Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 6. aug 2014, 13:27

Efter at have spammet Michaels fine Cupra-tråd http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=106&t=97414 med dette spørgsmål, fremsættes det hermed i sin egen tråd.
Jeg forstår ikke behovet for at sløre nummerpladen på billeder, som nogen gør.
Er det bare et gimmick eller er der relle bevæggrunde?
Vil gerne forstå dette og lære noget, så jeg måske finder anledning til at gøre det samme. Men pt. forstår jeg ikke hvad der kan være kompromitterende i at lade sin nummerplade være udækket.
Håber på at høre fra nogen af dem der praktiserer det :)
These users thanked the author HansH for the post:
LarsLJ
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Schmidt » 6. aug 2014, 13:32

Tror der er flere grunde til at folk gør det.

1. De ønsker ikke at folk kan slå den op, og se diverse informationer ang. forsikring, gæld etc.
2. De ønsker ikke at nogen kan slå den op, og se hvilken adresse den står på.
Jeg er klar over at det er ikke nær så nemt som punkt 1, men mon ikke det kan lade sig gøre ;)

- Jeg gør det også selv, umiddelbart fordi det tager så lidt tid og så er jeg "sikker" :)
Senest rettet af Schmidt 6. aug 2014, 13:33, rettet i alt 1 gang.
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af AU-R8 » 6. aug 2014, 13:32

Med de rette adgang til CRM eller Hvad det hedder i dag, eller adgang til bilmærkets fakturasystem er det ret nemt at finde adressen på ejer.
Som skrevet lige før.
Men da slet ikke så slemt som at sætte sit hus til salg med billeder af alle designermøbler og B&O.

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Sv: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Andersjensen » 6. aug 2014, 13:33

HansH skrev:Efter at have spammet Michaels fine Cupra-tråd http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=106&t=97414 med dette spørgsmål, fremsættes det hermed i sin egen tråd.
Jeg forstår ikke behovet for at sløre nummerpladen på billeder, som nogen gør.
Er det bare et gimmick eller er der relle bevæggrunde?
Vil gerne forstå dette og lære noget, så jeg måske finder anledning til at gøre det samme. Men pt. forstår jeg ikke hvad der kan være kompromitterende i at lade sin nummerplade være udækket.
Håber på at høre fra nogen af dem der praktiserer det :)
En af grundene kunne være at du herinde kan finde en udførlig gennemgang af hvor ulovlig en given bil er. For eksempel en 600+ HK Leon Cupra. Det ville være særlig interessant for Bent betjent som måske læser med herinde.

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

HNTDI
Nyt medlem
Indlæg: 264
Tilmeldt: 26. jun 2008, 12:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HNTDI » 6. aug 2014, 13:35

Det kan skyldes nogen ikke gider andre ser, hvor meget de skylder i bilen km stand syns rapport m.m.

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af asej » 6. aug 2014, 13:37

Schmidt skrev:Tror der er flere grunde til at folk gør det.

1. De ønsker ikke at folk kan slå den op, og se diverse informationer ang. forsikring, gæld etc.
2. De ønsker ikke at nogen kan slå den op, og se hvilken adresse den står på.
Jeg er klar over at det er ikke nær så nemt som punkt 1, men mon ikke det kan lade sig gøre ;)

- Jeg gør det også selv, umiddelbart fordi det tager så lidt tid og så er jeg "sikker" :)
Enig.

Jeg gør det selv udelukkende pga punkt 2 - bla fordi jeg selv har fået adresseoplysninger fra politiet på en bil hvor jeg kun kendte nummerpladen (arbejdede i butik og idioten havde parkeret midt på et stort gult skraveret område hvor en lastbil skulle læsse varer af). Og jeg kan af princip godt lide at være nogenlunde anonym på nettet.
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af ChrisMH » 6. aug 2014, 14:04

Hvis man som jeg har et unikt navn, så kan man med nummerpladen (hvis der er gæld i bilen) finde navn og deraf adresse.

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Schmidt » 6. aug 2014, 14:05

asej skrev: Enig.

Jeg gør det selv udelukkende pga punkt 2 - bla fordi jeg selv har fået adresseoplysninger fra politiet på en bil hvor jeg kun kendte nummerpladen (arbejdede i butik og idioten havde parkeret midt på et stort gult skraveret område hvor en lastbil skulle læsse varer af). Og jeg kan af princip godt lide at være nogenlunde anonym på nettet.
Jeg er "ofte" i kontakt med politiet når der er nogen der har parkeret foran porten til gården og jeg skal ud/ind.
Nogen gange spørg jeg om de ikke bare kan give mig adressen på hvor bilen hører til, for så kan jeg bare lige smutte
over og banke på, istedet for de skal ringe. Det er de færreste gange de giver mig adressen, men det er da sket.
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 6. aug 2014, 14:09

ChrisMH skrev:Hvis man som jeg har et unikt navn, så kan man med nummerpladen (hvis der er gæld i bilen) finde navn og deraf adresse.
Det er så hér jeg står af! Hvordan i hede h... kan du det?? Idet jeg antager at du ikke er ved politiet eller lign. som giver særlige beføjelser.
Schmidt skrev:Jeg er "ofte" i kontakt med politiet når der er nogen der har parkeret foran porten til gården og jeg skal ud/ind.
Nogen gange spørg jeg om de ikke bare kan give mig adressen på hvor bilen hører til, for så kan jeg bare lige smutte
over og banke på, istedet for de skal ringe. Det er de færreste gange de giver mig adressen, men det er da sket.
Det mener jeg ikke politiet må. Jeg har prøvet noget lignende, og da var svaret "giv os nummerpladen, så kontakter vi ejeren".
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Wezio
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 7. feb 2014, 23:20
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Wezio » 6. aug 2014, 14:23

Jeg slører af princip også altid nummerpladerne på bilannoncer.

Bl.a. for at undgå kloning af biler. Nogle kriminelle surfer rundt på nettet og finder specifikke biler, magen til deres egen. Herefter får de enten lavet et sæt nye falske nummerplader eller også køre de hjem til dig om natten og stjæler dine nummerplader. Nu kan de montere disse på deres egen bil, som er tilsvarende og de slipper for at betale afgift/forsikring!

På bilbasen.dk fx er det nemt at finde en tilsvarende bil (farve, motor, osv.)...
Seat Tarraco FR e-Hybrid i Oryxwhite og med alle krydser. Årgang 2021.
VW Touran Highline 2.0 TDI 150hk med DSG6. Årgang 2017.

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Schmidt » 6. aug 2014, 14:48

HansH skrev: Det mener jeg ikke politiet må. Jeg har prøvet noget lignende, og da var svaret "giv os nummerpladen, så kontakter vi ejeren".
Fuldstændig korrekt, det må de ikke :roll:
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Brugeravatar
Nic
Medlem
Indlæg: 643
Tilmeldt: 17. sep 2008, 09:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nyk F
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Nic » 6. aug 2014, 15:04

HansH skrev:
ChrisMH skrev:Hvis man som jeg har et unikt navn, så kan man med nummerpladen (hvis der er gæld i bilen) finde navn og deraf adresse.
Det er så hér jeg står af! Hvordan i hede h... kan du det?? Idet jeg antager at du ikke er ved politiet eller lign. som giver særlige beføjelser.
Schmidt skrev:Jeg er "ofte" i kontakt med politiet når der er nogen der har parkeret foran porten til gården og jeg skal ud/ind.
Nogen gange spørg jeg om de ikke bare kan give mig adressen på hvor bilen hører til, for så kan jeg bare lige smutte
over og banke på, istedet for de skal ringe. Det er de færreste gange de giver mig adressen, men det er da sket.
Det mener jeg ikke politiet må. Jeg har prøvet noget lignende, og da var svaret "giv os nummerpladen, så kontakter vi ejeren".
Navnet på ejer står, hvis der er gæld i bilen.
Så er det bare forbi krak

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af EsbenJ » 6. aug 2014, 15:28

Det med at man kan finde ejer ud fra gæld i bilen forstår jeg ikke. Er det ikke kun hvis pengeinstituttter har tinglyst gælden? Det har banken gjort på den ene bil og der vil man ud fra vores ret unikke navne kunne finde os, men den anden vil man så vidt jeg ved ikke.
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af ChrisMH » 6. aug 2014, 16:02

EsbenJ skrev:Det med at man kan finde ejer ud fra gæld i bilen forstår jeg ikke. Er det ikke kun hvis pengeinstituttter har tinglyst gælden? Det har banken gjort på den ene bil og der vil man ud fra vores ret unikke navne kunne finde os, men den anden vil man så vidt jeg ved ikke.
Korrekt, det er selvfølgelig kun hvis banken har tinglyst gælden.

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kimovitzh » 6. aug 2014, 16:25

HansH skrev:
ChrisMH skrev:Hvis man som jeg har et unikt navn, så kan man med nummerpladen (hvis der er gæld i bilen) finde navn og deraf adresse.
Det er så hér jeg står af! Hvordan i hede h... kan du det?? Idet jeg antager at du ikke er ved politiet eller lign. som giver særlige beføjelser.
Schmidt skrev:Jeg er "ofte" i kontakt med politiet når der er nogen der har parkeret foran porten til gården og jeg skal ud/ind.
Nogen gange spørg jeg om de ikke bare kan give mig adressen på hvor bilen hører til, for så kan jeg bare lige smutte
over og banke på, istedet for de skal ringe. Det er de færreste gange de giver mig adressen, men det er da sket.
Det mener jeg ikke politiet må. Jeg har prøvet noget lignende, og da var svaret "giv os nummerpladen, så kontakter vi ejeren".

Nummerplade.net der kan du se restgæld i bilen, hvis der er nogen.
Og der står der næsten altid navn og fødselsdato.
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Nicklas123456 » 6. aug 2014, 16:26

I min verden rager nogen ting ikk folk..
Bla. hvis en bil er effektforøget og forsikringen ikk ved det.

Hvis der er gæld i bilen, så kan man nogen gange slå navn op - og herude på Amager hvor jeg bor har jeg "hørt" der er nogen der kender nogen der kan skaffe stortset ALT om ejer af et køretøj - og det måske ikk alle mennesker der ønsker sine oplysninger videre.. ;)

Samtidig så er der nogen der kopiere nummerplader stelnummer osv. og der er det jo dejlig nemt at sidde bag skærme og vælge frit fra leveren..

Og det kan godt være politiet ikke må udlevere navn/adresse på ejer af et køretøj, og det har jeg desværre selv fået oplyst mere end én gang.. :(

Så er der self. muligheden for tyveri af bilen fx. hvis folk ser man har fælge navigation osv. - så det jo igen nemt at finde frem til bilens ejer og dermed en adresse

Jeg slører ikke altid mine nummerplader, men tænker da helt klart over brugen af billeder af min bil som jeg ligger på nettet..
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af thg » 6. aug 2014, 16:31

Forstår stadig ikke formålet, for alle kan jo notere min nr.plade når jeg kommer kørende eller holder parkeret og kan udnytte de oplysninger de kan finde på samme måde som hvis nr.pladen var vist på en annonce for min bil???
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kimovitzh » 6. aug 2014, 16:39

HansH skrev:
AU-R8 skrev:Slå bilen op, finde adressen via forhandler og stjæle bilen. Et eksempel.
Et andet kunne være hvad folk ellers skriver herinde de køber ejer, muligt indbrud i hjemmet.
Okay, det giver sådan set udmærket mening.
Men kan du forklare mig hvordan du som menig mand, uden adgang til CMR-registret, vil finde de oplysninger?
Hvis du kan, er du velkommen til at demonstrere det ved at poste mit fulde navn og adresse her - samt beskrivelse af den fremgangsmåde du brugte.
Min nummerplade er AF 33 230.

Du har ingen hæftelser i bilen, så dit navn kan ikke ses, men det kan ses at du har fået den synet i Fredericia, ved 75.000km, du har NEM Forsikring aktiv fra 6/1-2011, du har netop (1/7-14) betalt 2540kr i vægtafgift.

Hvis det var hæftelser ville der stå dit fulde navn og fødselsdato..

Hvis man så hopper in på http://www.showplate.se/butik/index.php?cPath=26 så kunne man lave en kopi af din nummer plader.

Altså, kunne man, hvis man havde en bil magen til din, lave flaske plader, og når politiet så stoppede en, ja så havde man lånt den af (indsæt dit navn og fødselsdato) osv osv.
thg skrev:Forstår stadig ikke formålet, for alle kan jo notere min nr.plade når jeg kommer kørende eller holder parkeret og kan udnytte de oplysninger de kan finde på samme måde som hvis nr.pladen var vist på en annonce for min bil???
Det er nemmere at finde en model specifik bil på nettet, end frem for på gaden.
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Indlæg: 3436
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 68 times
Been thanked: 17 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Aagaard » 6. aug 2014, 16:39

thg skrev:Forstår stadig ikke formålet, for alle kan jo notere min nr.plade når jeg kommer kørende eller holder parkeret og kan udnytte de oplysninger de kan finde på samme måde som hvis nr.pladen var vist på en annonce for min bil???
Ja, men kan de se din fine navigation når du kommer kørende?
'15 VW Passat 1.4 TSI DSG variant

P3r
Medlem
Indlæg: 602
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af P3r » 6. aug 2014, 16:40

Jeg slører nummerpladerne da jeg ofte er rundt og tager billeder. Jeg gør det da jeg ikke vil hjælpe skumle folk med at kunne finde oplysninger på en bil. Bruger gerne de 20 sekunder det tager at sløre den og så har jeg bedre samvittighed.
Mvh. Per

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Nicklas123456 » 6. aug 2014, 16:40

thg skrev:Forstår stadig ikke formålet, for alle kan jo notere min nr.plade når jeg kommer kørende eller holder parkeret og kan udnytte de oplysninger de kan finde på samme måde som hvis nr.pladen var vist på en annonce for min bil???

Jaja og når vi er til lægen kan folk se ens cpr-nummer..

Men det jo for at undgå at der kan ske bare nogen af tingene..

Det jo desværre alt for nemt at sidde hjemme bag skærmen og sidde at vælge..

Det lidt ligesom at sætte sit hus til salg på nette fyldt med dyre møbler..
Det ville jeg heller aldrig gøre.. ;)
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kimovitzh » 6. aug 2014, 16:50

Er du denne smukke mand?
Vedhæftede filer
262918_103282116441715_294590_n.jpg
262918_103282116441715_294590_n.jpg (19.11 KiB) Vist 6645 gange
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 6. aug 2014, 16:57

Kimovitzh skrev:Er du denne smukke mand?
Ja, det er mit profilbillede fra facebook.
Men husk at hele pointen med tråden er at bruge nummerpladen som indgangsvinkel.
Kan du forklare mig hvordan du har mappet AF33230 til min facebook profil ?

Jeg kan godt følge de andre indlæg der er her. Bliver klogere og klogere, så formålet med tråden er opfyldt.
Det kommer dog meget bag på mig, at hvis der er hæftelser/restancer i bilen, så vil nummerplade.net vise das ganze molevitten. Det havde jeg godt nok ikke regnet med!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kimovitzh » 6. aug 2014, 17:04

HansH skrev:
Kimovitzh skrev:Er du denne smukke mand?
Ja, det er mit profilbillede fra facebook.
Men husk at hele pointen med tråden er at bruge nummerpladen som indgangsvinkel.
Kan du forklare mig hvordan du har mappet AF33230 til min facebook profil ?

Jeg kan godt følge de andre indlæg der er her. Bliver klogere og klogere, så formålet med tråden er opfyldt.
Det kommer dog meget bag på mig, at hvis der er hæftelser/restancer i bilen, så vil nummerplade.net vise das ganze molevitten. Det havde jeg godt nok ikke regnet med!

Der er faktsik flere ting som gør det.

Du ligger et billede op af din bil på nettet, og lige så snart du gør det, så har du i den forbindelse en bruger navn, en email eller andre ting, det er altsammen små krummer som viser vejen til dig, navn, arbejdsplads, stilling, tidligere stillinger, venner kone og børn, altsammen ting som hober sig op.

Jeg ved du sagde man skulle kunne finde dig ud fra din nummer plade, via internettet, din nummer plade er derfor ikke nødvendig. MEN du er ikke den eneste med dit navn, så derfor kunne det være en hindring til at finde den rigtige dig, men mon ikke google streetview kunne hjælpe mig med at se om netop din bil var på en af Hanserenes adresse, bilen kan jeg hurtig finde frem til via din nummer plade, og derfor ved jeg hvad jeg skal se efter.
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kimovitzh » 6. aug 2014, 17:08

Har adresse, navn, telefonnummer osv osv osv. men vil ikke dele det ;)


nummerpladen var dog ikke den afgørende faktor, men hvis der var hæftelser i bilen, ville det have været 15 sek hurtigere at finde dig. ;)
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 6. aug 2014, 17:09

Kimovitzh skrev:Der er faktsik flere ting som gør det.

Du ligger et billede op af din bil på nettet, og lige så snart du gør det, så har du i den forbindelse en bruger navn, en email eller andre ting, det er altsammen små krummer som viser vejen til dig, navn, arbejdsplads, stilling, tidligere stillinger, venner kone og børn, altsammen ting som hober sig op.

Jeg ved du sagde man skulle kunne finde dig ud fra din nummer plade, via internettet, din nummer plade er derfor ikke nødvendig. MEN du er ikke den eneste med dit navn, så derfor kunne det være en hindring til at finde den rigtige dig, men mon ikke google streetview kunne hjælpe mig med at se om netop din bil var på en af Hanserenes adresse, bilen kan jeg hurtig finde frem til via din nummer plade, og derfor ved jeg hvad jeg skal se efter.
Jamen hov! Det er jo en helt anden snak: Dermed siger du at blot BILLEDET af bilen er nok til at skabe problemer.
Kan det så ikke være fuldstændig ligegyldigt om man retoucherer nummerpladen væk?
Jeg er helt med på, at hvis man har fat i facebook profilen og der står Taulov i min profil på vagcars, så skal man være ualmindelig sløv for ikke at kunne finde mig :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kimovitzh » 6. aug 2014, 17:15

HansH skrev:
Kimovitzh skrev:Der er faktsik flere ting som gør det.

Du ligger et billede op af din bil på nettet, og lige så snart du gør det, så har du i den forbindelse en bruger navn, en email eller andre ting, det er altsammen små krummer som viser vejen til dig, navn, arbejdsplads, stilling, tidligere stillinger, venner kone og børn, altsammen ting som hober sig op.

Jeg ved du sagde man skulle kunne finde dig ud fra din nummer plade, via internettet, din nummer plade er derfor ikke nødvendig. MEN du er ikke den eneste med dit navn, så derfor kunne det være en hindring til at finde den rigtige dig, men mon ikke google streetview kunne hjælpe mig med at se om netop din bil var på en af Hanserenes adresse, bilen kan jeg hurtig finde frem til via din nummer plade, og derfor ved jeg hvad jeg skal se efter.
Jamen hov! Det er jo en helt anden snak: Dermed siger du at blot BILLEDET af bilen er nok til at skabe problemer.
Kan det så ikke være fuldstændig ligegyldigt om man retoucherer nummerpladen væk?
Jeg er helt med på, at hvis man har fat i facebook profilen og der står Taulov i min profil på vagcars, så skal man være ualmindelig sløv for ikke at kunne finde mig :)
Ja, men er pointen ikke at man skal være forsigtig med hvad man ligger op? Og derfor slette så mange kummer overhoved muligt? :D
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 6. aug 2014, 17:57

Kimovitzh skrev:Ja, men er pointen ikke at man skal være forsigtig med hvad man ligger op? Og derfor slette så mange kummer overhoved muligt? :D
Det er klart, jo mere anonym man er på alle punkter, jo sværere er man at lokalisere.
Men vi bevæger os ud af en tangent.
Du bruger en række af hints - brugernavn, geografisk stedangivelse osv. til at gå via facebook osv.
Det er ikke dét tråden handler om.
Tråden handler om hvorfor man vælger at sløre sin nummerplade.
Og i det perspektiv har du lige bevist, at hvis man er skødesløs med alle mulige andre detaljer, så kan det være totalt ligegyldigt. Min nummerplade indgik ikke i din sporing, og du har alligevel helt check på hvad jeg hedder og hvor jeg bor.
Dvs: bottom line er, at de der slører deres nummerplade, skal være lige så gennemført paranoide hvad alle andre detaljer angår, hvis det skal give nogen mening.

Forstå mig ret. Jeg anfægter på ingen måde at man slører sin nummerplade. Det er helt igennem en privat sag om man vil gøre det. Man gør jo som man har det bedst med selv.
Jeg vil gerne bare udfordre hvilken grad af beskyttelse det egentlig giver.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af SteffenR » 6. aug 2014, 18:04

Kimovitzh skrev: Der er faktsik flere ting som gør det.

Du ligger et billede op af din bil på nettet, og lige så snart du gør det, så har du i den forbindelse en bruger navn, en email eller andre ting, det er altsammen små krummer som viser vejen til dig, navn, arbejdsplads, stilling, tidligere stillinger, venner kone og børn, altsammen ting som hober sig op.

Jeg ved du sagde man skulle kunne finde dig ud fra din nummer plade, via internettet, din nummer plade er derfor ikke nødvendig. MEN du er ikke den eneste med dit navn, så derfor kunne det være en hindring til at finde den rigtige dig, men mon ikke google streetview kunne hjælpe mig med at se om netop din bil var på en af Hanserenes adresse, bilen kan jeg hurtig finde frem til via din nummer plade, og derfor ved jeg hvad jeg skal se efter.

Har haft den samme diskussion med en bruger herinde, havde kun fornavn, hvor han kom fra og hvad han lavede, tog under ti min, at finde ham og kæresten adresse same facebook (ikke Michael). ;)
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

P33T
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 7. mar 2014, 22:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af P33T » 6. aug 2014, 18:13

SAP konsulenter burde ellers leve et lidt mere fordækt liv!

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"