DSG6 Optimering
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
DSG6 Optimering
Nu sidder jeg og kigger på youtube og der er flere biler der har fået opgraderet DSG gearet med enten HPA eller Unitronic software.
Hvad gør folk er hjemme for at få de lækre og meget hurtigere skift?
Hvad gør folk er hjemme for at få de lækre og meget hurtigere skift?
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans
- DJ_Gran
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3071
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Carsolutions
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Optimering
Jeg kørte til landberg... [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
- Ozona
- Medlem
- Indlæg: 1138
- Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 84 times
Re: DSG6 Optimering
Link??
Maj 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Konebil: Maj 2024 - E-Golf 2020
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Konebil: Maj 2024 - E-Golf 2020
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Optimering
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GOfKUWRDmA8[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=GOfKUWRDmA8[
Nu tænker jeg jo på et skift som det her ^
https://www.youtube.com/watch?v=GOfKUWRDmA8[
Nu tænker jeg jo på et skift som det her ^
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14629
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 914 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Optimering
Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- Rheinlaender
- Medlem
- Indlæg: 827
- Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aarup 5560
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: DSG6 Optimering
Hej hvordan arter sådan en gearkasse sig så anderledes efter sådan en optimeringWatcher skrev:Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt
- DJ_Gran
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3071
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Carsolutions
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Optimering
By kørsel er meget blødere skift, og den virker mere afslappet at køre i. Når du trykker pedalen i bund synes jeg ikke jeg kan mærke forskel, men det er tydeligst ved byen, helt anden bil at køre i føles det til [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14629
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 914 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Optimering
what he said:)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- DJ_Gran
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3071
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Carsolutions
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Optimering
Kan godt lige prøve at lave noget film en dag jeg skal på lukket bane... Måske der er forskel ved fuld pedal [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 873
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Optimering
Ved pedal i bund er ingen forskæl normalt , det er motoren som taler der men det kan også pilles ved.
Men jeg kan "optimere" lidt mere end andre på både DSG6 og 7.
Nogen standard ændringe som kan laves er :
Aktivere Launch Control på biler som ikke har den.(diesel)
Kortere Shiftingtime
Fjernelse af Torque Limit
Øget Red Line (kan ændres efeter behøv)
Deaktiver Kick-down i M-mode
Deaktivere auto up shift i M mode.
Andre ændringe som personaliseret skift at hver enkelt gear/rpm tage lidt mere tid da de er forskæl på software ved hver bil/gearkasse type så det er pris efter aftale.
Software kan skrives i ALLE gearkasse
Men jeg kan "optimere" lidt mere end andre på både DSG6 og 7.
Nogen standard ændringe som kan laves er :
Aktivere Launch Control på biler som ikke har den.(diesel)
Kortere Shiftingtime
Fjernelse af Torque Limit
Øget Red Line (kan ændres efeter behøv)
Deaktiver Kick-down i M-mode
Deaktivere auto up shift i M mode.
Andre ændringe som personaliseret skift at hver enkelt gear/rpm tage lidt mere tid da de er forskæl på software ved hver bil/gearkasse type så det er pris efter aftale.
Software kan skrives i ALLE gearkasse
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Optimering
Er det ikke hårdere for gearkassen med kortere shifting time?
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 873
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Optimering
Nope:)bluzzer skrev:Er det ikke hårdere for gearkassen med kortere shifting time?
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
-
- Medlem
- Indlæg: 1118
- Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Optimering
Kan du lave noget Lupo 3L-agtigt, hvor den ikke motorbremser før man rører bremsen?
Hvis ja, kan gearkassen så fange det rigtige gear igen, når man giver gas - i modsætning til Lupo 3L?
Hvis ja, kan gearkassen så fange det rigtige gear igen, når man giver gas - i modsætning til Lupo 3L?
-
- Medlem
- Indlæg: 879
- Tilmeldt: 24. aug 2009, 23:31
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Optimering
Gigel skrev:Ved pedal i bund er ingen forskæl normalt , det er motoren som taler der men det kan også pilles ved.
Men jeg kan "optimere" lidt mere end andre på både DSG6 og 7.
Nogen standard ændringe som kan laves er :
Aktivere Launch Control på biler som ikke har den.(diesel)
Kortere Shiftingtime
Fjernelse af Torque Limit
Øget Red Line (kan ændres efeter behøv)
Deaktiver Kick-down i M-mode
Deaktivere auto up shift i M mode.
Andre ændringe som personaliseret skift at hver enkelt gear/rpm tage lidt mere tid da de er forskæl på software ved hver bil/gearkasse type så det er pris efter aftale.
Software kan skrives i ALLE gearkasse
Det ser ud til du kan blive en travl mand når flere og flere racerbiler kommer til at køre med det kælling gear
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 873
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Optimering
Det er KUN et par biler (nyere end 2011) som har denne "trille" (rolling) funktion men normalt når du sætte bilen i N mens du køre så kan den sagtens finde den rigtige gear igenFabia Combi skrev:Kan du lave noget Lupo 3L-agtigt, hvor den ikke motorbremser før man rører bremsen?
Hvis ja, kan gearkassen så fange det rigtige gear igen, når man giver gas - i modsætning til Lupo 3L?
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
-
- Medlem
- Indlæg: 1118
- Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Optimering
Kan du lave det eller ej? Eller kan det kun laves på (visse) biler nyere end 2011?Gigel skrev:Det er KUN et par biler (nyere end 2011) som har denne "trille" (rolling) funktion men normalt når du sætte bilen i N mens du køre så kan den sagtens finde den rigtige gear igenFabia Combi skrev:Kan du lave noget Lupo 3L-agtigt, hvor den ikke motorbremser før man rører bremsen?
Hvis ja, kan gearkassen så fange det rigtige gear igen, når man giver gas - i modsætning til Lupo 3L?
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: DSG6 Optimering
Er der forskellige programmer (både standard og modificeret) til DSG6 alt efter bil/motor?
Jeg har en Golf 6 GTI 12/09 som har væsentlig tydeligere skift ned end mine forældres VW Passat 2.0 TDI 09/11?
Kortere Shiftingtime = hvordan kan det lade sig gøre og hvorfor har VW ikke allerede valgt dette?
Fjernelse af Torque Limit = er det noget man skal bruge når man tuner bilen? Hvor meget er torque limet standard?
Øget Red Line = hvad er det?
Jeg har en Golf 6 GTI 12/09 som har væsentlig tydeligere skift ned end mine forældres VW Passat 2.0 TDI 09/11?
Kortere Shiftingtime = hvordan kan det lade sig gøre og hvorfor har VW ikke allerede valgt dette?
Fjernelse af Torque Limit = er det noget man skal bruge når man tuner bilen? Hvor meget er torque limet standard?
Øget Red Line = hvad er det?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 873
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Optimering
Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.
thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.
Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.
thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.
Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: DSG6 Optimering
Gigel skrev:Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.
thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.
Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.
Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?
Har gearkassen godt af at fjerne denne torque limit? Jeg tænker at VW jo netop har lavet dette, for ikke at beskadige gearkassen og normalt siger VW jo at DSG6 er optil 350 nm. så at gå over 400 nm. er måske ikke det bedste?
Senest rettet af thg 2. jun 2014, 16:36, rettet i alt 1 gang.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: DSG6 Optimering
Hej ReneWatcher skrev:Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt
Hvad ændrer denne DSG optimering på en Golf 6 GTI?
Ændrer den shifting time og torque limit som "Gigel's"?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
-
- Medlem
- Indlæg: 1283
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
DSG6 Optimering
Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.thg skrev:Gigel skrev:Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.
thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.
Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.
Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?
Med venlig hilsen
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: DSG6 Optimering
melander1980 skrev:Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.thg skrev:Gigel skrev:Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.
thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.
Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.
Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?
Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14629
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 914 times
- Kontakt:
DSG6 Optimering
Yes og blødere gearskifte som du også selv nævnerthg skrev:Hej ReneWatcher skrev:Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt
Hvad ændrer denne DSG optimering på en Golf 6 GTI?
Ændrer den shifting time og torque limit som "Gigel's"?
Senest rettet af Watcher 2. jun 2014, 16:41, rettet i alt 1 gang.
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: DSG6 Optimering
Standard DSG6 uden nogen ændringer på en TFSI med et KO4 kit på. Har kørt 2 år uden problemer numelander1980 skrev:Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 1283
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Optimering
Revo skulle eftersigende have deres DSG6 optimeringen klar meget snart. De har haft en testet og afprøvet SW i en Audi. Undertegnet venter i spændingthg skrev:melander1980 skrev:Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.thg skrev:
Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?
Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Med venlig hilsen
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: DSG6 Optimering
melander1980 skrev:Revo skulle eftersigende have deres DSG6 optimeringen klar meget snart. De har haft en testet og afprøvet SW i en Audi. Undertegnet venter i spændingthg skrev:melander1980 skrev: Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.
Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Så din DSG optimering er ikke fra Revo?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
-
- Medlem
- Indlæg: 1283
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Optimering
Hvad er så det som evt. holder min R tilbage? Føles sådankimhemm skrev:Standard DSG6 uden nogen ændringer på en TFSI med et KO4 kit på. Har kørt 2 år uden problemer numelander1980 skrev:Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.
Skal lige nævnes, at den ikke har været på rullefelt efter de sidste dele er monteret, men den føles ikke så aggressiv (tænker her på nm), som ex. en forhjulstrækket VW Golf GTI eller min tidligere Seat.
Med venlig hilsen
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
-
- Medlem
- Indlæg: 1283
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Optimering
Nope. Standard VW (indtil videre)thg skrev:melander1980 skrev:Revo skulle eftersigende have deres DSG6 optimeringen klar meget snart. De har haft en testet og afprøvet SW i en Audi. Undertegnet venter i spændingthg skrev:
Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Så din DSG optimering er ikke fra Revo?
Med venlig hilsen
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: DSG6 Optimering
Kan man lave en DSG optimering uden at ændre Red Line og uden at deaktivere auto up/downshift i manuel mode, som jeg egentlig godt kan lide, da den jo alligevel først gør dette, når man er helt ude i yderlighederne?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.