Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6135
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6577 times
- Been thanked: 1690 times
Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Jeg har efterhånden svaret et par gange på hvordan Clever hænger sammen, svarene ligner hinanden, og det tager tid at skrive, samt tråden om ladeløsninger bliver fyldt op viewtopic.php?f=2&t=155534&start=3480
Dette er udelukkende baseret på opladning hjemme - har man en besparelse med en anden løsning, så kan man vurdere om det er nok til det man skal lade ude.
Jeg har forfattet et regneark, det er første version, og det kan være der er nogle fejl eller mangler, men det må i jo så prøve at pointere. - Der er et ark med Clever tilbagebetaling i juli-september, som giver et gennemsnit (deraf valgt tilbagebetaling i eksemplet)
- Der er et ark "beregningsark", hvor man i toppen kan ændre på nogle parametre, de er tydeligt markeret med gul baggrund - så kan man så forsøge at ændre på dem og beregne hvorledes det ser ud
I eksemplet har jeg brugt Clever One, Clever One + Power, Clever Box, Clever Box + Power, og Samstrøm med/uden elaftale.
Jeg har udeladt abonnementet til el leverandør i beregningen, jeg har taget udgangspunkt i de aftaler ved Clever og Samstrøm hvor der ikke er spotpristillæg (eller det påstår Clever i hvert tilfælde der ikke er)
Der er først beregninger for hvornår break even er for Clever alene, og så sammenligning med refusionsaftaler med/uden moms retur. Der er ikke taget højde for de ladeboksoperatører der evt. giver et tillæg.
Derefter er der så beregninger på hvad de forskellige løsninger ville koste.
Arket går fra 100 kWh/md til 1.600 kWh/md - ja, bare fordi
Et grønt negativt tal = det er en besparelse i forhold til sammenligningen.
Et rødt tal = der er noget andet der er billigere.
I bunden har jeg indsat nogle tal for mit forbrug fra januar-oktober 2023, det ville klart være billigst hvis jeg havde haft elbaseret opvarmning, men det er ikke en mulighed
Mit forbrug er slet ikke til et Clever One abonnement - men der er naturligvis andre der har et forbrug der matcher
Giver det mening?
28-11-2023: Tilføjet de nye vilkår med elbaseret opvarmning pr 28-11-2023 for nye kunder eller 01-03-2024 for eksisterende kunder (med forbehold for fejl og mangler, det gik lidt hurtigt)
Dette er udelukkende baseret på opladning hjemme - har man en besparelse med en anden løsning, så kan man vurdere om det er nok til det man skal lade ude.
Jeg har forfattet et regneark, det er første version, og det kan være der er nogle fejl eller mangler, men det må i jo så prøve at pointere. - Der er et ark med Clever tilbagebetaling i juli-september, som giver et gennemsnit (deraf valgt tilbagebetaling i eksemplet)
- Der er et ark "beregningsark", hvor man i toppen kan ændre på nogle parametre, de er tydeligt markeret med gul baggrund - så kan man så forsøge at ændre på dem og beregne hvorledes det ser ud
I eksemplet har jeg brugt Clever One, Clever One + Power, Clever Box, Clever Box + Power, og Samstrøm med/uden elaftale.
Jeg har udeladt abonnementet til el leverandør i beregningen, jeg har taget udgangspunkt i de aftaler ved Clever og Samstrøm hvor der ikke er spotpristillæg (eller det påstår Clever i hvert tilfælde der ikke er)
Der er først beregninger for hvornår break even er for Clever alene, og så sammenligning med refusionsaftaler med/uden moms retur. Der er ikke taget højde for de ladeboksoperatører der evt. giver et tillæg.
Derefter er der så beregninger på hvad de forskellige løsninger ville koste.
Arket går fra 100 kWh/md til 1.600 kWh/md - ja, bare fordi
Et grønt negativt tal = det er en besparelse i forhold til sammenligningen.
Et rødt tal = der er noget andet der er billigere.
I bunden har jeg indsat nogle tal for mit forbrug fra januar-oktober 2023, det ville klart være billigst hvis jeg havde haft elbaseret opvarmning, men det er ikke en mulighed
Mit forbrug er slet ikke til et Clever One abonnement - men der er naturligvis andre der har et forbrug der matcher
Giver det mening?
28-11-2023: Tilføjet de nye vilkår med elbaseret opvarmning pr 28-11-2023 for nye kunder eller 01-03-2024 for eksisterende kunder (med forbehold for fejl og mangler, det gik lidt hurtigt)
Senest rettet af BrianDS 28. nov 2023, 17:31, rettet i alt 1 gang.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13419
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3281 times
- Been thanked: 4645 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Clever er en betydende udbyder af opladningsløsninger på det danske marked.
Og samtidig udbyderen med den højeste grad af kompleksitet og variable parametre i sine modeller. Deraf opstår naturligt mange spørgsmål, ofte med udgangspunkt i .... "hvordan ser regnestykket ud for mit vedkommende?"
Det giver således udmærket mening at Clever får sin egen tråd.
En fordel ved dette er også, at i og med trådstarter kan redigere post #1 tidsubegrænset, kan regneark og tilhørende forklaring løbende opdateres når der kommer nye tiltag der ændrer historien.
Og som du rigtigt skriver Brian, "grundforklaringen" står efterhånden en del steder i tråden om ladeløsninger..
Fremadrettet skal spørgsmål gående på Clever-beregninger altså placeres i denne tråd.
Jeg vil prøve at kigge på om det giver mening at flytte relevante indlæg fra tråden om ladeløsninger og hertil. Dette kan blive (for) kompliceret pga sammenhængen .. men jeg kigger på det.
Godt initiativ Brian, tak for det
Og samtidig udbyderen med den højeste grad af kompleksitet og variable parametre i sine modeller. Deraf opstår naturligt mange spørgsmål, ofte med udgangspunkt i .... "hvordan ser regnestykket ud for mit vedkommende?"
Det giver således udmærket mening at Clever får sin egen tråd.
En fordel ved dette er også, at i og med trådstarter kan redigere post #1 tidsubegrænset, kan regneark og tilhørende forklaring løbende opdateres når der kommer nye tiltag der ændrer historien.
Og som du rigtigt skriver Brian, "grundforklaringen" står efterhånden en del steder i tråden om ladeløsninger..
Fremadrettet skal spørgsmål gående på Clever-beregninger altså placeres i denne tråd.
Jeg vil prøve at kigge på om det giver mening at flytte relevante indlæg fra tråden om ladeløsninger og hertil. Dette kan blive (for) kompliceret pga sammenhængen .. men jeg kigger på det.
Godt initiativ Brian, tak for det
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6135
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6577 times
- Been thanked: 1690 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Tak, @HansH
Jeg tænker det er en noget nær umulig opgave at få det hele til at hænge sammen når du flytter, men det er op til dig
Vi kan bare kigge fremad - og så kan vi bygge den nye tråd herfra - hvis/når interessen er derHansH skrev: ↑30. okt 2023, 07:27Fremadrettet skal spørgsmål gående på Clever-beregninger altså placeres i denne tråd.
Jeg vil prøve at kigge på om det giver mening at flytte relevante indlæg fra tråden om ladeløsninger og hertil. Dette kan blive (for) kompliceret pga sammenhængen .. men jeg kigger på det.
Jeg tænker det er en noget nær umulig opgave at få det hele til at hænge sammen når du flytter, men det er op til dig
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4976
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4487 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Vagcars Excel-banden slår til igen!
Vil prøve at dykke ned i det. Clever spørger hele tiden lidt i baghovedet, særligt med kampagnen nu til 500 kr..
Vil prøve at dykke ned i det. Clever spørger hele tiden lidt i baghovedet, særligt med kampagnen nu til 500 kr..
Det er jo bare for sjovt
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6289
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2138 times
- Been thanked: 708 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Flot arbejde Brian. Det er for uoverskueligt for mig, men jeg har jo også truffet beslutningen. Når jeg lige sidder med computeren en dag, vil jeg da prøve at sætte mine tal ind. Bare lige for at se.
Kører de kampagne med abonnement til 500 kr?
Kører de kampagne med abonnement til 500 kr?
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10922
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 673 times
- Been thanked: 1934 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Kampagnen er vist, at man kan få skiftet en eksisterende til en Clever for 500kr - det har ikke noget med abonnementsprisen at gøre, som jeg lige ser det.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4976
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4487 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Ja, det er kun opsætning der koster 500 kr. ved eksisterende løsning (også bare et CEE-stik) eller også er det vidst 5000 kr for helt ny opsætning.
Det er jo bare for sjovt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6135
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6577 times
- Been thanked: 1690 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Kampagnen er 499 kr for udskiftning af eksisterende lader, og 2.999 kr for opsætning af ny lader, hvis man opretter Clever One + Power, fortryder man en af de to aftaler skal man betale 4.501 kr.
Med Clever One er prisen
499 kr ved udskiftning af boks med Power
5.000 kr ved udskiftning af boks uden Power
2.999 kr ved ny boks med Power
7.500 kr ved ny boks uden Power
Med Clever Box er prisen
7.499 kr ved udskiftning af boks med Power
8.499 kr ved udskiftning af boks uden Power
9.999 kr ved ny boks med Power
10.999 kr ved ny boks uden Power
Begge kampagner ser ud til at udløbe efter i morgen 31-10-2023
Denne kampagne betyder desuden at man ikke får de 100 kr/md i rabat ved kombinationen med Clever One + Power, det er fuld pris 799 kr/md, rabatten er kun på opsætning af boksen.
Med Clever One er prisen
499 kr ved udskiftning af boks med Power
5.000 kr ved udskiftning af boks uden Power
2.999 kr ved ny boks med Power
7.500 kr ved ny boks uden Power
Med Clever Box er prisen
7.499 kr ved udskiftning af boks med Power
8.499 kr ved udskiftning af boks uden Power
9.999 kr ved ny boks med Power
10.999 kr ved ny boks uden Power
Begge kampagner ser ud til at udløbe efter i morgen 31-10-2023
Denne kampagne betyder desuden at man ikke får de 100 kr/md i rabat ved kombinationen med Clever One + Power, det er fuld pris 799 kr/md, rabatten er kun på opsætning af boksen.
Senest rettet af BrianDS 30. okt 2023, 10:53, rettet i alt 1 gang.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6135
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6577 times
- Been thanked: 1690 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Ja, sådan er det jo, har man taget beslutningen koster det som regel også et beløb at skifte mening, hvorfor et skifte for mig til Clever Box måske umiddelbart giver mening, men omkostningen gør at det ikke giver så meget mening alligevel.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6135
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6577 times
- Been thanked: 1690 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Husk du skal skynde dig - medmindre de forlænger kampagnen, den står til at udløbe med udgangen af oktober - hvad der kommer derefter ved vi ikke, muligvis normalpris, og måske igen muligheden for den månedlige rabat, måske ikke, måske noget helt andet.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4976
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4487 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Ja, men dit ark fortæller sandheden ok.. Selv hvis man nu kom til at bruge boks og abonnement til begge biler, er det billigere uden nogen løsning når vi har reduceret afgift, hvis jeg læser dit ark korrekt
- Vedhæftede filer
-
- Screenshot 2023-10-30 110252.png (234.04 KiB) Vist 2481 gange
Det er jo bare for sjovt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6135
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6577 times
- Been thanked: 1690 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Ja, hvis du er tvunget til Clever Power er det med elbaseret opvarmning stadig billigere uden.DanielB12 skrev: ↑30. okt 2023, 11:03Ja, men dit ark fortæller sandheden ok.. Selv hvis man nu kom til at bruge boks og abonnement til begge biler, er det billigere uden nogen løsning når vi har reduceret afgift, hvis jeg læser dit ark korrekt
Kunne du undgå Clever Power kunne du pga den lave afgift og høje tilbagebetaling spare nogle penge.
Når du så har to biler skal begge så have et behov der modsvarer abonnementet, dog med 200 kr/md i rabat på bil nummer 2
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 1163
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 161 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Jeg har brugt denne side: https://el.dmalit.dk/beregner
Men jeg har endnu ikke haft mulighed for at teste om det stemmer i praksis, da jeg stadig har et gratis one abonnement. Men umiddelbart syntes jeg den er ret ligetil.
Men jeg har endnu ikke haft mulighed for at teste om det stemmer i praksis, da jeg stadig har et gratis one abonnement. Men umiddelbart syntes jeg den er ret ligetil.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6135
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6577 times
- Been thanked: 1690 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Jeg kender godt siden - og jeg tænker den beregner er god nok - tanken med det her var et overblik i forhold til hvornår det skiller med de mange forskellige løsninger.Sace skrev: ↑30. okt 2023, 12:07Jeg har brugt denne side: https://el.dmalit.dk/beregner
Men jeg har endnu ikke haft mulighed for at teste om det stemmer i praksis, da jeg stadig har et gratis one abonnement. Men umiddelbart syntes jeg den er ret ligetil.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6135
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6577 times
- Been thanked: 1690 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Ordningen med billige Clever installationer er forlænget til udgangen af januar... (indtil videre)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2171
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 463 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Nåh... så blev det lidt mindre attraktivt at lade hjemme for os med reduceret elafgift og/eller VE anlæg.
Det bliver svært at lade hjemme nu uden ekstra omkostninger.Vi ændrer dine vilkår fra 1. marts 2024, fordi vi tilpasser tilbagebetalingssatsen for kunder, der ikke betaler fuld elafgift. Som kunde, der producerer egen strøm, har elvarme eller begge dele, betyder det, at elafgiften ikke længere indgår i tilbagebetalingssatsen.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 862
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 242 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Det virker da meget fairKMDTHY skrev:Nåh... så blev det lidt mindre attraktivt at lade hjemme for os med reduceret elafgift og/eller VE anlæg.Det bliver svært at lade hjemme nu uden ekstra omkostninger.Vi ændrer dine vilkår fra 1. marts 2024, fordi vi tilpasser tilbagebetalingssatsen for kunder, der ikke betaler fuld elafgift. Som kunde, der producerer egen strøm, har elvarme eller begge dele, betyder det, at elafgiften ikke længere indgår i tilbagebetalingssatsen.
Så man får ikke længere en afgift refunderet man ikke har betalt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- These users thanked the author mortenmol for the post (total 2):
- mertodinlo • BrianDS
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2171
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 463 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Noget betaler man jo. Allerede nu har Clever fjernet momsen af afgiften på tilbagebetalingen. Nu fjerner de så helt afgiften. Så man bliver dårligere stillet ved hjemmeladning i min optik. Det vil være forbundet med mérudgift. Men som det var før hvor man fik fuld afgift tilbage, det var jo også næsten for godt til at være sandt. Der kunne jo være perioder man kunne tjene penge på at lade hjemme. Men altså i sidste ende er det vel fair nok.mortenmol skrev: ↑28. nov 2023, 10:44Det virker da meget fairKMDTHY skrev:Nåh... så blev det lidt mindre attraktivt at lade hjemme for os med reduceret elafgift og/eller VE anlæg.Det bliver svært at lade hjemme nu uden ekstra omkostninger.Vi ændrer dine vilkår fra 1. marts 2024, fordi vi tilpasser tilbagebetalingssatsen for kunder, der ikke betaler fuld elafgift. Som kunde, der producerer egen strøm, har elvarme eller begge dele, betyder det, at elafgiften ikke længere indgår i tilbagebetalingssatsen.
Så man får ikke længere en afgift refunderet man ikke har betalt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1278
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1113 times
- Been thanked: 494 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Ja jeg er egentlig helt enig. Dér hvor man kan føle sig lidt "uretfærdigt behandlet" er os der har f.eks. solceller, men af gode grunde lader primært om natten, hvor man jo betaler fuld afgift af alt strømmen der lades på bilen.mortenmol skrev: ↑28. nov 2023, 10:44Det virker da meget fairKMDTHY skrev:Nåh... så blev det lidt mindre attraktivt at lade hjemme for os med reduceret elafgift og/eller VE anlæg.Det bliver svært at lade hjemme nu uden ekstra omkostninger.Vi ændrer dine vilkår fra 1. marts 2024, fordi vi tilpasser tilbagebetalingssatsen for kunder, der ikke betaler fuld elafgift. Som kunde, der producerer egen strøm, har elvarme eller begge dele, betyder det, at elafgiften ikke længere indgår i tilbagebetalingssatsen.
Så man får ikke længere en afgift refunderet man ikke har betalt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
For os var Clever den eneste mulighed for at få refunderet afgiften. Det kan man så ikke længere, og så må man jo bare finde en anden løsning.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1775
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 723 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Ganske fornuftigt at man ikke kan få refunderet afgift, som man ikke har betalt.
Det er en spændende proces Clever er i gang med. Det virker som om, de er ved at skære betingelserne til, med energitillæg, ændret periode (nat) for beregning af tilbagebetaling og nu ændring ifb. med afgift.
Tilsyneladende hiver de plastret af så langsomt som muligt
Spændende at se, om de har tænkt sig at gøre op med "ad libitum" konceptet på et tidspunkt....
Det er en spændende proces Clever er i gang med. Det virker som om, de er ved at skære betingelserne til, med energitillæg, ændret periode (nat) for beregning af tilbagebetaling og nu ændring ifb. med afgift.
Tilsyneladende hiver de plastret af så langsomt som muligt
Spændende at se, om de har tænkt sig at gøre op med "ad libitum" konceptet på et tidspunkt....
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4976
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4487 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Jeg er da ret glad for, at jeg ikke hoppede på den aftale der, for nogle uger siden..
Det er jo bare for sjovt
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2171
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 463 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Well, kunderne som Taget med solceller der lader om natten betaler fuld afgift. Men det er sgu ikke nemt at ramme alle. Klart at det bliver skævt hvis de kan lade ren solcelle strøm og få fuld afgift tilbage.
Håber jeg ikke.... så bliver det efterhånden dyrt at køre på arbejde....(5000 km/md)
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Medlem
- Indlæg: 1390
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 79 times
- Kontakt:
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Hvorfor dyrt? (jeg går ud fra, at du ikke har solceller eller elvarme)
I oktober var gns. pris for strøm, incl. afgifter, mellem kl. 23 og 6 kr. 1,59.
Du får refunderet 87 øre pr. kWh, så er du nede på 72 øre pr kWh.
Hvis din bil kører 4 km pr. kWh, så vil 5.000 km pr. måned koste dig 900 kr.
Jeg tror Clever tjener stort på folk, der er skiftet fra benzin til el, og som har et kørselsmønster som du. For disse kunder vil spare 3.000-4.000 kr. pr. måned ved at skifte fra benzin, og så virker 799 kr. super billigt. Virkeligheden er, at mange af disse kunne gøre det endnu billigere ved blot at betale for den strøm de bruger.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Har lige fået ny opdatering fra Clever
Per 1 marts får man ikke el afgift retur hvis man har el baseret opvarmning.
Men ud over det er det så rigtigt forstået at de tager ca 1,- kr i fortjeneste per kwh
Jeg tænker forskel på den afregning man får retur og det man så betaler til Clever eller ens firma får af regning ?
Per 1 marts får man ikke el afgift retur hvis man har el baseret opvarmning.
Men ud over det er det så rigtigt forstået at de tager ca 1,- kr i fortjeneste per kwh
Jeg tænker forskel på den afregning man får retur og det man så betaler til Clever eller ens firma får af regning ?
-
- Medlem
- Indlæg: 1390
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 79 times
- Kontakt:
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
1 kr. i fortjeneste pr. kWh lyder ret dyrt?AU-R8 skrev: ↑28. nov 2023, 14:26Har lige fået ny opdatering fra Clever
Per 1 marts får man ikke el afgift retur hvis man har el baseret opvarmning.
Men ud over det er det så rigtigt forstået at de tager ca 1,- kr i fortjeneste per kwh
Jeg tænker forskel på den afregning man får retur og det man så betaler til Clever eller ens firma får af regning ?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2171
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 463 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Det er jo ikke Clever der får det. Det her gør sig jo kun gældende hvis du IKKE har Clever(Clever Power) som el-leverandør. Så den 1,- kr går ud af din lomme, da du betaler mere for el til bilen end du får retur.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6135
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6577 times
- Been thanked: 1690 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Ændringen pr 1. marts 2024 for eksisterende kunder, og fra dags dato for nye kunder sidestiller "næsten" dem med elbaseret opvarmning og alle andre - solcelle ejere får bare en over snuden (igen), men der er en løsning for begge parter.
- har man elbaseret opvarming, så falder tilbagebetalingssatsen med hvad der svarer til elafgiften, altså 69.7 øre/kWh (76,1 øre/kWh i 2024), i forvejen får man ikke momsen af elafgiften ved tilbagebetaling, altså kan man nu med elbaseret opvarmning stadig ramme gennemsnittet, hvor dem der ikke har elbaseret opvarmning stadig skal hente momsen af elafgiften først.
- solcelleejere får ligesom dem med elbaseret opvarmning ikke længere elafgiften med i tilbagebetalingssatsen, uagtet at de ofte betaler denne afgift.
Begge kan løse det ved at tilmelde Clever Power som el leverandør, så koster det 799 kr/md + eventuel energitillæg, og der er direkte afregning, således det koster det samme at lade ude og hjemme.
Reelt set skærer Clever nu ind, og siger det ikke skal være attraktivt at have Clever, medmindre man har Clever Power, derfor bliver skæringen fremover som oftest 799 kr/md uanset hvilken form for opvarmning eller produktion eller ingen af delene man har - kan man lade billigere end 799 kr/md, så er Clever One med stor sandsynlighed ikke det billigste.
Så løsningsrummet hvis man ikke er tilfreds med de nye vilkår er groft sagt:
- skift til Clever One + Power
- skift til Clever Box + Power
- opsig abonnementet og find en anden løsning
https://clever.dk/elafgift
er der nogen der er helt uenige i min tolkning?
- har man elbaseret opvarming, så falder tilbagebetalingssatsen med hvad der svarer til elafgiften, altså 69.7 øre/kWh (76,1 øre/kWh i 2024), i forvejen får man ikke momsen af elafgiften ved tilbagebetaling, altså kan man nu med elbaseret opvarmning stadig ramme gennemsnittet, hvor dem der ikke har elbaseret opvarmning stadig skal hente momsen af elafgiften først.
- solcelleejere får ligesom dem med elbaseret opvarmning ikke længere elafgiften med i tilbagebetalingssatsen, uagtet at de ofte betaler denne afgift.
Begge kan løse det ved at tilmelde Clever Power som el leverandør, så koster det 799 kr/md + eventuel energitillæg, og der er direkte afregning, således det koster det samme at lade ude og hjemme.
Reelt set skærer Clever nu ind, og siger det ikke skal være attraktivt at have Clever, medmindre man har Clever Power, derfor bliver skæringen fremover som oftest 799 kr/md uanset hvilken form for opvarmning eller produktion eller ingen af delene man har - kan man lade billigere end 799 kr/md, så er Clever One med stor sandsynlighed ikke det billigste.
Så løsningsrummet hvis man ikke er tilfreds med de nye vilkår er groft sagt:
- skift til Clever One + Power
- skift til Clever Box + Power
- opsig abonnementet og find en anden løsning
https://clever.dk/elafgift
er der nogen der er helt uenige i min tolkning?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6289
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2138 times
- Been thanked: 708 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Det lyder plausibelt. Jeg vil ikke have clever power, så det ender nok med en opsigelse
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6135
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6577 times
- Been thanked: 1690 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Af ren nysgerrighed - Hvorfor det?
Du får en elaftale med et forholdsvis moderat tillæg til spotprisen (1,54 øre/kWh - kaldet handelsomkostninger), og 49 kr/md - det giver naturligvis en lidt højere elregning end hvis man har fx Elforbundet med 0 kr/md i abonnement og 0 øre/kWh i tillæg, til gengæld skal man ikke længere "tjene" momsforskellen - og man får 1-til-1 afregning.
Naturligvis, hvis ikke man kører hvad der svarer til 700-900 kWh/md eller mere, så er det ofte billigere bare at lade hjemme uden Clever One abonnement når man har reduceret elafgift
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1775
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 723 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Såmænd, det er svært at behandle alle ens (ved at behandle dem forskelligt )KMDTHY skrev: ↑28. nov 2023, 13:36Well, kunderne som Taget med solceller der lader om natten betaler fuld afgift. Men det er sgu ikke nemt at ramme alle. Klart at det bliver skævt hvis de kan lade ren solcelle strøm og få fuld afgift tilbage.
Håber jeg ikke.... så bliver det efterhånden dyrt at køre på arbejde....(5000 km/md)
Men bortset fra det, tænker jeg at der kommer en ændring ift. "ad libitum" på et tidspunkt, af mange grunde.
Det er i min bog et uholdbart koncept, at påstå at man er grøn/klima... og så give ubegrænset energi på fast abo.
Samtidig skaber det nul incitament til at være økonomisk. Det giver snarere "buffet tendenser", hvor den skal have max gas, for at få mest muligt for pengene.
Derudover har jeg også på fornemmelsen, at de har mistet en hel del af de kunder med lavt forbrug, som tidligere har været med til at finansiere kunderne med meget højt forbrug.