Vi har en Octavia 2FL Combi fra 2012, som har fået en gang "den store omgang" med Dinitrol, da vi overtog den i 2016.
Alligevel kommer der (selvfølgelig) snigende lidt rust - Skoda har bl.a. skiftet bagklap (rust omkring nummerpladelyset), samt udbedret noget begyndende rust i dørfalsen ved den ene fordør.
Men sidste år bemærkede jeg, at der var begyndende pletter på alle fire døre, og begge forskærme... Af dem ville de kun tage pletten på den ene forskærm, da resten helt tydeligt var på grund af stenslag
Ville jeg have dem til at fikse resten, så mener jeg prisen var 1.000 kr. pr. plet (6.000 kr. i alt).
Da bilen ikke længere er ny/ikke står perfekt gik nærigskaben lidt op i mig (jeg er nordjyde), så jeg købte et maling/lakstiftsæt i stedet.
Pletterne fik en tur med sandblæs, plettet med zinkgrundmaling, og derefter Skodamaling og ditto lak).
Måske det var lidt for sent på sommeren. Måske det bare ikke kan blive bedre, men nu er den gal igen.
Spørgsmål:
Kan man lave en "hjemmegjort" løsning, der holder?
Hvis jeg lader det være indtil vi har 18+ grader, sliber ned, giver det en gang rustomdanner/rusteater, nyt zinkgrundmaling, maling og lak?
Hvis ikke... Er de 6.000 kr. / 1.000 kr. pr. plet så helt urimeligt, og hvem skal man have fat i?
Kan man køre til en automaler, eller er det en mekaniker med pladeafdeling, der skal se på det inden maleren skal ind over?