Connect er Skoda fabrikkens opfindelse. MinSkoda er Semler gruppens.GaSelle skrev:
Jeg er i øvrigt uforstående overfor, hvorfor de sætter "MinSkoda" i nye biler, når de har Skoda Connect?
Vores oplevelse med Skoda Brøndby
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1126
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 487 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Der står på Skoda.dk at anhængerforberedelse er standard på Kodiaq Style.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10921
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 673 times
- Been thanked: 1931 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Det ved jeg godt. Men jeg forstår ikke man sætter MinSkoda i, når bilen er født med Connect. Det er jo ‘dobbelt konfekt’.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 18. mar 2019, 21:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Som sagt er jeg tømre, ikke mekanikker. Jeg går ud fra at når en bilproducent reklamere med automatgear i en bil der i dk er godkendt til 1800kg på krogen, så kan motor og gearkasse klare en sådan belastning. også selvom man skulle gøre det hver dag. Jeg er med på ting i en vis grad bliver slidt hurtigere ved tung beladtning men ligesom producenterne har taget højde for øget slid på starter mm ifbm start/stop funktionen, så er der som kunde ingen grund til at mistænkte dem for ikke at have gjort ligesådan ved designet af gearkassen. Altså at kan holde til den slid/påvirkning der kommer ved jævnligt regelmæssig kørsel med tung trailer.
Men netop for at imødekomme evt. bedre/mere fordelagtige løsninger forklarede vi jo dette for sælger, hvorefter han stadig pegede på en 1.5 tsi med tørkobling som det bedste valg til vores behov. Ingen grund til at "smide penge væk" ved den 2.0tsi model vi startede handlen omkring.
Helt ærligt, hvorfor gør en sælger sådan? Regner han med at vi kommer tilbage og smider flere penge efter ham for at få en 2 liters istedet? Og tænker han på ingen måde på sit bilsalg imorgen, for hvis han behandler alle som han har gjort os så bliver de da snart begæret konkurs.....
Men netop for at imødekomme evt. bedre/mere fordelagtige løsninger forklarede vi jo dette for sælger, hvorefter han stadig pegede på en 1.5 tsi med tørkobling som det bedste valg til vores behov. Ingen grund til at "smide penge væk" ved den 2.0tsi model vi startede handlen omkring.
Helt ærligt, hvorfor gør en sælger sådan? Regner han med at vi kommer tilbage og smider flere penge efter ham for at få en 2 liters istedet? Og tænker han på ingen måde på sit bilsalg imorgen, for hvis han behandler alle som han har gjort os så bliver de da snart begæret konkurs.....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 18. mar 2019, 21:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Har iøvrigt undersøgt muligheden for at handle vores kodiaq ifbm køb af en 2019 Raw4hybrid. Det er jo en cvt hvilket ihvertfald er en helt anden opbygning af gearkasse. Vi har også en yaris hybrid nemlig.
Men økonomisk skal der lige tages godt tilløb inden enderne kan mødes. Og det er umiddelbart for stort et tab.
Helt principielt mener jeg personligt også det er forkert at vi som forbrugere/kunder hos Skoda skal lide et stort økonomisk tab på baggrund af dere mangelfulde/forkerte rådgivning. Problemerne efterfølgende med bilen burde kun opmuntre dem til at finde en løsning ud fra hvad der gør os som kunder tilfredse, og ikke ud fra at de bare vifter os af for at slippe for besværet.
Men økonomisk skal der lige tages godt tilløb inden enderne kan mødes. Og det er umiddelbart for stort et tab.
Helt principielt mener jeg personligt også det er forkert at vi som forbrugere/kunder hos Skoda skal lide et stort økonomisk tab på baggrund af dere mangelfulde/forkerte rådgivning. Problemerne efterfølgende med bilen burde kun opmuntre dem til at finde en løsning ud fra hvad der gør os som kunder tilfredse, og ikke ud fra at de bare vifter os af for at slippe for besværet.
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 110 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
det tror jeg sagtens kan være en taktik hos nogle forhandlere.... håber det bedste for jer
-
- Medlem
- Indlæg: 651
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Det er Ikke en tørkobling i har. Det er muligt sælger troede det da han solgte Jer bilen, og det forventede mange også at det ville være. 1.5 tsi karoq der er det en tørkobling. Ikke i kodiaq. Der er det den samme som 2.0 tsi samt 2.0 tdi 150hk.Michael S skrev: ↑6. apr 2019, 20:24Som sagt er jeg tømre, ikke mekanikker. Jeg går ud fra at når en bilproducent reklamere med automatgear i en bil der i dk er godkendt til 1800kg på krogen, så kan motor og gearkasse klare en sådan belastning. også selvom man skulle gøre det hver dag. Jeg er med på ting i en vis grad bliver slidt hurtigere ved tung beladtning men ligesom producenterne har taget højde for øget slid på starter mm ifbm start/stop funktionen, så er der som kunde ingen grund til at mistænkte dem for ikke at have gjort ligesådan ved designet af gearkassen. Altså at kan holde til den slid/påvirkning der kommer ved jævnligt regelmæssig kørsel med tung trailer.
Men netop for at imødekomme evt. bedre/mere fordelagtige løsninger forklarede vi jo dette for sælger, hvorefter han stadig pegede på en 1.5 tsi med tørkobling som det bedste valg til vores behov. Ingen grund til at "smide penge væk" ved den 2.0tsi model vi startede handlen omkring.
Helt ærligt, hvorfor gør en sælger sådan? Regner han med at vi kommer tilbage og smider flere penge efter ham for at få en 2 liters istedet? Og tænker han på ingen måde på sit bilsalg imorgen, for hvis han behandler alle som han har gjort os så bliver de da snart begæret konkurs.....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 18. mar 2019, 21:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Dette er ny info for mig... Det bliver mere og mere indviklet.
Jeg har fundet frem til Skodas brochure hvor de viser hvilke varianter bilen kommer i, der står der ved alle modellerne at de leveres med en "Elektrohydraulisk betjent dobbeltpladekobling". Men er alle DSG gear ikke det??
Uanset, Jeg køre bilen til FDM på torsdag hvor de kigger bilen efter ud fra de bresevne fejl osv vi har oplevet. Så må vi se hvad de siger. Det bør sgu ikke være så svært at finde ud af hvilken gearkasse der er i min bil, og FDM kan sikkert også fortælle om det holder til ofte kørsel med tung trailer.
Vi føler os stadig røvrendt af Skoda-Brøndby både ifbm selve købet men især pga forløbet efter vi fik bilen udleveret.
Uanset hvordan dette takles fremad rettet kommer vi nok aldrig aldrig aldrig til at eje en VAG-bil igen. Og såfremt de for medhold og vi ikke har mulighed for at ophæve handlen, bliver dette vores hidtil korteste ejerskab af en bil nogensinde. Den ryger ud så hurtigt det overhovedet kan lade sig gøre hvor det økonomiske tab er til at bære.
Jeg har fundet frem til Skodas brochure hvor de viser hvilke varianter bilen kommer i, der står der ved alle modellerne at de leveres med en "Elektrohydraulisk betjent dobbeltpladekobling". Men er alle DSG gear ikke det??
Uanset, Jeg køre bilen til FDM på torsdag hvor de kigger bilen efter ud fra de bresevne fejl osv vi har oplevet. Så må vi se hvad de siger. Det bør sgu ikke være så svært at finde ud af hvilken gearkasse der er i min bil, og FDM kan sikkert også fortælle om det holder til ofte kørsel med tung trailer.
Vi føler os stadig røvrendt af Skoda-Brøndby både ifbm selve købet men især pga forløbet efter vi fik bilen udleveret.
Uanset hvordan dette takles fremad rettet kommer vi nok aldrig aldrig aldrig til at eje en VAG-bil igen. Og såfremt de for medhold og vi ikke har mulighed for at ophæve handlen, bliver dette vores hidtil korteste ejerskab af en bil nogensinde. Den ryger ud så hurtigt det overhovedet kan lade sig gøre hvor det økonomiske tab er til at bære.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13415
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3279 times
- Been thanked: 4645 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Nej. Slet ikke.
Hvis bare du smider bilens stelnr, som jeg tidligere har opfordret til
Evt i PB hvis du foretrækker det.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6127
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6574 times
- Been thanked: 1689 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Det er ikke VAG’s eller bilens skyld at i har fået dårlig rådgivningMichael S skrev:Dette er ny info for mig... Det bliver mere og mere indviklet.
Jeg har fundet frem til Skodas brochure hvor de viser hvilke varianter bilen kommer i, der står der ved alle modellerne at de leveres med en "Elektrohydraulisk betjent dobbeltpladekobling". Men er alle DSG gear ikke det??
Uanset, Jeg køre bilen til FDM på torsdag hvor de kigger bilen efter ud fra de bresevne fejl osv vi har oplevet. Så må vi se hvad de siger. Det bør sgu ikke være så svært at finde ud af hvilken gearkasse der er i min bil, og FDM kan sikkert også fortælle om det holder til ofte kørsel med tung trailer.
Vi føler os stadig røvrendt af Skoda-Brøndby både ifbm selve købet men især pga forløbet efter vi fik bilen udleveret.
Uanset hvordan dette takles fremad rettet kommer vi nok aldrig aldrig aldrig til at eje en VAG-bil igen. Og såfremt de for medhold og vi ikke har mulighed for at ophæve handlen, bliver dette vores hidtil korteste ejerskab af en bil nogensinde. Den ryger ud så hurtigt det overhovedet kan lade sig gøre hvor det økonomiske tab er til at bære.
Det kunne lyde til sælger har lagt primært vægt på brændstoføkonomien som helt sikkert er bedre i jeres 1.5 TSI sammenlignet med en 2.0 TSI 4x4.
Havde en 2.0 TDI 150 med forhjulstræk været inde i billedet ville den sikkert både klare traileren bedre og have bedre brændstoføkonomi.
Jeg forstår godt hvis du ikke kommer tilbage til forhandleren, men bilerne er altså ikke så ringe generelt som det kunne lyde til, så her du været mere end uheldig.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13415
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3279 times
- Been thanked: 4645 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
I så fald er det ikke lykkedes. Har ikke modtaget pb..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13415
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3279 times
- Been thanked: 4645 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Gearkassekode er SWL og er en DQ381.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13415
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3279 times
- Been thanked: 4645 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Indtil nu - med streg under indtil nu - har DQ381 et bedre ry end DQ200. Men den har heller ikke været på markedet så længe som DQ200, og derfor er langtidserfaringerne ikke til stede på samme måde.
Omvendt har vi allerede en tråd herinde, hvor tvivlsomme oplevelser med DQ381 så småt er dukket op.
Til gengæld er det skidt for din sælger, som fortæller dig at du køber en 1.5 TSI med 7-trins DSG kasse med tørkobling, for det stemmer ikke.
På den positive side.. hvis du kan bruge det til noget.. så sparer det dig også for overvejelsen om hvorvidt du mht. gearkasse havde været bedre stillet med en 2.0. Det havde du ikke, for den var også kommet med en DQ381.
Bortset fra hvis du havde købt en 4x4 (var det sådan en du overvejede?) - for så ville den være kommet med en DQ500.
Den (altså DQ500) har jeg ikke rigtig hørt noget om, hverken positivt eller negativt. Den er qua sin (mindre) udbredelse ikke så eksponeret.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 651
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
My2019 2.0 tsi 4x4 har også dq381. Og jeg må trække 2200kg.HansH skrev: ↑7. apr 2019, 08:41Indtil nu - med streg under indtil nu - har DQ381 et bedre ry end DQ200. Men den har heller ikke været på markedet så længe som DQ200, og derfor er langtidserfaringerne ikke til stede på samme måde.
Omvendt har vi allerede en tråd herinde, hvor tvivlsomme oplevelser med DQ381 så småt er dukket op.
Til gengæld er det skidt for din sælger, som fortæller dig at du køber en 1.5 TSI med 7-trins DSG kasse med tørkobling, for det stemmer ikke.
På den positive side.. hvis du kan bruge det til noget.. så sparer det dig også for overvejelsen om hvorvidt du mht. gearkasse havde været bedre stillet med en 2.0. Det havde du ikke, for den var også kommet med en DQ381.
Bortset fra hvis du havde købt en 4x4 (var det sådan en du overvejede?) - for så ville den være kommet med en DQ500.
Den (altså DQ500) har jeg ikke rigtig hørt noget om, hverken positivt eller negativt. Den er qua sin (mindre) udbredelse ikke så eksponeret.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 18. mar 2019, 21:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Da vi bestilte vores bil kunne man kun få den 2.0tsi med tilhørende 4x4. Og ligeledes kun få 1.5tsi uden 4x4.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6127
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6574 times
- Been thanked: 1689 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
DQ381 er 7 trins vådkobling til 4x4Michael S skrev:Iøvrigt... er dq381 en våd eller tør kobling??
DQ380 er 7 trins vådkobling til forhjulstræk
Ellers skulle de to gearkasser være ens men det ser ud til de også sætter DQ381 i biler med forhjulstræk
Senest rettet af BrianDS 7. apr 2019, 08:55, rettet i alt 2 gange.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13415
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3279 times
- Been thanked: 4645 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Yes - jeg tager sidste afsnit i mig igen.SkodiaqDK skrev: ↑7. apr 2019, 08:48My2019 2.0 tsi 4x4 har også dq381.HansH skrev: ↑7. apr 2019, 08:41På den positive side.. hvis du kan bruge det til noget.. så sparer det dig også for overvejelsen om hvorvidt du mht. gearkasse havde været bedre stillet med en 2.0. Det havde du ikke, for den var også kommet med en DQ381.
Bortset fra hvis du havde købt en 4x4 (var det sådan en du overvejede?) - for så ville den være kommet med en DQ500.
Den (altså DQ500) har jeg ikke rigtig hørt noget om, hverken positivt eller negativt. Den er qua sin (mindre) udbredelse ikke så eksponeret.
Tjekkede lige ETKA igen, og jeg synes det er svært at blive klog på en rød tråd igennem de forskellige kombinationsmuligheder.
Derudover kan man ikke være sikker på at Semler markedsfører alle kombinationerne i DK.
Så... stryg den sidste udtalelse fra protokollen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13415
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3279 times
- Been thanked: 4645 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
??
Jeg skrev:
Til gengæld er det skidt for din sælger, som fortæller dig at du køber en 1.5 TSI med 7-trins DSG kasse med tørkobling, for det stemmer ikke.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 18. mar 2019, 21:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Helt ok HansH, men bare for at være helt indforstået.....vores bil ern en 1.5tsi uden 4x4, med en dq381 kobling??
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6127
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6574 times
- Been thanked: 1689 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Edit: DQ381 ser ud til at være den opdaterede version af DQ380BrianDS skrev:DQ381 er 7 trins vådkobling til 4x4Michael S skrev:Iøvrigt... er dq381 en våd eller tør kobling??
DQ380 er 7 trins vådkobling til forhjulstræk
Ellers skulle de to gearkasser være ens men det ser ud til de også sætter DQ381 i biler med forhjulstræk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 651
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
My2018 der var der kun dq250 (1.4 tsi) og dq500 i resten. Foruden manuelt.HansH skrev: ↑7. apr 2019, 08:56Yes - jeg tager sidste afsnit i mig igen.SkodiaqDK skrev: ↑7. apr 2019, 08:48My2019 2.0 tsi 4x4 har også dq381.HansH skrev: ↑7. apr 2019, 08:41På den positive side.. hvis du kan bruge det til noget.. så sparer det dig også for overvejelsen om hvorvidt du mht. gearkasse havde været bedre stillet med en 2.0. Det havde du ikke, for den var også kommet med en DQ381.
Bortset fra hvis du havde købt en 4x4 (var det sådan en du overvejede?) - for så ville den være kommet med en DQ500.
Den (altså DQ500) har jeg ikke rigtig hørt noget om, hverken positivt eller negativt. Den er qua sin (mindre) udbredelse ikke så eksponeret.
Tjekkede lige ETKA igen, og jeg synes det er svært at blive klog på en rød tråd igennem de forskellige kombinationsmuligheder.
Derudover kan man ikke være sikker på at Semler markedsfører alle kombinationerne i DK.
Så... stryg den sidste udtalelse fra protokollen
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6127
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6574 times
- Been thanked: 1689 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
DQ381 DSG gearkasse med forhjulstræk er korrekt. Ingen 4x4Michael S skrev:Helt ok HansH, men bare for at være helt indforstået.....vores bil ern en 1.5tsi uden 4x4, med en dq381 kobling??
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 18. mar 2019, 21:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Nå men det lyder jo til at hverken forhandler eller sælger egentlig har været helt klar over hvilken bil de reelt har solgt os......virkeligt cool som forbruger når der efterfølgende er problemer med skidtet.
Nogen forslag til hvordan jeg griber sagen an så jeg får en bil er fungere mekanisk og kan holde til at trække +1600kg på krogen, ofte.????
Nogen forslag til hvordan jeg griber sagen an så jeg får en bil er fungere mekanisk og kan holde til at trække +1600kg på krogen, ofte.????
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6127
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6574 times
- Been thanked: 1689 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Det burde den bil du har fået kunne klare.Michael S skrev:Nå men det lyder jo til at hverken forhandler eller sælger egentlig har været helt klar over hvilken bil de reelt har solgt os......virkeligt cool som forbruger når der efterfølgende er problemer med skidtet.
Nogen forslag til hvordan jeg griber sagen an så jeg får en bil er fungere mekanisk og kan holde til at trække +1600kg på krogen, ofte.????
Selvom en diesel med større moment nok havde været mere oplagt (og bedre brændstoføkonomi)
Hvis du slæber den store trailer kan du altid forvente en ringe brændstoføkonomi
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4976
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4486 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Nu må det ikke tages ilde op, men det lyder altså lidt til at du/TS har været noget så naiv i jeres søgen efter en ny bil, og virkelig har troet at sælger var på jeres side, og ikke bare ville sælge dén bil, der gav den største provision. Lidt som når folk bliver overrasket/skuffet/sure over, at deres bankrådgiver eller ejendomsmægler (no offence til de professioner) er mere en sælger, end en rådgiver...
Sagt på en anden måde, når du nu har haft de meget konkrete ønsker/krav til brændstofsforbrug og muligheder for at trække en tung trailer ofte eller hver dag, så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor du ikke har undersøgt tingene noget bedre inden købet. Lyder jo til, at I bare er sprunget i med begge ben i alt hvad sælger har sagt.
(Har ingen aktier hos sælger eller noget)
Sagt på en anden måde, når du nu har haft de meget konkrete ønsker/krav til brændstofsforbrug og muligheder for at trække en tung trailer ofte eller hver dag, så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor du ikke har undersøgt tingene noget bedre inden købet. Lyder jo til, at I bare er sprunget i med begge ben i alt hvad sælger har sagt.
(Har ingen aktier hos sælger eller noget)
Det er jo bare for sjovt
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Aaarh, Daniel....DanielB12 skrev: ↑7. apr 2019, 09:13Nu må det ikke tages ilde op, men det lyder altså lidt til at du/TS har været noget så naiv i jeres søgen efter en ny bil, og virkelig har troet at sælger var på jeres side, og ikke bare ville sælge dén bil, der gav den største provision. Lidt som når folk bliver overrasket/skuffet/sure over, at deres bankrådgiver eller ejendomsmægler (no offence til de professioner) er mere en sælger, end en rådgiver...
Sagt på en anden måde, når du nu har haft de meget konkrete ønsker/krav til brændstofsforbrug og muligheder for at trække en tung trailer ofte eller hver dag, så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor du ikke har undersøgt tingene noget bedre inden købet. Lyder jo til, at I bare er sprunget i med begge ben i alt hvad sælger har sagt.
(Har ingen aktier hos sælger eller noget)
Forestil dig, at du sender et ikke billyndigt vennepar ind til en forhandler med 550.000kr. i hånden. Dine ikke bilkyndige venner har styr på deres krav. De kommer altså med +en halv million og hatten i hånden. Det må ikke gå galt.
Jeg vil give dig ret i, at uvidenhed fritager ikke for ansvar (her købers ansvar for hvad hans penge går til), men sælger står altså i en situation og med et “bilkyndigt” forståelses mæssigt overtag rent psykologisk, hvor han bare ikke må handle mod bedre vidende. Det lyder det list som han har gjort. Så jeg vil give dig delvist ret - men synes heller ikke den skal gå helt ukommenteret hen
Jeg ville også selv sætte mig godt ind i tingene, men det kan være svært som almindelig forbruger. Se blot hvordan vi “bilkyndige” fjumrer rundt i denne tråd mellem gearkassetyper, forbrug og installation af et aftageligt træk. Det ér svært at gennemskue.
Jeg synes også det virker til, at trådstarter får meget svært ved at få en god oplevelse - rimeligt eller ej. Find fred med det. Du har ikke fået et dårligt produkt. Du har bare ikke fået det produkt du regnede med. Det er heldigvis en helt anden situation end at stå med en dårlig bil til +500k.
Det man siger, er man selv
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Vores oplevelse med Skoda Brøndby
Hej Michael. Jeg er ked af at sige det, men du kan altså ikke forvente en sælger ved alt om hvordan de forskellige gearkasser klarer sig, når de har kørt i x antal år. De holder sig som oftest til facts om hvad de har fået afvide fra importøren/fabrikken. De er sælgere ikke mekanikere.Michael S skrev: ↑7. apr 2019, 09:04Nå men det lyder jo til at hverken forhandler eller sælger egentlig har været helt klar over hvilken bil de reelt har solgt os......virkeligt cool som forbruger når der efterfølgende er problemer med skidtet.
Nogen forslag til hvordan jeg griber sagen an så jeg får en bil er fungere mekanisk og kan holde til at trække +1600kg på krogen, ofte.????
Jeg bider lidt mærke til at du i starten skrev at værkstedet har sagt at ved en ny reklamation kostede det xxx kr, i opstart. Jeg er selv i branchen, og det lyder til at vi er helt ude i ekstremerne. Enten anker du over vanvittige ting som egentlig virker som de skal eller også er værkstedet dårlige til at finde fejlene.. (finder de ikke årsagen til fejlen, kan de ikke fakturere deres brugte timer nogen steder, end til dem selv)
Som jeg ser det prøver du at finde mange grunde til at købet skal gå retur. Jeg er ked af at sige det, men jeg tvivler på du har en sag. Hvis du skulle gå hen og vinde og den blev købt retur, er det normalt en bekostelig affære, du får ikke alle pengene retur.
- These users thanked the author MrPedersen87 for the post (total 2):
- BrianDS • DanielB12