Efterfølgende skiftede jeg topstykke, tandrem, fik renset og ompakket dyser, samt udskiftet diverse dele, og den har efterfølgende rullet over 40.000 km i bilen.
Den har tjent mig godt, transporterer mig 2x110 km dagligt i alt slags vejr, uden at kny, og den er samtidig relativt økonomisk (se min signatur), men nu står jeg måske i den situation, at jeg fremadrettet får kortere på mit arbejde, og derfor kommer en diesel nok ikke længere til sin fulde ret.
Den er ikke for køn, men rustmæssigt er der ikke noget graverende, og det kosmetiske rust har jeg selv, nødtørftigt, udbedret, men jeg overvejer dog at spartle det op, og male det ordentlig (har en 1/4 liter autolak i bilens farvekode), for det vil da pynte gevaldigt
Bilen bliver synet (har i denne uge modtaget indkaldelsen). Den har 45.000 km tilbage på tandremmen, bremserne er der massere af gods/belægning på, sommerfælge med 6-7 mm, vinterfælge med tilsvarende mønster, alt det klassiske primo 00´er udstyr: sædevarme (virker sporadisk i førersædet, men har planer om at udbedre dette), elruder/spejle, ABS/ASR, servo, fjernbetjent centrallås, aircon (som dog er utæt ved en slange), herudover også træk til 1.200 kg
Sælges med plader (omregistreres ibm. køb).
Har som nævnt rundet 440.000 km, og ender nok også omkring de 445-450.000 km før salget bliver aktuelt.
Vil det være urealistisk at den kan indbringe 10.000,-, når den står nysynet?
PS: Det sorte på billedet er ikke rust, men voks som har samlet trafikfilm