Undervognsbehandling fra fabrikken
-
stigesovs
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Undervognsbehandling fra fabrikken
Hej folkens,
Jeg er meget tæt på at blive enig med en Skoda forhandler om at købe en brugt Octavia som blev registreret i Oktober 2017.
Jeg spurgte sælgeren ind til om der er blevet foretaget en undervognsbehandling af bilen, hvortil svaret lød således:
"Den har ikke fået nogen behandling udover den voksbehandling den får fra fabrikken"
Bilen har gået 100k km i de snart 7 år den har på bagen.
Er voksbehandling som han skriver det samme som en undervognsbehandling og fra jeres erfaringer, burde sådan en behandling fra fabrikken have været nok indtil nu eller skal man være opmærksom på noget?
Er det en bil man skal holde sig fra?
Octavia model 2018 med de der dobbelt forlygter.
Jeg er meget tæt på at blive enig med en Skoda forhandler om at købe en brugt Octavia som blev registreret i Oktober 2017.
Jeg spurgte sælgeren ind til om der er blevet foretaget en undervognsbehandling af bilen, hvortil svaret lød således:
"Den har ikke fået nogen behandling udover den voksbehandling den får fra fabrikken"
Bilen har gået 100k km i de snart 7 år den har på bagen.
Er voksbehandling som han skriver det samme som en undervognsbehandling og fra jeres erfaringer, burde sådan en behandling fra fabrikken have været nok indtil nu eller skal man være opmærksom på noget?
Er det en bil man skal holde sig fra?
Octavia model 2018 med de der dobbelt forlygter.
- Henrik2800
- Aktiv medlem
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 305 times
Re: Undervognsbehandling fra fabrikken
En 7 år gammel Skoda vil have forholdsvis lidt rust, også uden en supplerende undervognsbehandling.
Bed evt. om at se bilen på en lift.
Hvis du vil beholde bilen mere end 5 år, så kan du overveje selv at bruge 5.000 kr. på en hulrums-/undervogns-behandling.
Bed evt. om at se bilen på en lift.
Hvis du vil beholde bilen mere end 5 år, så kan du overveje selv at bruge 5.000 kr. på en hulrums-/undervogns-behandling.
- These users thanked the author Henrik2800 for the post (total 2):
- stigesovs • edbepOct3
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
- Mike H
- Aktiv medlem
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 202 times
Yes - eller i det mindste kig den godt efter.
Personlig ville jeg ikke afskrive en bil (i VAG gruppen eller anden anerkendt mærke) udelukkende fordi den ikke havde fået supplerende undervognsbehandling.
Kører selv en Audi A5 som ikke har fået ekstra behandling, og der er intet at komme efter på min. Jeg har fået den synet for kort tid siden og fik lov at kigge under den. Den står stadig helt perfekt i undervognen. Den er samme alder og KM som den Octavia.
Mike
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
stigesovs
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Jeg har talt med en bilrådgiver som siger at jeg ikke behøver at fokusere særlig meget på undervognen, for at den somregel ser fin ud på sådanne biler selv uden en undervognsbehandling.Mike H skrev: ↑26. aug 2024, 12:56Yes - eller i det mindste kig den godt efter.
Personlig ville jeg ikke afskrive en bil (i VAG gruppen eller anden anerkendt mærke) udelukkende fordi den ikke havde fået supplerende undervognsbehandling.
Kører selv en Audi A5 som ikke har fået ekstra behandling, og der er intet at komme efter på min. Jeg har fået den synet for kort tid siden og fik lov at kigge under den. Den står stadig helt perfekt i undervognen. Den er samme alder og KM som den Octavia.
Jeg vil dog klart give det et skud. Heldigvis er bilen hos en Skoda forhandler, så det gør jo også lidt.
Tak for svar til jer begge!
-
styker
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 284 times
Tjek grundigt ved nummerpladelygterne, det er vist det første sted der kan komme alvorlig rust på sådan en (og mange andre VAG biler)
-
DangerDane
- Medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Der er min ramt, og den er købt brugt for en måned siden
-
perw
- Medlem
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 250 times
Og her hjælper det vel heller ikke at den havde fået en extra undervogns behandling
-
perw
- Medlem
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 250 times
Jeg har lige været til syn med vores 6 år gamle o3.
Synsmanden sagde at der var begyndt at komme og jeg med fordel kunne give den en omgang.
Men danegæld kører meget og hvis jeg sælger den når den er 10 år og får måske 30.000 for bilen, så kan en behandling ikke betale sig.
Jeg ville nok gå op i at få dok for at rust eftersyn er overholdt, så der er 12 års rust garenti som Skoda giver. Hvis man overholder eftersynene
Synsmanden sagde at der var begyndt at komme og jeg med fordel kunne give den en omgang.
Men danegæld kører meget og hvis jeg sælger den når den er 10 år og får måske 30.000 for bilen, så kan en behandling ikke betale sig.
Jeg ville nok gå op i at få dok for at rust eftersyn er overholdt, så der er 12 års rust garenti som Skoda giver. Hvis man overholder eftersynene
- xbn
- Medlem
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 286 times
Samme her med min O3, synsmanden sagde der var begyndende ruste (på bærearme tror jeg det var) efter 6 år og anbefalede en rustbehandling og sagde det samme nu hvor den er blevet 8 år. Men som du siger, nok ikke noget, der giver en bedre salgspris, når den fylder 10.
Der ved bagklappen/nrpladelygter eller andre steder på oversiden har der til gengæld slet ikke været noget.
- Henrik2800
- Aktiv medlem
Bærearme er kun malet, og der vil komme overflade-rust på et tidspunkt.
Formentlig vil de skulle skiftes på et tidspunkt, ikke pga. rust, men fordi gummibøsninger bliver defekte/dårlige.
Dele koster ca. 700kr. per side, og er nemme at skifte.
Skiftede i begge sider på min, da bilen var 11 år (180.000 km).
Formentlig vil de skulle skiftes på et tidspunkt, ikke pga. rust, men fordi gummibøsninger bliver defekte/dårlige.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
- xbn
- Medlem
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 286 times
Jeg tror ikke det var bærearme nu du siger det - men et stykke stål, der går i det meste af bilens bredde (forbro, tværvange?)Henrik2800 skrev: ↑26. aug 2024, 20:00Bærearme er kun malet, og der vil komme overflade-rust på et tidspunkt.
- Henrik2800
- Aktiv medlem
Undervognsdele er typisk kun malet, du kan evt. selv give dem Dinotrol eller lign. med en spraydåse.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.