Hejsa Kære VAGCars
Jeg er den nye lykkelige ejer af en a6 1,8t fra 1998. Nu er det sådan, at sådan en dejlig bil ikke er helt ny længere, så der er jo nogen småfejl ved den.
Elruden ved passagersiden er meget følsom. Den lukker vist en smule skæv, og derfor tror sensoren at noget sidder i klemme og går derfor automatisk ned. Hvis jeg kommer til at rulle vinduet helt ned, så skal jeg selv hjælpe med at trække ruden op ved at hive den mens jeg holder knappen vede.
Venstre elbagrude kan jeg åbne med centralenheden, men jeg kan ikke lukke den. Heldigvis kan den lukke fra fra dens egen enhed.
Jeg har brug for en ny nøgle. Men har læst herinde at det koster kassen. Det er noget med at man kan købe det billigt hos Ebay og selv omkode.
Jeg er fra Århus, så hvis der er nogen som kan være behjælpelig med at se på det ville det være super super skønt. Skriv gerne en PB med nr, som jeg kan kontakte. Jeg er desværre helt på bar bund med VAG biler.
Tak på forhånd.
Kodning af elruder og ny nøgle
-
Gossa
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Kodning af elruder og ny nøgle
Omkring nøgle problemet skal der skaffes en loginkode - men jeg ved ikke om den p.gr.a. alderen har separat modul hertil.
Men det ved Blackfinger måske?
Men hvis motoren i døren kan køre ned ganske normalt men ikke op, så kan det være at den blevet træt ....
Men det ved Blackfinger måske?
Men hvis motoren i døren kan køre ned ganske normalt men ikke op, så kan det være at den blevet træt ....
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
-
daloon
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 0
Mht. nøgle, så har jeg fået et tilbud fra Nic-tec http://www.nic-tec.com/product.asp?product=280 som kunne levere 2 nøgler med transponder, fræset til, og omkodet til 1300-1500 - det var noget med at det afhang af centrallåsenheden. Det er da rimeligt ift. hvad man læser SMC tager for det.
Elrude-problemet er jeg stadig ikke helt klar over. Men når jeg kun ruller halv ned, så er der ingen problemer med at lukke den igen. Når jeg kommer til at rulle helt ned, så vil den ikke rulle op. Den ruller kun op en smule, måske 1-2 cm, og så ruller den hurtigt ned igen. Man skal være hurtig til at fange den, og "hjælpe" den med at rulle vinduet op. Det virker ikke som om at elrudehejsen er blevet sløv, men måske blot at den ruller skævt op, hvilken forhindrer den i at rulle op.
Elrude-problemet er jeg stadig ikke helt klar over. Men når jeg kun ruller halv ned, så er der ingen problemer med at lukke den igen. Når jeg kommer til at rulle helt ned, så vil den ikke rulle op. Den ruller kun op en smule, måske 1-2 cm, og så ruller den hurtigt ned igen. Man skal være hurtig til at fange den, og "hjælpe" den med at rulle vinduet op. Det virker ikke som om at elrudehejsen er blevet sløv, men måske blot at den ruller skævt op, hvilken forhindrer den i at rulle op.
- Tonny
- Admin
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 736 times
Har du prøvet med godt med siliconespray på vindue/vindueslister?
-
daloon
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 0
jeg har lige fået bilen igår, men det vil jeg prøve.
Alle forslag er velkomne...
Alle forslag er velkomne...