Hej
Når jeg forsøger at ændre kodningen på min bror's Touran, så den har tågelys i 2 baglygter, så får jeg følgende fejl:
Kodning ikke accepteret
Fejl 31: Forespørgsel uden for område
Det virkede fint, da jeg programmerede min egen Touran ... så hvad kan være årsag til denne fejlkode ??
/Rduck
Fejlkode ved lang kode ?
- Steen_T
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Fejlkode ved lang kode ?
Er nok fordi hans Central elektronik ikke understøtter denne funktion. brugte du hjælpe programmet eller skrev du bare koden fra din bil over i hans?
SteenT
SteenT
BMW E61 535D
- Dasker
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Vinderup
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Det nemmeste er at gå ind under langkodning hjælp. Også bare følge de forskellige byte og bit.
mvh:
Kenneth Askov Hansen
Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter:
VCDS Altid nyeste version.
Kenneth Askov Hansen
Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter:
-
rduck
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
Hej
Jeg brugte hjælpe-programmet til at få sat den rigtige bit - men af en eller anden grund vil den ikke modtage koden... Umiddelbart ser der ud til at være lidt forskel på de 2 styre-enheder (model nummer), men jeg ved ikke hvor stor betydning det har...
Hans boks:
Min boks
/Rduck
Jeg brugte hjælpe-programmet til at få sat den rigtige bit - men af en eller anden grund vil den ikke modtage koden... Umiddelbart ser der ud til at være lidt forskel på de 2 styre-enheder (model nummer), men jeg ved ikke hvor stor betydning det har...
Hans boks:
Kode: Vælg alt
Styreenhedsnr. SW: 1K0 937 049 F HW: 1K0 937 049 F*
Komponent : PQ35 BordnetzSG 1.0 0401
Revision: 12345678
Kode: Vælg alt
Styreenhedsnr. SW: 1K0 937 049 L HW: 1K0 937 049 L*
Komponent : Bordnetz-SG 1.0 H29 0701
Revision: 00029000
- Dasker
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Vinderup
- Has thanked: 7 times
Som jeg kan se så skal du ned i byte 4, bit 4. og sæt flueben der.
Hvis du bruger lcode der den sådan ud. Bare valg med en tilfældig kodning.

Hvis du bruger lcode der den sådan ud. Bare valg med en tilfældig kodning.

mvh:
Kenneth Askov Hansen
Kommende projekter:
Kenneth Askov Hansen
Kommende projekter:
-
rduck
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
Hej
Det er sådan set også der jeg forsøger at aktivere den - men når jeg så forsøger at skrive den lange kode ned i styre-enheden, så er det jeg får fejl-beskeden...
/Rduck
Det er sådan set også der jeg forsøger at aktivere den - men når jeg så forsøger at skrive den lange kode ned i styre-enheden, så er det jeg får fejl-beskeden...
/Rduck
-
ta5
- Medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
Fejl 31 forespørgelse uden for område vil altid komme hvis boksen ikke understøtter den feature, så boksen skal skiftes til en anden hvis det skal virker.