Hejsa derude
1 måneds tid siden begyndte bilen at tørne om morgenen et ekstra par sekunder, og det har den gjort kun når det koldt om morgenen. På selve dagen er der ingen problemer.
Nu dukkede her for et par dage siden, motor lampen op på instrumentbrættet, og jeg fik koden P0673 ud som jeg nok havde en anelse om at det var gløderøret der havde stået af. Jeg tog så gløderør 3# ud for at teste med voltmeter, da fejlkoden sagde det var den som fejlede, men den har en sensor ovenpå, hvilket jeg ikke fik nogen modstand på men jeg er i tvivl om den overhovedet kan måles ovenpå den sorte ende? Se billede: https://imgur.com/a/Hb8oi16
Anyways, har bestilt en ny som kommer i morgen, så må jeg håbe de 1.000kr for sådan en lille prut ikke går til spilde.
Håber i kan hjælpe.
Aud a3 2.0 TDI 150 HK Problemer med at starte
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Aud a3 2.0 TDI 150 HK Problemer med at starte
Vil ikke mene man kan mærke forskel hvis kun et enkelt gløderør går i stykker.
Men du har vel ikke givet 1000 kr for ét gløderør ?
Men du har vel ikke givet 1000 kr for ét gløderør ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1573
- Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 106 times
Re: Aud a3 2.0 TDI 150 HK Problemer med at starte
Det er en tryksensor, monteret på gløderør. Kr. 1000,- er ok pris, det koster de også netto ved eks. ftz
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970
Porsche 911 2,2E Targa 1970
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Aud a3 2.0 TDI 150 HK Problemer med at starte
Løste det gløderør så dit problem ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 09:38
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Aud a3 2.0 TDI 150 HK Problemer med at starte
Ja, gløderøret med tryksensor ligger på de 1200kr, og det var det jeg gav for den
Og gløderøret blev sat i, og Check engine lyset forsvandt, og været væk siden - dog driller den stadig om morgenen ved start af bilen.
Så nu får tjekket de resterende gløderør om de også er gået døde, forhåbenligt er det dem. Brugte også en masse tid på at tjekke både generator samt batteriet, men de er også OK.
Og gløderøret blev sat i, og Check engine lyset forsvandt, og været væk siden - dog driller den stadig om morgenen ved start af bilen.
Så nu får tjekket de resterende gløderør om de også er gået døde, forhåbenligt er det dem. Brugte også en masse tid på at tjekke både generator samt batteriet, men de er også OK.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 09:38
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Aud a3 2.0 TDI 150 HK Problemer med at starte
Update til jer de nysgerrige.
Efter en tur hos mekanikeren blev der fundet en fejl (https://imgur.com/a/NWa5d0e).
Endte med at live målingerne var som de skulle være, alt kørte som det skal. Selve sensoren virker også fint og har gode målinger. Så umiddeltbart skal jeg 'leve' med problemet, da man ikke rigtig kunne finde et problem.
Andre der evt. har haft et lignende problem?
Efter en tur hos mekanikeren blev der fundet en fejl (https://imgur.com/a/NWa5d0e).
Endte med at live målingerne var som de skulle være, alt kørte som det skal. Selve sensoren virker også fint og har gode målinger. Så umiddeltbart skal jeg 'leve' med problemet, da man ikke rigtig kunne finde et problem.
Andre der evt. har haft et lignende problem?
-
- Medlem
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Re: Aud a3 2.0 TDI 150 HK Problemer med at starte
Ja, ved fejlramt G40 skal motoren kører længere på starteren for at komme igang.
Ledninger, stik eller selve sensoren.
Nogen mener fejlen også kan forekomme hvis der ligger jernspåner på spidsen af sensoren. Hvis noget sådan skulle ske (jernspånerne) er der umiddelbart nok en endnu større udfordring...
Defekt G40 er som regel også ensbetydende med højere brændstofforbrug.
Ledninger, stik eller selve sensoren.
Nogen mener fejlen også kan forekomme hvis der ligger jernspåner på spidsen af sensoren. Hvis noget sådan skulle ske (jernspånerne) er der umiddelbart nok en endnu større udfordring...
Defekt G40 er som regel også ensbetydende med højere brændstofforbrug.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 09:38
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Aud a3 2.0 TDI 150 HK Problemer med at starte
Problemet er dog bare at brændstofforbruget er der intet galt med, tværtimod.HamSjelv skrev: ↑27. jun 2019, 12:28Ja, ved fejlramt G40 skal motoren kører længere på starteren for at komme igang.
Ledninger, stik eller selve sensoren.
Nogen mener fejlen også kan forekomme hvis der ligger jernspåner på spidsen af sensoren. Hvis noget sådan skulle ske (jernspånerne) er der umiddelbart nok en endnu større udfordring...
Defekt G40 er som regel også ensbetydende med højere brændstofforbrug.
Mekanikeren tog selve sensoren ud og bedømte den OK.
Starter problemet bliver kun set om morgenen, i sjældne tifælder. (sket 1 gang siden søndags da den stod over 2 nætter uden at blive startet).
Har aldrig haft problemet efter den er blevet startet første gang.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:37
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vest for Hobro
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 4 times
Re: Aud a3 2.0 TDI 150 HK Problemer med at starte
En eller flere begyndende slidte dysepakninger kan være et bud der ikke giver fejl i loggen.
383CI
2002 VW Lupo R3 1,2 3L Stabil til hverdag. 3,2/100km +600k km. Stabil og optimeret til små 100hk.
1968 Dodge Charger V8 383CI (6,3L) 22/100km. På lift
1969 Buick Elektra 225 cab, V8 430CI (7,0L) 20/100km. Bidrager til den globale opvarmning.
2002 VW Lupo R3 1,2 3L Stabil til hverdag. 3,2/100km +600k km. Stabil og optimeret til små 100hk.
1968 Dodge Charger V8 383CI (6,3L) 22/100km. På lift
1969 Buick Elektra 225 cab, V8 430CI (7,0L) 20/100km. Bidrager til den globale opvarmning.