2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 2. jul 2014, 02:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Hej alle.
Jeg har købt en Passat B8 med 6100km i uret.
Jeg overvejer en tuning, men vil gerne høre jeres erfaringer.
Det skal siges at jeg er konsulent og kører mange kilometer fordelt på lange ture.
Er der nogle af jer der har erfaringer med tuning og holdbarheden af kobling og DSG, ved mange kilometer og lange ture?
Jeg har købt en Passat B8 med 6100km i uret.
Jeg overvejer en tuning, men vil gerne høre jeres erfaringer.
Det skal siges at jeg er konsulent og kører mange kilometer fordelt på lange ture.
Er der nogle af jer der har erfaringer med tuning og holdbarheden af kobling og DSG, ved mange kilometer og lange ture?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 159 times
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Min gamle A3 har snart rundet 200.000 km med 190hk. Det er oprindeligt en 140hk (2.0tdi). Der er ingen bøvl.
Hvis din Passat er en TDI og IKKE med DQ200 vil jeg ikke være nervøs.
Tænk også over:
Jeg pendler 150 km til daglig. Jeg tror max jeg har klampen i bund 30 sek på en dag, ud af de 2 timer jeg bruger i bilen. Så størstedelen af tiden bruger jeg (og sikkert også dig) slet ikke den øgede effekt.
Så på gennemvarm motor tunet af en anerkendt tuner, tror jeg ikke det er afgørende om bilen er tunet +20% i den korte tid man udnytter den øgede effekt.
Hvis din Passat er en TDI og IKKE med DQ200 vil jeg ikke være nervøs.
Tænk også over:
Jeg pendler 150 km til daglig. Jeg tror max jeg har klampen i bund 30 sek på en dag, ud af de 2 timer jeg bruger i bilen. Så størstedelen af tiden bruger jeg (og sikkert også dig) slet ikke den øgede effekt.
Så på gennemvarm motor tunet af en anerkendt tuner, tror jeg ikke det er afgørende om bilen er tunet +20% i den korte tid man udnytter den øgede effekt.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13419
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3281 times
- Been thanked: 4645 times
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Enig med ANAJ på alle punkter.
- gå til en god tuner, dvs Landberg. Han laver det, så det holder i morgen, i næste uge, i næste måned.. etc
- din bil har DQ250 --> ingen problemer
- hvis du har en "normal" kørestil, og ikke fyrer den max af i hver eneste acceleration, dvs kun udnytter det ekstra potentiale lejlighedsvist, så er der ingen problemer overhovedet
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 2. jul 2014, 02:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Tak for svar i to, lækkert at høre fra folk med lidt erfaringer.
Nu er jeg ret grøn i dette:
Hvad er DQ200 vs DQ250?
Min Passat er en 2,0 TDI fra 11/2016 med DSG6.
Jeg kører ofte lange ture og en del motorvej. Så nej, den bliver ikke skudt af konstant.
Nu er jeg ret grøn i dette:
Hvad er DQ200 vs DQ250?
Min Passat er en 2,0 TDI fra 11/2016 med DSG6.
Jeg kører ofte lange ture og en del motorvej. Så nej, den bliver ikke skudt af konstant.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13419
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3281 times
- Been thanked: 4645 times
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
DQ200 = DSG7 med tørkoblinger. Bruges på biler med max moment op til 250Nm.
DQ250 = DSG6 med vådkoblinger. Bruges på biler med max moment op til 400Nm. Mere robust og driftsikker konstruktion end DSG7.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 2. jul 2014, 02:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Ok, så lærte jeg også lidt idag.
Hvad er jeres erfaringer så med brændstofforbruget?
Hvad er jeres erfaringer så med brændstofforbruget?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13419
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3281 times
- Been thanked: 4645 times
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Der er nogen der taler om sågar ret markante forbedringer i brændstofforbrug. Jeg har læst om op til 2km/l.
Min tidl Passat B6 og nuv B7 var/er begge Landberg chippet, og jeg kan ikke bekræfte nogen som helst ændring i forbrug som følge af chipning. Hverken til det dårligere eller det bedre. Det er simpelt hen præcis det samme.
En parameter kunne være at jeg ikke ændrer kørestil fordi bilen bliver chippet. Det er muligt at det gør en forskel for de der udnytter alle kræftere oftere end jeg gør.
Til gengæld kan jeg bekræfte en forbedring i forbrug som følge af EGROFF.
På min nuv B7 kørte jeg de første 4 måneder kun med chipning - dvs stadig med EGRON.
Jeg valgte så at få lavet EGROFF også, dvs der var en meget sammenlignelig før/efter situation hvor alle øvrige faktorer var 1:1.
Fra den ene dag til den anden blev forbrug forbedret med lidt over 0,5km/l set over en længere periode.
Så jeg kan kun anbefale at få lavet EGROFF også.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 2. jul 2014, 02:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Har læst en del om de EgrOff der og der er da hvis nogle som ikke har været pokkers heldige med det.
Selvom det nok starter en religionskrig vover jeg alligevel at spørge.
Hvilken tuner skal man vælge?
Selvom det nok starter en religionskrig vover jeg alligevel at spørge.
Hvilken tuner skal man vælge?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13419
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3281 times
- Been thanked: 4645 times
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Jeg har allerede givet mit svar i tidligere indlæg. Du får ikke problemer hvis du går til en Landberg forhandler.
Kan se at der står Østjylland i din profil.. NT Auto i Vejle kunne være en mulighed.
Kan se at der står Østjylland i din profil.. NT Auto i Vejle kunne være en mulighed.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 2. jul 2014, 02:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Jeg er ofte i Nordjylland, så hvis det skal være landberg foretrækker jeg nok ham selv oppe i Hjallerup.
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14533
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 856 times
- Kontakt:
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Du får nøjagtig samme sw uanset hvor i dk du vælger en landberg forhandler... Der er kun Thomas selv til at lave alle filer..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 3. maj 2020, 21:11
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Skriver lige her selvom opslaget er lidt gammelt, jeg er ejer af en b8 med dsg7 kan læse længere oppe at i skriver at den kun kan holde til 250nm , udfra hvad jeg kan læse nu har den 320 nm
Det er en 2.0 tdi 150hk fra start 18
Nogen med erfaring der til den gearkasse
Det er en 2.0 tdi 150hk fra start 18
Nogen med erfaring der til den gearkasse
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13419
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3281 times
- Been thanked: 4645 times
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Du har ikke den "lille" DSG7 (DQ200) gearkasse med tørkoblinger. Den er max ratet til 250Nm.michael_hansen skrev: ↑3. maj 2021, 10:23Skriver lige her selvom opslaget er lidt gammelt, jeg er ejer af en b8 med dsg7 kan læse længere oppe at i skriver at den kun kan holde til 250nm , udfra hvad jeg kan læse nu har den 320 nm
Det er en 2.0 tdi 150hk fra start 18
Nogen med erfaring der til den gearkasse
Din bil har den "store" DSG7 (DQ381) med vådkoblinger. Den er ratet til 420Nm (vistnok).
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 3. maj 2020, 21:11
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
okay så den kan godt holde til optimering fra landberg hvor de skriver 195 hk og 430nm ? godt nok lige over de 420nm du skriverHansH skrev: ↑3. maj 2021, 10:27Du har ikke den "lille" DSG7 (DQ200) gearkasse med tørkoblinger. Den er max ratet til 250Nm.michael_hansen skrev: ↑3. maj 2021, 10:23Skriver lige her selvom opslaget er lidt gammelt, jeg er ejer af en b8 med dsg7 kan læse længere oppe at i skriver at den kun kan holde til 250nm , udfra hvad jeg kan læse nu har den 320 nm
Det er en 2.0 tdi 150hk fra start 18
Nogen med erfaring der til den gearkasse
Din bil har den "store" DSG7 (DQ381) med vådkoblinger. Den er ratet til 420Nm (vistnok).
og hvordan er holdbarheden på den gearkasse ? noget der bare spiller eller skal jeg være opmærksom på noget der ?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13419
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3281 times
- Been thanked: 4645 times
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Jeg ville overhovedet ikke være nervøs for 195/430 på en DQ381.
Kører selv med 205/450 (også Landberg) på en DQ250 der er ratet til 400Nm.
Men som det også er skrevet tidligere i tråden;
Hvis du udnytter max performance ved hver eneste acceleration, så gør det naturligvis en forskel i forhold til hvis du bruger det lejlighedsvist.
Alt - også stock setup - vil dø hurtigere, hvis du presser det til limit konstant. Alt andet lige.
Så det handler allermest om hvordan du behandler dit kram.
Men som sagt - jeg ville ikke have så meget som ét sekunds betænkelighed ved at få lavet 195/430 (hos Landberg!) på din bil.
Det vigtigste valg du skal foretage er valget af leverandør.
Og her skal du ikke vælge én fra facebook der kommer med en laptop og flasher din bil på Bilka's P-plads en aften efter arbejdstid.
Du skal gå til Landberg.
Kører selv med 205/450 (også Landberg) på en DQ250 der er ratet til 400Nm.
Men som det også er skrevet tidligere i tråden;
Hvis du udnytter max performance ved hver eneste acceleration, så gør det naturligvis en forskel i forhold til hvis du bruger det lejlighedsvist.
Alt - også stock setup - vil dø hurtigere, hvis du presser det til limit konstant. Alt andet lige.
Så det handler allermest om hvordan du behandler dit kram.
Men som sagt - jeg ville ikke have så meget som ét sekunds betænkelighed ved at få lavet 195/430 (hos Landberg!) på din bil.
Det vigtigste valg du skal foretage er valget af leverandør.
Og her skal du ikke vælge én fra facebook der kommer med en laptop og flasher din bil på Bilka's P-plads en aften efter arbejdstid.
Du skal gå til Landberg.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3409
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 581 times
- Been thanked: 877 times
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
Der er flere med 240/500NM på den 7trins med vådkobling. (Ikke 150hk, men med udgangspunkt i 184/190hk)
Har ikke hørt nogle brokke sig endnu.
Syntes dog at DQ250 var en bedre gearkasse, min DQ380 kan godt skifte lidt "træls" ind i mellem.
Har ikke hørt nogle brokke sig endnu.
Syntes dog at DQ250 var en bedre gearkasse, min DQ380 kan godt skifte lidt "træls" ind i mellem.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 3. maj 2020, 21:11
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2,0 TDI 150 DSG chip og mange kilometer
okay jamen tak for jeres erfaring/viden , jeg havde os tænkt mig at kører til landberg med det hvis det skulle laves, nu har jeg hvertfald ikke noget og være bekymret for kan jeg forstå god dag til jer