Hej drenge
Jeg opdagede idag en våd plet under min tank bagpå, lignede noget der var nyfaldent men ikke noget dryp fra min tank, af hvad jeg kunne se.
Jeg kunne dog se at den et par steder var lidt mørkere i textylen som om der måske har eller er lidt fugt, men det var ikke vådt når man rørte.
Jeg er i tvivl om pletten måske stammer fra en anden bil, så jeg lagde et stykket hvidt pap under her i aften, og efter 7 timer har den ikke smidt en dråbe.
Vi står og skal køre på ferie søndag til Italien, så jeg kan ikke nå at få den skiftet - hvad mener I? BØr jeg være nervøs?
mvh
Thomas
Utæt tank Passat 3B?
- HCS
- Medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: HJÆLP! Utæt tank Passat 3B?
Jeg havde engang fået skiftet benzinfilter på min Passat 3B, og derefter lækkede den benzin, når motoren kørte. Den lækkede ikke, når den stod stille.
Det var et spændbånd på benzinfilteret, der ikke var spændt nok. Filteret sidder så vidt jeg husker under bilen umiddelbart foran højre forhjul.
Det kunne måske være noget lignende på din, evt en mør benzinslange.
Mvh, HCS
Det var et spændbånd på benzinfilteret, der ikke var spændt nok. Filteret sidder så vidt jeg husker under bilen umiddelbart foran højre forhjul.
Det kunne måske være noget lignende på din, evt en mør benzinslange.
Mvh, HCS
Ford S-Max 2.0TDCI Titanium 7-pers '08
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic '07
Tidligere: VW Passat 1.8T '98 (3B) og Audi A6 2.8 quattro '97 (C4)
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic '07
Tidligere: VW Passat 1.8T '98 (3B) og Audi A6 2.8 quattro '97 (C4)
- GolfTDI
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: HJÆLP! Utæt tank Passat 3B?
Ja hvis den er utæt er det sikkert spændebåndet på tankelementet, eller pakningen som tankmåleren er trykket ned over. en hvis det ikke har været adskildt kan jeg ikke se hvorfor den skulle være utæt. Det har jeg ihvertfald aldrig set før medmindre det har været adskildt.
Har tanken været tanket helt op da du har set pletten?
Go' ferie
Har tanken været tanket helt op da du har set pletten?
Go' ferie
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T