Bmw IX3 vs ID7 Tourer. Hvilken ville i vælge og hvorfor…
Jeg ved jo der er flere kyndige IX3 ejere herinde og sikkert andre der overvejer eller allerede har købt ID7.
Så derfor det perfekte sted at spørge.
Den skal erstatte vores MB E350d st.car fra. 2014 som vi har været super glad for.
Før den har vi kørt Passat B8 variant hvilket jeg også synes var en lækker bil men bare med for lille motor.
Hvorfor er jeg så landet på de to kandidater…
Fordi jeg rigtig godt kan li’ BMW’ens lækre kabine, flotte design og gode kvalitets fornemmelse.
ID7 Tourer synes jeg også har flot design udvendig, kabinen er i mine øjne ikke lige så lækker som BMW’en, men ID7 har stadig nogle lækre sæder med massage mm. Savner dog fysiske knapper og synes skærmen er lidt stor og klodset at se på.
Rækkevidde og ladekurve er klart til ID7’s fordel, samt lidt større bagagerum. Hk og præstationer er også næsten ens på de to. Jeg har ikke hørt om software problemer på Bmw’erne, tænker den er “bagt” mere færdig end ID7, men også en noget ældre bil/konstruktion.
Vi skal også kunne bruge bilen til 2-3 længere roadtip om året rund i Europa med 4 personer i bilen.
Den behøver ikke være helt ny. Jeg har tænkt mig at købe kontant ca. 500.000 kr. og beholde den i ca 5-6 år.
Hvad ville i vælge -gerne en masse for og imod.