Golf V, kun iskold luft fra varmeapparatet

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Brugeravatar
Horizonblue
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Golf V, kun iskold luft fra varmeapparatet

Indlæg af Horizonblue » 13. aug 2024, 14:50

Golf V, 1.9 TDI, 2006.

Selvom jeg drejer begge temperatur reguleringer helt op på "HI" kommer der kun iskold luft ind i kabinen. Jeg har ikke haft behov for at have varme på i lang tid, så jeg ved ikke helt hvornår det er opstået. Men jeg opdagede det for et par dage siden, da jeg synes at der måtte lidt varme på. For ca en uge siden, skiftede jeg tandrem, vandpumpe, thermostat og flere ting, så motoren var altså tømt for vand. Det var det fineste røde vand der kom ud og jeg hældte ny G12 vand på. Jeg kørte et par småture og efterfyldte vand, indtil niveauet stoppede med at synke. Men spørgsmålet er, kan der stå en luftlomme i varmelegemet ? Skal man gøre noget specielt for at udlufte kølesystemet på Golf V med 1.9 TDI ?
Blower.jpg
Blower.jpg (75.44 KiB) Vist 2158 gange
Golf årg. 04/2006, 1.9 TDI 90 hk (BRU)

Porsche 924 årg. 1/1976

Jeep Grand Cherokee 4.0 årg. 09/1997

Per Grøn

Brugeravatar
Horizonblue
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Golf V, kun iskold luft fra varmeapparatet

Indlæg af Horizonblue » 1. sep 2024, 17:56

Fejlen er fundet og fikset.
Jeg afmonterede diverse plast skjolde under instrument brættet, for at komme til varmelegemet og tjekke om det var varm. Og det var det. Og så viste det sig at den faktisk godt kunne lave varme i højre side af bilen. Så jeg skiftede flapmotoren i venstre side (V158) og nu er der varme. Den var ikke voldsom nem at skifte, men det gik.
Golf årg. 04/2006, 1.9 TDI 90 hk (BRU)

Porsche 924 årg. 1/1976

Jeep Grand Cherokee 4.0 årg. 09/1997

Per Grøn

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"