Skyld i skade

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Martinpassat
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skyld i skade

Indlæg af Martinpassat » 14. mar 2015, 14:36

Hej

I formiddags da jeg skulle køre (fremad) ud af båsen på en parkeringsplads , ser jeg at der holder der en stor Bmw stille ca 10 m fra mig ;) , jeg ser at han begynder at bakke og tænker at han bakker fordi han ikke kan komme rundt og lige skal have noget mere plads .......han bliver så ved med at bakke og da han er ca 1m fra mig dytter jeg af han , men han fortsætter ind i min kofanger som revner . Jeg står ud og går over til ham og da han står ud , siger jeg at han skal huske at han da vist glemte at bremse :? . tydeligvis giver han udtryk for at det er min skyld fordi jeg ikke gjorde noget , hvortil jeg svarer at det altid er hans skyld så længe han bakker.

Da jeg erfarer at jeg ikke får ham til at indrømme som en mand ville i min verden , ja så tager vi hver især lidt billeder og udveksler navne mm og kører hver til sit .......sikke en klaphat siger jeg bare.

Jeg er ikke i tvivl om at det er ham der kommer til at æde den ????????????? for man bakker ikke 10 m på en parkeringsplads lørdag formiddag uden at orientere sig :evil:

Mvh Martin

Brugeravatar
Park
Nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse

Re: Skyld i skade

Indlæg af Park » 14. mar 2015, 15:31

Jeg håber at du også har nogle vidner! Ellers bliver det vidst hurtigt dit ord mod hans og i de fleste tilfælde, så deler man!? :(
------------
Mvh. Daniel
Skoda Octavia 2 FL (1Z) 1.4TSI MY11

Lars - Sound2Vision
Medlem
Geografisk region: Vestjylland
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 77 times

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 14. mar 2015, 16:22

Parkeringsplads-skader er altid 50/50. Så tjener forsikringsselskaberne mest.

/ Lars
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Martinpassat
Nyt medlem

Indlæg af Martinpassat » 14. mar 2015, 16:47

Ja det skulle ikke undre mig, problemet er bare at der ikke er kasko på konebilen, som jeg kørte i. Jeg mener ikke at det kan være rigtigt at det skal koste mig penge at han bakker ind i mig når jeg holder stille

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Has thanked: 343 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af GranTurismo » 14. mar 2015, 17:47

Som jeg læser dit indlæg så holder du stille og klar til at køre ud af båsen, men afventer hans manøvre, hvorved han påkører dig efter at du ovenikøbet har advaret ham med hornsignal. I så fald mener jeg han har hele skylden. Det svarer jo til at han har kørt ind i en parkeret bil...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Martinpassat
Nyt medlem

Indlæg af Martinpassat » 14. mar 2015, 18:00

Jeg kører forlæns ud og holder skråt helt fri af båsen ,og ser så at han er begyndt at bakke og stopper så op og afventer ham . Jeg ved godt at det normale er 50/50 ved 2 bakkende biler på en p plads , men her er det kun ham der bakker og mig der holder stille. Da det går op for mig at han ikke har tænkt sig at stoppe dytter jeg og jeg vil tro at han er 1m væk der , han hører så ikke noget og rammer mig ;)
Senest rettet af Martinpassat 16. mar 2015, 22:09, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem

Indlæg af GranTurismo » 14. mar 2015, 18:06

Han burde få hele skylden, men jeg er bange for at forsikringen vil sige 50/50... :(
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Martinpassat
Nyt medlem

Indlæg af Martinpassat » 14. mar 2015, 18:11

Nu må vi se hvad de siger :?

Jeg har Danske forsikring og han har Top danmark og det er jo det samme ;) , men jeg bliver edderrådme sur hvis ikke han får skylden , for hvor fanden er min i denne sag

Jeg skal nok give feed back ;)

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Has thanked: 342 times
Been thanked: 206 times

Indlæg af vw4ever » 14. mar 2015, 20:11

Uden vidner! 50/50

Har været der!

Nu holdt Jeg godt nok lige bag ham, som bakkede op i mig, men den vinkel du har på bilen, kan du jo næsten ikke køre imod ham.

Så måske du alligevel står lidt bedre ;)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
majland
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Has thanked: 92 times
Been thanked: 366 times

Indlæg af majland » 14. mar 2015, 20:46

Hmm der er ubetinget vigepligt ved igangsætning/udkørsel fra en p-bås. Den risikerer nemt at ryge tilbage på trådstarter...

Men dert er *beep* vigtigt med vidner. Uden dem bliver mange lige rigeligt kreative når de kommer hjem og skal udfylde skadsanmeldelsen

Martinpassat
Nyt medlem

Indlæg af Martinpassat » 14. mar 2015, 20:49

Jeg var ude af båsen

Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Sprint20 » 14. mar 2015, 21:08

Var med en kammerat der prøvede det samme her i Viborg. 50/50... :(

Bange for at det samme sker her...
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 41 times
Been thanked: 150 times

Indlæg af Martin1986 » 14. mar 2015, 22:39

Mente han at du også var skyld i det? Eller sagde han, at det var hans skyld, men at det alligevel var 50/50 på en p plads?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem

Indlæg af GranTurismo » 14. mar 2015, 22:57

Martin1986 skrev:Mente han at du også var skyld i det? Eller sagde han, at det var hans skyld, men at det alligevel var 50/50 på en p plads?
Martinpassat skrev:Hej

I formiddags da jeg skulle køre (fremad) ud af båsen på en parkeringsplads , ser jeg at der holder der en stor Bmw stille ca 10 m fra mig ;) , jeg ser at han begynder at bakke og tænker at han bakker fordi han ikke kan komme rundt og lige skal have noget mere plads .......han bliver så ved med at bakke og da han er ca 1m fra mig dytter jeg af han , men han fortsætter ind i min kofanger som revner . Jeg står ud og går over til ham og da han står ud , siger jeg at han skal huske at han da vist glemte at bremse :? . tydeligvis giver han udtryk for at det er min skyld fordi jeg ikke gjorde noget , hvortil jeg svarer at det altid er hans skyld så længe han bakker.

Da jeg erfarer at jeg ikke får ham til at indrømme som en mand ville i min verden , ja så tager vi hver især lidt billeder og udveksler navne mm og kører hver til sit .......sikke en klaphat siger jeg bare.

Jeg er ikke i tvivl om at det er ham der kommer til at æde den ????????????? for man bakker ikke 10 m på en parkeringsplads lørdag formiddag uden at orientere sig :evil:

Mvh Martin

Martinpassat
Nyt medlem

Indlæg af Martinpassat » 16. mar 2015, 12:45

Hey

Har talt med min forsikring idag.

De har ringet og talt med modpart som i telefonen erkendte skylden , så han har åbenbart besindet sig i løbet af weekenden.

Bilen ryger på værksted og bliver fixet på modpartens forsikring

Case closed :lol:

Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Sprint20 » 16. mar 2015, 12:52

Fedt! :)
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem

Indlæg af GranTurismo » 16. mar 2015, 17:08

Martinpassat skrev:Hey

Har talt med min forsikring idag.

De har ringet og talt med modpart som i telefonen erkendte skylden , så han har åbenbart besindet sig i løbet af weekenden.

Bilen ryger på værksted og bliver fixet på modpartens forsikring

Case closed :lol:
Super! Retfærdigheden sejrede! Godt at høre. 8-)

Brugeravatar
Park
Nyt medlem
Geografisk sted: Vanløse

Indlæg af Park » 16. mar 2015, 17:19

Dejligt, at der stadig er anstændige mennesker :)
------------
Mvh. Daniel
Skoda Octavia 2 FL (1Z) 1.4TSI MY11

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Indlæg af DJ_Gran » 16. mar 2015, 20:44

Send ham to flasker vin for at være ærlig! Det fortjener han sku...
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Geografisk region: Tyskland
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 4 times
Kontakt:

Indlæg af Sputte » 16. mar 2015, 20:58

En gave for at opføre sig som man bør? Hold nu!

comforttraktoren
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
Been thanked: 7 times

Indlæg af comforttraktoren » 16. mar 2015, 21:15

At opføre sig som man bør er sq da ikke en selvfølge i dag, 2 flasker rødvin til manden ku jeg også finde på, netop derfor.
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

Martinpassat
Nyt medlem

Indlæg af Martinpassat » 16. mar 2015, 22:16

Han der kørte ind i mig havde lånt bilen af en anden. Forsikringen snakkede med ejeren af bilen og han var fin nok. Låneren ringede så til mig i dag og beklagede sig.... Jeg giver aldrig igen mit telefonnummer og adresse i sådan en situation, frem over tager jeg nummerpladen og går den vej :o nu ville han høre hvad skaden løber op i og undgå forsikringen, sikkert fordi han skal betale ejeren af bilen mønt. Jeg tror bare at jeg tager forsikringsvejen

Hvad ville i gøre

Brugeravatar
LarsHenriksen79
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sverige - (resten)
Geografisk sted: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Indlæg af LarsHenriksen79 » 16. mar 2015, 22:31

Martinpassat skrev:Han der kørte ind i mig havde lånt bilen af en anden. Forsikringen snakkede med ejeren af bilen og han var fin nok. Låneren ringede så til mig i dag og beklagede sig.... Jeg giver aldrig igen mit telefonnummer og adresse i sådan en situation, frem over tager jeg nummerpladen og går den vej :o nu ville han høre hvad skaden løber op i og undgå forsikringen, sikkert fordi han skal betale ejeren af bilen mønt. Jeg tror bare at jeg tager forsikringsvejen

Hvad ville i gøre
ALTID igennem forsikringen, ingen tvivl der :-)
Med venlig hilsen
Lars

Ferrari F430 Spider | VW Golf VI R DSG
Volvo XC70 | Range Rover Sport Supercharged | Audi A8 V8 TDI Quattro | BMW M3 E46 Coupe | BMW X5 3.0d | VW Golf IV GTI | Peugeot 406 Coupe | Mazda 323f

Billede

"Scissors cuts paper, paper covers rock, rock crushes lizard, lizard poisons Spock, Spock smashes scissors, scissors decapitates lizard, lizard eats paper, paper disproves Spock, Spock vaporizes rock, and as it always has, rock crushes scissors."

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem

Indlæg af GranTurismo » 16. mar 2015, 23:11

LarsHenriksen79 skrev:
Martinpassat skrev:Han der kørte ind i mig havde lånt bilen af en anden. Forsikringen snakkede med ejeren af bilen og han var fin nok. Låneren ringede så til mig i dag og beklagede sig.... Jeg giver aldrig igen mit telefonnummer og adresse i sådan en situation, frem over tager jeg nummerpladen og går den vej :o nu ville han høre hvad skaden løber op i og undgå forsikringen, sikkert fordi han skal betale ejeren af bilen mønt. Jeg tror bare at jeg tager forsikringsvejen

Hvad ville i gøre
ALTID igennem forsikringen, ingen tvivl der :-)
+1

Han har jo allerede forsøgt at snyde sig fri en gang. Så skal han sgu ikke have en chance til...

jensj 979
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af jensj 979 » 20. mar 2015, 22:24

Hvis man tænker en situation hvor en cyklist kører over et fodgængeroverfelt med en sådan fart at man som billist ikke når at stoppe... Ville dette være billistens fejl da man jo egentlig ikke må cykle over et fodgængerfelt??

Brugeravatar
mark n
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland

Indlæg af mark n » 21. mar 2015, 06:58

jensj 979 skrev:Hvis man tænker en situation hvor en cyklist kører over et fodgængeroverfelt med en sådan fart at man som billist ikke når at stoppe... Ville dette være billistens fejl da man jo egentlig ikke må cykle over et fodgængerfelt??
Det er altid den der køre bilen der har skylden. Lige meget hvor åndssvagt personen har gået eller cyklet.
Tåbelige regler. Men reglerne er skruet sammen for mange år siden hvor dem der cyklede overholdte reglerne.

Flaffy
Nyt medlem
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Flaffy » 9. apr 2015, 15:23

mark n skrev: Det er altid den der køre bilen der har skylden. Lige meget hvor åndssvagt personen har gået eller cyklet.
Tåbelige regler. Men reglerne er skruet sammen for mange år siden hvor dem der cyklede overholdte reglerne.
Det er fordi der er objektivt ansvar ved personskader.

Hvis du erstatter cyklisten med en bil i ovenstående, og der sker personskade på den fører der køre i bil over fodgængerfeltet, vil det stadig være din forsikring der skal betale for personskaderne..

Tåbeligt er det måske, men så er man ALTID sikret erstatning hvis man kommer til skade i trafikken.
Mvh
Anders
VW Up! Life 2014, VW Golf V GTI DSG 2005
Har VCDS, bor I Brønshøj

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"