1984 Audi quattro
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: 1984 Audi quattro
Du har fået bunden renset rigtig fint af, hvad har du brugt til det ?
Når motoren bliver startet rigtig op, og får lov til at køre lidt, så kan kompression jo godt ændre sig til det bedre
Når motoren bliver startet rigtig op, og får lov til at køre lidt, så kan kompression jo godt ændre sig til det bedre
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2148
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 119 times
Re: 1984 Audi quattro
fedt at følge med på sidelinjen, og som med alle de andre projekter der har været herinde gennem tiden er jeg totalt fald-på-røven imponeret over jeres mod... tør slet ikke tænke på hvad et projekt som dit hér ender i af kr.
thumbs up
thumbs up
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Det var først midt i 1985 at forlygterne blev skrå og baglygterne sorte...Herpes skrev:"Achtung Kühlsystem Prüfen"
Det gentagne udsagn for det meste af denne aften.
Har ikke noget så meget den sidste tid grundet overarbejde men nu var der endeligt lidt fritid.
Så aftenen er gået med at smide ny midlertidig tandrem på, det gik ok stærkt, så kunne man jo lige skifte oliefiltrene og gøre klar til motortest, som jeg jo ikke rigtigt troede vi nåede i år. Bundproppen som ikke lignede noget fra en bil sad ikke ordenligt fast, prøvede at skifte til en m14x1,5 og detpassede fint så det blev det. Så røg der olie på og stadig overskud af tid. Hmm så kunne vi jo lige teste lidt kompression nu der var kommet olie på, først blev det lige tjekket starter kørte, og den virkede også uden røgudvikling
Resultatet var ikke overvejene positivt men vurderet til at være nok til at arbejde videre.
Cyl 1 8,7bar
Cyl 2 6,8bar
Cyl 3 8,2bar
Cyl 4 8bar
Cyl 5 6,8bar
Så gik vi videre til tændingssystemet. Cyl 5 havde nedsmeltet tændrøret så der blev sat et tilfældigt i bare til test.
5 rør op på ventildækslet og der var fin gnist.
Så vidste vi ikke lige hvad vi så skulle finde på. Brændstofsystemet var på ingen måde gjort klar så det var ligesom udelukket. Men startgas havde vi. Så frem med brændslukkerne. Nu skulle den startes.
Og den kørte.....eller startede da men kunne ikke holdes igang på gas alene. Så næste skridt bliver nok at lave et midlertidigt brændstofsystem og få den startet på benzin. Video haves, skal lige finde ud af hvordan det kan lægges op.
Derudover har jeg fået mig 3 nybrugte forlygter og 1 ekstra glas til en ok pris. Desværre er det ekstra glas og ene lygte en Cibie så det dur ikke med de andre 2 eller mine. Men det hele sæt ser fint ud og er magen til dem på bilen. Så godt tilfreds alligevel. Fik et helt sæt "skrå" lygter og cibierne er så lodrette.
Alt ialt positiv pludselig fremskridt.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
m power: Et slidt stemmejern og et Würth håndværktøj til at fjerne sealer. Prøver at lade være med at bryde grunderen, det er ret svært og tidskrævende.
larslyn: tak for feedback
SørenR: Bilen havde skrå forlygter da jeg fik den, hvis du ser de første billeder igen. De er naturligvis ikke de tidskorrekte. Grillen på bilen passer heller ikke til de skrå lygter. Men må desværre skuffe dig og melde ud at den får sorte baglygter og de skrå forlygter. Simpelthen fordi jeg synes de er pænere og passer bedre til bilen.
larslyn: tak for feedback
SørenR: Bilen havde skrå forlygter da jeg fik den, hvis du ser de første billeder igen. De er naturligvis ikke de tidskorrekte. Grillen på bilen passer heller ikke til de skrå lygter. Men må desværre skuffe dig og melde ud at den får sorte baglygter og de skrå forlygter. Simpelthen fordi jeg synes de er pænere og passer bedre til bilen.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: 1984 Audi quattro
Det lyder som hårdt arbejde men resultatet ser godt udHerpes skrev:m power: Et slidt stemmejern og et Würth håndværktøj til at fjerne sealer. Prøver at lade være med at bryde grunderen, det er ret svært og tidskrævende.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Lidt nyt herfra.
Efter sidste forsøg med opstart på gas, er der arbejdet på at få liv i selve benzinpumpen, så bilen kunne startes på benzin istedet. Pumpen sad fast, og den har henover jul og nytår stået med citronsyre i, samt også med wd40 i, for at se om det var muligt at den gik fri, Der er testet med højere spænding og lette slag for at få den igang, og nu har jeg opgivet den, da intet har hjulpet. Det samme med at bruge GTi16v pumpen jeg havde liggende. Havde ingen overgangstykker til benzin og hardlines kunne ikke umiddelbart afmonteres og bruge slanger istedet uden at ødelægge den. Så den mulighed er opgivet.
Gik og ventede lidt på noget rabat på en ny boschpumpe med samme nummer, det kom så tidligere på ugen, så den er bestilt sammen med nogle dysegummiringe. Har ikke lige fundet nogen styr til dyserne endnu til, mange steder har 2 af de forkerte typer, men dem som skulle passe, har jeg ikke fundet til en ordenlig pris i EU. Så det arbejder jeg stadig på.
Derudover har jeg bestilt en A-stolpe til ydre højre fra Audi Tradition, samt tæppelister. Nu var det på lager og så må man jo købe når det er der.
Ellers er tiden gået med at skrabe løs i bunden, inde i bilen i passagersiden, det går langsomt fremad og begynder at vise nogle steder der skal skiftes.
Derudover blev der set lidt på den højre bagskærm. Det startede lidt med at pille i lakken for at finde ud af hvor meget lak der var på. Det var en hel del. Nu er det meste af øverste lag fjernet og tyder på at bilen har været omlakeret 1 eller 2 gange ovenpå originallakken. Derudover er der tin og glasfiberspartel i højre bagskærm efter en skade. Arbejder langsomt derindad for at se hvor slemt det er, men bruger ikke en roterende sliber for at undgå støv i hele lokalet, så indtil videre er alt skrabet af.
Ikke så store gennembrud, men bare kedeligt arbejde fremadrettet. Kortsigtede mål er stadig at få rigtig liv i bilen, så motor/drivline kan komme af og jeg kan se hvilke andre pladedele der skal bestilles. Det tyder pt også på at der skal bestilles to nye vanger til foran, men vil gerne lige se dem nærmere inden, så det venter til motor kommer ud.
Skal lige lære det nye forum ad mht. at vise billeder så går måske galt
Efter sidste forsøg med opstart på gas, er der arbejdet på at få liv i selve benzinpumpen, så bilen kunne startes på benzin istedet. Pumpen sad fast, og den har henover jul og nytår stået med citronsyre i, samt også med wd40 i, for at se om det var muligt at den gik fri, Der er testet med højere spænding og lette slag for at få den igang, og nu har jeg opgivet den, da intet har hjulpet. Det samme med at bruge GTi16v pumpen jeg havde liggende. Havde ingen overgangstykker til benzin og hardlines kunne ikke umiddelbart afmonteres og bruge slanger istedet uden at ødelægge den. Så den mulighed er opgivet.
Gik og ventede lidt på noget rabat på en ny boschpumpe med samme nummer, det kom så tidligere på ugen, så den er bestilt sammen med nogle dysegummiringe. Har ikke lige fundet nogen styr til dyserne endnu til, mange steder har 2 af de forkerte typer, men dem som skulle passe, har jeg ikke fundet til en ordenlig pris i EU. Så det arbejder jeg stadig på.
Derudover har jeg bestilt en A-stolpe til ydre højre fra Audi Tradition, samt tæppelister. Nu var det på lager og så må man jo købe når det er der.
Ellers er tiden gået med at skrabe løs i bunden, inde i bilen i passagersiden, det går langsomt fremad og begynder at vise nogle steder der skal skiftes.
Derudover blev der set lidt på den højre bagskærm. Det startede lidt med at pille i lakken for at finde ud af hvor meget lak der var på. Det var en hel del. Nu er det meste af øverste lag fjernet og tyder på at bilen har været omlakeret 1 eller 2 gange ovenpå originallakken. Derudover er der tin og glasfiberspartel i højre bagskærm efter en skade. Arbejder langsomt derindad for at se hvor slemt det er, men bruger ikke en roterende sliber for at undgå støv i hele lokalet, så indtil videre er alt skrabet af.
Ikke så store gennembrud, men bare kedeligt arbejde fremadrettet. Kortsigtede mål er stadig at få rigtig liv i bilen, så motor/drivline kan komme af og jeg kan se hvilke andre pladedele der skal bestilles. Det tyder pt også på at der skal bestilles to nye vanger til foran, men vil gerne lige se dem nærmere inden, så det venter til motor kommer ud.
Skal lige lære det nye forum ad mht. at vise billeder så går måske galt
- Vedhæftede filer
-
- Går langsomt fremad her, ret meget sealer i bagkanten af bunden og er begyndt at vise nogle steder der skal laves
- DSC07582.JPG (184.92 KiB) Vist 20790 gange
-
- Lak, spartel, glasfiberspartel og tin.
- DSC07581.JPG (129.26 KiB) Vist 20790 gange
-
- Her er første lag taget af på det meste op til ventilationshullet. Svært at se farveforskellen på over/under ventilationen på billedet, men det er ret tydeligt i virkeligheden
- DSC07580.JPG (117.45 KiB) Vist 20790 gange
-
- Første lag lak var elastisk nok visse steder til at kunne tages af i hele flager
- DSC07579.JPG (89.55 KiB) Vist 20790 gange
-
- Pumpen med syre i.
- DSC07577.JPG (179.73 KiB) Vist 20790 gange
- timan
- Nyt medlem
- Indlæg: 178
- Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Greve
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Hej
Det har stået noget stille siden marts 2018, grundet familieforøgelse.
Der blev fra januar til marts arbejdet hårdt på at få rigtig liv i den. Havde egenligt lavet video og alt muligt af første rigtige opstart, men kunne ikke lige finde et sted at hoste det i mere end 30 dage uden at skulle registrere alt muligt, men det er en anden sag.
Bilen blev startet op på benzin med et større "eksternt" brændstofsystem ude på gulvet og lange brændstofslanger på. Den lød overraskende godt, der var en mislyd fra motoren udover en ventilløfter, vi ikke kunne identificere, men det forsvandt da den varmede langsomt op. Vi havde lige lidt problemer med at få det midlertidige brændstofsystem til at fungere, da jeg ikke ville have det første overskudsbrændstof tilbage igennem systemet igen, men da vi lige fik styr på at der ikke var huller i brændstoftilførslen så kørte motoren overraskende godt. Motoren fik lov at køre varm 2 aftener i træk og så blev det vurderet at det var godt nok til at arbejde videre med. Set i bagklogskabens klare lys ærgrer det mig at jeg ikke fik målt kompressionen lige efter den havde kørt, men sådan er det.
Vi prøvede ellers lige at se om man kunne have fået den til at trille frem og tilbage, men så snart vi skulle til at prøve, gik koblingspedalen i bund og blev der. Så det stoppede brat der.
Ellers er der kommet lidt stumper til fra ophørsudsalget fra OH Biler et spejl,nye håndbremsekabler og centrallåspumpe. Der skulle være 2 sæt frontblinkglas fra tyskland undervejs nu. Der søges stadig stumper næsten dagligt, hvad end jeg kan finde som er interessant og til at betale.
Efter familieforøgelsen har jeg i det resterende år kun nået at fortsætte afrensning inde i bilen i førersidegulvet, her ser hele panelsiden ud mod A stolpen og forhjulet noget bedre ud end i passagersiden. Derudover er der fjernet mere af ledningsnettet som godt nok er et cirkus i sådan en bil med hvordan det er trukket. Så det var noget af et sløjt år med denne bil. Eneste positive er da at nu kan jeg være på værkstedet mere end 1 time af gangen imodsætning til de første par måneder med den lille.
Det mindre positive er så at jeg med 99% sikkerhed skal have nyt hjem indenfor de næste par måneder med en komplet renovering af hus til følge. Så det tyder ikke på at det er det vilde der kommer til at ske i år heller. Eneste positive er dog at bilen står indendørs.
Så beklager den manglende indsats Hvis jeg finder et nemt sted at hoste skal jeg nok lige smide videoen fra opstart op.
Det har stået noget stille siden marts 2018, grundet familieforøgelse.
Der blev fra januar til marts arbejdet hårdt på at få rigtig liv i den. Havde egenligt lavet video og alt muligt af første rigtige opstart, men kunne ikke lige finde et sted at hoste det i mere end 30 dage uden at skulle registrere alt muligt, men det er en anden sag.
Bilen blev startet op på benzin med et større "eksternt" brændstofsystem ude på gulvet og lange brændstofslanger på. Den lød overraskende godt, der var en mislyd fra motoren udover en ventilløfter, vi ikke kunne identificere, men det forsvandt da den varmede langsomt op. Vi havde lige lidt problemer med at få det midlertidige brændstofsystem til at fungere, da jeg ikke ville have det første overskudsbrændstof tilbage igennem systemet igen, men da vi lige fik styr på at der ikke var huller i brændstoftilførslen så kørte motoren overraskende godt. Motoren fik lov at køre varm 2 aftener i træk og så blev det vurderet at det var godt nok til at arbejde videre med. Set i bagklogskabens klare lys ærgrer det mig at jeg ikke fik målt kompressionen lige efter den havde kørt, men sådan er det.
Vi prøvede ellers lige at se om man kunne have fået den til at trille frem og tilbage, men så snart vi skulle til at prøve, gik koblingspedalen i bund og blev der. Så det stoppede brat der.
Ellers er der kommet lidt stumper til fra ophørsudsalget fra OH Biler et spejl,nye håndbremsekabler og centrallåspumpe. Der skulle være 2 sæt frontblinkglas fra tyskland undervejs nu. Der søges stadig stumper næsten dagligt, hvad end jeg kan finde som er interessant og til at betale.
Efter familieforøgelsen har jeg i det resterende år kun nået at fortsætte afrensning inde i bilen i førersidegulvet, her ser hele panelsiden ud mod A stolpen og forhjulet noget bedre ud end i passagersiden. Derudover er der fjernet mere af ledningsnettet som godt nok er et cirkus i sådan en bil med hvordan det er trukket. Så det var noget af et sløjt år med denne bil. Eneste positive er da at nu kan jeg være på værkstedet mere end 1 time af gangen imodsætning til de første par måneder med den lille.
Det mindre positive er så at jeg med 99% sikkerhed skal have nyt hjem indenfor de næste par måneder med en komplet renovering af hus til følge. Så det tyder ikke på at det er det vilde der kommer til at ske i år heller. Eneste positive er dog at bilen står indendørs.
Så beklager den manglende indsats Hvis jeg finder et nemt sted at hoste skal jeg nok lige smide videoen fra opstart op.
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
google drev/google photo ?
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10998
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 704 times
- Been thanked: 1992 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Har været lidt betænkelig ved at bruge youtube, da jeg har læst mig til at folk har haft problemer med at youtube og googlekontoer blev "linket" og der var problemer med at skille det ad igen. Og da jeg bruger det en del arbejdsrelateret på samme maskine blev det lige sat på pause mens jeg ledte efter noget andet sted at hoste. Rodede med vimeo også men det virkede kun til at være 30 dage uden betaling, imgur og alle de andre tjenester jeg kunne finde var kun billeder, .gif osv. Så det blev sat på pause sidste år, men ser lige på det igen nu. Ser ud til at måske jeg måske kan få det til at virke via vimeo nu. Smider en testvideo op om lidt forhåbenligt.
- Schmidt
- Nyt medlem
- Indlæg: 370
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus C.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 74 times
- Kontakt:
Re: 1984 Audi quattro
Hmm mærkeligt, ville tro at dette ville virke, hvor du kun bruger ID, men det ser ikke ud til at virke
Men så må man bare klikke på linket
F.eks virker det på samme måde med YouTube, ved ikke om det er anderledes med Vimeo
Glæder mig til du fortsætter engang - det er et VIRKELIG fedt projekt!
Men så må man bare klikke på linket
Kode: Vælg alt
[vimeo]310561187[/vimeo]
Kode: Vælg alt
[youtube]pS2b2KpVa4w[/youtube]
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Skoda Citigo (Konebil som jeg af mystiske årsager kører i)
Skoda Citigo (Konebil som jeg af mystiske årsager kører i)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Ja tak i får lige en mer
https://vimeo.com/310564518
password er test hvis det virker
Lyden er lidt mærkelig. Man kan godt høre løfteren formodentligt, den anden lyd på den første video er vidst mikrofonen på kameraet der gør diskantlyd meget høj. Der var en bankelyd vi ikke kunne identificere som forsvandt. Derudover er der et knytnævestørrelse hul i mellempotten så der var ret meget larm i garagen. Grunden til vi rykker sådan i gasspjæld er at det havde problemer med at komme "forbi" et punkt og så satte sig.
https://vimeo.com/310564518
password er test hvis det virker
Lyden er lidt mærkelig. Man kan godt høre løfteren formodentligt, den anden lyd på den første video er vidst mikrofonen på kameraet der gør diskantlyd meget høj. Der var en bankelyd vi ikke kunne identificere som forsvandt. Derudover er der et knytnævestørrelse hul i mellempotten så der var ret meget larm i garagen. Grunden til vi rykker sådan i gasspjæld er at det havde problemer med at komme "forbi" et punkt og så satte sig.
Senest rettet af Herpes 10. jan 2019, 15:17, rettet i alt 1 gang.
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Min mellempotte engang i 2012... Som den ser ud nu... Jeg skar svejsningerne af mellempotten og hev rørene ud af enderne, så jeg fik lidt ekstra rør at arbejde med.
Et par streger hen over rør og potte inden afmontering sikrede at alt vendte rigtigt bagefter.
Den stump rustfrit kostede mig 50 kr
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Det er et fint størrelse hul i den potte.
Fik lige startet kameraet op med billeder fra da vi startede den og fandt et par billeder af brændstofforsyningen, under et af de første forsøg skete der et lille uheld med en banjo som forstøvede benzin ud i lokalet. Der var så blæst hul i under testen. Havde heldigvis en gammel golf td pumpe liggende vi kunne låne fra.
Derudover fandt jeg lige et sjovt billede fra lidt tidligere. Det er ikke for sjov jeg siger der er meget maling på den her vogn.
Fik lige startet kameraet op med billeder fra da vi startede den og fandt et par billeder af brændstofforsyningen, under et af de første forsøg skete der et lille uheld med en banjo som forstøvede benzin ud i lokalet. Der var så blæst hul i under testen. Havde heldigvis en gammel golf td pumpe liggende vi kunne låne fra.
Derudover fandt jeg lige et sjovt billede fra lidt tidligere. Det er ikke for sjov jeg siger der er meget maling på den her vogn.
- Vedhæftede filer
-
- Årringe i lak
- DSC07589.JPG (80.9 KiB) Vist 19328 gange
-
- ekstern brændstofforsyning
- DSC07615.JPG (155.73 KiB) Vist 19328 gange
-
- ups
- DSC07636.JPG (87.67 KiB) Vist 19328 gange
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Brændsstoftrykket skal ligge på 5.85 bar.Herpes skrev: ↑10. jan 2019, 22:55Det er et fint størrelse hul i den potte.
Fik lige startet kameraet op med billeder fra da vi startede den og fandt et par billeder af brændstofforsyningen, under et af de første forsøg skete der et lille uheld med en banjo som forstøvede benzin ud i lokalet. Der var så blæst hul i under testen. Havde heldigvis en gammel golf td pumpe liggende vi kunne låne fra.
Derudover fandt jeg lige et sjovt billede fra lidt tidligere. Det er ikke for sjov jeg siger der er meget maling på den her vogn.
http://www.sealtd.net/quattro/ishamresearch/index.html
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Modtog lige mine forblinkglas igår. Hella/VW-Audi logoer i.
De er som nye hvis ikke splinter nye så det var super. Det er reproduktioner fra sælgers eget originalsæt har jeg lige fået at vide, de ser satme godt ud. Prøvede lige at lægge det ene i og det passer med pakning hele vejen rundt, samt hullerne passer og dimensionerne ser ud til at være identiske. Det er vidst langt bedre end dem de sælger i Schweiz og ebay som ikke passer til originalhusene
100euro/sæt + fragt så helt billigt var det ikke men sådan er det jo med de her biler . Men i forhold til det orange komplette sæt jeg fandt for nyligt til 840 euro, så kunne det være værre.
Han havde vidst nok flere sæt, hvis du var interesseret Søren. Derudover også nogle brochurer/salgsmateriale i original omslag til 20v der lignede original tilbehør, hvis man er til den slags
De er som nye hvis ikke splinter nye så det var super. Det er reproduktioner fra sælgers eget originalsæt har jeg lige fået at vide, de ser satme godt ud. Prøvede lige at lægge det ene i og det passer med pakning hele vejen rundt, samt hullerne passer og dimensionerne ser ud til at være identiske. Det er vidst langt bedre end dem de sælger i Schweiz og ebay som ikke passer til originalhusene
100euro/sæt + fragt så helt billigt var det ikke men sådan er det jo med de her biler . Men i forhold til det orange komplette sæt jeg fandt for nyligt til 840 euro, så kunne det være værre.
Han havde vidst nok flere sæt, hvis du var interesseret Søren. Derudover også nogle brochurer/salgsmateriale i original omslag til 20v der lignede original tilbehør, hvis man er til den slags
- Vedhæftede filer
-
- 20190112_155735.jpg (112.43 KiB) Vist 19202 gange
-
- 20190112_151527.jpg (112.09 KiB) Vist 19202 gange
-
- 20190112_151511.jpg (148.91 KiB) Vist 19202 gange
-
- 20190112_151504.jpg (169.97 KiB) Vist 19202 gange
-
- 20190112_151535.jpg (127.14 KiB) Vist 19202 gange
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: 1984 Audi quattro
Puha, det lyder lidt som Golf 2 rallye priser det derHerpes skrev: ↑12. jan 2019, 16:05Modtog lige mine forblinkglas igår. Hella/VW-Audi logoer i.
De er som nye hvis ikke splinter nye så det var super. Det er reproduktioner fra sælgers eget originalsæt har jeg lige fået at vide, de ser satme godt ud. Prøvede lige at lægge det ene i og det passer med pakning hele vejen rundt, samt hullerne passer og dimensionerne ser ud til at være identiske. Det er vidst langt bedre end dem de sælger i Schweiz og ebay som ikke passer til originalhusene
100euro/sæt + fragt så helt billigt var det ikke men sådan er det jo med de her biler . Men i forhold til det orange komplette sæt jeg fandt for nyligt til 840 euro, så kunne det være værre.
Han havde vidst nok flere sæt, hvis du var interesseret Søren. Derudover også nogle brochurer/salgsmateriale i original omslag til 20v der lignede original tilbehør, hvis man er til den slags
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: 1984 Audi quattro
Ja det er satme heller ikke for børnJimmi K skrev:Puha, det lyder lidt som Golf 2 rallye priser det derHerpes skrev: ↑12. jan 2019, 16:05Modtog lige mine forblinkglas igår. Hella/VW-Audi logoer i.
De er som nye hvis ikke splinter nye så det var super. Det er reproduktioner fra sælgers eget originalsæt har jeg lige fået at vide, de ser satme godt ud. Prøvede lige at lægge det ene i og det passer med pakning hele vejen rundt, samt hullerne passer og dimensionerne ser ud til at være identiske. Det er vidst langt bedre end dem de sælger i Schweiz og ebay som ikke passer til originalhusene
100euro/sæt + fragt så helt billigt var det ikke men sådan er det jo med de her biler . Men i forhold til det orange komplette sæt jeg fandt for nyligt til 840 euro, så kunne det være værre.
Han havde vidst nok flere sæt, hvis du var interesseret Søren. Derudover også nogle brochurer/salgsmateriale i original omslag til 20v der lignede original tilbehør, hvis man er til den slags
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Nah... Det eneste jeg skal ændre for at få den 110% original udvendig er en hækspoiler i sort gummi. Min er malet og lortet krakkelerer. Nå ja og det røde plastic under nummerpladen bag på, skal lige ha' en tågelygte fræst i indefra.Herpes skrev: ↑12. jan 2019, 16:05Modtog lige mine forblinkglas igår. Hella/VW-Audi logoer i.
De er som nye hvis ikke splinter nye så det var super. Det er reproduktioner fra sælgers eget originalsæt har jeg lige fået at vide, de ser satme godt ud. Prøvede lige at lægge det ene i og det passer med pakning hele vejen rundt, samt hullerne passer og dimensionerne ser ud til at være identiske. Det er vidst langt bedre end dem de sælger i Schweiz og ebay som ikke passer til originalhusene
100euro/sæt + fragt så helt billigt var det ikke men sådan er det jo med de her biler . Men i forhold til det orange komplette sæt jeg fandt for nyligt til 840 euro, så kunne det være værre.
Han havde vidst nok flere sæt, hvis du var interesseret Søren. Derudover også nogle brochurer/salgsmateriale i original omslag til 20v der lignede original tilbehør, hvis man er til den slags
Men jo... Originale stumper koster dagsprisen på dine indre organer og reproduktioner er bare afsindigt dyrt.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Min spoiler er også krakeleret i lakken og revnet ned til gummiet flere steder, den er jo lakeret sort.
Btw prøv at kigge på blocket efter den refleksbande i rød. Der var vidst en der havde en fejlfri til omkring en plov danske. Det var så billigt jeg overvejede det, selvom jeg helst vil have sort. I Tyskland er det 150-300euro for en revnet rød som regel og sort er fra 300 revnet og op til 1000 euro for fejlfri. Sorte baglygter +refleksbanden kan nemt rende i 1500-2000 euro hvis det skal være frankani. Og det er i princippet bare reservedele til almindelig audi coupe produceret i tusindvis. Det er helt bananas.
Btw prøv at kigge på blocket efter den refleksbande i rød. Der var vidst en der havde en fejlfri til omkring en plov danske. Det var så billigt jeg overvejede det, selvom jeg helst vil have sort. I Tyskland er det 150-300euro for en revnet rød som regel og sort er fra 300 revnet og op til 1000 euro for fejlfri. Sorte baglygter +refleksbanden kan nemt rende i 1500-2000 euro hvis det skal være frankani. Og det er i princippet bare reservedele til almindelig audi coupe produceret i tusindvis. Det er helt bananas.
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Hækspoileren blev først malet i bilens farve med facelift i 1985 - før det stod den bare som sort gummi. Samtidigt mistede bagklappen det sorte felt ovenpå og typemærkerne gik fra klistermærker til blik.Herpes skrev: ↑15. jan 2019, 22:09Min spoiler er også krakeleret i lakken og revnet ned til gummiet flere steder, den er jo lakeret sort.
Btw prøv at kigge på blocket efter den refleksbande i rød. Der var vidst en der havde en fejlfri til omkring en plov danske. Det var så billigt jeg overvejede det, selvom jeg helst vil have sort. I Tyskland er det 150-300euro for en revnet rød som regel og sort er fra 300 revnet og op til 1000 euro for fejlfri. Sorte baglygter +refleksbanden kan nemt rende i 1500-2000 euro hvis det skal være frankani. Og det er i princippet bare reservedele til almindelig audi coupe produceret i tusindvis. Det er helt bananas.
Så vidt jeg husker skal din have sort spoiler og røde baglygter... Der er flest af de andre
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
- The Micktrix / Dk
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1934
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 366 times
- Been thanked: 245 times
Re: 1984 Audi quattro
Hvordan går det med Quattro´en
Mercedes w124 280TE 3.2L Sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z - Maserati Gransport 2007
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z - Maserati Gransport 2007
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3369
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 414 times
- Been thanked: 269 times
Re: 1984 Audi quattro
Kan se der ikke har været meget liv, siden Micktrix sprugte, men nu gør jeg det da lige igen, for at høre ad?
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Hej
Er blevet husejer i april i håb om at få værksted derhjemme på længere sigt, der er ca 130 kvm tilbygning til som dog ikke lige er velegnet i nuværende stand til at lave bil i.
Så ligesom alt andet jeg ellers har, er det også et længerevarende projekt rent faktisk at kunne flytte ind. Så ja Audi projektet står helt stille, indtil vi kommer over i det nye hus og af med dobbelt udgiften, Og med det vi er rendt på indtil videre under renovering tror jeg vi skal være glade, hvis vi flytter ind i år. Pt er der ingen gulve, køkken eller værelser eller varmekilde eller funktionel kloak. Så det bliver lige prioriteret desværre, men der er absolut ikke udsigt til at jeg skal af med den. Den står stadig indenfor adskilt som de sidste billeder, der er kun adskildt lidt omme i bagenden som ikke er vist her, men det fremskridt er vidst ikke værd at reklamere med . Er dog stadig på udkig efter stumper der er til at betale, så holder stadig meget øje med hvad der ryger til salg her og i udlandet.
Skal nok skrive når der bliver startet noget op igen.
Er blevet husejer i april i håb om at få værksted derhjemme på længere sigt, der er ca 130 kvm tilbygning til som dog ikke lige er velegnet i nuværende stand til at lave bil i.
Så ligesom alt andet jeg ellers har, er det også et længerevarende projekt rent faktisk at kunne flytte ind. Så ja Audi projektet står helt stille, indtil vi kommer over i det nye hus og af med dobbelt udgiften, Og med det vi er rendt på indtil videre under renovering tror jeg vi skal være glade, hvis vi flytter ind i år. Pt er der ingen gulve, køkken eller værelser eller varmekilde eller funktionel kloak. Så det bliver lige prioriteret desværre, men der er absolut ikke udsigt til at jeg skal af med den. Den står stadig indenfor adskilt som de sidste billeder, der er kun adskildt lidt omme i bagenden som ikke er vist her, men det fremskridt er vidst ikke værd at reklamere med . Er dog stadig på udkig efter stumper der er til at betale, så holder stadig meget øje med hvad der ryger til salg her og i udlandet.
Skal nok skrive når der bliver startet noget op igen.
- These users thanked the author Herpes for the post (total 3):
- larslyn • MichaelSmed • KBoesen
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3369
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 414 times
- Been thanked: 269 times
Re: 1984 Audi quattro
Er der slet ikke kommet liv i dette fine projekt igen?
- These users thanked the author KBoesen for the post:
- Passatg 3c
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren