mobilos skrev: ↑22. okt 2019, 10:21
Ligesåledes når du bakker, så ved du hvornår du skal stoppe uden at ødelægge kofangeren.
Har haft 3 biler med aftageligt træk, og brugte det meget sjældent (=det lå bare i bilen).
Som bilejer i København kan jeg dog godt se fordelen i at have det siddende fast. Dels giver det lidt respekt (når andre skal parkere, de ved godt at de hellere må holde pæn afstand), og dels hvis andre skulle påkøre bilen, så går det nok mere ud over deres egen bil. Tro mig, der er rigtig mange uopmærksomme bilister i byen.
Forleden holdt jeg for rødt ved siden af en kvinde (med barn i bilen), og hun sad med telefonen fremme ved hvert lyskryds. Prøvede at dytte 3 gange, hun kiggede hver gang op, men fattede ikke at det var hende der blev dyttet af, og fik aldrig øjenkontakt med hende (kun barnet). Hvis jeg holdt foran hende er det lige før jeg havde lyst til at bakke ind i hende.
Er dog enig i, at et træk sjældent ser pænt ud, men det gør skrammer på en bil ej heller.
Må man ikke også spænde mere på et fast træk, eller er de aftagelige stærke nok til at kunne klare det?