Forhandler siger at det ikke er nødvendig ...."fordi bilen er helt lukket under....".
Jeg tænker: Hmmmmmm - kan det nu også være rigtigt..?
Men, har hørt meget både for og imod - så venter spændt på om der måske er nogle meninger om sagen her...
Ikke alt ska gøres op i penge.
Jeg er ikke enig. Og er personligt absolut ikke en del af hverken en grøn eller en øko bevægelseSorens2 skrev: Ikke alt ska gøres op i penge.
Man er vel en del af økobevægelsen når man køber grøn bil.
Og en bil holder markant længere med en undervognsbehandling.
Så på alle plan gir det mening.
Når du haft haft 30+ biler er det også ligegyldigt for dig..men beholder man sin bil i nogle år, så er sagen anderledes..VWAU skrev: ↑13. okt 2024, 08:48De sprøjter jo delvis i blinde. FDM og Færdselsstyrelsen har omtalt flere tilfælde hvor der er blevet sprøjtet steder hvor olien gør mere skade end gavn - fx i sikkerhedsselerne retraktor.
Jeg har haft 30+ biler og ingen af dem har været behandlet.
De +150.000,- jeg har sparet står fint i banken.
Så har du jo med stor sandsynlighed brugt mange penge på at skifte bil meget titVWAU skrev: ↑13. okt 2024, 08:48De sprøjter jo delvis i blinde. FDM og Færdselsstyrelsen har omtalt flere tilfælde hvor der er blevet sprøjtet steder hvor olien gør mere skade end gavn - fx i sikkerhedsselerne retraktor.
Jeg har haft 30+ biler og ingen af dem har været behandlet.
De +150.000,- jeg har sparet står fint i banken.
Næh - har bare haft mange.Blackfinger skrev: ↑13. okt 2024, 11:08Så har du jo med stor sandsynlighed brugt mange penge på at skifte bil meget tit![]()
Det er træls de er spildt de penge, men godt mine gamle citroner ikke ved det…2007/2005 årgang og stadig rustfrie…de fik dinitrol fra ny og så har jeg selv efterbehandlet…stadil skrev: ↑13. okt 2024, 12:19Kunne være interessant at se hvor mange biler der i dag og over de kommende 10 år forventes at skrottes grundet rust … jeg tror det efterhånden i lang større grad skyldes reparationer der langt overstiger bilens dagsværdi eller dyre driftsomkostninger (vægtafgift, km/l, service osv).. dyre rep kunne være motor havari, kobling / gearkasse, nye bremser hele vejen rundt, bremserør, undervogn, batteri / el problemer osv.
Pointen er at undervognsbehandling måske ikke længere er relevant da bilerne dør før rusten har taget over.. tror imo det er tæt på spild af penge..

Med religion, mener jeg at det er svært at diskutere undervognsbehandling. Ligesom at diskutere religion, 2 parter kan have meget svært ved at anerkende den andens Holding…
Det er batteriets garanti du refererer til her. Og så sætter du lighedstegn mellem, at når batteriets garanti udløber, så er resten af en elbil også død..