærmest er det bedste af alle verdener; række 6'er motor, turbo (kan chippes), er "billig" i brændstof og grøn ejerafgift... :D
Den motor er bare SÅ fed

Laver lige over 400 på chip :o
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Indlæg af Møbbe » 26. sep 2009, 21:08

kimhemm skrev:
kriztian skrev:Det lyder godt Supermule.

Den motor er bare SÅ fed

Laver lige over 400 på chip :o

Ahhh, mon ikke du skal have lidt andet med ind over for at hive over 400hk ?..den har 306 standard

En af fra fra knægtens børnehave har fået rullet hans til 386hk...skal du over 400 kræves der med garanti indsugning og udstødning oven i
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
Gumball
Nyt medlem

Indlæg af Gumball » 26. sep 2009, 22:37

En 335i er overvurderet! Korrekt, den får en masse hk af en chip, men den er sgu stadig kedelig at se på :shock:
Man hører så meget om hvor hurtige de er, men selv en 335i med chip+udstødning har ikke en skid på min gamle spand! :mrgreen:

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 27. sep 2009, 00:04

Tak for jeres svar som bekræftiger mig i at jeg er på rette vej!

Gumball jeg synes ikke du er helt fair overfor 335i'eren. Din Audi er bestemt rigtig dejlig men bmw'en har da også noget at byde på: Den er 5,5 sek 0-100 km/t, har 306 hk og 400 nm ved 1.400 rpm og kører stadig 10,4 km/l ved blandet kørsel.

Med en chip får den 384 hk og 550 nm, hvilket da er pæne tal for en benzin-turbo.

På Hockenheim-banen kørte 335i'eren 1.17, se http://www.fastestlaps.com/track7.html

Den har også taget Nordschleife på 8.26, hvilket da er ganske hurtigt, se http://www.fastestlaps.com/car458da72e81532.html

Vedrørende udseende er jeg personligt vild med e46 men jeg synes også e92 har noget at komme med:

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
chace
Nyt medlem
Geografisk sted: Charlottenlund

Indlæg af chace » 27. sep 2009, 15:45

335i .. Go go go.. Total fed øse IMHO... Lå og trillede med en på motorstien igår.. Den både lyder godt og rykker rigtig godt fra land.. 8-)

Supermule

Indlæg af Supermule » 27. sep 2009, 15:46

Ja og designet er klart federe end E46....

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"